بررسی آئودی A8 مدل 2014

بررسی آئودی A8 مدل 2014

کمپانی آئودی در سال 2014 طراحی داخلی و خارجی بالاترین رده محصولات خود، یعنی A8، را مورد بازنگری قرار داده است. در بیرون، تفاوت ها با مدل قبلی خیلی چشمگیر نیست؛ طراحی جدید درب موتور، سپر و چراغ های جلو، و هم‌چنین جلوپنجره یک پارچه از جمله تغییرات کوچکی هستند که بیانگر جدید بودن این مدل می‌باشند. درعقب، سپر، چراغ های LED و فریم های سیاه شیشه ها مورد بازبینی قرار گرفته اند. طراحی خروجی سیستم اگزوز هم از نو انجام شده و به صورت دوبل و به شکل ذوزنقه ای طراحی شده اند.

بررسی آئودی A8 مدل 2014

به گفته کمپانی سازنده، با استفاده از سیستم Matrix Beam LED در چراغ های جلو و امکان تشخیص حیوانات توسط سیستم دید در شب، می‌توان گفت A8 سر‌آمد کلاس خود است. طبق ادعای کمپانی آئودی، با اجرای کامل ترین و فراگیرترین پروسه بهبود محصول بر روی A8، در حال حاضر این خودرو از بیشترین تجهیزات و امکانات استاندارد برخوردار می‌باشد.

بررسی آئودی A8 مدل 2014

فرقی نمی‌کند که شما کدام تیپ از آئودی A8 را انتخاب کرده باشید، چابکی و قدرت دو مشخصه ای است که هنگام رانندگی با این خودروی بزرگ و سنگین به خوبی حس خواهید کرد. نقطه مقابل هندلینگ توانای آئودی A8، سواری سفت و محکم آن برای سرنشینان، چه در جلو و چه در عقب، می‌باشد. به همین دلیل، خریداران باید دقت کنند که بین هندلینگ توانا و راحتی و آرامش سرنشینان، کدام را ترجیح می‌دهند.

بررسی آئودی A8 مدل 2014

مدل پایه آئودی A8 مجهز به موتور 3 لیتری توربو دیزل است که بر روی دو پلت فرم شاسی کوتاه و شاسی کشیده عرضه می‌شود. تمامی تیپ ها از گیربکس 8 سرعته ساخت ZF سود می‌برند که از تعویض های نرم و بدون وقفه در هر دور موتوری برخوردار است. همچنین تمامی تیپ های این خودرو مجهز به سیستم چهار چرخ محرک استاندارد آئودی یعنی Quattro هستند؛ بنابراین بدون توجه به شرایط جاده، کمبودی از بابت کشش و پایداری احساس نخواهید کرد.

بررسی آئودی A8 مدل 2014

موتور 6 سیلندر خورجینی 3 لیتری دیزلی، که موتور پایه به حساب می‌آید، از نظر مصرف سوخت انتخابی هوشمندانه به شمار می‌رود. شایان ذکر است، قدرت تولیدی این موتور 254 اسب بخار و گشتاور آن حدود 580 نیوتن متر می‌باشد؛ این در حالی است که مصرف سوخت آن در سیکل ترکیبی فقط 5.9 لیتر در هر 100 کیلومتر است. موتور 6 سیلندر دیزلی موتور تحسین برانگیزی است؛ کارکرد نرم، صدای کم، و نیرویی که از حد نیاز A8 بیشتر به نظر می‌رسد، از ویژگی هایی است که شما را به تحسین وامی‌دارد. توانایی های این موتور آنقدر بالا است که شما را در انتخاب موتورهای دیگر به شک و تردید خواهد انداخت.

بررسی آئودی A8 مدل 2014

انتخاب بعدی در خانواده موتورهای آئودی A8، موتور 8 سیلندر خورجینی 4.2 لیتری توربو دیزل می‌باشد که با تولید 380 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور، بیشتر به یک نیروگاه شبیه است. گفتنی است، مصرف سوخت 7.4 لیتری این موتور در سیکل ترکیبی، بسیار قابل تحسین است. همان‌طور که حدس می‌زنید، گشتاور 850 نیوتن متری این پیشرانه، نیروی قابل ملاحظه ای برای شتاب گیری در اختیار راننده قرار می‌دهد. صدای کم این موتور، حتی در دورهای بالا، شاید شما را کمی در مورد توان آن به شک بیندازد.

بررسی آئودی A8 مدل 2014

حالا بعد از 4 سال، آئودی S8 بازگشته است و موتور 8 سیلندر خورجینی 4 لیتری مجهز به توربوشارژر دوگانه آن، با تولید 512 اسب بخار قدرت و 650 نیوتن متر گشتاور، در یک کلام حیرت برانگیز است. به این ارقام، مصرف سوخت 9.6 لیتر در 100 کیلومتر را نیز اضافه کنید. تمامی تیپ های آئودی S8 به صورت استاندارد به سیستم Drive Select آئودی مجهز هستند. سواری این خودرو نیز، نسبت به مدل های عادی، بسیار اسپرت و تند و تیز است؛ به طوری که کمپانی آئودی پیش‌بینی می‌کند، علی رغم قیمت بالای آن، یک سوم فروش کل مدل A8 مربوط به مدل اسپرت و پرقدرت S8 باشد.

بررسی آئودی A8 مدل 2014

بدون شک در بین تیپ های مختلف A8، آئودی S8 از بیشترین میزان قدرت و عملکرد برخوردار است، اما برای آنهایی که خیلی محدودیت بودجه ندارند، مدل مجهز به موتور 8 سیلندر دیزلی از نظر عملکرد و مصرف سوخت بسیار مناسب می‌باشد. با این وجود، موتور 6 سیلندر دیزلی برای بسیاری از خریداران همچنان انتخاب اصلی خواهد بود.

بررسی آئودی A8 مدل 2014

لازم به ذکر است، کمپانی سازنده از سیستم فرمان برقی، که در گذشته مورد انتقاد بوده، در A8 نیز، استفاده کرده است. فرمان بازخوردهای بسیاری از جاده می‌گیرد که خیلی در حد یک ماشین لوکس نیست، اما در سرعت های پایین و فضاهای کم عملکرد خوبی دارد. فیس لیفت آئودی A8، از طراحی داخلی و خارجی زیبایی بهره می‌برد، اما به اندازه مرسدس بنز S-Class شیک و لوکس نیست.

بررسی آئودی A8 مدل 2014 بررسی آئودی A8 مدل 2014
بررسی آئودی A8 مدل 2014 بررسی آئودی A8 مدل 2014

سیستم صوتی آن فوق العاده است، Wi-Fi به سرعت وصل شده و با دقت بالا کار می‌کند، و اتصال تلفن به بلوتوث نیز به سرعت و به راحتی انجام می‌شود. نبود پورت USB کمی عجیب است؛ کمپانی سازنده در این خصوص اظهار می‌کند که اغلب مردم برای اتصال به سیستم صوتی از بلوتوث استفاده می‌کنند. جالب است بدانید که 8 نفر به صورت همزمان می‌توانند به سیستم Wi-Fi متصل شوند؛ درب های برقی نیز، از دیگر ویژگی های جذاب این خودرو هستند.

بررسی آئودی A8 مدل 2014

سیستم سرگرمی برای صندلی های عقب کیفیت بالایی دارد و کنترل آب و هوای اتوماتیک، که هوای داخل کابین را یونیزه می‌کند، موجب می‌شود که بدون توجه به کیفیت هوای بیرون کابین، شما همیشه هوای سالم و تمیز در اختیار داشته باشید. مواد به کار رفته در کابین خودرو از کیفیت بالایی برخوردارند و کیفیت ساخت در بالاترین حد خود در این کلاس می‌باشد.

بررسی آئودی A8 مدل 2014

با وجود تمامی این ویژگی های خوب و تحسین برانگیز، آرایش دکمه ها و کنترل ها در کابین گیج کننده است و این وضعیت در شب بدتر می‌شود. با تمامی این تفاسیر می‌توان گفت، استفاده از جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا و موتورهای کم مصرف و کارآمد، آئودی A8 را به خودروی محبوب افراد بسیاری تبدیل کرده است.  


منبع

CarAdvice

برچسب : A8 , S8 , S Class , آئودی , مرسدس بنز






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

2 نظر

کاربر: ژاوی هرناندز
3

TDI یعنی چی ؟
22:33  1393/03/03
گزارش
پاسخ دادن
سید
3

سلام عزیز. TDI یعنی توربو دیزل.گازوئیلیه.
14:31  1393/03/04

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شهریور : عزیز؛ تعصب را کنار بگذارید. من نه طرفذار A5 هستم و نه X5! , و قرار نیست ما به خاطر دو نوع خودرو چینی که هر دو تفاوت آن ها را با خودروهایی مانند هیوندا، بی ام، و............... میدانیم جدل کنیم؛ اما توصیه می کنم با یک مهندس مکانیک- گرایش تبدیل انرژی باسواد (نه اینکه صرفا مدرک مهندسی را یدک بکشد) مشورت کنید.
شاهین جی : سلام تمام گروه‌ها دوشنبه ۱۶تیر میرن تجمع بهتره باهم هماهنگ باشیم
X5 : X5 و A5 هردو موتور ۱۵۰۰ توربو دارن منتهی موتور جک موتور سگ جون و باسابقه در ایران و امتحان پس داده هستش و قویتر هم هستش ۱۷۲ در مقابل ۱۳۷ اسب a5 رو توربو کردن که یکم راه بره اگه توربو نبود میشد ۱۰۰ اسب و معادل کوییک
ساسان : خدایا قسمت میدم به حق محمد وآل محمد..به دستان بریده حضرت ابوالفضل عباس.به گلوی بریده حسین.به این روز عزیز..از مسئولین وبانیان این برنامه تحویل خودرو نگذر وانشاالله به دردی گرفتارشون کن حقی که ازماپایمال کردن رو بیارجلوی چشاشون وبه شام شب محتاجشون کن....آمین یارب ال عالمین
شهریور : ببخشید قربان متن قبلی را بدین شرح اصلاح می کنم: این کارشناس عزیز ظاهرا تفاوت بین GDI و تنفس طبیعی و توربو شارژ را نمیداند. بهتر است با یک مهندس مکانیک- گرایش تبدیل انرژی باسواد (نه اینکه صرفا مدرک مهندسی را یدک بکشد) مشورت کند. ضمنا نقطه بهینه عملکرد موتور 172 اسب بخار در دور بهینه تقریبا 129 اسب بخار است. تحت این شرایط، مصرف سوخت، گشتاور و توان موتور متوازن هستند. بنابراین نباید فریب 172 اسب بخار را خورد.
شهریور : این کارشناس عزیز ظاهرا تفاوت بین GDI و تنفس طبیعی و توربو شارژ را نمیدانید. پیشنهاد می کنم با یک مهندس مکانیک- گرایش تبدیل انرژی باسواد (نه اینکه صرفا مدرک مهندسی را یدک بکشد) مشورت نمایید. ضمنا نقطه بهینه عملکرد موتور 172 اسب بخار در دور بهینه تقریبا 129 اسب بخار است. تحت این شرایط، مصرف سوخت، گشتاور و توان موتور متوازن هستند. بنابراین نباید فریب 172 اسب بخار را خورد.
شهریور : باید عرض کنم که نقطه بهینه عملکرد موتور 172 اسب بخار در دور بهینه تقریبا 129 اسب بخار است. تحت این شرایط، مصرف سوخت، گشتاور و توان موتور متوازن هستند. بنابراین نباید فریب 172 اسب بخار را خورد.
حمزه : بخداوندگی خدا هنوز بدی هیچ کسیو نخواستم ولی این شرکت سایپا خیلی ازیت کرد مارو خدا لعنت کنه امشب شام غریبانه شمع روشن میکنم ک همی دوستان هاجت روا بشن و انشاالله زود تر فاکتور بشه
شاهین : خدا لغنت کنه سایپا بهت واقعا این روز هارو بدون ماشین موندیم من دیگه اول و آخرم بود ای سایپای لغنتی ثبت نام کردم
شاهین مهر1402 : آقا من راهم دور دوهزار کیلومتر راه دارم خواهشا تجمع کنید و تا جواب درست ندن وعمل نکن دست نکشید بزارید به رسانه برسه که اینا چقدر دروغ گو هستن با جانو مالو اعصاب مردم بازی میکنن مثل زالو فقط پول میمکن و جواب سربالا میدن تلبکارم هستند شمارو بخدا جمع بشید من از مهر402پول دادم هنوز دعوت نامه هم نفرستادن توو این اوضاع جنگ هم بش تعلیق میکنم دیگه نمی دن ماشینو ککشونم نمیگزه که مشتری چه ضربه ای میخوره
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
آذربایجان : سلام دوستان پانا تحویلی 31 خرداد هستم تبدیل به رینگ زده بودم که دیروز فاکتور شدم تو وضعیت نوشته فاکتور شده ولی اون فرفره هنوز داره رو فاکتور شده مچرخه یعنی اون تیک سبز رو نخورده
فوقالعاده : دقیقا پر دیواره با ساینا تحویل از یه هفته تا ده روز قبل بعد میپرسی چه طرحی بوده که تحویل گرفتی اصلا جواب نمیدن از این طرفم دو ماه زنگ میزنی 096550 فوق العاده 7 بهمن پیش فروش ام 6 اسفند....ولی این ماشینا با چه ظرحی داره فروش میره اونم تاریخ روز مشخص نیست چیه
حمزه : دوستان 17تیر تهران شرکت سایپا بیایید ببینیم چرا فاکتور نمیکنن7ماه تکمیل وجع کردم فاکتور نمیکنن زنگ میزنم فقط میگن صبوری بفرمایید 14اذر تکمیل وجع کردم خدا لعنت کنه باعث و بانیشو
فوق العاده : کدام گروه
پانا 207 : منظورتان همان تاریخ مندرج در قرارداد (31 تیر) هست دیگه؟ یعنی اگر تا 31 تیر فاکتور نشه از اول مرداد جریمه تاخیر محاسبه خواهد شد؟
پانا 207 : یعنی همان تاریخ مندرج در قرارداد هست دیگه؟
حسن پیش مرداد پانا فولادی : سلام همون که تو کاستومر نوشته شده
امیر : سلام ما را تا پلاک کردن دو روز بعد تحویل دادن تکمیل وجه 27مهر بودیم
سورنن : سلام تیر هم تموم شد فعلا خرداد فاکتور نشد
#عدم تعهد تحویل خودرو سایناs : دوستان دوگانه با تبدیل زدن کار سایپا رو راحت میکنن که تو بازار آزاد با خیال راحت بفروشه اینجور دوگانه من مصرف کننده باید با قیمت بالا بخرم گول شرکت پدرسوخته نخورید ماشین دیر تحویل مشتری میده وقتیم اعتراضی نباشه کشش میده بعد واسه خودش پر بازار کرده الان تهران واکثر شهرها شرکت هایی هستن چه نقدی چه قسطی ماشین میفروشن حتی تحویل به روز از کارخانه که معلومه مال دست منو تو نیست امتیازش مال خود مافیای کارخانس 😔😔😔