پس از گذشت سال ها و استفاده از رینگ های 13 اینچی کوچک و مضحک، F1 به دنبال آزمایش تایرهای 18 اینچی است. پیرلی (Pirelli)، کمپانی انحصاری تامین کننده تایرهای F1، در چند روز آینده این تایر را بر روی خودروهای تیم لوتوس تست خواهد کرد. در F1 جنس روکش تایر خودروهای معمولی، نسبت به نحوه استفاده آنها از اهمیت بیشتری برخوردار است.
به نظر شما بی ام و M5 قدیمی 10 سیلندر و خودروی F1 حال حاضر این کمپانی، تناسبی با یکدیگر دارند؟ سیستم هیبریدی در هوندا 6 سیلندر با نسل آینده آکورد چطور؟ جواب نه است. تغییر تایرهای F1 به تایرهای 18 اینچی هزینه بسیاری برای کمپانی های شرکت کننده دارد، چرا که سیستم تعلیق خودروها به صورت کامل تغییر پیدا خواهد کرد، و به عبارتی دیگر باید از نو طراحی شود. ناگفته نماند، دنیای F1 جایی است که حتی یک تغییر کوچک در سیستم تعلیق، مشکلات آیرودینامیکی بسیاری را به همراه خواهد داشت. اما اگر از بعد دیگری نگاه کنیم، هیچ تیمی رینگ های 18 اینچی را رها نکرده و هرگز از رینگ های 13 اینچی استفاده نخواهد کرد.