مقایسه مزدا 3 مدل 2014 و گلف مدل 2015

مقایسه مزدا 3 مدل 2014 و گلف مدل 2015

هاچ بک ها نسبت به سایر خودروهای موجود در بازار از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند. در کنار فضای بار قابل دسترسی، ایجاد حس واقعی یک سدان، مصرف سوخت بهتر نسبت به شاسی بلندها و نیز، قیمت مناسب از جمله دیگر خصوصیات این خودروهای پرطرفدار محسوب می‌شود. با تولید فولکس واگن گلف مدل 2015 محبوبیت مزدا 3، با وجود تغییرات جدید در این زیبای ژاپنی، به چالش کشیده شده است. به همین دلیل، تست های سختی روی هر دو خودرو انجام داده‌ایم تا انتخاب راحتتری برای خریدمان داشته باشیم.
 
مقایسه مزدا 3 مدل 2014 و گلف مدل 2015
مقایسه مزدا 3 مدل 2014 و گلف مدل 2015 مقایسه مزدا 3 مدل 2014 و گلف مدل 2015
مقایسه مزدا 3 مدل 2014 و گلف مدل 2015
گفتنی است، علی رغم کاهش ارتفاع 3 سانتی‌متری گلف، با اضافه شدن 5 سانتی متر به طول (بین چرخ های عقب و جلو) و 1,5 سانتی متر به عرض، و نیز، ایجاد تغییرات داخلی جدید این زیبای آلمانی کوچک‌تر و خوش ‌ترکیب‌تر از قبل به نظر می‌رسد. اگرچه  پلت فرم این خودرو با آئودی A3 مشترک است، اما یکی از مهمترین تغییراتی که در این هاچ بک آلمالنی صورت گرفته است، مربوط به موتور آن می‌شود.
 
مقایسه مزدا 3 مدل 2014 و گلف مدل 2015 مقایسه مزدا 3 مدل 2014 و گلف مدل 2015
در مدل جدید این خودرو یک موتور چهار سیلندر 1.8 لیتری مجهز به توربوشارژر با قدرت 170 اسب بخار و گشتاوری در حدود 200 نیوتن متر، جایگزین پیشرانه 2.5 لیتری مجهز به سیستم تنفس طبیعی با قدرت 170 اسب بخار و گشتاوری در حدود 240 نیوتن متر شده است. قیمت تیپ Launch Edition دو درب گلف از 18,815 دلار و تیپ S چهار درب با گیربکس پنج سرعته دستی از 20,915 (و با گیربکس شش سرعته اتوماتیک از 22,915) آغاز می‌شود. گفتنی است، تیپ SEL مورد آزمایش، فقط به صورت چهار درب و مجهز به گیربکس اتوماتیک و با قیمت 27,815 دلار عرضه می‌شود.
 
مقایسه مزدا 3 مدل 2014 و گلف مدل 2015
مقایسه مزدا 3 مدل 2014 و گلف مدل 2015 مقایسه مزدا 3 مدل 2014 و گلف مدل 2015
مقایسه مزدا 3 مدل 2014 و گلف مدل 2015
با پرداخت هزینه اضافی می‌توانید تجهیزاتی از قبیل رینگ‌های آلومینیومی 18 اینچی، سانروف، برف پاک کن ها و چراغ های جلوی خودکار، چراغ های مه شکن، سیستم مسیریاب ماهواره‌ای، سیستم کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه ای، دوربین دید عقب، دسترسی و استارت بدون کلید، صندلی‌های ردیف جلو مجهز به گرمکن (صندلی راننده قابل تنظیم در 12 جهت)، روکش های داخلی از جنس چرم مصنوعی، سیستم صوتی و نورپردازی سراسری داشته باشید. همچنین با صرف هزینه 995 دلار و خرید پکیج Lightening می توانید از تجهیزات دیگری همانند چراغ های جلوی زنون، چراغ های حرکت در روز  LED و چراغ های راهنما بهره مند شوید. مزدا 3 مدل 2014 نیز، نسبت به نسل قبلی خود، شاهد تغییرات چشمگیری هم در طراحی بدنه و هم طراحی داخلی بوده است. این خودروی ژاپنی نیز، مانند فولکس واگن علی رغم کاهش 5 سانتی متری ارتفاع و 1.5 سانتی متری طول، فاصله محوری آن اضافه شده است. 
مقایسه مزدا 3 مدل 2014 و گلف مدل 2015 مقایسه مزدا 3 مدل 2014 و گلف مدل 2015
مقایسه مزدا 3 مدل 2014 و گلف مدل 2015 مقایسه مزدا 3 مدل 2014 و گلف مدل 2015
یک موتور چهار سیلندر 2.5 لیتری با تولید 184 اسب بخار قدرت و گشتاوری در حدود 185 نیوتن متر، مزدا 3 جدید را به پیش می‌راند؛ گفتنی است که این موتور، ارتقا یافته پیشرانه 2.0 لیتری تیپ پایه 3i است که قدرتی معادل 155 اسب بخار و گشتاوری در حدود 150 نیوتن متر تولید می‌کند. گفتنی است که یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک برای موتور بزرگتر و شش سرعته دستی برای موتور اصلی، از سوی کمپانی سازنده به صورت استاندارد عرضه شده است. تیپ اسپرت مزدا 3i با قیمت 18,945 دلار و تیپ Grand Touring آن با قیمت 27,290 دلار عرضه می شود. با خرید این تیپ، شما می‌توانید از تمام تجهیزات فولکس واگن به جز نورپردازی سراسری و صندلی راننده قابل تنظیم برخوردار شوید. از دیگر امکانات این هاچ بک ژاپنی می‌توان به چراغ های جلو قابل تنظیم، سیستم هشدار ترافیک، آینه‌ الکتروکرومیک، روکش چرم واقعی، نمایشگر مجازی، رادیو HD و اینترنتی اشاره کرد. لازم به ذکر است، قیمت مدل مورد آزمایش با برخورداری از کفپوش صندوق، محافظ سپر عقب و رکاب‌های جانبی ضد خش به صورت سفارشی، به 27,585 دلار افزایش یافته است.
مقایسه مزدا 3 مدل 2014 و گلف مدل 2015
مقایسه مزدا 3 مدل 2014 و گلف مدل 2015
مزدا 3 و فولکس واگن گلف علی رغم برخورداری از سیستم تعلیق خشک تر نسبت به فورد Focus یا کیا Forte، سواری نرم و راحتی را در اختیار راننده و دیگر سرنشینان قرار می‌دهند. هر دو خودرو دارای سرعت‌های مشابه هستند و به سختی می توان در خصوص سریعتر بودن یکی نسبت به دیگری تصمیم گرفت. در تست شتاب انجام شده، مزدا 3 در مدت زمان 7.5 ثانیه و گلف در 7.8 ثانیه از سرعت 0 به 100 کیلومتر بر ساعت دست یافتند. با این وجود، در نحوه شتابگیری این دو هاچ بک تفاوت چشمگیری وجود دارد؛وجود گیربکس اتوماتیک در مزدا به حرکت نرم و راحت این خودرو کمک شایانی کرده است. تعویض دنده به قدری راحت و سریع صورت می‌پذیرد که محسوس نیست. ولی در گلف برعکس این اتفاق روی می‌دهد، یعنی باید پدال گاز را آنقدر فشار دهید تا خودرو به شتاب مناسب خود برسد. در ابتدای حرکت و قبل از رسیدن به شتاب مطلوب نیز، چند تکان شدید وجود دارد. از دیگر نقاط ضعف گلف می‌توان به تکان های خودرو در هنگام توقف و کاهش دنده اشاره کرد؛ ما چنین مشکلاتی در مزدا 3 دیده نمی‌شود.
 
مقایسه مزدا 3 مدل 2014 و گلف مدل 2015
 
مقایسه مزدا 3 مدل 2014 و گلف مدل 2015
 
سیستم ترمز در هر دو خودرو از عملکرد بسیار خوبی برخوردار است؛ در آزمون ترمز، گلف برای توقف کامل از سرعت 100 کیلومتر بر ساعت، به مسافتی در حدود 36 متر و مزدا 3 به مسافتی در حدود 37 متر نیاز دارند. نشستن پشت فرمان این دو خودروی زیبا تفاوت فاحش بین آنها را مشخص می‌کند. مزدا 3 با ارائه فرمان پذیری بسیار مناسب در وضعیت دلخواه و ایجاد حس خوب رانندگی در پیچ ها، برنده میدان رقابت است. شایان ذکر است، اگر چه فرمان پذیری گلف نیز، خوب است، اما در مقایسه با مزدا 3 عملکرد ضعیف تری از خود به نمایش می‌گذارد.

مقایسه مزدا 3 مدل 2014 و گلف مدل 2015

در تست هندلینگ، مزدا 3 با اختلاف کمی توانست گلف را از میدان به در کند. با این وجود، مزدا 3 همچنان یک پله جلوتر قرار دارد؛ چرا که کمپانی فولکس واگن با ارائه مدل GTI، امکان بهره مندی از قدرت بیشتر و عملکرد بهتر را برای خریداران گلف فراهم کرده است؛ اما مزدا هنوز از مدل پر قدرت تر مزدا 3 سخنی به میان نیاورده است و با همین مدل فعلی، به جنگ رقبای خود می‌رود. طراحی داخلی زیبای هر دو هاچ بک، انتظارات خریداران این کلاس از خودروها را بالا برده است. طراحی زیبای گلف و استفاده از مواد با کیفیت در ساخت آن، این خودرو را به خوبی میراث دار آلمانی ها می‌کند. تمامی دکمه ها، صفحه کیلومتر شمار، و نمایشگر لمسی 5.8 اینچی به خوبی در جای خود قرار گرفته اند و استفاده از آنها را برای راننده آسان می‌سازند. روکش چرمی V-Tex صندلی های جلو، زیبایی خاصی به کابین می‌بخشند؛ اما تنها مشکل آنها این است که پس از چندین ساعت نشستن روی صندلی کمی احساس ناراحتی خواهید کرد. صندلی‌های عقب نیز، علی رغم برخورداری از فضای سر مناسب، برای کودکان بهتر هستند. با تا کردن صندلی های عقب، حجم صندوق از 0.65 متر مکعب به 1.49 متر مکعب افزایش می‌یابد؛ بدین ترتیب، شما می‌توانید وسایل خود را به راحتی حمل کنید. 

مقایسه مزدا 3 مدل 2014 و گلف مدل 2015

مقایسه مزدا 3 مدل 2014 و گلف مدل 2015

زمانی که داخل مزدا 3 می‌نشینید، متوجه طراحی داخلی امروزی این خودرو می‌شوید. همانند مرسدس بنز و بی ام و، بالای داشبورد این زیبای ژاپنی یک نمایشگر 7 اینچی شبیه iPad با قابلیت دسترسی آسان تعبیه شده است که امکان استفاده راحت‌تر از این تجهیزات بدون بروز اختلال در رانندگی را برای راننده فراهم می‌آورد. اگرچه شیب شیشه عقب مزدا 3 کمی از حجم صندوق می‌کاهد، اما با وجود 0.57 متر مکعب باز هم، از فضای کافی برخوردار است؛ در صورت تا کردن صندلی عقب، این مقدار به 1.33 متر مکعب افزایش پیدا می‌کند. از نظر مصرف سوخت تفاوت چندانی میان این دو خودرو وجود ندارد؛ براساس استاندارد EPA، مصرف سوخت مزدا در شهر، بزرگراه و سیکل ترکیبی به ترتیب عبارت است از 10، 7، و 9 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر رانندگی. طبق اظهارات فولکس واگن، مصرف سوخت گلف در شهر و بزرگراه به ترتیب عبارت است از 11 و 8 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر رانندگی (مصرف سوخت این خودرو از سوی EPA هنوز اعلام نشده است). 

مقایسه مزدا 3 مدل 2014 و گلف مدل 2015

لازم است بدانید که گلف TDI با موتور دیزلی اکنون در بازار موجود است و ارقام مصرف سوخت آن با مزدا مطابقت دارد. برخلاف سایر خودروهای مجهز به توربوشارژر، در تست گلف متوجه شدیم که این خودرو به بنزین سوپر نیاز ندارد. هر دو خودرو به صورت استاندارد مجهز به دوربین دید عقب، ترمزهای دیسکی ضد قفل، کنترل کشش و پایداری، کیسه هوای جانبی و پرده ای هستند. همچنین گلف مجهز به کیسه هوای زانویی راننده و سیستم جدید ترمز بعد از وقوع تصادف است که جزو تجهیزات استاندارد آن محسوب می‌شود و بعد از بروز تصادف تمامی سیستم‌های خودرو را برای عدم برخورد دوم قفل می‌کند. سیستم هشدار برخورد از جلو و سنسورهای پارک جزو تجهیزاتی هستند که می‌توانند به صورت سفارشی به این زیبای آلمانی افزوده شوند. ایمنی مزدا به دلیل وجود تجهیزاتی مثل سیستم هشدار ترافیکی در تیپ Grand Touring، سیستم مشاهده نقاط کور، سیستم عبور از خط و سیستم هشدار برخورد جلو با ترمز اتوماتیک تا حدودی بالاتر از گلف است. نتایج تست تصادف گلف هنوز اعلام نشده است اما مزدا 3 در این تست موفق به کسب پنج ستاره کامل از نظر ایمنی شد. اگرچه تفاوت این دو خودرو چندان زیاد نیست، اما مزدا 3 به دلیل قیمت کمتر، تزیینات داخلی بیشتر، عملکرد بهتر و مصرف سوخت بهینه تر نسبت به سایر هاچ بک های موجود در بازار، پیروز میدان است. 


منبع

Edmunds

 

 
 
 
 
 
 
 

برچسب : مزدا3 , گلف , فولکس واگن , هاچ بک , آئودی A3






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

6 نظر

یاسر
6

مزدا 3 2014
15:20  1393/07/05
پاسخ دادن
vw
2

فولکس گلف از همه نظر از مزدا 3 بهتره.
16:37  1393/04/07
پاسخ دادن
mb1909
17

مزدا3 2014 ماشین خیلی خوبیه ولی قولکس واگن با مهندسی المانی یه جیز دیگس.
20:43  1393/04/05
پاسخ دادن
مهدی
9

ولی خوب توضیحات متن یک چیز دیگه ای رو نشون میده. تکون و ضربه و فرمان ناپذیری در هنگام شتاب گرفتن یا ترمزوکردن خیلی تاثیر منفی داره.
08:52  1393/04/06

سعید
17

درسته ک ممکنه المانی ها مهندسی بالایی داشته باشن ولی این دلیل نمیشه ک از تمام مهندسیشون توی این ماشین ب کار برده باشن!!!
مزدا 3 همیشه توی هندلینگ حرف داشته واسه گفتن
در کل ب راحتی مزدا برنده این مسابقس
20:02  1393/04/13

پانیذ
1

واقا اخه ما می خایم مزدا بخریم برای همین گفتم .مزدا ۳ خوب است ؟ ما۴نفر هستیم.
18:26  1395/02/03

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا : دوست عزیز، تارا دستی تبدیل به V1p شما از کجا مطمئنید؟ یبار میگید نمایندگی گفته بعد ۴۵ روز فاکتور میکن... یبار میگید این هفته فاکتور میشم... یبار میگید این هفته خبرای خوبی میشنوید... اگر اطلاعاتی دارید درست و واضح بگید وگرنه خواهشا الکی نفرمایید. چون چند نفر پرسیدند و جواب ندادید.باتشکر
اطلسG : دقیقا چرا ادم باید یه ۲۰۶ ساده بدون هیچ اپشن که از تولیدم خارج شده رو بگیره😂 یه ماشین ۱۴۰۳ فول آپشن میگیرم 😂😂 با اون ۲۰۷ بدنه پلاستیکیشون با انگشت میره داخل😂
پذیرش 19 اسفند فوری : والا ما هم دوست داریم افزایش قیمت نخوره، قشنگ هم میدونم که هزینه های سرسام آور ماشین یعنی چی! یه بلوک سیلندر برند عظام گرفتم 8.800.000 تومن (بدون واشر و...) که با متعلقات و اجرت حدود 14.5 میلیون یه واشر زدن و تعویض بلوک بهم هزینه شد. که چند سال پیش میشد با این پول یه پراید سوار شد. نظرم رو گفتم و الا هیشکی از گرونی راضی نیست، جز دلال های محترم که صدتا صدتا ماشین احتکار میکنند.
اسفند : خدا ازتون نگذره خدا کنم هرچی دردو مرزه بجون خودتونو خانوادتون بیفته دیگه زندگیمونو خراب کردید دوساله مارو سر کار گذاشتید شما که نمیتونستید به قراردادتون جواب گو باشید چرا پولامونو گرفتید دوساله واسه یه لگن مردمو سر کارگذاشتید خودتون که خبر از زندگی مردم ندارید اصلن سوارخودروهاتون نشدید که بدونید چه لگن هایی هستن تف تو زاتتون
اس تری : پس این ایکس فایو و کا هفت ها تحویل میدن اینا چی هستن
شاهین یکپارچه دوم تحویل بهار ۱۴۰۳ : سلام شماره پذیرش و شماره درخواست شما چند بود ؟
کیوان : فعلا که طرح پیشنهادی ها رو تا بیستم تمدید کرده خدا لعنتشون کنه
سایپای حقه .. باز : تاکی کردینش قانون هرمی ماشین بخره 6ماه بعدش بدین دستش
سایپا بیشرف : لعنت بر پدر مادر شرکت سایپا چرا پول میگیری ماشین نمیدی می‌دیم یکسال با تاخیر
J7 بانک صادرات : دوستان بانک صادراتی من هنوز فاکتور هم نشده ام!!!!!!! کسی هست شاسی شده باشه یا جلوتر باشه؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سلام : زمستان ازهربخشنامه 10تا ماشین فروخت هروز تمدید میکن زمستان پاییز درس فرخت زمستان همش سرکاری درهم برهم میفرس هر سری 100 ماشین
احمدساینااس : خوشم اومد ازحرفت باصداقت زدی
دانیال : نوشتی امروز پول واریز کردی امروز هم تحویل گرفتی متوجه میشی چی نوشتی
مهدی دی : والا من دی ماه هستم.26هم تکمیل وجه کردم.هنو فاکتور نشدم
منتظر(تحویل گرفته) : ممنونم دوست گرامی از توضیحاتتون
محمد : چون در اولویت فاکتور شدن هستید
11دی تکمیل وجه 30بهمن تحویل : مرسی چشم خبرمیدم
سعید : سلام خیرشو ببینی
رضا : جالب‌ترش اینه که بدونید صدای مشتری پنج شنبه ها تا ظهر پاسخ‌گو هستند
اکبر موعد 30 بهمن : مبارک باشه احتمالا یکی دو روز دیگه تحویل میگیری هر موقع تحویل گرفتی بیا به ما یه خبر بده که ارتقا یافته است یا نه