بررسی نیسان Xterra مدل 2014

بررسی نیسان Xterra مدل 2014

نیسان Xterra مدل 2014 علی رغم کاربرد بسیار مناسب و طرفداران نسبتا زیاد، به دلیل ظاهر نه چندان چشم نواز و کسل کننده به یکباره این محبوبیت را از دست داد و توجه خریداران را به سوی سایر مدل ها جلب کرد؛ اما باید بدانید که این زیبای ژاپنی از جمله خودروهای شاسی بلندی (SUV) است که به عملکرد و چند منظوره بودن بیش از ظاهر اهمیت می‌دهد که خوشبختانه کمپانی نیسان هر دو مورد را در این خودرو قرار داده است؛ همچنین هوشمندی، گنجایش فراوان، راحتی سرنشینان در سفرهای طولانی و عملکرد قابل قبول در جاده های آف رود از جمله خصوصیات مهم و ارزشمند این زیبای ژاپنی است که ظاهر نه چندان زیبای خود را در نظر خریدار بی اهمیت جلوه می‌دهد.

 

طراحی بدنه

بررسی نیسان Xterra مدل 2014

نیسان Xterra از طراحی مدرن برای بدنه خود بهره‌ای نبرده است؛ هیبت قوطی شکل، سپر پهن و باربند از جمله کشش های زیاد برخی خریداران به این شاسی بلند عضله ای هستند؛ لازم به ذکر است که خریداران علاقه مند به شاسی بلندهای دارای طراحی جدی، ظاهر زمخت و آشفته نیسان Xterra را تحسین می‌کنند. طراحی بدنه مقاوم، فاصله محوری طولانی، سپر جلوی یکپارچه و جسورانه، رنگ جدید Hyper Silver برای جلو پنجره و گلگیر، چراغ های آف رود تعبیه شده سقفی برای مدل PRO-4X، چراغ های جلو و کاپوت بزرگ با ظاهری قدرتمند، چراغ های جلوی خاموش و روشن اتوماتیک برای مدل PRO-4X و کارآمدی فراوان باربند با درپوش از جمله دیگر خصوصیات بدنه این زیبای ژاپنی محسوب می‌شوند. 

 

طراحی داخلی

بررسی نیسان Xterra مدل 2014

داخل این خودرو نیز، همانند بدنه اش حرف زیادی برای گفتن ندارد؛ انتظار دیدن آنچه که در طراحی خودروهای لوکس مشاهده می‌کنید را نداشته باشید؛ داشبورد معمولی و مفید چیزی است که کمپانی نیسان به خریداران خود عرضه می‌کند. جدای از داشبورد نامحسوس و نه چندان چشمگیر، با طراحی داخلی مواجه می‌شوید که از یک شاسی بلند با برندی مشهور انتظار دارید؛ ارتفاع بلند صندلی های هر دو ردیف با فضای سر و پای کافی، افزایش فضای بار با تاشدن صندلی های ردیف دوم از جمله خصوصیات مهم و برجسته این خودروی شاسی بلند محسوب می‌شوند که راحتی را برای کلیه سرنشینان و حتی افراد قد بلند به ارمغان می‌آورد. صندلی های تاشو با فضای بار قابل توجه، راحتی فضای کابین، روکش پارچه ای با کوک های متضاد برای مدل های PRO-4X، صندلی های چرمی گرافیتی برای مدل های PRO-4X با لوگوی گلدوزی شده، صندلی راننده با قابلیت تنظیم در 4 جهت (مدل های X) یا هشت جهت (مدل های S و PRO-4X)، صندلی های جلوی پارچه ای مجهز به گرم کن و صندلی های جلوی چرمی مجهز به گرم کن در صورت سفارش برای مدل PRO-4X، صندلی های تاشوی سه سرنشین عقب با نسبت 40/60 از جمله دیگر تجهیزات داخلی نیسان Xterra محسوب می‌شوند. 

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی نیسان Xterra مدل 2014

نیسان Xterra دارای موتور شش سیلندر خورجینی 4.0 لیتری است که قدرتی معادل 261 اسب بخار و گشتاوری معادل 381 نیوتن متر تولید می‌کند؛ شاید این میزان سرعت راننده را به هیجان نیاورد اما این قدرت به اندازه ای است که قابلیت بکسل تا 2,268 کیلوگرم را در اختیار این زیبای ژاپنی قرار می‌دهد؛ همچنین، این خودرو به صورت دیفرانسیل عقب و چهار چرخ محرک به خریداران عرضه می‌شود، و اگر شما بخواهید یکی از آنها را در پارکینگ خود داشته باشید، بهتر است مدل چهار چرخ محرک آن را خریداری کنید. لازم به ذکر است که قدرت موتور 4.0 لیتری این خودرو با گیربکس پنج سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل می‌شود، اما مدل های S و PRO-4X می‌توانند به گیربکس شش سرعته دستی و یا پنج سرعته اتوماتیک مجهز شوند. 

 

قیمت

بررسی نیسان Xterra مدل 2014

این زیبای ژاپنی با موتور A/T شش سیلندر خورجینی 4.0 لیتری دیفرانسیل عقب با قیمتی مناسب در حدود 23,110 دلار به خریداران عرضه می‌شود؛ تیپ پیشرفته مجهز به موتور A/T شش سیلندر چهار چرخ محرک حدود 31,090 دلار است اما تمام چیزی را که از یک شاسی بلند انتظار دارید، به شما می‌دهد.

 

رقبا

بررسی نیسان Xterra مدل 2014

تویوتا FJ کروزر با ظاهری محشر و قابلیت آف رود یکی از رقبای نیسان Xterra محسوب می‌شود؛ ذوق اکتسابی به ویژه با چراغ های گرد کروی و در عین حال نوستالژیک، تنها دلیل آرایش زیبایی یک خودرو محسوب نمی‌شود؛ این خودرو دارای موتور DOHC شش سیلندر خورجینی 4.0 لیتری است که قدرتی معادل 260 اسب بخار و گشتاوری معادل 367 نیوتن متر تولید می‌کند؛ این میزان نشانه خوبی برای جایگزینی این خودرو از نظر مصرف سوخت نیست؛ قیمت این خودرو برای تیپ 4x2 اتوماتیک حدود 27,030 دلار و برای تیپ چهار چرخ محرک اتوماتیک 28,620 دلار است که نسبت به نیسان قیمت بیشتری محسوب می‌شود.

بررسی نیسان Xterra مدل 2014

زمانی که صحبت از یک خودرو با خوی وحشی به میان می‌آید، جیپ رنگلر به ذهن خطور می‌کند؛ همانند Xterra، جیپ رنگلر نیز، برخلاف ظاهر نه چندان زیبا با سپر غرورآمیز خود دارای کارایی زیادی است. یکی از دلایل رقابت رنگلر با Xterra، جدای از ظاهر خشن، موتور موجود در آن است؛ علی رغم وجود موتور کوچک شش سیلندر خورجینی 3.6 لیتری، قدرت 285 اسب بخاری آن دلیل برتری این آمریکایی زیبا نسبت به Xterra است. وجود تیپ های متعدد جیپ یکی از دلایل برتری آن نسبت به رقیب است؛ تیپ اسپرت (22,195 دلار)، تیپ port S  با قیمت (24,495 دلار)، تیپ Sahara  با قیمت (27,795 دلار)، تیپ Freedom Edition  با قیمت (27,995 دلار)، تیپ Rubicon با قیمت (30,595 دلار) و تیپ Moab Edition با قیمت (32,995 دلار).

 

نظر نهایی

بررسی نیسان Xterra مدل 2014

در مجموع می‌توان گفت که نیسان Xterra خودروی شاسی بلند (SUV) و خانوادگی از نظر راحتی، عملکرد مناسب و دارای قابلیت آف رود است که راحتی را برای سرنشینان خود در سفرهای طولانی به ارمغان می‌آورد. چندمنظوره بودن Xterra یکی از نقاط ضعف این زیبای ژاپنی محسوب می‌شود؛ شما نیز، اگر به دنبال خودرویی مناسب برای مسیرهای بسیار ناهموار هستید، جیپ رنگلر می‌تواند گزینه بهتری برای شما باشد. 

مشخصات فنی تیپ پایه نیسان Xterra

تعداد سیلندر 6
حجم موتور (لیتر) 4 لیتر
قدرت موتور (اسب بخار) 261
گشتاور (نیوتن متر) 381
گیربکس 5 سرعته اتوماتیک
مصرف سوخت به ازای 100 کیلومتر رانندگی در سیکل ترکیبی (لیتر) 19
قیمت (دلار) 23,390 دلار
 

منبع

TopSpeed

         &nbs

برچسب : نیسان , Xterra , جیپ , Wrangler , تویوتا , FJ Cruiser






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
هادی : تولید خرداد هم تو کدال نوشتن. جمع شاهین های تولید شده خرداد ۲۵۰۰ تا شد. هر ماه تولید کمتر ، نرخ فروش بیشتر. تو ۳ ماه امسال ۸۰۰۰ تا تولید شد. با این روند فکر کنم اونایی که نیمه دوم ۴۰۲ پیش پرداخت دادن . دعوتنامشون پاییز بیاد تحویل واقعی بیفته سال بعد. چون هنوز پیش پرداخت های نیمه اول مهر ۴۰۲ کامل نیومده.
علی : اینا رو از کجات در آوردی
هلیا : سبحان جان،خیلی ممنون،بسه.دیگه راهنمایی نکن،حوصله نداریم،تو هم تازه گرم شدی! ول کن نیستی.
مانی : این استدلال ها و محاسبات را از کجا درآوردی!؟ همش اشتباه یا بدون سند و مدرک بود.اینها را هم داداش همکارت گفته !؟
سروش : از کجا به این عدد رسیدی. اولا توی قرارداد ننوشته 30 روز کاری و فقط گفته 30 روز و در خصوص جریمه دیرکرد حدود درصد 28% میشه که عددش تقریبا دو برابر این عددی هستش که شما کفتی حدود 650 هزار میشه برای هر روز . فقط احتمالا هزینه های سال 1404 که نسبت به پارسال افزایش داشته ازش کم می کنن که حدود کمتر از 10 میلیون باید باشه
شاهین اردیبهشت : همه جا همینطوره ،داداش رفیق منهم در شرکت BMW آلمان شاغله،اونجا هم بخاطر تحریم از طرف دولت ایران ،تولیدشون پایین اومده،همه بیکارند.....اصلن یه وضعی ها...
شاهین پلاس : به داداش رفیقت سلام برسون،بگو :داداش رفیق.... با مرام ،،آخه شاهین Gو cvt رو هم نمیدید.کامنت های اونها رو هم در گروهشون ببین.اونها هم ذله شدن و هر هفته جلوی سایپا معترض هستند....داداش رفیق شیطون بلا،بد بد....دیگه دوستت ندارم.
وحید : ایرانخودرو و سایپا( بخصوص سایپا) دو شرکت کاملا ورشکسته هستند،دولت هم به همین دلیل با گران کردن متوالی قیمت این دو کارخانه کنار میآید،حتی اگر بجای 15 درصد فعلی، پنجاه درصد هم گران بکنند،چاله چوله ها و بدهی های سنگین آنها پر نمیشود،هر روز فعالیت آنها میلیاردها تومان ضرر است.کرمان خودرو و بهمن خودرو ،راهش را پیدا کردند،بجای تولید ،قطعاتCKDمیآورند و اینجا فقط مونتاژ میکنند( انصافا بعضی خودروهایشان هم باکیفیت است)،سود معقولی هم میبرند.ایرانخودرو و سایپا هم بجای تولید خودروهای بی کیفیت و گران،باید( در صورت امکان) فقط لیسانس خودروهای ارزان کره و مالزی و ترکیه، را بگیرند و فقط مونتاژ کنند،شاید نجات پیدا کنند.
سبحان : لازم به ذکر هستن اینم بگم از روز تکمیل وجه سی روز کاری حساب کنین از اون ببعدش هرروز کاری 384 هزار تومن سود تاخیر میدن شانسمونم همه این ماها یا پنج شنبه جمعس یا تعطیل رسمی یعنی سود تاخیر خیلی زیادیم بهمون تعطلق نمیگیره یک هفتم ک بخاطر جنگ تعطیل بودن به اونم سود تاخیر تعلق نمیگیره
سبحان : دیروز به چند نفرشون زنگ زدم تو دیوار همشون تکمیل وجه ۲۰ تا ۲۲ اسفد بودن ک تحویل گرفتن از ۲۲ تا ۲۶ اشفند فعلا خبری نیست داداش همکارمم تو سایپا خط شاهین کار میکنه میگه داریم تولید میکنیم ولی فعلا موتور تیوفایو زیاد نصب نمیکنن دارن cvvt نصب میکنن احتمالا میخوان اول قراردادی قدیمیو بدن بعد برسن به ما ک تیوفایو هستیم وقراردادمون جدیدتره
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
خسارت دیده از سایپا : دوشنبه کیامیان بریم دم در اون خراب شده؟ اعلام کنید جمع شیم
اطلس آذر : مثل این که هنوزآذر 3ماه دیگ مشخص نیست من بعدتعطیلات میرم ک پولموبگیرم ازاین دزدا چادرم میبرم همونجامیزنم هرکی آمد خوش آمدمن تاپولمونگیرم هم چادرجمع نمیکنم دیگ 17ساعت هم فاصله دارم ولی دیگ چاره ای نیست بایدبرم شماهم خواهش میکنم بیاین
ساینا اس بهمن : امید خدا یک دست باشیم حق مونو میگیریم
مهندس : یک نکته دیگه بگم که از تاریخ تحویل روی کاغذ تا تحویل واقعی نمایندگی دقیقا یکماه شد، یعنی یکماه تاخیر اما اینا دو هفته بعدش فاکتور میکنن که سود ندهند دیگه. دو هفته هم بعدش طول میکشه تحویل بدهند. میشه یکماه. اینو در جریان باشید خلاصه
ساینا فوری : آفرین لطفا همگی همکاری و شرکت کنید تا نتیجه عالی بگیرید چون هر چه دست رو دست گذاشته بشه از فاکتور خبری نیست.
مهرداد کرج. فوق العاده : وعده دیدار ما دوشنبه کیلومتر 11، من تو بورس کل زندگی مو باختم بخدا به ت خط رسیدم
14خرداد : سلام دوستان من تحویل14خرداد مادران رنگ سفید بودم.26 فاکتور شدم.10تیر تحویل گرفتم. الان رفتم کاستومر زده طرح تبدیل خودروی رانا!!!! انگار هرچی قرارداد رانا دارن خودکار براش تبدیل میزنن!!!
خانم : فکر میکردم فقط من اینطوریم خیلی خوشحال شدم دیدم مثل من بازم هستن.
ساینا فوری : با این وضعیتی که شرکت بی عدالت داره فقط پیگیری جواب میده(تجمع و دفاع کردن از حق و حقوق) وگرنه به این زودی ها خبری از فاکتور نیست شیخ زاده و افرادش میخوره و می خوابه
7 اسفند پیش فروش : برا منم فاکتور نشده