بررسی کامیون اسکانیا سری R

بررسی کامیون اسکانیا سری R

کمپانی اسکانیا یکی از کامیون سازان تحسین شده دنیاست. کامیون های اسکانیا قیمتی بسیار مناسب، عملکردی بالا و مصرف سوخت کمی دارند. کیفیت این کامیون ها بالاست و بارهای سنگین را با بیشترین ایمنی جا به جا می‌کنند. گل سر سبد محصولات اسکانیا، کامیون سری R است که در رده کامیون های 44 تنی قرار دارد و رقیب سرسختی برای مرسدس بنز آکتروس و ولوو FH محسوب می‌شود. کامیون سری R در سال 2010 مورد بازنگری قرار گرفت و هم در بدنه ظاهری و هم در خصوصیات فنی آن تغییراتی داده شد. در سال 2011 نیز، کامیون سال لقب گرفت. این کامیون در چهار تیپ به بازار عرضه می‌شود که عبارتند از: Day Cab، Low Sleeper Cab،Sleeper Cab Normal Sleeper Cab High و تیپ Topline.

 

طراحی بدنه

بررسی کامیون اسکانیا سری R

بدون اغراق می‌توان گفت اسکانیا سری R با خطوط مواج و طراحی تأثیرگذارش، یکی از زیباترین کامیون ها در جوزه کامیون های 44 تنی است. نسل جدید این کامیون در مقایسه با مدل قدیمی، دارای خطوط افقی برجسته تر و سپرهایی بازنگری شده است که در کنار چراغ های LED مخصوص رانندگی در روز قرار گرفته‌اند. جلو پنجره جدید و لوگوی بزرگ SCANIA که زیر شیشه جلو نصب شده است نیز، طراحی آن را کامل می‌کند. مدل جدید این کشنده دارای پنل های جانبی است که به صورت استاندارد ارائه می‌شوند و با بدنه همرنگ هستند. این امر باعث می‌شود کامیون یکپارچه‌تر به نظر برسد. در طراحی بدنه همه اصول آیرودینامیک در نظر گرفته شده است، از طرفی پنل های جانبی نیز به کاهش مصرف سوخت کمک می‌کنند و در مقایسه با مدل قدیمی، میزان مصرف را 0.6 کاهش می‌دهند. 

 

طراحی داخلی

بررسی کامیون اسکانیا سری R

سه پله که در کنار چرخ های جلو قرار گرفته‌اند، کار سوار و پیاده شدن به این کامیون را آسان می‌کنند. علاوه بر بازنگری هایی که روی بدنه خارجی صورت گرفته، طراحی داخلی هم دستخوش تغییراتی شده است. خوشحالیم که می‌بینیم مهندسان و طراحان کمپانی اسکانیا راحتی راننده را مد نظر قرار داده‌اند و با اعمال تغییرات، باعث شده‌اند ارگونومی کابین بالا برود. نیاز به گفتن نیست که کیفیت مواد عالی است و طراحی کلی نیز بسیار جذاب است. روکش داشبورد طرح و جنس جدیدی دارد و بسیار هم نرم است. روی داشبورد صفحه کنترل سیستم مسیریاب ماهواره ای و سیستم صوتی نیز به چشم می‌خورد. سیستم صوتی مجهز به سی دی خوان، پخش کننده MP3 و رادیوی FM است. سایر دکمه های کنترلی هم چیدمانی منطقی دارند و محکم‌تر به نظر می‌رسند. وقتی صحبت از خاص بودن کامیون سری R به میان می‌آید، کمپانی اسکانیا وقت تلف نمی‌کند. کابین این کامیون دارای طیف گسترده‌ای از تزیینات و پارچه و رنگ است.

بررسی کامیون اسکانیا سری R بررسی کامیون اسکانیا سری R

موقعیت صندلی راننده نیز طوری است که راننده به جاده مسلط است و دید خوبی از آن دارد. صندلی قابل تنظیم است ولی دسته صندلی به اندازه دسته صندلی های ولوو FH تنظیم پذیر نیست. تشک خواب راننده نیز کاملاً به روز شده است و دارای فنرهایی 155 میلی متری است. وقتی صندلی ها خوابانده شوند، این تشک که عرض آن به 900 میلی متر می‌رسد، می‌تواند به راحتی پهن بشود. یک تخت خواب هم در بالا قرار دارد که در تیپ Highline، نزدیک به 700 میلی متر عرض دارد و با یک نردبان تاشو می‌توان به راحتی روی آن رفت. راننده از نظر محفظه های مخصوص نگهداری اسباب و اثاثیه هم هیچ نگرانی نخواهد داشت. به اندازه کافی محفظه و جا لیوانی وجود دارد و می‌توان همه چیز را در آن ها جا داد. زیر تخت خواب تاشو هم یک یخچال تعبیه شده است. آینه عقب هم مانند همه آینه عقب های امروزی دارای نقاط کور است ولی فاصله بین آینه اصلی و عدسی های دید گسترده، کمک می‌کنند که این پدیده به حداقل برسد.

 

موتور و عملکرد

بررسی کامیون اسکانیا سری R

کامیون اسکانیا سری  R، با چند نوع موتور مختلف به بازار عرضه می‌شود. موتور 8 سیلندر که با استاندارد یورو 5 مطابقت دارد، پنج نوع  نیروی خروجی در اختیار راننده قرار می‌دهد که بین 500 تا 730 اسب بخار متغیرند. موتور R730، قوی ترین موتوری است که برای اسکانیا عرضه می‌شود و با دور موتور 1900، می‌تواند 3500 نیوتن متر گشتاور تولید کند. نیازی به گفتن ندارد که این موتور سریع‌ترین موتور موجود در بازار است و حتی از موتور 750 اسب بخاری ولوو FH16 نیز بهتر است. شتاب عالی است و باعث می‌شود کامیون خیلی راحت از سربالایی تپه بالا برود. صدای موتور هم بسیار گوش نواز است ولی از داخل کابین هم شنیده می‌شود. البته صدا ابداً گوشخراش نیست و مثل یک کنسرت مکانیکی زیبا به نظر می‌رسد. کامیون اسکانیا سری R، مجهز به گیربکس Opticruise و سیستم سازمان دهنده OPC5 است. تعویض دنده ها بسیار نرم انجام می‌گیرد و به دخالت دست نیازی ندارد. گیربکس Opticruise این قابلیت را دارد که فقط با فشردن یک دکمه، بتوان آن را روی حالت اتوماتیک یا دستی تنظیم کرد. اگر حالت دستی را انتخاب کنید، با استفاده از یک دسته دنده که در سمت راست پایه فرمان قرار دارد، می‌توان تعویض دنده کرد.

 

کیفیت سواری

بررسی کامیون اسکانیا سری R

این کامیون در قسمت جلو دارای فنرهای شمشی، میله ضد غلتش و ضربه گیر است. در قسمت عقب نیز سیستم تعلیق کاملاً بادی است و به صورت اتوماتیک تنظیم می‌شود. این کامیون به لطف پیکربندی عالی اش، خوب می‌تواند از پس ناهمواری ها بر بیاید، به همین خاطر سواری بسیار نرمی هم در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. فرمان هیدرولیک اسکانیا نیز عالی است و گیجی آن به حداقل رسیده است. ترمز تمام بادی است و مجهز به سیستم های ABS و ASR می‌باشد. سیستم ESP نیز به صورت سفارشی قابل خریداری است. ترمز اصلی فقط در موارد ضروری درگیر می‌شود،  ترمز موتور هم می‌تواند سرعت را خیلی خوب پایین بیاورد.

 

نظر نهایی

بررسی کامیون اسکانیا سری R

جای تعجب نیست که بسیاری از کامیون داران آرزوی داشتن اسکانیا سری R را در سر دارند. موتور 8 سیلندر عالی است و موتور R730 نیز جزو قویترین موتورها محسوب می‌شود. علاوه بر این، کیفیت ساخت کابین و ارگونومی آن نیز عالی است. نیازی به گفتن نیست که کامیون های اسکانیا قابل اعتماد هستند و هر وقت هم اراده کنید می‌توانید راحت آن ها بفروشید.


منبع

TopSpeed

 

برچسب : اسکانیا سری R , اسکانیا , مرسدس بنز آکتروس , ولوو FH






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

12 نظر

بنیامین
8

کامیون بسیار خوبیه و من بسیار به کامیون علاقه دارم فقط قیمت کامیون رو بزارید تا از قیمت ها اگاه تر بشیم
15:01  1397/01/25
پاسخ دادن
کردستان
17

به امید روزی که جادهای ایرانم همش ار 560 باشه چون رانندگان و مردم ما لایق بهتریت هان
21:59  1395/11/06
پاسخ دادن
حسین
10

سلام و خسته نباشید...میخواستم بدونم قیمت این کامیون r480 اسکانیا فول آپشن با کابین topline تقریبا چه قیمتی داره باشاسی 4x2 ... خیلی ممنون میشم مارو آگاه کنید ممنون...
13:57  1395/06/30
پاسخ دادن
کاربر: m&z
32

همیشه دوست داشتم یکی از اینها داشته باشم و فقط به عنوان سواری ازش استفاده کنم
22:56  1393/05/07
پاسخ دادن
بنیامین
10

منم مثل تو دوست دارم سوار یکی از این کامیون ها شم
15:03  1397/01/25

محمد
8

مطمئنم یا شما گزافه گویی میکنید و شاگردی بیش نبودید اونم در حد چند ماه فقط یا کلا راننده نیستید و فقط بخاطر خالی نبودن عریضه نظری دادید.
جنابعالی بنظرم در حدی از اسکانیا معلومات دارید که فقط به نوشتن نگارشی خطم میشه
کسایی که استفاده کردن کاملا میدونن اسکانیا کاملا مثل بنز بدون استهلاک حتی با دوام بیشتر ماشینی هست که کاملا میشه بهش تکیه کرد و برای اینده برنامه ریزی کرد همکاران کاملا درجریانن یاحق.
15:32  1400/02/03

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد : یک ماهه که پول واریز کردیم خدا کنه که به موقع بدن گفتن تحویل اسفندماه
کوروش : دوست گرامی بهمین زودی نتیجه نمیده زمان بره ! سازمان حمایت از مصرف کنندگان به کارشناسی میکنه بعد تخلف محرز واقع شد میفرسته اداره تعزیرات اداره تعزیرات یک اداره زیر نظر قوه قضائیه س هیچ گونه تبعیضی هم قائل نیست رای صادره قابل اجراست .حال دوستان همگی از بازرسی کل کشور که فشار و نظارت بر تخلفات ارگانهای و شرکتهای دولتی است قطعا پیگیری و از ایرانخودرو علت تخلف رو باید در کوتاهترین زمان به سازمان ارائه کند که بازرسی ایرانخودرو را موظف و ملزم به جبران خسارت به خریداران میکند
درانتظار اطلس : سلام مبارک باشه ،سود تاخیر رو براتون حساب کردن ؟؟ چقدر شده
محتشم : درود . دوست گرامی مهران از شما سوال دارم ؟واسه تو فروش فوق العاده بودش یکماه بودش یا 90روز کلا چقدر واریز کردی کلا
اطلس - آذر ۱۴۰۳ : مسئله اینه که همین دو سه شب پیش به خاطر افزایش قیمت این نقص پرونده زده شد. قبلش که کوئیک دعوتنامه بجای اطلس زده بوده، نقص پرونده نبود؟؟!!
اکبری : سلام دوست عزیز درسته همه ما منتظر شاهینیم ولی آلان از بهار دیگه پیامک برای واریز شاهین نیومده چطور شما ماشین زیر پاتو و طلاهای خانومت رو فروختی. اینا صد درصد بازم اتومات یا جایگزین میفرستن
جواد : خضریان افزود: برخی مردم از صبح امروز با ارسال مدارکی اثباتی عنوان کرده‌اند که اولویت دریافت خودرو در بهار و تابستان ١۴٠٣ بوده‌اند، اما هنوز پیامک واریز وجه برای آنها ارسال نشده است، گویا با این وضعیت غش در معامله صورت گرفته است و خودروسازان برای اینکه قیمت خودروها را در پاییز افزایش دهند، از ارسال پیامک واریز وجه و تحویل خودرو خودداری می‌کردند. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه باید ابلاغیه افزایش قیمت خودرو ابطال شود، گفت: باید دولت و وزارت صمت پیگیری کند تا تمام افرادی که اولویت دریافت خودرو تا پاییز ١۴٠٣ بوده‌اند، با همان قیمت قبلی کارخانه خودروی خود را دریافت کنند.
محمد : پس چرا ما فاکتور نشدیم ماهم ۳۰ مردادیم. کدوم شهری شما پرداخت اولیت برج چند بوده
۱۷ اردیبهشت j4 : دوستان من ۲ آبان پلاک شدم ، هنوز تحویل ندادن ، بقیه هم مثل من هستند یا زیادی طول کشیده؟؟؟
علی : اینا فقط فکر منفعت خودشونن از مردم نبودن و نیستند براشون هم مهم نیست و نبوده ک ۲سال مردم منتظر گذاشتند من اشتباه کردی ۲سال منتظر حلبییییییییی موندم.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سحر : چه تاریخی پذیرش شدید
سورن دوگانه 30 آبان : سلام سورن دوگانه تحویل 30 آبان کسی پلاک شده؟
رضا ساینا : سایپا دیگه خیالش راحت شد افزایش قیمت داده داره فاکتور میکنه ایران خودرو لیست جدید فرستاد سایپا هم امروز وفردا میفرسته لیست قیمت جدید بعد اون هم هم فاکتور ها شدت میگیره هم دعوتنامه دیماه ارسال میشه
مهیا : اصلا 325 تا حالا نداشتیم
بنده خدا : منم میام آدرس بگین
امیر ساینا85گانه 90 روزه : بچه ها فاکتور شروع شد
خودرو : واقعا خودتون به خودتون کمک کنید تاکی حق خودمونو نگیریم هر چی بشینید به ضرر خودتونه اگر برید منم هستم میام شنبه تلفنی هیچ چیزی حل بشو نیست
زاگرب : بسلامتی چی بوده ماشین
اتو207 : سلام، دوستان محترم سود تاخیر خودرو رو چند روز بعد از تحویل گرفتن خودرو میشه دریافت کرد!
لگن : سلام اگر واقعا بیاید مثل دفعه قبل نکنید من و دونفر دیگه از دوستان که اوناام هستن شنبه میام اگر میاین اعلام کنید 11 بریم