5 نکته در مورد بازسازی ماشین‌های کلاسیک

5 نکته در مورد بازسازی ماشین‌های کلاسیک

افراد بسیاری هستند که رویای خرید و بازسازی یک ماشین کلاسیک مشهور را در سر می‌پرورانند. فرقی نمی‌کند که شما دانش آموز دبیرستانی باشید یا یک بازنشسته، همیشه ایده پروژه بازسازی طولانی مدت ماشین های کلاسیک جذاب است. اگرچه عوامل مهمی را هنگام انتخاب ماشینی که قصد خرید و بازسازیش را دارید و می‌خواهید صدها ساعت وقت و مبلغ قابل توجهی پول صرف آن کنید، باید در نظر بگیرید. اگر با فکر عمل کنید، پروژه شما نتایج بسیار رضایت بخشی به بار خواهد آورد. بر عکس آن، بی دقتی باعث هدر رفتن پول و دلسردی شما خواهد شد.

 

1 . ماشینی را انتخاب کنید که برایتان ایجاد ارزش کند.

5 نکته در مورد بازسازی ماشین‌های کلاسیک

تعداد ماشین های قدیمی که نیاز به بازسازی دارند، تقریبا بی نهایت است. اکثر این ماشین ها بدون توجه به اینکه با چه دقتی بازسازی شده اند، با ارزش نخواهند بود. با بی توجهی، روی یک ماشین خاص اصرار نداشته باشید. کمی تحقیق کنید تا دریابید کدام ماشین ها و مدل ها بعد از بازسازی ارزشمند هستند. یک ماشین که مستعد تبدیل شدن به چیزی تحسین برانگیز است، احتمالا قیمت خرید بالاتری نیز خواهد داشت، اما به یاد داشته باشید که قیمت ماشین، بخش کوچکی از هزینه های پروژه شما را تشکیل می‌دهد.

 

 2 . مراقب پوسیدگی و زنگ زدگی باشید.

5 نکته در مورد بازسازی ماشین‌های کلاسیک

بسته به اینکه ماشین انتخابی شما عمرش را در چه منطقه ای گذرانده باشد، احتمال دارد که شاسی آن در اثر زنگ زدگی آسیب شدید دیده باشد. تعمیر زنگ زدگی ها بسیار وقت گیر است و نیاز به جایگزینی صفحات فولادی دارد. اگر ماشینی که دچار زنگ زدگی است، خریده اید، باید ماشین را تقریبا دمونتاژ کنید؛ هر میلیمتر از قسمت های فلزی را باید شن پاشی (Sand Blast) کنید و قسمت های غیر قابل تعمیر را جدا کرده و قطعات جدید را جوش دهید. اگر خوش شانس باشید می‌توانید قطعات جایگزین را از تولیدکننده های متفرقه خریداری کنید، در غیر این صورت مجبورید از ورق فلزی آنها را بسازید. تعمیر قسمت های زنگ زده، کار هر کسی نیست؛ بنابراین، موقع خرید ماشین باید بدانید که واقعا در چه شرایطی قرار دارد.

 

3 . ماشینی که روشن می‌شود را بخرید.

5 نکته در مورد بازسازی ماشین‌های کلاسیک

اگر ماشینی را که روشن می‌شود و حرکت می‌کند بخرید، مطمئنا ریسک اینکه مجبور شوید هزینه و وقت زیادی برای تعمیرات مکانیکی صرف کنید را، به طور قابل ملاحظه ای کاهش داده اید. خرید ماشینی که برای ده‌ها سال روشن نشده است، نوعی خطر کردن است. در بهترین حالت ممکن، شما احتمالا نیاز به باتری تازه، استارت و پمپ سوخت خواهید داشت. اما در وضعیت بدتر، شما با یک موتور از کارافتاده سر و کار دارید که یا باید از نو کاملا تعمیر شود یا اینکه جایگزین گردد.

 

4 . از یافتن قطعات جایگزین مطمئن شوید.

5 نکته در مورد بازسازی ماشین‌های کلاسیک

کمبود و نایابی قطعات جایگزین می‌تواند باعث توقف یا به زبان دیگر مرگ پروژه بازسازی شما شود. اگر ماشین کمیابی خریده اید، احتمال یافتن قطعات جایگزین آن هم بسیار کم است یا اینکه در صورت وجود، بسیار گران هستند. بنابراین، برای اینکه پروژه شما با سرعتی مناسب و بودجه ای معقول پیش برود، از وجود قطعات جایگزین برای ماشینتان در بازار مطمئن شوید.

 

5 . از یک متخصص مشورت بگیرید.

5 نکته در مورد بازسازی ماشین‌های کلاسیک

اگر دوست یا آشنایی دارید که در مورد بازسازی ماشین های کلاسیک اطلاعات و تجربه دارد، هنگام خرید ماشین او را همراه خود ببرید. استفاده از نظرات شخصی که تجربه بیشتری دارد، همیشه ایده خوبی است و مرحله انتخاب ماشین برای خرید، یکی از مناسب ترین زمان ها برای استفاده از نظرات این افراد است. 


منبع

AolAutos

برچسب : کلاسیک , بازسازی , باتری , موتور






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

Mostafa
23

سلام: ‏Jensen interceptor 1974 سراغ دارم بيست سال توي شمال زير بارون خوابيده ماشين خراب نشده ولي زير بندي زنگ زدگيش زياده طي اين مدت روشن هم نشده7500cc‏ ‏
ممنون ميشم راهنمايي بكنيد
13:17  1396/01/14
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 54 نظر
X33 Cross cvt 25 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
J4 : سلام دوستان بهمن ثبت نام کردم هنوز تو قرارداد گیر کرده
سهند ۷اردیبهشت : من ۷اردیبهشت تکنیل وجه کردم امروز تماس گرفتم با سایپا با لحن بدی جواب داد که من از تاریخ دقیق فاکتور شدنتون خبر ندارم 😒 گفت تا ۷خرداد باید فاکتور بشید حالا این وسط تعویق بیوفته یا نه رو نمیدونم 🙂‍↔️
سید حسن : سلام تارا اتوماتیک 18دهم فاکتور 24رم پلاک شد روی اسناد مونده
ماکسیم شاهینیانوس جی 300 سال بعد : شاهین 400 تومن بود ششصد ازماگرفتن دارن باهاش عشق میکنند مشتری هم به پشمشان نیست
حامد : داداش من 29اذر تیتانیوم دستی تکمیل وجهه کردم فاکتور نشدم مطمئنی فاکتور شدی
سهند : خدانگذره ازشون صبح تماس گرفتم گفتند ۲۵ فروردین امروز فاکتور میشند دروغه یعنی؟
تارا دستی سفید : سلام دوستان تارا دستی تحویلی 30اسفند امروز بالاخره فاکتور شد تاریخ تکمیل وجه 5اسفند ماه سود تاخیر12300 انشاءالله قسمت همه ی دوستان
ابی تارا دستی تیتانیوم اسفند : خدارو شکر یه تیتانیوم فاکتور شد کمی امیدوار شدیم
مجید سهند : دیروز زنگ زدم پارس خودرو میگه اواسط خرداد شاید فاکتور بشه تکمیل وجه ۲۵ فروردین
سهند : همه سایت ها پره از نظر اینجا کسی این روزا فاکتور نشده بیاد چیزی بگه. ماشینتون رو نمیخوایم بگیریم ازتون که
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
فرهاد : در پاسخ به به‌دام شرکت محترم مدیران خودرو شما را به زور مجبور به خرید محصولات خود نکرده در صورت نارضایتی میتونید انصراف بدید
ساینا : چنین چیزی نیست،من تحویل اسفند بودم،تا الان فاکتور نشدم دیروز هم 6 میلیون مابلتفاوت پرداخت کردم،سایپا بدون حساب و کتاب
Xu7p : پرداخت وجوه رو بزن به احتمال زیاد یه مبلغ مابتفاوت داری که هنوز پرداخت نکردی
اکستریم vx : سلام دوستان تعداد نوع ماشین 20 مدل هست شرکت بخواد هرروز 400 تا مجوز از یک نوع ماشین بده 20 روز طول میکشه بعداز مجوز 10 روز هم طول میکشه تا ماشین به نمایندگی شهر مورد نظر برسه با این وجود راحت 1 ماه طول میکشه تا معوقات به حداقل برسه.
کوییک gxl : سلام دوستان خبری از فاکتور تکمیل وجه 22 اسفندیا نشد؟؟ اگه کسی فاکتور شد همراه شماره پذیرش کامنت بزاره
لازمی : من ظلم
بهدام : واقعا زشته می بینید حس و حال بقیه این چرندیات چیه میگید. ساکت باشی کسی نمیگه لال هستی
اطلس 21مهر : همون جاده مخصوص اگه بتونم مرخصی بگیرم، چه ساعتی میخواین تجمع کنید آخه ما از راه دور میایم یه ساعتی باشه بتونیم برسیم
آرزو : ما رو نیاید دیون بگیرن که آذر ثبت نام کردیم آرزو 6 پرو خود شرکت گفت به صورت استثنا ما رو 404 زده بر پدر مادر این مدیران خودرو لعنت
فرهاد : شرکت محترم مدیران خودرو ورود شما را به تمام نمایندگی های خود گرامی می‌دارد با مدیران ن خودرو بمانید