بررسی فولکس واگن جتا مدل 2014

بررسی فولکس واگن جتا مدل 2014

اگرچه زمان تقریبا زیادی طول کشید، اما فولکس واگن جتا مدل 2014 بالاخره جایگاه خوب و مناسبی در بازار خودرو و میان خریداران کسب کرد؛ چیزی که در سال 2011، هنگامی که این خودرو برای عرضه به آمریکا ساخته شد، اصلا وجود نداشت. داشبورد پلاستیکی سخت، تجهیزات رفاهی تقلیل یافته، ترمزهای کاسه‌ای ضعیف در چرخ های عقب و سیستم تعلیق نیمه مستقل در عقب، از جمله نقاط ضعف قابل توجه مدل قبلی جتا بودند. ایده اصلی در واقع قابل ابتیاع کردن سدان کوچک فولکس واگن بود، اما آنها خیلی تند رفتند. زمانی جتا جزء انتخاب های برتر بود اما پس از مدتی تبدیل به یک مشکل شد، حتی زمانی که به فروش بسیار بالایی دست یافت. مثل یک بمب هنری هالیوود، ماشین از نظر تجاری موفق بود اما در عین حال به یک شکست بحرانی هم تبدیل شده بود. از آن زمان همه چیز بهبود یافته است. اگرچه داشبورد ارزان قیمت همچنان در تیپ SE و پایین تر باقی مانده است، اما در تیپ های SEL و TDI از داشبورد بهتری به صورت استاندارد استفاده شده است. از سال قبل ترمز‌های دیسکی در هر 4 چرخ و یک سیستم تعلیق پیچیده تر کاملا مستقل در عقب برای سال 2014 به صورت استاندارد برای این خودرو ارائه شده است.

بررسی فولکس واگن جتا مدل 2014

برای سال 2014 یک موتور جدید 4 سیلندر 1.8 لیتری مجهز به توربوشارژر جایگزین موتور 5 سیلندر قبلی شده است، که همراه خود شتابگیری عالی، مصرف سوخت اقتصادی و یک تحول کلی را به همراه داشته است. فضای جادار صندلی های عقب که بسیار جادار تر از  فضای عقب بسیاری از همکلاسی هایش می‌باشد، از دیگر ویژگی های مثبت سدان کوچک آلمانی به شمار می‌رود. موتور دیزل TDI نیز، علی رغم اینکه گران‌تر است، همچنان برای خریداران جذابیت دارد. در این میان، خودرو های دیگری هم هستند که ارزش توجه کردن دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به فورد فوکوس و مزدا 3 جدید اشاره کرد که از طراحی داخلی زیباتر و جذابیت بیشتری برای رانندگی برخوردارند. هم‌چنین، هیوندای الانترا 2014 نیز، طراحی برجسته‌‌تر، کیفیت بالاتر، و مصرف سوخت مناسب‌تری را با قیمتی پایین تر ارائه می‌دهد. با تمام این موارد، فولکس واگن جتا در حال حاضر می‌تواند همگام با بزرگان این بخش حرکت کند. شاید مدل 2014 زیباترین مدل جتا نباشد، اما در این محدوده قیمت، کابین جادار و  امکان انتخاب پیشرانه های مختلف برای آن، این آلمانی کوچک را به رقیبی سرسخت تبدیل کرده است.

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی فولکس واگن جتا مدل 2014

فولکس واگن جتا 2014 در تیپ های پایه، S, SE ,SEL ,TDI عرضه شده است. تیپ پایه که با دنده دستی ارائه می‌شود و باید به صورت خاص به فروشنده ها سفارش داده شود، مجهز به موتور 2 لیتری، رینگ های 15 اینچی استیل، شیشه های برقی، فرمان تلسکوپی با امکان حرکت به سمت بالا و پایین، صندلی های جلو با امکان تنظیم ارتفاع، تودوزی پارچه ای، صندلی تاشو عقب با قابلیت جدا شدن به نسبت 40/60، و سیستم صوتی با 4 بلندگو و پخش کننده CD به همراه ورودی اضافی صوتی می‌باشد. در تیپ S علاوه بر امکانات فوق، آینه های برقی مجهز به گرمکن، سیستم دسترسی بدون کلید، تهویه مطبوع، کامپیوتر سفری، گیربکس اتوماتیک به صورت آپشن، قفل مرکزی برقی و زیردستی برای صندلی های جلو نیز، دیده می‌شود.

بررسی فولکس واگن جتا مدل 2014
بررسی فولکس واگن جتا مدل 2014

موتور 1.8 لیتری مجهز به توربوشارژر، فرمان برقی، رینگ های 16 اینچی استیل، آینه های بیرونی همرنگ بدنه، کروز کنترل، تودوزی از جنس چرم مصنوعی، صندلی های برقی در جلو با امکان حرکت در دو جهت، زیر دستی مرکزی برای صندلی عقب، دسترسی به صندوق بار از طریق صندلی عقب، سیستم صوتی با 6 بلندگو، رادیو ماهواره ای، و ورودی برای iPod از جمله تجهیزات تیپ SE می‌باشند. با استفاده از پکیج Connectivity در تیپ SE، رینگ های آلومینیومی 16 اینچی، شیشه شور مجهز به گرمکن برای شیشه جلو، فرمان دور چرم، بلوتوث برای تلفن و سیستم Car-Net Telematics به تجهیزات استاندارد خودرو افزوده می‌شوند. پکیج Connectivity and Sunroof، یک سانروف به همراه دسترسی و استارت بدون کلید و سیستم صوتی ارتقا یافته مجهز به صفحه نمایش لمسی و ورودی کارت حافظه SD را در اختیار شما قرار می‌دهد.

بررسی فولکس واگن جتا مدل 2014 بررسی فولکس واگن جتا مدل 2014

تیپ SEL شامل تمام تجهیزات سفارشی تیپ SE به همراه رینگ های آلومینیومی 17 اینچی، چراغ های مه شکن، داشبورد از جنس مواد نرم، دوربین دید عقب، صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم در 6 جهت، سیستم مسیریاب ماهواره‌ای با صفحه نمایش لمسی و سیستم صوتی Fender با 8 بلندگو می‌باشد. جتا TDI با موتور توربو دیزل، از نظر تجهیزات همانند تیپ SE با پکیج Connectivity می‌باشد؛ با این تفاوت که از رینگ های متفاوت 16 اینچی آلومینیومی و داشبورد از جنس مواد نرم بهره می‌برد. با انتخاب مدل TDI به همراه پکیج Premium، سانروف، دوربین دید عقب، سیستم صوتی Fender به همراه نمایشگر لمسی به تجهیزات خودرو اضافه می‌گردد. در صورت استفاده از سیستم مسیریابی به صورت سفارشی، می‌توانید از رینگ های آلومینیومی 17 اینچی، چراغ های مه شکن، صندلی راننده برقی با قابلیت تنظیم در 6 جهت و دسترسی و استارت بدون کلید در تیپ TDI بهره ببرید.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی فولکس واگن جتا مدل 2014

فولکس واگن جتا 2014 در تیپ های پایه و S مجهز به موتور 4 سیلندر 2 لیتری می‌باشند که قدرتی معادل 115 اسب بخار و گشتاوری در حدود 170 نیوتن متر را تولید می‌کند. یک گیربکس 5 سرعته دستی به صورت استاندارد برای این مدل ها عرضه می‌شود و گیربکس 6 سرعته اتوماتیک جزو تجهیزات سفارشی است. مصرف سوخت این موتور با گیربکس اتوماتیک، در سیکل ترکیبی معادل 10 لیتر به ازای 100 کیلومتر رانندگی می‌باشد (11 لیتر در شهر و 8.5 لیتر در اتوبان) که در صورت استفاده از گیربکس دستی، این مقدار کمی کاهش می‌یابد (11 لیتر در شهر و 8 لیتر در اتوبان به ازای 100 کیلومتر مسافت). تیپ های SE و SEL از موتور 5 سیلندر 1.8 لیتری مجهز به توربوشارژر، که قدرتی معادل 170 اسب بخار و گشتاوری در حدود 250 نیوتن متر تولید می‌کند، استفاده می‌کنند. برای تیپ SE، همانند تیپ های پایین‌تر، امکان انتخاب گیربکس وجود دارد، در حالی که تیپ SEL فقط با گیربکس اتوماتیک عرضه می‌شود. مصرف سوخت تیپ SE با گیربکس دستی در سیکل ترکیبی برابر 9 لیتر در 100 کیلومتر (10.5 در شهر و 7.6 در اتوبان) و با گیربکس اتوماتیک معادل 9.5 لیتر (11 در شهر و 7.6 در اتوبان) می‌باشد. جتا TDI با یک موتور 4 سیلندر 2 لیتری مجهز به توربوشارژر نیز، عرضه می‌شود که قدرتی برابر 140 اسب بخار و گشتاوری در حدود 320 نیوتن متر تولید می‌کند. گیربکس 6 سرعته دستی جزو تجهیزات استاندارد است، اما می‌توان از یک گیربکس 6 سرعته با کلاچ دوگانه موسوم به DSG نیز، به صورت سفارشی استفاده کرد. در تست شتاب انجام گرفته جتا TDI مجهز به گیربکس DSG شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت 8.4 ثانیه را ثبت کرد. شایان ذکر است، با هر دو نوع گیربکس، مصرف سوخت این تیپ در حد عالی می‌باشد، 8 لیتر در سیکل ترکیبی در 100 کیلومتر (9 لیتر در شهر و 6.5 لیتر در اتوبان).

 

ایمنی

بررسی فولکس واگن جتا مدل 2014

تجهیزات ایمنی استاندارد فولکس واگن جتا 2014 شامل کنترل کشش و پایداری، ترمز‌های دیسکی مجهز به سیستم ضد قفل، کیسه های هوای جانبی در جلو، کیسه های هوای پرده ای در دو طرف، پشت سری فعال محافظ سر و گردن در جلو می‌شود. دوربین دید عقب نیز، در تیپ های SEL و TDI به صورت استاندارد قرار دارد. سیستم Car-Net Telematics که در تیپ SE مجهز به پکیج Connectivity استاندارد است، امکاناتی مانند اعلام اتوماتیک تصادف به مراکز اورژانس، کمک های جاده ای، دسترسی به خودرو از راه دور، تعیین محل خودروی مسروقه و کنترل والدین بر رانندگان نوجوان را در اختیار خریداران قرار می‌دهد. در آزمون های تصادف انجام شده توسط مراجع رسمی، فولکس واگن جتا موفق به کسب 4 ستاره ایمنی از 5 ستاره کلی شد که 4 ستاره برای محافظت در برابر برخوردهای روبرو و 5 ستاره برای محافظت در برابر برخوردهای جانبی می‌باشد. در آزمون ترمز انجام شده، فولکس واگن جتا TDI برای توقف کامل از سرعت 100 کیلومتر در ساعت به 39 متر مسافت نیاز دارد که کمی طولانی تر از میانگین این کلاس است.

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی فولکس واگن جتا مدل 2014

فولکس واگن جتا 2014 یکی از کم جاذبه ترین طراحی های داخلی را در کلاس خود ارائه می‌دهد؛ چرا که بسیاری از رقبا از طرح های مدور و زاویه دار برای جلب نظر خریداران استفاده می‌کنند، اما جتا فقط از خطوط ساده و مستقیم و نشانگرهای ساده و چیدمان کاملا محافظه کارانه کنترل ها در طراحی داخلی خود بهره برده است. کنترل ها اگرچه به خوبی جایگذاری شده اند اما استفاده از پلاستیک سخت در طراحی آن‌ها، زیبایی چندانی برای کابین جتا فراهم نکرده است.

بررسی فولکس واگن جتا مدل 2014
بررسی فولکس واگن جتا مدل 2014 بررسی فولکس واگن جتا مدل 2014
بررسی فولکس واگن جتا مدل 2014

هرچه جتا در  طراحی جزییات کم می‌آورد اما تلاش دارد در فضای داخلی این موضوع را جبران کند. صندلی عقب فضای راحتی را در اختیار بزرگسالان قرار می‌دهد، موضوعی که در فورد فوکوس دیده نمی‌شود؛ فضای 440 لیتری صندوق بار نیز، یکی از جادارترین صندوق بارها در کلاس خودش است. کیفیت صفحه نمایش سیستم صوتی نیز قابل توجه است، اما سیستم مسیریابی به دلیل وجود صفحه نمایش کوچکش، اطلاعات محدودی را نمایش می‌دهد.

 

تجربه رانندگی

بررسی فولکس واگن جتا مدل 2014

وقتی زمان انتخاب یک موتور برای جتا 2014 می‌رسد، باید از موتور پایه 2 لیتری اجتناب کنید، به دلیل اینکه بسیار ضعیف است و مصرف سوخت آن نسبت به قدرتش اصلا اقتصادی نیست. موتور توربوی جدید 4 سیلندر 1.8 لیتری چیزی است که باید داشته باشید، موتوری بسیار انعطاف پذیر و خوش ساخت که سرشار از قدرت است. گیربکس اتوماتیک به خوبی و نرمی با زمانبندی مناسب، دنده ها را عوض می‌کند. فولکس واگن جتا TDI بهترین میزان مصرف سوخت را به شما می‌دهد، و گشتاور بالایش آن را قدرتمندتر از آن چه که هست، به نظر می‌رساند. رانندگانی که توقع رفتار چابک تری از خودرو را دارند، شاید گیربکس دستی را به DSG  ترجیح دهند، چون گیربکس DSG در واکنش به پدال گاز کمی تاخیر دارد، اما بیشتر رانندگان به این موضوع به مرور زمان عادت می‌کنند. چیزی که در طی سال ها در جتا عوض نشده است، احساس سواری محکم آن بر روی جاده است. سواری نرم برای خیابان های با آسفالت خشن شهر و مسافرت های طولانی در بزرگراه ها ایده آل است. در پیچ ها جتا یک ماشین اسپرت نیست اما فرمان دقیقی دارد و متعادل است. البته سدان‌های کوچکی مانند مزدا 3 و فورد فوکوس لذت رانندگی بیشتری برای شما به ارمغان می‌آورند.


منبع

Edmunds

برچسب : جتا , Jetta , فوکوس , مزدا 3 , فولکس واگن






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

حمید
0

لطفا یک مقاله از chevrolet croze مدل 2013 بزارید و اگه امکان داره قیمت ماشین های پلاک منطقه ازاد اروند رو هم بزارید
با تشکر
01:14  1393/02/11
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
B : سلام تحویل۱۵ مهر کسی خبر داره کی فاکتور میشه
سلام جناب خوب هستین قربان : چه خبر خانواده خوبن سلامتی والده محترم خانم بچه ها راستی چکار کردین وام جور شد؟ اقساطی که سنگین نیست؟ حالا مدارکش میفرستم واست ممنون میشم رفتید مدارک منم تحویل بدین شاید تا قبل از عید نوبت ما هم شد با نیت خیرتون منم خبر سلامتی چی بگم والا همش گرفتار تعمیرات و بازسازی خونم هرچی پس انداز بود خرج کردم واسه نوسازی خونه حالا اگه بشه تا قبل از عید تموم بشه زنده باشی سلام برسونید تشریف بیارید خوشحال میشیم شبتون بخیر خدانگهدار
T8امیر : سلام ۱۵ آبان پلاک شد مدارک ماشینم رسید دستم ولی خدشه تحویل ندادن نمایندی رستمی شیراز
محیا : سلام چطورشما۲ابان شاسی شدید و الان تحویل گرفتید ومن ۲۳مهر پلاک شدم هنو تو مرحله ی حمل هست ؟تی۸مشکی ثبت نام ۲۵خرداد
X5 اردیبهشت : با سلام ثبت نام اردیبهشت هنوز تو تکمیل وجه مونده من نمیدونم چه فرقی هست که بعضیها میگم ما تحویل هم گرفنیم
حسین... : بازهم یک شیرین کاری بی مزه از مزدوران وجیره خوران سایپا! پس شما آشغالهای مواجب بگیر سایپا که سالی چند بار ماشینهای متفاوت از شرکتتون میگیرین بعداز فروش لباسای خودتون و خانوادتون چی چی تون را خرج تهیه پیش پرداخت ماشینتون میکنید؟
مهسا : دوستان خبری از دعوتنامه آذر ماه ندارید؟؟؟؟؟؟؟؟
ناصر محب نژاد : J4سفید ثبت نام۱۸ اردیبهشت از نمایندگی سلیمانی پور از شهر ری ۶اردیبهشت شاسی ۲۸ارسال مدارک وامروز هم کارت ماشین رافرستادن ماشینو کی تحویل میدن خدا میدونه خسته شدیم
حسین : روزی ۷۵۰ هزار تومان
Mr.p : کسی هست تحویل گرفته باشه از 90 روزه ها
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رانا : منم تحویل 4بهمن بودم الان شدم 30 بهمن . امروز هم دعوتنامه تکمیل وجه اومد واسم
یاسین : سلام پیام واریز براتون اومد چقدر بوده
سورن دوگانه : سلام ، فاکتور شدم ولی پلاک نشده چند روز طول میکشه پلاک بشه؟
محمد رحیمی : سلام بعد از فاکتور چند روز طول می کشه پلاک شه
قاسم رشیدی : من لیفان 620 1600خریدم بیشتر از 200کیلو بار میزنم داخلش عقب ماشین رو زمین می‌خوابه دلیلش چیه
نیما : سلام برداران وحواله داران عزیزیه تجمع بذاریم سازمان استاندارد که بهانه ایرانخودروتمام بشه مطمئنم ربطی به سازمان استاندارد نداره فقط ما بایدازطرف سازمان استاندارد پیگیری یاتماس بگیریم
حمید x33 cross : پاسخ به مهساfx من تایید لیزینگ 7 تیر تحویلی 17 شهریور مدارکم مشکلی نداره پس چرا وام منو نمیریزه بانک سگ مال شمارو ریخته عجب گیری افتادیم
X33 cvt : سلام دوستان ، کسایی که x33 cvt تاریخ قراردادشون بین اردیبهشت تا خرداد بوده تحویل گرفتن؟ من تقریبا تاریخهای ثبت نامهارو بررسی کردم و از خرداد تا مرداد ثبت نام ایکس33 نبوده . میخوام ببینم اونایی که قبل خرداد ثبت نام کردن تحویل گرفتن؟ میخوام ببینم کی نوبت میرسه به ثبت نامی های بعد مرداد . من تاریخ قراردادم 6شهریور1403 هست و تحویل سیستمی 18دی و همه مدارک هم اومده
ساینا استاندارد 85 گانه ارومیه : 90روز عادی
ساینا استاندارد 85 گانه ارومیه : دوستان میدونید بعد 24 شهریور و مهرماه چه تاریخ هایی واریزی داشتیم؟