بررسی مرسدس بنز SLK-Class

بررسی مرسدس بنز SLK-Class

مرسدس بنز SLK-Class  عضو تازه وارد خانواده SL است، ولی نمی‌توان آن را نادیده گرفت. در واقع، SLK راه را برای SL هموار کرد.  SLK طراحی جلو و عقب چهارگوش خودش را یک سال پیش از برادر بزرگترش قرض گرفت. همچنین SLK بسیاری از موارد لوکس و تکنولوژی های جدید را در اختیار برادر بزرگش گذاشته است و برای تغییر و تحول کاملاً آماده است. به راحتی می‌توانید ببینید که بزرگ شدن اندازه، به تفاوتی عمده بین رودسترهای مرسدس بنز تبدیل شده است. در واقع، تفاوت های عمده دیگری هم وجود دارند.

بررسی مرسدس بنز SLK-Class

کمپانی مرسدس بنز هنوز هم جزییات سقف را تغییر می‎دهد و موتورهای هشت سیلندر و دوازده سیلندر توربوشارژری خودروهای SL-Class را تعویض می‌کند. با این که در سال 2014 هستیم، مرسدس بنز SLK-Class هنوز هم به میزان زیادی از بنز SL تأثیر می‌پذیرد. این امر در ساخت دقیق طراحی داخلی، مهندسی زیبای سقف و سرعت بی‌نظیر آن به چشم می‌خورد. زمانی مردم می‌پرسیدند آیا SLK یک مرسدس بنز واقعی است یا نه، ولی مدل جدید این خودرو همه شک و تردیدها را برطرف می‌کند. اگر موتور 415 اسب‌بخاری SLK55 AMG را دوست دارید، به طور قطع از SL550، که بزرگ‌تر و سنگین‌تر است، هم خوشتان خواهد آمد. تعداد رقبایی که دارای قیمتی مشابه باشند کم است ولی انصافاً رقبای قدری هستند.

بررسی مرسدس بنز SLK-Class

اگر حس و حال واقعی رانندگی برایتان خیلی اهمیت دارد، پورشه باکستر 2014 هم گزینه خوبی است، هر چند نمی‌تواند با تغییرات SLK رقابت کند ولی در بزرگراه بسیار نرم و ملایم رفتار می‌کند. بی ام و Z4 2014 هم کم و بیش با آسایش و راحتی بنز رقابت می‌کند ولی عملکردی تمام عیار ندارد تا بتواند دوشادوش SLK55 به پیش برود. شاید هم بعضی افراد بخواهند آئودی TT رودستر زیبا را از قلم بیندازند، ولی سیستم استاندارد چهار چرخ محرک و موتور توربوشارژری و سرحال آن کاری می‌کند که همچنان سر زبان ها باشد. با این حال، میراث ارزشمند و ماهیت همه فن حریف مرسدس بنز SLK-Class  2014، همیشه در این کلاس از خودرو، مطرح و مورد توجه بوده است. کسانی هم که مایل نیستند بابت تجملات کروک لوکس SL پول بپردازند، مرسدس بنز SLK می‌تواند گزینه مناسب و خوبی باشد. 

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی مرسدس بنز SLK-Class

مرسدس بنز SLK-Class 2014، یک خودرو کروک دو نفره است و سقف تاشو فقط در تیپ های SLK250, SLK350 و SLK55 AMG ارائه می‌شود. تجهیزات استاندارد برای تیپ SLK250 عبارتند از: رینگ های 17 اینچی، پنل شیشه‌ای سقف، برف‌پاک‌کن اتوماتیک، چراغ های حرکت در روز LED، آیینه بغل های برقی و مجهز به گرمکن (آیینه بغل سمت راننده به صورت الکتروکرومیککروز کنترل، کنترل آب و هوای اتوماتیک، صندلی های برقی جلو با قابلیت حرکت در هشت جهت، حافظه ثبت تنظیمات صندلی راننده، فرمان برقی و تلسکوپی با قابلیت حرکت به چپ و راست، روکش پلاستیکی مرغوب MB Tex، آیینه الکتروکرومیک، اتصال بلوتوث، سیستم تماس اضطراری مرسدس بنز، سیستم الکترونیکی COMAND، سیستم صوتی پخش کننده CD با هشت بلندگو، رادیو HD و جک اضافی USB. پکیج Premium 1 که به صورت سفارشی قابل خریداری است این تجهیزات را به تجهیزات پایه اضافه می‌کند: ریموت کنترل برای باز و بسته کردن سقف، گرمکن صندلی، سیستم گرمکن AirScarf، سیستم صوتی Harman Kardon، رادیوی ماهواره‌ای و جک ورودی iPod.

بررسی مرسدس بنز SLK-Class

پکیج Premium 1 برای تیپ SLK350 هم قابل خریداری است و این تجهیزات را به مشتریان ارائه می‌کند: رینگ های 18 اینچی و روکش چرمی منعکس کننده نور آفتاب (هر دو آپشن برای تیپ SLK250 نیز قابل خریداری هستند). پکیج Lighting نیز چراغ های جلوی زنون به همراه سیستم شوینده را ارائه می‌دهد. امکانات پکیج Multimedia عبارتند از: سیستم مسیریاب با کنترل صوتی، کارتخوان SD، حافظه دیجیتال ذخیره موسیقی به همراه CD changer شش دیسکی. پکیج Distronic Plus نیز این تجهیزات را ارائه می‌کند: کروز کنترل، سیستم کنترل نقاط کور، سیستم کنترل خودرو در جاده های باریک، سیستم PreSafe برای کاهش صدمات ناشی از تصادف. با خرید پکیج Sport هم می‌توانید از این تجهیزات بهره‌مند بشوید: رینگ های 18 اینچی AMG، طراحی منحصر به فرد و نورپردازی فراگیر فضای داخلی. پکیج Dynamic Handling هم این تجهیزات را به خریداران عرضه می‌کند: سیستم تعلیق برقی دارای دو حالت تعلیق قابل تنظیم و سیستم جهت‌دهنده به گشتاور. آپشن هایی که به صورت مجزا به فروش می‌رسند عبارتند از: حسگرهای پارک در جلو و عقب، یک اپلیکشن مسیریاب که با سیستم COMAND سازگار می‌شود، سیستم Magic Sky Control برای تنظیم سقف، تغییر دهنده جهت باد، ورود و استارت بدون کلید، کنترل آب و هوای دو نقطه‌ای، روکش چرمی جدید و اپلیکیشن های مخصوص مرسدس بنز که با سیستم COMAND سازگار می‌شوند.

بررسی مرسدس بنز SLK-Class بررسی مرسدس بنز SLK-Class

مدل SLK350 AMG از یک موتور شش سیلندر 3.5 لیتری بهره می‌برد که 302 اسب‌بخار نیرو و حدود 370 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک به صورت استاندارد روی آن نصب شده است و به منظور صرفه جویی در مصرف سوخت هنگام رانندگی در ترافیک روان، سیستم Stop-Start اتوماتیک نیز روی آن نصب شده است. در تست هایی که انجام گرفته است، سرعت  SLK350 AMG ظرف 5.6 ثانیه از صفر به صد رسید که فقط چند دهم ثانیه از سرعت خودروی رقیبش یعنی بی ام و Z4 sDrive35i بیشتر است. مصرف سوخت آن هم در سیکل ترکیبی برابر است با 11 لیتر (13 لیتر در شهر و 9 لیتر در بزرگراه). مدل  SLK55 AMG با یک موتور 5.5 لیتری روی سطح جاده می‌خرامد که 415 اسب‌بخار نیرو و حدود 540 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس این خودرو، اتوماتیک و هفت سرعته است که به طور خاص برای AMG طراحی و ساخته شده است. کمپانی مرسدس بنز تخمین می‌زند سرعت این خودرو ظرف 4.5 ثانیه از صفر به صد برسد و آن را به سریعترین رودستر لوکس آلمانی تبدیل کند. مصرف سوخت هم به طور قابل ملاحظه‌ای پایین است و در سیکل ترکیبی به 12 لیتر (14 در شهر و 10 در بزرگراه) بالغ می‌شود. 

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی مرسدس بنز SLK-Class

همه تیپ های مرسدس بنز SLK-Class دیفرانسیل عقب هستند. نیروی مرسدس بنز SLK250 مدل 2014 را یک موتور چهار سیلندر 1.8 لیتری مجهز به توربوشارژر تأمین می‌کند که 201 اسب بخار نیرو و حدود 310 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس استاندارد این خودرو یک گیربکس شش سرعته دستی است ولی می‌توان گیربکس هفت سرعته اتوماتیک را هم به صورت سفارشی خریداری کرد. در تست سرعت، مرسدس بنز SLK350 با گیربکس اتوماتیک، صفر تا صد را ظرف 6.8 ثانیه طی کرد که برای یک رودستر لوکس نقطه ضعف محسوب می‌شود. مصرف سوخت هم بالاست و برای گیربکس اتوماتیک، در سیکل ترکیبی به 11 لیتر (12 لیتر در شهر و 8 لیتر در بزرگراه) بالغ می‌شود. مصرف گیربکس دستی در سیکل ترکیبی برابر با 11 لیتر در سیکل ترکیبی است (12 لیتر در شهر و 9 لیتر در بزرگراه). مرسدس بنز SLK350 از یک موتور شش سیلندر 3.5 لیتری بهره می‌برد که 302 اسب‌بخار نیرو و 370 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس اتوماتیک هفت سرعته و سیستم Stop-start به منظور صرفه‌جویی در مصرف سوخت هم به صورت سفارشی قابل خریداری هستند. در تست سرعت، این خودرو سرعت خودش را ظرف 5.6 ثانیه از صفر به صد رساند که چند دهم ثانیه از صفر تا صد خودروی رقیب، یعنی بی ام و Z4 s Drive35i بیشتر است. مصرف سوخت آن هم در سیکل ترکیبی برابر با 11 لیتر است (13 لیتر در شهر و 9 لیتر در بزرگراه). تیپ SLK AMG هم نیرویش را از یک موتور 8 سیلندر 5.5 لیتری می‌گیرد که 415 اسب‌بخار نیرو و 539 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. کمپانی مرسدس بنز تخمین می‌زند صفر تا صد آن برابر با 4.5 ثانیه باشد که آن را به سریعترین رودستر لوکس آلمانی تبدیل می‌کند. مصرف سوخت هم به طور قابل توجهی پایین است و در سیکل ترکیبی به 12 لیتر (14 لیتر در شهر و 10 لیتر در بزرگراه) بالغ می‌شود.

 

ایمنی

بررسی مرسدس بنز SLK-Class

همه مدل های مرسدس بنز SLK 2014 به صورت استاندارد دارای این تجهیزات هستند: ترمز ضد قفل، کنترل کشش و پایداری، محافظ سر هنگام خم شدن به جلو و کیسه هوای زانویی و کیسه های هوای جانبی که از شکم و سر محافظت می‌کنند. موارد زیر نیز به صورت استاندارد ارائه می‌شوند: میله های تقویت اتاق، سیستم سنجش خستگی و خواب‌آلودگی راننده، سیستم mbrace2 که شامل این موارد است: سیستم هشدار دهنده اتوماتیک تصادف، کمک به تشخیص لبه های جاده، باز و بسته کردن درب ها با ریموت کنترل، سیستم نظارت بر سرعت و شبیه‌ساز سطح زمین برای رانندگان نوجوان با استفاده از سیستم GPS . پکیج Distronic Plus  این تجهیزات را ارائه می‌دهد: سیستم کروز کنترل قابل تنظیم، سیستم هشدار تصادف در جلو، سیستم خنثی کننده اثر ضربه یا چپ شدگی (این سیستم صندلی ها را تنظیم می‌کند، کمربندها را سفت می‌کند و شیشه ها را بالا می‌کشد تا سرنشینان بیشتر محافظت شوند) و ترمز اتوماتیک جلو برای مواقع تصادف. حسگرهای پارک جلو و عقب را می‌توان به صورت سفارشی برای همه تیپ های کروک SLK خریداری کرد ولی دوربین دید عقب ارائه نمی‌شود. در تست ترمز، هر دو خودرو  SLK250 و SLK350 پس از پیمودن حدود 34 متر متوقف شدند که البته مسافت کمی است ولی رقبایش قبل از ایست کامل مسافت کمتری طی کرده بودند.

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی مرسدس بنز SLK-Class

طراحی داخلی رودستر لوکس SL و خودرو مهیج SLK AMG GT چیدمانی بسیار خودمانی دارند. اگرچه خودرو SLK نسبتاً ارزان‌تر است ولی باز هم از دیدن این که کمپانی مرسدس بنز از هزینه ها نزده است، شگفت‌زده خواهید شد. دکمه ها، دسته دنده و سیستم COMAND دقیقاً مشابه همان چیزی هایی هستند که در خودروهای گرانتر مرسدس بنز ارائه می‌شوند، بنابراین خریداران SLK هیچگاه احساس نخواهند کرد که مشتریان درجه دوم کمپانی مرسدس بنز هستند. شایان ذکر است که سقف شیشه‌ای پانوراما به صورت استاندارد روی همه خودروهای  SLK 2014 نصب شده است که هم نعمت است و هم عذاب. البته چشم‌انداز بیرون بسیار زیباست ولی هیچ آفتابگیر تاشویی وجود ندارد و تنها چیزی که در برابر آفتاب از شما محافظت می‌کند، یک چادر نازک است.

بررسی مرسدس بنز SLK-Class بررسی مرسدس بنز SLK-Class
بررسی مرسدس بنز SLK-Class بررسی مرسدس بنز SLK-Class
بررسی مرسدس بنز SLK-Class بررسی مرسدس بنز SLK-Class

به همین خاطر است که توصیه اکید می‌کنیم آپشن Magic Sky Control را خریداری کنید. این آپشن با فشردن یک دکمه، شیشه را به طور اتوماتیک مات می‌کند. احمقانه است خودروی کروکی بخرید که سقف آن نتواند جلوی آفتاب را بگیرد. اگر از سقف تا صندوق عقب را وارسی کنیم... که خودش نمایش سرگرم‌کننده‌ای است ... می‌بینیم که کابین هنگام حرکت سریع، کاملاً آرام و بی‌حرکت است و صفحات بادشکن پاشنه‌ای نیز به این کار کمک می‌کنند. سیستم AirScarf هوای گرم به ناحیه گردن می‌دمد و گرمکن صندلی هم مناطق پایین‌تر بدن را گرم می‌کند. در تابستان، روکش های چرمی باعث می‌شوند پوست سرنشینان نسوزد و روند فرسودگی چرم را هم کند می‎کند. مزیت اصلی کابین SLK این است که حتی با این که از استانداردهای یک رودستر جمع و جور تبعیت می‌کند، کاملاً دنج و راحت است. وقتی سقف بسته باشد، گنجایش صندوق عقب به 0.28 متر مکعب و وقتی سقف تا شده باشد به 0.18 متر مکعب می‌رسد که واقعاً شگفت‌انگیز است.

 

تجربه رانندگی

بررسی مرسدس بنز SLK-Class

اگرچه کروک های اولیه SLK-Class روی جاده های پر پیچ و خم همراهانی کند و دست و پا چلفتی بودند، ولی نسل سوم این خودرو دارای هندلینگی تیز و فرزتر است و بیشتر راننده ها رانندگی با آن را بسیار لذت‌بخش می‌دانند. با این حال، SLK به رغم تیز و فرزی بیشتر، باز هم همان سواری با وقار و نرمی را ارائه می‌دهد که مشتریان مرسدس بنز از آن انتظار دارند. این خودرو ضمن حفظ ارزش های خانواده SL، نسبت به دیگر رودسترها بسیار چالاک‌تر شده است. در تئوری خودرو SLK350 از نظر شتاب، از بی ام و Z4 sDrive35i پیشی می‌گیرد، ولی در میدان مبارزه وقتی به آن گاز می‌دهید، حسابی تعلل می‌کند. اگزوز هم می‌خواهد از جا کنده بشود. موتور چهار سیلندر و توربوشارژری SLK250 جذابیت کمتری دارد: شتاب خوبی دارد ولی بی ام و Z4 و باکستر به طور قابل توجهی فرزتر هستند و همین میزان سوخت را هم مصرف می‌کنند. SLK55 AMG تنها رودستر جمع و جور در بازار است و وقتی پدال گاز را تا ته بفشارید 415 اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند. مثل این است که یک شلبی کبرای مدرن و امروزی سوار شده باشید، البته با ادا و اطوارهای آلمانی.


منبع

Edmunds

برچسب : SLK , رودستر , باکستر , Z4 , TT , مرسدس بنز , پورشه , بی ام و , آئودی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

3 نظر

مهرداد
0

سلام در حال حاضر قيمت بنز اس ال كا ٣٥٠ مدل ٢٠١٢ با بنز اس ال ٥٠٠ ٢٠٠٩برابري ميكند وطراحي جديد اتاق و جلو داشبورد و امكانات بروز شده هم خوب مزيد بر علت هستند ام انتخاب رو سخت ميكنه به نظر شما كدوم مورد رو براي خريد انتخاب كنم
11:08  1396/01/21
پاسخ دادن
مهرداد
2

با اینکه جلو پنجره جدید این مدل به ماشین مرسدس بنز نمیاد(به نظر من) ولی ماشین قشنگیه.ممنون از این مقاله.
22:06  1393/02/04
پاسخ دادن
محمد
0

چرا نمیاد؟؟
مث مرسدس بنز slsl amg
10:10  1393/06/17

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اکبری : سلام دوست عزیز درسته همه ما منتظر شاهینیم ولی آلان از بهار دیگه پیامک برای واریز شاهین نیومده چطور شما ماشین زیر پاتو و طلاهای خانومت رو فروختی. اینا صد درصد بازم اتومات یا جایگزین میفرستن
جواد : خضریان افزود: برخی مردم از صبح امروز با ارسال مدارکی اثباتی عنوان کرده‌اند که اولویت دریافت خودرو در بهار و تابستان ١۴٠٣ بوده‌اند، اما هنوز پیامک واریز وجه برای آنها ارسال نشده است، گویا با این وضعیت غش در معامله صورت گرفته است و خودروسازان برای اینکه قیمت خودروها را در پاییز افزایش دهند، از ارسال پیامک واریز وجه و تحویل خودرو خودداری می‌کردند. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه باید ابلاغیه افزایش قیمت خودرو ابطال شود، گفت: باید دولت و وزارت صمت پیگیری کند تا تمام افرادی که اولویت دریافت خودرو تا پاییز ١۴٠٣ بوده‌اند، با همان قیمت قبلی کارخانه خودروی خود را دریافت کنند.
محمد : پس چرا ما فاکتور نشدیم ماهم ۳۰ مردادیم. کدوم شهری شما پرداخت اولیت برج چند بوده
۱۷ اردیبهشت j4 : دوستان من ۲ آبان پلاک شدم ، هنوز تحویل ندادن ، بقیه هم مثل من هستند یا زیادی طول کشیده؟؟؟
علی : اینا فقط فکر منفعت خودشونن از مردم نبودن و نیستند براشون هم مهم نیست و نبوده ک ۲سال مردم منتظر گذاشتند من اشتباه کردی ۲سال منتظر حلبییییییییی موندم.
J4سفید : سلام 17برج دو ثبت نام کردیم 60روز کاری تحویل هنوز که خبری نیست
T8 شلال : ۲ابان شاسی خورد یکماه بعد تحویل
چانگان cs55 : سلام سارا خانم من زنگ نمایندگی ک انتخاب کرده بودم زدم بهم اینو گفت
عابدی : سایپای عزیز من همه زندگی‌م رو فروختم فرش زیر پامو مبل و آینه کنار تختم رو و هالوژن های اتاق خوابمو و لباس‌های رو و زیرم رو فروختم تا بتونم شاهین ثبت نام کنم. چه بلایی بود سر زندگی ما آوردی آخه؟ انصاف نیست. به شدت من به ۳۳۰ میلیون تومن سود نیاز داشتم ۲۵۰ سود به درد من نمی خوره
اطلسg : آقا من واقعا فاز بعضیاتون نمیدونم داخل پیج خود سایپا زده نصفش حساب میشه باز میای میپرسی کلش یا ن خوشت میاد بیشتر بره تو..مون
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کامیار : تقریبا 10روز فرصت دارید واسه تکمیل وجه .30روز بعد از تکمیل وجه موعد تحویله ماشینه
ساینا شهریور : سلام 30روز
الهام : منم کوییک اتومات سامانه یکپارچه تحویل پاییز 403 هستم اصلا خبری نیست و ماشینای جایگزین پیشنهاد میشه هر بار. تماس گرفتم با سایپا گفتن دیگه تولید نداریم باید ماشین دیگه بردارید ولی من فعلا منتظر هستم
محمد رحیمی : سلام پذیرش 24شهریور فاکتور شد برام
پراید : سلام نه تا پیام نیاد بهت تحویل نمی دن
رسول : سلام 24شهریورهادارن فاکتورمیشن 90روزها
جعفر : منم مثل شمام خبری شد به من هم خبر بده ممنونم.دناشش دنده پیش فروش سفیدم
جعفر : سلام شرمنده برادر پیش فروش دنا شش دنده .تحویل دی ماه که تکمیل وجه اواخر آبان کردم.تکمیل پرونده و آماده برای فاکتور تیک سبز رنگ خورده و فقط آماده برای فاکتور میچرخه . به نظر شما خیلی طول میکشه فاکتور شم؟متشکرم
بهزاد : فکر کنم کم کم شروع شد 90روزها دارن فاکتور میشن
هادی (دنا شش دنده دستی تحویل 8 آبان) : شما از کجا این اطلاعات رو داری که مشکل تامین قطعه دارن ؟