بررسی رنو مگان Expression مدل 2014

بررسی رنو مگان Expression مدل 2014

رنو مگان قرار است در سال 2014 با خودروهایی مانند تویوتا کرولا، مزدا 3، نیسان پولسار، هیوندای i30 و فولکس واگن گلف رقابت کند. از نظر قیمتی این مدل در محدوده خودروهای کره‌ای قرار می‌گیرد. در حالت استاندارد، رنو مگان Expression تجهیزات قابل توجهی ندارد، به عنوان مثال فاقد رینگ های آلومینیومی، سنسورهای پارک عقب و چراغ مه شکن جلو می‌باشد که بعضی یا همگی این تجهیزات در رقبایش به صورت استاندارد یافت می‌شوند. تجهیزات استاندارد شامل رینگ های فولادی 16 اینچی، سیستم کنترل آب و هوای اتوماتیک، کروز کنترل، سیستم صوتی با 6 بلندگو با ورودی USB و بلوتوث می‌باشد.

بررسی رنو مگان Expression مدل 2014

رنو مگان Expression با دو انتخاب گیربکس عرضه می‌شود: 6 سرعته دستی و اتوماتیک CVT. مدل های مجهز به گیربکس دستی، از موتور 4 سیلندر 1.2 لیتری مجهز به توربوشارژر استفاده می‌کنند و مدل های مجهز به گیربکس CVT، از موتور 4 سیلندر 2 لیتری معمولی. تشخیص این دو مدل از بیرون فقط از طریق برچسب Tce در پشت مدل توربو 1.2 لیتری امکان پذیر است.

بررسی رنو مگان Expression مدل 2014
بررسی رنو مگان Expression مدل 2014

موتور توربو تقریبا جدید به حساب می‌آید در حالی که موتور 2 لیتری از سال 2009 در خط تولید مگان استفاده می‌شود. ظاهرا محدودیت در بودجه توسعه، مانع از تجهیز شدن موتور توربو به گیربکس اتوماتیک گردیده است. موتور توربو 1.2 لیتری حداکثر گشتاور خود را که حدود 205 نیوتن متر است، در دور موتور 2000 تولید می‌کند، در حالی که موتور 2 لیتری برای تولید 195 نیوتن متر گشتاور، باید تا 3750 دور بر دقیقه دور خود را بالا ببرد. حتی بالاتر از 2000 دور بر دقیقه، موتور توربو گشتاور تولیدی اش نزدیک به حداکثر است. به بیان دیگر، گشتاور در موتور توربو در دسترس تر است و منتج به معکوس کردن کمتر دنده ها، گاز دادن کمتر و کارکردن موتور در دورهای پایین تر می‌گردد. به همین دلایل مصرف سوخت این موتور نیز اقتصادی است. در سیکل ترکیبی موتور 1.2 لیتری توربو در 100 کیلومتر فقط 5.6 لیتر بنزین مصرف می‌کند، در مقایسه با 7.8 لیتر موتور 2 لیتری عادی. نکته قابل توجه این است که موتور 2 لیتری، قابلیت استفاده از بنزین معمولی بدون سرب را دارد در حالی که موتور توربو باید از بنزین سوپر استفاده کند.

بررسی رنو مگان Expression مدل 2014
بررسی رنو مگان Expression مدل 2014 بررسی رنو مگان Expression مدل 2014
بررسی رنو مگان Expression مدل 2014

موتور توربو 1.2 لیتری مگان، 130 اسب بخار نیرو تولید می‌کند و موتور 2 لیتری، 138 اسب بخار، که بسیار به هم نزدیک هستند. شتاب 0 تا 100 مگان توربو با گیربکس دستی، 10.9 ثانیه اعلام شده است، در حالیکه شتاب مدل 2 لیتری مجهز به گیربکس اتوماتیک، 10.3 ثانیه است. در رنو مگان مجهز به موتور توربو، چنین احساس می‌کنید که ماشین از مدل 2 لیتری سریعتر است، به علاوه اینکه موتور نرمتر و آرامتر کار می‌کند. موتور رنو مگان توربو با رنو Clio Expression مشترک است، اما 12 اسب بخار قوی تر و 15 نیوتن متر گشتاور بیشتری نسبت به هم خانواده کوچک ترش تولید می‌کند. در مقایسه با فولکس واگن گلف مجهز به موتور 1.4 لیتری، موتور 1.2 لیتری توربو این مدل از مگان، 9 اسب بخار قوی تر و گشتاور آن 5 نیوتن متر بیشتر است.

بررسی رنو مگان Expression مدل 2014 بررسی رنو مگان Expression مدل 2014
بررسی رنو مگان Expression مدل 2014

با وزن 1394 کیلوگرم، رنو مگان یکی از سنگین وزن های کلاس خود به شمار می‌رود؛ علی رغم این موضوع، مدل مجهز به موتور 1.2 لیتری همچنان نسبت به رقبای مجهز به موتورهای توربوی حجیم، قدرت بیشتر و عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد که همین امر، لذت رانندگی با آن را چند برابر می‌کند. به همراه گیربکس 6 سرعته دستی با فاصله تعویض کوتاه، رنو مگان Expression  توربو تبدیل به خودرویی با کیفیت رانندگی خودرو های کلاس بالاتر شده است. فقط فاصله زیاد دنده 1 و 2 باعث می‌شود که مگان کمی کند واکنش نشان بدهد. با رینگ های 16 اینچی و سیستم تعلیق استاندارد، کیفیت سواری مناسب رنو مگان Expression، مثال زدنی است. این هاچ بک فرانسوی، تعادل فوق العاده ای بین جذب ضربات و کنترل بدنه حین رد شدن از پستی بلندی های بزرگ دارد. شاسی خودرو نیز، قابلیت های بالایی در کنترل ماشین در پیچ ها از خود نشان می‌دهد.

بررسی رنو مگان Expression مدل 2014

فرمان بسیار سبک ماشین در ابتدا این حس را به شما منتقل می‌کند که در حال بازی کامپیوتری هستید، اما بعد از عادت کردن به آن، خواهید دید که دقیق است و رانندگی و پارک کردن ماشین با آن بسیار لذت بخش است. به نسبت قیمتی که برای مگان می‌پردازید، کیفیت کابین و طراحی که بدست می‌آورید قابل قبول است. در داخل کابین از مواد نرم استفاده شده است و در کل، کابین ساده و خالی از هر نوع وسیله اغراق آمیز است، صندلی ها به خوبی سرنشینان را در بر می‌گیرند، کیلومتر شمار دیجیتالی آن خوانا و واضح است و لمس دکمه ها و کنترل ها احساس خوبی در راننده ایجاد می‌کند. اتصال بلوتوث به تلفن، سریع انجام می‌شود و استفاده از کنترل های سیستم صوتی قرار گرفته در پشت فرمان، بعد از مدتی کار کردن آسان می‌شود.

بررسی رنو مگان Expression مدل 2014
بررسی رنو مگان Expression مدل 2014 بررسی رنو مگان Expression مدل 2014
بررسی رنو مگان Expression مدل 2014 بررسی رنو مگان Expression مدل 2014

راحتی صندلی های عقب و فضای اختصاص یافته برای سرنشینان، مناسب است و حجم صندوق بار در حالتی که صندلی های عقب تا نشده‌اند، معادل 372 لیتر است که در کلاس خود قابل قبول است. با اینکه فولکس واگن گلف در کلاس ماشین های کوچک، یک استاندارد است، اما رنو مگان Expression به تدریج خود را به گلف نزدیک تر می‌کند، حداقل در مدل مجهز به موتور 1.2 لیتری توربو. اگرچه هنوز سواری آن در حد استانداردهای گلف نیست، ولی برتر از ماشینی مانند مزدا 3 است. به همین دلیل رنو مگان Expression، مخصوصا با موتور توربو و گیربکس دستی 6 سرعته، ماشینی با ارزش و جایگزینی مناسب برای بسیاری از رقبایش به شمار می‌رود. 

بررسی رنو مگان Expression مدل 2014


منبع

CarAdvice

برچسب : مگان , Clio , کرولا , مزدا 3 , i30 , گلف , رنو , تویوتا , نیسان , هیوندای , فولکس واگن






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مهدی23 : سلام دوستان تکمیل وجه 23 اسفند تا الان نه فاکتور شده نه پلاک شده و همه اش تو سایت نوشته آماده تخصیص هیچ خبری هم نیست. اگر اپراتور گفته سایت بروزرسانی نشده پیامکی هم نیومده که اطلاع رسانی کرده باشن در خصوص وضعیت خودرو.
اکبرا از اردبیل : ممنونم بهزاد جان فکر میکنم بستگی به محل ارسال داره که برگیری میشه حالا ظاهرا از شانس من اردبیل محوله کامل سایپایی برای ارسال بوده که سریع تا پلاک شد چراغ تحویل فعال شد و یکروزه رسید.
مهدی شاهین پلاس : چوخ مبارک
حسینی : سلام کدوم استان هستین من چند روزه دارم میرم نمایندگی جواب نمیده سایپا میگه از اول مرداد شاید تاکید میکنم شاید فاکتور شروع بشه
محمد-:::::::: : هفته چهارم تیرماه G بودم 28اردیبهشت تبدیل به gl زدم و تکمیل وجه کردم همون روز هم سخا رو دادم ۲۹ خرداد دوباره یه ۵۸ هزار تومان دعوتنامه اومد واریز کردم ولی فعلا فاکتور نشدم
محمد-:::::::: : هفته چهارم تیرماه G بودم 28اردیبهشت تبدیل به gl زدم و تکمیل وجه کردم همون روز هم سخا رو دادم ۲۹ خرداد دوباره یه ۵۸ هزار تومان دعوتنامه اومد واریز کردم ولی فعلا فاکتور نشدم
بهزاد ۲۲اسفند : سلام اکبر آقا مبارکه ایشالاه چرخش برات به خوشیها بچرخه چراغ منم هنوز روشن نشده فعلا
حسین : نمک هات رو برای خودت نگهدار ما اعصابمون خورده عقل نداشته ات رو به کار بنداز هر جایی با مزه نباش
اکبر از اردبیل : قربان سنه مهدی داداش
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد : چیه هی میایی بر ضد این بنده خدا کامنت میزاری مریضی چیزی هستی؟
حسن موتور جدید تحویلی 26خرداد : همدردیم هنوز خبری از فاکتور نیست رنگ مشکی
33کراس : یکم از شرایط ثبت نامت میگی؟
پانا 18 : من 18 خردادم الان چک کردم فاکتور نشدم
سورن 4تیر : نه هنوز.میرم سایتش نوشته دهه اول تیر درحال فاکتور میباشد.احتمالا تا چند روز اینده فاکتور بشیم
X22pro mt : نمایندگی میگه ماشین که رسید اینجا باهاش کار داریم به غیر از کارواش چه کار دیگه ای میتونن داشته باشن ؟؟؟ سابقه جابه جایی قطعه که ندارن ؟؟؟
سورن 4تیر : حتما شرکتا فرق میکنه من استان گلستانم ماشین باید از تهران بیاد.میگن چند شهر شرکت ایران خودرو داره
سورن 2تیر : یا حسین ینی باید این ماهم بگذرونیمممم خدا لعنتشون کنه
نگین گلی : کلا 25 تومن فرقشه
فروش فوق العاده : تماس گرفتم پشتیبانی سایپا یکی گفت آقا اصلا قطعات ندارن که تولید کنن خدا رحمی کند بیچاره شدیم رفت