بر اساس گفته های یکی از مدیران کمپانی سوزوکی، ورود جایگزین سوزوکی گرند ویتارا با چند سال تاخیر، همراه خواهد بود. با این وجود، به دلیل داشتن مشتریان وفاداری که همچنان پس از 10 سال به دنبال خرید چنین خودرویی هستند، این کمپانی از تصمیم خود مطمئن میباشد. به علاوه طبق گفته های اندرو مور (Andrew Moore)، یکی از مدیران سوزوکی در استرالیا، مدل کوچکتر اما نیرومند iV-4، تمامی خلاء های موجود در این کمپانی را پر کرده و تا اواسط سال 2015 این خودروساز ژاپنی را در رقابت موجود در بازار خودروهای شاسی بلند (SUV) نگاه خواهد داشت.
وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: "یک شاسی بلند جدید در دست طراحی و ساخت میباشد، اما تا رسیدن به مرحله تولید و ورود به بازار چندین سال باقی مانده است؛ البته احتمال تولید سری هفت سرنشینه XL-7 قدیمی بسیار بالا میباشد. همچنین ویتارا اتومبیلی قابل اطمینان بوده و طرفداران بسیاری دارد که به دنبال خودروی 4x4 واقعی هستند. با این وجود انتظار داریم تا مشتریان کنونی ویتارا به دنبال iV-4 باشند". لازم به ذکر است، گرند ویتارا قدیمی در بازار خوردوهای شاسی بلند کوچک و در برابر رقبایی همچون مزدا CX-5 و تویوتا RAV4 از عملکرد ضعیفی برخوردار بوده و در حالی که تنها 2 درصد از فروش خودروها در این بخش کاهش یافته، در مقایسه با قبل فروش ویتارا با کاهش 36 درصدی مواجه شده است.
اگرچه با وجود سیستم چهار چرخ محرک آف رود، این زیبای ژاپنی در میان مشتریان ماجراجوی این کلاس، از شانس موفقیت بیشتری برخوردار است؛ از این رو سوزوکی همچنان بر تولید این خودرو با طراحی قدیمی اما نیرومند پافشاری کرده و در کنار مدل S-Cross نرم تر و iV-4، همچنان سهم بسیاری از بازار را در اختیار دارد.