بررسی رنو کولیوس Bose دیزلی

بررسی رنو کولیوس Bose دیزلی

نسل فعلی رنو کولیوس از سال 2010 در بازار شاسی بلندهای کوچک حضور دارد؛ در سال 2014، کمپانی رنو تغییراتی در کولیوس، به ویژه در قسمت جلوی خودرو ایجاد کرده است. همچنین امکانات جدیدی به لیست تجهیزات استاندارد و سفارشی آن افزوده است. رنو کولیوس مورد بررسی، از نوع دیفرانسیل جلو با موتور دیزلی و مجهز به گیربکس اتوماتیک است. رقبای اصلی آن مزدا CX-5 Maxx Sport diesel و هوندا CR-V DTi-S می‌باشند که البته بر خلاف کولیوس، چهار چرخ محرک هستند. در واقع رنو کولیوس Bose تنها شاسی بلند دیفرانسیل جلوی دیزلی در محدوده قیمتی خود در بازار می‌باشد، البته با پرداخت وجه اضافی، می‌توان آن را به صورت چهار چرخ محرک خریداری کرد. برای اینکه قیمت کولیوس برای خریداران منطقی باشد و آنها را به خرید آن متقاعد کند، رنو سطح بالایی از تجهیزات استاندارد را برای این شاسی بلند ارائه کرده است که از جمله مهمترین موارد می‌توان به سیستم صوتی Bose با 6 بلندگو به همراه USB و بلوتوث برای تلفن و پخش آنلاین موزیک، سیستم مسیریاب ماهواره ای، کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه‌ای، صندلی راننده برقی قابل تنظیم، روکش چرمی برای صندلی ها، و رینگ های های 17 اینچی آلومینیومی اشاره کرد. رنو کمبود دوربین دید عقب را، که جزو تجهیزات استاندارد کولیوس نیست، با نصب سنسورهای پارک در جلو و عقب و همچنین سیستم کنترل نقاط کور جبران کرده است؛ البته با توجه به دید محدود عقب بهتر بود دوربین دید عقب به صورت استاندارد در خودرو نصب می‌شد. این شاسی بلند فرانسوی مجهز به 6 کیسه هوا است که شامل دو کیسه هوا در جلو، دو کیسه هوای جانبی در جلو و دو کیسه هوای پرده‌ای می‌باشد.

بررسی رنو کولیوس Bose دیزلی

کولیوس کابین آراسته و راحتی دارد، مخصوصا صندلی های جلوی آن از راحتی بی نظیری برخوردار هستند. مواد به کار رفته در داشبورد و درب های آن از جنس نرم هستند که از کیفیت بالایی برخوردار می‌باشند، اما وجود برخی ویژگی های ارگونومیک عجیب که خاص فرانسوی ها است، باعث می‌شود که راننده قادر به تنظیم موقعیت مناسب خود و یا قادر به پیدا کردن محل قرارگیری دکمه کروز کنترل نباشد. صندلی عقب کولیوس، برخلاف رقبای خود، فضای بسیار تنگی دارد، مخصوصا از نظر جای پا که بیشتر مناسب نشستن کودکان است تا بزرگسالان. البته وجود خروجی های سیستم تهویه، که بر روی ستون‌های عقب قرار گرفته اند، به بهتر کردن فضای عقب کمک زیادی می‌کنند.

بررسی رنو کولیوس Bose دیزلی

حجم صندوق بار یکی از فاکتورهای مهم در خودروهای شاسی بلند است و علی رغم قسمت عقب تقریبا گرد آن، کولیوس فضای باری به حجم 450 لیتر را در اختیار سرنشینان خود قرار می‌دهد که برای خودرویی در این کلاس مناسب است. درب صندوق بار به صورت دو تکه است و امکان اینکه به صورت کامل باز شود وجود ندارد؛ شما برای بازکردن درب عقب مجبورید که شیشه عقب را ابتدا بلند کنید.

بررسی رنو کولیوس Bose دیزلی بررسی رنو کولیوس Bose دیزلی

پشتی صندلی عقب به نسبت 40/60 است تا فضای قسمت بار افزایش یابد. برای جا دادن اشیاء بلند مانند چوب اسکی، یک دریچه در صندلی عقب تعبیه شده که به صندوق راه دارد. اما کمپانی سازنده برای کاهش قیمت خودرو اقدام به حذف محفظه های نگه داری اشیاء، که در زیر آرنجی های درب های جلو قرار داشتند، نموده است.

بررسی رنو کولیوس Bose دیزلی بررسی رنو کولیوس Bose دیزلی

درحالیکه مدل های جدید رنو مانند Clio مجهز به درگاه لمسی سیستم چند رسانه ای رنو موسوم به R-Link هستند، رنو کولیوس از یک کنترل کوچک جوی استیک مانند، که بین دو صندلی جلو و در ارتفاعی پایین تعبیه شده است، استفاده می‌کند. گفتنی است، عادت کردن به آن کمی زمان می‌برد، مانند کنترل های رادیو که بر روی ستون فرمان قرار گرفته اند. موتور 4 سیلندر 2 لیتری دیزلی مجهز به توربوشارژر این خودرو، توانایی تولید 170 اسب بخار قدرت در دور موتور 3750 و گشتاوری در حدود 360 نیوتن متر را در دور 2000 دور بر دقیقه دارد، که با توجه به گشتاور تولیدی بعضی از رقبایش، که به بیش از 400 نیوتن متر نیز می‌رسد، کمی دور از انتظار است.

بررسی رنو کولیوس Bose دیزلی

نیروی تولیدی موتور از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می‌شود. موتور به طور تعجب برانگیزی در سرعت های بالا ساکت است و صدای آن در سرعت های رانندگی در اتوبان و بالای 60 کیلومتر بر ساعت به سختی قابل شنیدن است. اما در ترافیک های سنگین که سرعت بسیار کم است صدای موتور گوش خراش می‌شود؛ هنگامی که خودرو متوقف است و دنده در حالت خلاص قرار دارد، لرزش موتور آنقدر زیاد است که به راحتی در داخل کابین حس می‌شود. موتور کولیوس Bose از لحاظ قدرت و مصرف سوخت موتور شاخصی به حساب نمی‌آید؛ شایان ذکر است، مصرف سوخت آن در سیکل ترکیبی در حدود 7 لیتر در 100 کیلومتر است؛ این درحالی است که مزدا  CX-5 Maxx Sport diesel، با وجود وزن بیشتر، در سیکل ترکیبی فقط 5.7 لیتر سوخت مصرف می‌کند. تازمانی که موتور تحت فشار قرار نگرفته است، عملکرد آن قابل قبول و خوش آیند است، اما هنگام شتابگیری های ناگهانی سیستم توربو در واکنش نشان دادن به درخواست راننده تاخیر دارد، و نیروی موتور مانند رقبایش به صورت یکنواخت و خطی در اختیار راننده قرار نمی‌گیرد.

بررسی رنو کولیوس Bose دیزلی بررسی رنو کولیوس Bose دیزلی
بررسی رنو کولیوس Bose دیزلی بررسی رنو کولیوس Bose دیزلی
بررسی رنو کولیوس Bose دیزلی بررسی رنو کولیوس Bose دیزلی

مورد دیگری که جلب نظر می‌کند، سردرگمی گیربکس در هنگام شروع حرکت برای استفاده از دنده یک است. همچنین گیربکس در شتابگیری های متوسط تا سریع، تعویض هایش کمی خشک و با تکان است. فرمان خودرو سبک است و به کندی واکنش نشان می‌دهد؛ این بدین معنی است که در هنگام پارک کردن، برخلاف انتظارتان، به تلاش بیشتری نیاز دارید. هنگامی که فشار زیادی به پدال گاز وارد می‌آورید، چرخ های جلو که نیرو به آنها منتقل می‌شود، در حفظ چسبندگی دچار مشکل می‌شوند و شروع به هرزگردی می‌کنند و در شتابگیری های سریع، فرمان به یک سمت کشیده می‌شود.

بررسی رنو کولیوس Bose دیزلی

کولیوس Bose سواری سفت و محکمی دارد که بخشی از آن مربوط به چرخ های سفارشی 18 اینچی آلومینیومی آن است. در دست اندازها، کمک فنرها سفت عمل می‌کنند و با تغییر کیفیت سطح جاده، کیفیت سواری نیز به طور مشهودی تغییر می‌کند. با وجود تمامی این مشلات، خدمات پس از فروش مجانی کولیوس به مدت 5 و بدون محدودیت کیلومتر، یکی از بهترین ویژگی های این شاسی بلند فرانسوی به شمار می‌رود. با اینکه کولیوس Bose بعضی تجهیزات مورد پسند را به صورت استاندارد دارد، اما در هیچ زمینه ای شاخص نیست و جای بهبود و پیشرفت در قسمت های متعددی برای آن وجود دارد.


منبع

CarAdvice

برچسب : کولیوس , کلیو , Clio , رنو , CX 5 , مزدا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
حامد : سلام حدودا ۶روز زمان مفید داره یادتون باشه حتما سخا (کدپستی )رو تایید کنید
شقایق : برین کامت ۲۷ مو بخونین که چی نوشتم دوهزاریتون بیفته چی‌گفتم گفتم که مدیر اشنا دارم دوباره بخونین چی نوشتم تا بفهمین شاهین پلاس داستانش چیه
بهی : دوستان دعوت نامه تکمیل وجه بهمن یا اسفند که براتون اومد چندروز مهلت تکمیل وجه داشت
کوروش : سلام ، من سامانه یکپارچه شاهین gاتوات ثبت نام کردم و مهر 1402مبلغ 290واریز کردم ، دعوت نامه برا زمستان 1403بوده ولی هنوز پیامک تکمیل وجه نیومده ، آیا کسی اطلاع داره چرا ؟و کی پیامک میدن؟ممنون
یزدانی : دوستان لطفا از سایت حمایت کنید. این کار وزارت سمت کاملا بی عدالتیه به زور و اجبار میخواستن پیش فروش رو به مردم بندازن الانم که عدم واریز وجه رو واسه ملت ثبت کردن
سهند_دی ماه : دوستان عزیز، من خودم نزدیک بیست سال هست که در خودروسازی کار میکنم، در مورد پارس خودرو یا سایپا بودن و کیفیت کوییک یا ساینا ی این دو شرکت باید خدمتتون عرض کنم که قطعات استفاده شده در این دو شرکت هیچ تفاوتی با هم ندارن و قطعات هر دو شرکت رو یک کارخانه تولید میکنه ، فقط و فقط محل مونتاژشون فرق میکنه.
مجید : باعرض سلام شما کدوم شهر ثبت نام کردین بنده از مشهد مثل شما ۲۰شهریور ثبت نام کردم اساط ۱۲ ماهه یه قسطی ش هم 12/15پرداخت کردم هنوز هیچ خبری نیس بعد تعطیلات بنده که میخوام از نمایندگی شکایت کنم
زهرا سادات : سلام چقدر بهتون پرداخت کردند؟؟؟
X5 ثبت نامی 25شهریور : از نمایندگی شکایت کردین یا خود شرکت مرکزی؟؟؟
منوچهر : سلام آقای محسن من نمیدونم شما دهه چندی هستین . فقط اینو میدونم دوچرخه دماوند تولید ایران حتی به صادرات پیوسته بود
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سعید : دوستان توی کاستومر بعد از تکمیل وجه که اسفند انجام شده نوشته تخصیص شاسی ، چند وقت طول میکشه تا این مرحله رد بشه کسی میدونه
حمید دی ماه : مرسی تهران هستی؟
ساینا : دقیقا مثله منی انشالله شنبه
،،،،،، : سلام،یه سری به دیوار بزنید قیمت پایه اطلسG با مدل 1403 گذاشتن 620 تا 650 خیالتون راحت قیمت اطلس بامدل 1404 حداقل700 من که شخصه برا مصرف شخصی میخوام قیمت ب ام مهم نیست ولی اگه مدل 404 تحویل میگیرین وقصد فروش دارین عجله نکنید
تبدیل به کوییک اس : سلام من یکشنبه ماشینو از نمایندگی تحویل گرفتم کارکردش 14 کیلومتر بود آیا برای دوستانی که تحویل گرفتن هم اینجور بوده؟
حسین : یه اطلس دارین میخواین بفروشید 1میلیارد حالا شما ماشینتو بگیر دیگه ب فکر فروش باش انگار لاماری داره
سحر : سلام ببخیشد ماشین ما x33دنده ای هستن الان دوماه از بیمه اش میره موعدتحویل 5خرداده ولی نوشته تحویل شده چراغ چشمک میزنه به نظربزرگان چیه اگه اطلاع داری بگید ممنون
ساشا : سلام 5 فروردین فوق العاده نادران واریز وجه کردم ولی وضعیت خودرو رو میزنه پرداخت در حال انجام!چرا؟؟ کسی میدونه!؟
محسن احمدی : سلام آقا توحید خسته نباشید ببخشید اگه تحویل حضوری بزنم چقدر پول میدن اصفهان
کیان : ما که تحویل 30 بهمن هستیم هنوز تحویل نگرفتیم ماشینی....