تنها مسئله پیش روی متخصصان کمپانی تیونینگ Novitec Tridente، پیش از آغاز کار بر روی نسل جدید مازراتی Quattroporte، موضوع زمان بود. تیونر آلمانی با تقویت هر سه مدل موتور عرضه شده برای این زیبای ایتالیایی، توجه افراد بسیاری را به سوی خود جلب کرده است؛ برای مثال، تقویت موتور پایه شش سیلندر خورجینی 3 لیتری دیزلی که برای بازارهای اروپا عرضه میشود، قدرت این ایتالیایی را از 271 اسب بخار (275PS) به 318 (322PS) و گشتاور آن را از 600 نیوتن متر به 680 رسانده است؛ شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت 5.7 ثانیهای، ماحصل این جادو است.
تیونر حرفهای با استفاده از ECU کمکی TRONIC در مدل های دیفرانسیل عقب و چهار چرخ محرک Quattroporte S، قدرت موتور شش سیلندر خورجینی 3 لیتری بنزینی مجهز به توربوشارژر را از 404 اسب بخار (410PS) به 469 (476PS) و گشتاور آن را از 550 نیوتن متر به 640 رسانده است؛ گفتنی است، شتاب 0 تا 100 مدل چهار چرخ محرک این خودرو 4.5 ثانیه تخمین زده شده است.
قدرت و گشتاور موتور هشت سیلندر خورجینی 3.8 لیتری بنزینی مجهز به توربوشارژر مازراتی Quattroporte GTS که در صدر این جدول قرار دارد نیز، به ترتیب با 74 اسب بخار (75PS) و 110 نیوتن متر افزایش، به 597 اسب بخار (605PS) و 820 نیوتن متر رسیده است که در مجموع با حداکثر سرعت 318 کیلومتر بر ساعت، این سدان اسپرت را در 4.4 ثانیه از سرعت 0 به 100 کیلومتر بر ساعت میرساند.
خریداران این نیزه سه شاخ ایتالیایی میتوانند پس از تقویت موتور، با استفاده از کیت بدنه فیبرکربنی این تیونر که با قیمت 3,120 یورو عرضه میشود، زیبایی ظاهری خودروی خود را صد چندان کنند؛ بادشکن جلوی دو تکه، رکاب های قوس دار، و باله عقب از جمله تجهیزات این کیت زیبا به شمار میروند.
در پایان لازم به ذکر است که کمپانی Novitec با عرضه رینگ های یک تکه 22 اینچی در رنگ های مختلف و با قیمت پایه 3,980 یورو، در کنار تایرهای 255/30 ZR22 در جلو و 315/25 ZR22 در عقب، و همچنین سیستم تعلیق اسپرت قابل تنظیم برای مدل دیفرانسیل عقب و سیستم تعلیق اسپرت با 35 میلی متر کاهش ارتفاع برای مدل چهار چرخ محرک، کار خود را به پایان میرساند.