بررسی رنو کولیوس Bose دیزلی

بررسی رنو کولیوس Bose دیزلی

نسل فعلی رنو کولیوس از سال 2010 در بازار شاسی بلندهای کوچک حضور دارد؛ در سال 2014، کمپانی رنو تغییراتی در کولیوس، به ویژه در قسمت جلوی خودرو ایجاد کرده است. همچنین امکانات جدیدی به لیست تجهیزات استاندارد و سفارشی آن افزوده است. رنو کولیوس مورد بررسی، از نوع دیفرانسیل جلو با موتور دیزلی و مجهز به گیربکس اتوماتیک است. رقبای اصلی آن مزدا CX-5 Maxx Sport diesel و هوندا CR-V DTi-S می‌باشند که البته بر خلاف کولیوس، چهار چرخ محرک هستند. در واقع رنو کولیوس Bose تنها شاسی بلند دیفرانسیل جلوی دیزلی در محدوده قیمتی خود در بازار می‌باشد، البته با پرداخت وجه اضافی، می‌توان آن را به صورت چهار چرخ محرک خریداری کرد. برای اینکه قیمت کولیوس برای خریداران منطقی باشد و آنها را به خرید آن متقاعد کند، رنو سطح بالایی از تجهیزات استاندارد را برای این شاسی بلند ارائه کرده است که از جمله مهمترین موارد می‌توان به سیستم صوتی Bose با 6 بلندگو به همراه USB و بلوتوث برای تلفن و پخش آنلاین موزیک، سیستم مسیریاب ماهواره ای، کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه‌ای، صندلی راننده برقی قابل تنظیم، روکش چرمی برای صندلی ها، و رینگ های های 17 اینچی آلومینیومی اشاره کرد. رنو کمبود دوربین دید عقب را، که جزو تجهیزات استاندارد کولیوس نیست، با نصب سنسورهای پارک در جلو و عقب و همچنین سیستم کنترل نقاط کور جبران کرده است؛ البته با توجه به دید محدود عقب بهتر بود دوربین دید عقب به صورت استاندارد در خودرو نصب می‌شد. این شاسی بلند فرانسوی مجهز به 6 کیسه هوا است که شامل دو کیسه هوا در جلو، دو کیسه هوای جانبی در جلو و دو کیسه هوای پرده‌ای می‌باشد.

بررسی رنو کولیوس Bose دیزلی

کولیوس کابین آراسته و راحتی دارد، مخصوصا صندلی های جلوی آن از راحتی بی نظیری برخوردار هستند. مواد به کار رفته در داشبورد و درب های آن از جنس نرم هستند که از کیفیت بالایی برخوردار می‌باشند، اما وجود برخی ویژگی های ارگونومیک عجیب که خاص فرانسوی ها است، باعث می‌شود که راننده قادر به تنظیم موقعیت مناسب خود و یا قادر به پیدا کردن محل قرارگیری دکمه کروز کنترل نباشد. صندلی عقب کولیوس، برخلاف رقبای خود، فضای بسیار تنگی دارد، مخصوصا از نظر جای پا که بیشتر مناسب نشستن کودکان است تا بزرگسالان. البته وجود خروجی های سیستم تهویه، که بر روی ستون‌های عقب قرار گرفته اند، به بهتر کردن فضای عقب کمک زیادی می‌کنند.

بررسی رنو کولیوس Bose دیزلی

حجم صندوق بار یکی از فاکتورهای مهم در خودروهای شاسی بلند است و علی رغم قسمت عقب تقریبا گرد آن، کولیوس فضای باری به حجم 450 لیتر را در اختیار سرنشینان خود قرار می‌دهد که برای خودرویی در این کلاس مناسب است. درب صندوق بار به صورت دو تکه است و امکان اینکه به صورت کامل باز شود وجود ندارد؛ شما برای بازکردن درب عقب مجبورید که شیشه عقب را ابتدا بلند کنید.

بررسی رنو کولیوس Bose دیزلی بررسی رنو کولیوس Bose دیزلی

پشتی صندلی عقب به نسبت 40/60 است تا فضای قسمت بار افزایش یابد. برای جا دادن اشیاء بلند مانند چوب اسکی، یک دریچه در صندلی عقب تعبیه شده که به صندوق راه دارد. اما کمپانی سازنده برای کاهش قیمت خودرو اقدام به حذف محفظه های نگه داری اشیاء، که در زیر آرنجی های درب های جلو قرار داشتند، نموده است.

بررسی رنو کولیوس Bose دیزلی بررسی رنو کولیوس Bose دیزلی

درحالیکه مدل های جدید رنو مانند Clio مجهز به درگاه لمسی سیستم چند رسانه ای رنو موسوم به R-Link هستند، رنو کولیوس از یک کنترل کوچک جوی استیک مانند، که بین دو صندلی جلو و در ارتفاعی پایین تعبیه شده است، استفاده می‌کند. گفتنی است، عادت کردن به آن کمی زمان می‌برد، مانند کنترل های رادیو که بر روی ستون فرمان قرار گرفته اند. موتور 4 سیلندر 2 لیتری دیزلی مجهز به توربوشارژر این خودرو، توانایی تولید 170 اسب بخار قدرت در دور موتور 3750 و گشتاوری در حدود 360 نیوتن متر را در دور 2000 دور بر دقیقه دارد، که با توجه به گشتاور تولیدی بعضی از رقبایش، که به بیش از 400 نیوتن متر نیز می‌رسد، کمی دور از انتظار است.

بررسی رنو کولیوس Bose دیزلی

نیروی تولیدی موتور از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می‌شود. موتور به طور تعجب برانگیزی در سرعت های بالا ساکت است و صدای آن در سرعت های رانندگی در اتوبان و بالای 60 کیلومتر بر ساعت به سختی قابل شنیدن است. اما در ترافیک های سنگین که سرعت بسیار کم است صدای موتور گوش خراش می‌شود؛ هنگامی که خودرو متوقف است و دنده در حالت خلاص قرار دارد، لرزش موتور آنقدر زیاد است که به راحتی در داخل کابین حس می‌شود. موتور کولیوس Bose از لحاظ قدرت و مصرف سوخت موتور شاخصی به حساب نمی‌آید؛ شایان ذکر است، مصرف سوخت آن در سیکل ترکیبی در حدود 7 لیتر در 100 کیلومتر است؛ این درحالی است که مزدا  CX-5 Maxx Sport diesel، با وجود وزن بیشتر، در سیکل ترکیبی فقط 5.7 لیتر سوخت مصرف می‌کند. تازمانی که موتور تحت فشار قرار نگرفته است، عملکرد آن قابل قبول و خوش آیند است، اما هنگام شتابگیری های ناگهانی سیستم توربو در واکنش نشان دادن به درخواست راننده تاخیر دارد، و نیروی موتور مانند رقبایش به صورت یکنواخت و خطی در اختیار راننده قرار نمی‌گیرد.

بررسی رنو کولیوس Bose دیزلی بررسی رنو کولیوس Bose دیزلی
بررسی رنو کولیوس Bose دیزلی بررسی رنو کولیوس Bose دیزلی
بررسی رنو کولیوس Bose دیزلی بررسی رنو کولیوس Bose دیزلی

مورد دیگری که جلب نظر می‌کند، سردرگمی گیربکس در هنگام شروع حرکت برای استفاده از دنده یک است. همچنین گیربکس در شتابگیری های متوسط تا سریع، تعویض هایش کمی خشک و با تکان است. فرمان خودرو سبک است و به کندی واکنش نشان می‌دهد؛ این بدین معنی است که در هنگام پارک کردن، برخلاف انتظارتان، به تلاش بیشتری نیاز دارید. هنگامی که فشار زیادی به پدال گاز وارد می‌آورید، چرخ های جلو که نیرو به آنها منتقل می‌شود، در حفظ چسبندگی دچار مشکل می‌شوند و شروع به هرزگردی می‌کنند و در شتابگیری های سریع، فرمان به یک سمت کشیده می‌شود.

بررسی رنو کولیوس Bose دیزلی

کولیوس Bose سواری سفت و محکمی دارد که بخشی از آن مربوط به چرخ های سفارشی 18 اینچی آلومینیومی آن است. در دست اندازها، کمک فنرها سفت عمل می‌کنند و با تغییر کیفیت سطح جاده، کیفیت سواری نیز به طور مشهودی تغییر می‌کند. با وجود تمامی این مشلات، خدمات پس از فروش مجانی کولیوس به مدت 5 و بدون محدودیت کیلومتر، یکی از بهترین ویژگی های این شاسی بلند فرانسوی به شمار می‌رود. با اینکه کولیوس Bose بعضی تجهیزات مورد پسند را به صورت استاندارد دارد، اما در هیچ زمینه ای شاخص نیست و جای بهبود و پیشرفت در قسمت های متعددی برای آن وجود دارد.


منبع

CarAdvice

برچسب : کولیوس , کلیو , Clio , رنو , CX 5 , مزدا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مشکی J7 : الحمد لله عصر تحویل گرفتم برگ کمپانی رو همراه بیمه نامه باتحویل خودرو بهم دادند
Tara v1p : مبارک باشه ۷تا ۱۰روز نهایتش...
زینب : ارسال میکنن نگران نباش توکل به خدا
بنیامین : سلام درصد دیرکرد چقدر می‌باشد اگر اطلاع دارید بگید
زینب : برای طرح عادی هم نوشته بود
علی : چی شد دوستان تا کجا فاکتور کردن کسی اطلاع داره
یه دوست : سلام وخواهشن اون مسعولین سایپا و اون بالاییها به فکر این طبقه های پایین باشید اون بالا یه خدایی هم هست
هیراد : این ماشین ها واسه اونایی که اسفند ماه ۴۰۱ پول بلوکه کرده بودن و اولویت بندی شون رو بهشون اعلام کردن
سعید : وضعیت باید از کجا برسی کرد
s3 کرمان : درود دوستان ۲۱ اسفند شاسی شدم ولی هیچ خبری از تحویل نیست از بم تا کرمان الان هنوز بعد ۳ ماه ماشین نرسیده خدامیدونه تا شهرهای دیگه کی برسه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
خداهست : بخدا من از خوزستان دارم میام تهران اما فک نکنم سرساعت برسم ولی حداقل وجدانم راحت میشه ک از حق خودم وبچه هام گذشت نکردم
عبدلی : زمستون 5 ماه تاخیر داشت بهار برج 4 یا 5 فراخوان میاد با 20 درصد افزایش قیمت نزدیک به 600 میلیون آماده کنید اگه فراخوان بیاد
رضا : مثلا خیلی تابلو گفتی فقط تا 30 خرداد مجوذ دارند با این ویس عظیمی که پخش شده محال استاندارد اجازه تولید بده مگه آبرو خودشو ببره اجازه تولید بده با پارس دیگه خدا حافظی باید بکنید فقط تا آخر الویت زمستان پارس تولید میشه تا 20 روز دیگه متوجه خواهید شد درست میگم یا نه
پارس سفارشی زمستان : چرا تکلیف زمستان روشن نمیشه من پارس زمستان بخشنامه 4714هستم پیامک نیومده
مهدی : نه دنده واریزهای اسفند 1401.
کوییک : بابت چی میدن پولو اتومات یا دنده
علی : نامرد ناکس بی احساس
علی : خیلی نامردی می‌سپارمت به خاک ناکس
مریم دوگانه بهمن : سلام باز بانک چی پول میده
ویسی : سلام بنده برنده سورن دوگانه اولویت تابستان 1403 دوبار پیامک سورن جدید برام اومد واریز وجه نکردم کسی اطلاع داره تکلیف ما چی میشه کی پیامک برامون میفرستند