بررسی ولوو XC70 مدل 2015

بررسی ولوو XC70 مدل 2015

ولوو XC70 مدل 2015 یک استیشن واگن شیک و لوکس است که می‌تواند از پس کوران های برف و دست اندازهای کوچک بر بیاید، بدون این که کابین سفری آن، قیافه خوبش را از دست بدهد. برای دستیابی به این هدف، کمپانی ولوو این خودرو را به یک  سیستم تعلیق مرتفع مجهز کرده است تا ناهمواری های سطح زمین را بپوشاند. سینی های و صفحات قسمت زیرین بدنه نیز از موادی ساخته شده‌اند که در برابر ضربات و کشش ها مقاوم هستند. با وجود این که تغییراتی روی آن صورت گرفته است، ولی این خودرو همچنان بسیار کاربردی باقی مانده است. صندوق عقب آن از صندوق بسیاری از شاسی بلندهای لوکس جادارتر است، علاوه بر این ایمنی بسیار بالایی برخوردار می‌شوید که کمپانی ولوو به خاطر آن معروف است. نیرو پیشران ولوو XC70 مدل 2015 را یک موتور جدید چهار سیلندر و مجهز به توربوشارژ تأمین می‌کند که شتاب بیشتر و مصرف سوخت کمتری دارد. یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و سیستم stop-start اتوماتیک هم در کنار این موتور قرار گرفته اند. متأسفانه، این موتور جدید فقط با ولوو XC70 دیفرانسیل جلو سازگاری دارد و در حالی که موتورهای شش سیلندر و گیربکس های شش سرعته و اتوماتیک قدیمی، روی مدل های چهار چرخ محرک (all-wheel-drive) نصب می‌شوند. اختلاف در میزان مصرف سوخت این موتورها بسیار قابل ملاحظه است، از طرفی، شتاب مدل چهار چرخ محرک هم بسیار کمتر است. رقیب سرسخت ولوو XC70، آئودی Allroad مدل 2015 است که زیباتر است ولی کابین داخلی آن کوچکتر و کم جا تر است. این واقعیت در مورد آکورا RDX و ولو XC60 نیز صدق می‌کند که البته لذت سواری با آن ها بالاتر است. اگر به دنبال یک استیشن واگن می‌گردید که قابلیت های آف رود هم داشته باشد و تجملات هم برایتان اهمیتی ندارد، سوبارو Outback مدل 2015 هم گزینه خوبی است. روی هم رفته، با این که ولوو XC70 در این دسته از خودروها پیشرو محسوب نمی‌شود ولی به طور قطع، برند ولوو شما را جذب خواهد کرد، پس ارزش دیدنش را دارد.

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی ولوو XC70 مدل 2015

ولوو XC70 مدل 2015 یک استیشن واگن پنج نفره است که در سه تیپ اصلی به بازار عرضه می‌شود: تیپ T5 Drive-E، تیپ 3.2 و تیپ T6. تیپ T5 Drive-E مجهز به موتور چهار سیلندر جدید و دیفرانسیل جلو است. تیپ های 2.3 و T6 هم موتورهایی شش سیلندر دارند (در تیپ T6 به همراه توربوشارژر) و به صورت استاندارد چهار چرخ محرک هستند. تجهیزات استاندارد تیپ های  T5 Drive-E و 3.2 عبارتند از: رینگ های 17 اینچی، چراغ های مه شکن، سینی های محافظ زیر بدنه در جلو و عقب، روف ریل، گرمکن آینه های بغل، کروز کنترل، کنترل آب و هوای اتوماتیک، صندلی تاشوی عقب به نسبت 40/20/60، صندلی راننده با قابلیت حرکت در هشت جهت، حافظه تنظیمات راننده، صندلی برقی جلو، فرمان تلسکوپی با قابلیت خم شدن به بالا و پایین، روکش های چرمی، ترمز اضطراری مخصوص سرعت های پایین و رانندگی در شهر، اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث، سی دی خوان، رادیوی ماهواره‌ای و درگاه iPod و USB. پکیج T5 Premier دارای این تجهیزات است: سانروف، شیشه دودی عقب، روکش های چرمی، دسترسی بدون کلید، آینه الکتروکرومیک و صفحه نمایش قابل تبدیل به پنل ابزار. تجهیزات پکیج Premier Plus هم عبارتند از: درب صندوق عقب برقی، دوربین دید عقب، صندلی تاشوی جلو و محافظ های گردن برقی در عقب. پکیج Platinum که فقط برای تیپ های T5 و 3.2 عرضه می‌شود، شامل همه موارد بالا است و این موارد را نیز به آن ها اضافه می‌کند: مسیریاب ماهواره ای، سیستم صوتی Premium و نورپردازی داخل کابین. تیپ T6 همه تجهیزات استاندارد تیپ های پایه را دارد و رینگ های آلومینیومی 18 اینچی و همه تجهیزات پکیج Premier را هم در برمی‌گیرد. پکیج Climate دارای این تجهیزات است: گرمکن شیشه جلو، گرمکن غربیلک فرمان، گرمکن صندلی های عقب و جلو، گرمکن شیشه شورهای شیشه جلو و حسگر کیفیت هوا. تجهیزات پکیج Technology عبارتند از: کروز کنترل تطبیقی، کنترل نور بالای اتوماتیک،  سیستم پیشگیری از تصادف، ترمز اتوماتیک برای پیشگیری تصادف از جلو، سیستم هشدار خواب آلودگی و عبور از خط. تجهیزاتی که به صورت مجزا و به سفارش مشتری عرضه می‎شوند نیز عبارتند از: سیستم هشدار نقاط کور، چراغ های زنون، حسگرهای پارک در جلو و عقب و صندلی کودک در عقب.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی ولوو XC70 مدل 2015

موتور استاندارد تیپ T5 ولوو XC70، یک موتور چهار سیلندر 2 لیتری مجهز به توربوشارژر است که 240 اسب بخار نیرو و 350 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور جدید در کنار یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک قرار می‌گیرد که نیروی موتور به چرخ های جلو منتقل می‌‎کند. مصرف سوخت این موتور در سیکل ترکیبی 10.14 لیتر (11.40 در شهر و 8.83 در بزرگراه) است. این میزان مصرف کم مدیون سیستم stop-start اتوماتیک است که وقتی خودرو متوقف می‌شود موتور را به منظور صرفه جویی در مصرف، خاموش می‌کند. تیپ 3.2 مجهز به یک موتور 3.2 لیتری است و شش سیلندر است که 240 لسب بخار نیرو و 320 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور در کنار یک گیربکس شش سرعته و چهار چرخ محرک به مشتریان عرضه می‌شود. کمپانی ولوو مدعی است تیپ 3.2 ظرف 8.4 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند، که در مقایسه با کراس اوورهای لوکس و جمع و جور، زمان نسبتاً زیادی است. مصرف سوخت این تیپ نیز تعریف چندانی ندارد و در سیکل ترکیبی به 13.3 (15.21 در شهر و 10.95 در بزرگراه) بالغ می‌شود. بهترین عملکرد متعلق به تیپ T6 است. این تیپ مجهز به یک موتور شش سیلندر 3 لیتری به همراه توربوشارژر است که 300 اسب بخار نیرو و 441 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور هم در کنار گیربکس شش سرعته اتوماتیک و چهار چرخ محرک به بازار عرضه می‌شود. در تست سرعت، این خودرو ظرف 6.1 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کرد. میزان مصرف سوخت این تیپ نیز نسبت به عملکردی که ارائه می‌دهد قابل قبول است و در سیکل ترکیبی به 13.69 (16.10 در شهر و 11.90 در بزرگراه) بالغ می‌شود.

 

ایمنی

بررسی ولوو XC70 مدل 2015

ولوو XC70 مدل 2015 به صورت استاندارد به این موارد ایمنی مجهز است: ترمز ضدقفل، کنترل در سربالایی و سراشیبی، کنترل پایداری، کیسه هوای جانبی برای صندلی های جلو، کیسه های هوای پرده‌ای در طرفین و محافظ گردن های برقی باری صندلی های جلو. مورد  دیگری که به صورت استاندارد ارائه می‌شود، سیستم ایمنی در شهر مخصوص کمپانی ولوو (City Safety) است. این سیستم در سرعت های پایین و هنگامی که وقوع تصادف قطعی به نظر می‌رسد، به صورت اتوماتیک ترمز می‌گیرد. صندلی های یکپارچه عقب و سیستم هشدار نقاط کور نیز به صورت سفارشی قابل سفارش است. در تست ترمز، یک ولوو T6 با چهار چرخ محرک، پس از پیمودن 40.54 متر متوقف شد که حدود 3 متر از مسافت میانگین بیشتر است.

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی ولوو XC70 مدل 2015

طراحی داخلی ولوو XC70 شیک و با کلاس است. طراحی باریک و "شناور" کنسول مرکزی، حسی استثنایی در شما ایجاد می‌کند که آن را در دیگر رقبا پیدا نخواهید کرد. آمپرها خیلی راحت خوانده می‌شوند و استفاده از دکمه های کنترلگر نیز آسان است. با یان حال چیدمان دکمه های کوچک سیستم صوتی قدری از مد افتاده به نظر می‌رسد. گرافیک و عملکرد سیستم مسیریاب ماهواره ای نیز ظاهراً چند سال از سیستم رقبا عقب تر است. صندلی های جلوی ولوو XC70 بسیار راحت هستند و خیلی خوب از کمر حمایت می‌کنند. صندلی های عقب هم نسبتاً راحت هستند ولی سرنشینان قد بلند ممکن است آرزوی داشتن فضای پای بیشتری را بکنند. صندلی های عقب به نسبت 40/20/40 تا می‌شوند، صندلی جلو تاشو است و باعث می‌شود کابین این استیشن واگن بسیار انعطاف پذیر باشد. این عوامل دست به دست هم می‌دهند و باعث می‌شوند فضای بار و جای سرنشینان بسیار زیاد باشد.

بررسی ولوو XC70 مدل 2015

 صندوق عقب 0.93 متر مکعب گنجایش دارد و در صورتی که صندلی های عقب خوابانده شده باشند، این گنجایش به 2.04 متر مکعب می‌رسد. یکی از مزایای ولوو XC70 این است که ارتفاع آن چند اینچ از ارتفاع شاسی بلندها و کراس اوورها کمتر است، به همین خاطر می‌توان به راحتی دوچرخه، قایق یا لوازم دیگر را روی سقف آن گذاشت.

 

تجربه رانندگی

بررسی ولوو XC70 مدل 2015

بسته به این که کدام تیپ از ولوو XC70 را انتخاب کنید، تجربه های متفاوتی از رانندگی با آن خواهید داشت. تیپ 3.2 با چهار چرخ محرک، کند و تنبل است و مصرف سوخت بالایی هم دارد، ما هم توصیه می‌کنیم از آن پرهیز کنید. تیپ T5 Drive-E گزینه بهتری است که هم شتاب بیشتری دارد و هم کم مصرف تر است، از طرفی دیفرانسیل جلو باعث می‌شود از قابلیت های این تیپ از ولوو کاسته شود. شاید بهترین انتخاب، تیپ T6 با چهار چرخ محرک باشد. میزان مصرف سوخت آن هم از تیپ T5 کمتر است. در مجموع، کیفیت سواری ولوو خوب است، خیلی نرم و راحت روی جاده حرکت می‌کند و همه دست اندازها و ناهمواری ها را می‌خورد. از طرفی فرمان بیش از حد سبک است و با یک سواری کنترل شده جور در نمی‌آید.  گفتنی است چالاکی ولوو XC70 از رقبای کراس اوور و شاسی بلندش کمتر است.


منبع

Edmundes

برچسب : ولوو XC70 , آئودی Allroad , آکورا RDX , سوبارو Outback






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

7 نظر

کریم
2

به نظر بزرگترین نکته منفیش میزان مصرف سوختش باشه...
22:18  1393/05/17
پاسخ دادن
میثم
0

ماشین ولوو xc90 این بهتر داشبور زیبا کنید حتما نگاه کنید!!!!
20:47  1393/05/17
پاسخ دادن
کاربر: saeed_r7
0

خیلی شیک و باکلاس
کاش شرایط واردات خودرو تو کشورمون اینطوری نبود
اونوقت میدیدیم پژو و تیبا و سمند چطور فروش میکنن
بگذریم...
ولوو همیشه تو بحث ایمنی زبانزد خاص و عام بوده و هست و این امتیازی هست که اونو از رقباش متمایز میکنه
14:19  1393/05/17
پاسخ دادن
کاربر: farid458
6

ماشینی بسیار ایمن و دیگر هیچ ☺
21:16  1393/05/16
پاسخ دادن
سعید
2

بهترین ، زیباترین ، شیک ترین و مناسب ترین شاسی بلندی است که
تا حالا در عمرم دیدم.
فکر می کنید قیمتش چند باشه؟
19:30  1393/05/16
پاسخ دادن
عابد
0

داداش.این suv یا همون شاسی بلند خودمون نیستا.جز حودروهای استیشن که خودش یه کلاس کاملا مجزا از suv محسوب میشه.اشتباه نکن.تو خود مطلب هم نوشته شده
23:33  1393/05/16

سعید
1

درسته. ولی خوب خیلی شبیه شاسی بلنده. میشه گفت تفاوت های
چندان زیادی با شاسی بلند نداره.
00:09  1393/05/17

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اکبری : سلام دوست عزیز درسته همه ما منتظر شاهینیم ولی آلان از بهار دیگه پیامک برای واریز شاهین نیومده چطور شما ماشین زیر پاتو و طلاهای خانومت رو فروختی. اینا صد درصد بازم اتومات یا جایگزین میفرستن
جواد : خضریان افزود: برخی مردم از صبح امروز با ارسال مدارکی اثباتی عنوان کرده‌اند که اولویت دریافت خودرو در بهار و تابستان ١۴٠٣ بوده‌اند، اما هنوز پیامک واریز وجه برای آنها ارسال نشده است، گویا با این وضعیت غش در معامله صورت گرفته است و خودروسازان برای اینکه قیمت خودروها را در پاییز افزایش دهند، از ارسال پیامک واریز وجه و تحویل خودرو خودداری می‌کردند. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه باید ابلاغیه افزایش قیمت خودرو ابطال شود، گفت: باید دولت و وزارت صمت پیگیری کند تا تمام افرادی که اولویت دریافت خودرو تا پاییز ١۴٠٣ بوده‌اند، با همان قیمت قبلی کارخانه خودروی خود را دریافت کنند.
محمد : پس چرا ما فاکتور نشدیم ماهم ۳۰ مردادیم. کدوم شهری شما پرداخت اولیت برج چند بوده
۱۷ اردیبهشت j4 : دوستان من ۲ آبان پلاک شدم ، هنوز تحویل ندادن ، بقیه هم مثل من هستند یا زیادی طول کشیده؟؟؟
علی : اینا فقط فکر منفعت خودشونن از مردم نبودن و نیستند براشون هم مهم نیست و نبوده ک ۲سال مردم منتظر گذاشتند من اشتباه کردی ۲سال منتظر حلبییییییییی موندم.
J4سفید : سلام 17برج دو ثبت نام کردیم 60روز کاری تحویل هنوز که خبری نیست
T8 شلال : ۲ابان شاسی خورد یکماه بعد تحویل
چانگان cs55 : سلام سارا خانم من زنگ نمایندگی ک انتخاب کرده بودم زدم بهم اینو گفت
عابدی : سایپای عزیز من همه زندگی‌م رو فروختم فرش زیر پامو مبل و آینه کنار تختم رو و هالوژن های اتاق خوابمو و لباس‌های رو و زیرم رو فروختم تا بتونم شاهین ثبت نام کنم. چه بلایی بود سر زندگی ما آوردی آخه؟ انصاف نیست. به شدت من به ۳۳۰ میلیون تومن سود نیاز داشتم ۲۵۰ سود به درد من نمی خوره
اطلسg : آقا من واقعا فاز بعضیاتون نمیدونم داخل پیج خود سایپا زده نصفش حساب میشه باز میای میپرسی کلش یا ن خوشت میاد بیشتر بره تو..مون
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کامیار : تقریبا 10روز فرصت دارید واسه تکمیل وجه .30روز بعد از تکمیل وجه موعد تحویله ماشینه
ساینا شهریور : سلام 30روز
الهام : منم کوییک اتومات سامانه یکپارچه تحویل پاییز 403 هستم اصلا خبری نیست و ماشینای جایگزین پیشنهاد میشه هر بار. تماس گرفتم با سایپا گفتن دیگه تولید نداریم باید ماشین دیگه بردارید ولی من فعلا منتظر هستم
محمد رحیمی : سلام پذیرش 24شهریور فاکتور شد برام
پراید : سلام نه تا پیام نیاد بهت تحویل نمی دن
رسول : سلام 24شهریورهادارن فاکتورمیشن 90روزها
جعفر : منم مثل شمام خبری شد به من هم خبر بده ممنونم.دناشش دنده پیش فروش سفیدم
جعفر : سلام شرمنده برادر پیش فروش دنا شش دنده .تحویل دی ماه که تکمیل وجه اواخر آبان کردم.تکمیل پرونده و آماده برای فاکتور تیک سبز رنگ خورده و فقط آماده برای فاکتور میچرخه . به نظر شما خیلی طول میکشه فاکتور شم؟متشکرم
بهزاد : فکر کنم کم کم شروع شد 90روزها دارن فاکتور میشن
هادی (دنا شش دنده دستی تحویل 8 آبان) : شما از کجا این اطلاعات رو داری که مشکل تامین قطعه دارن ؟