بررسی نیسان Xterra مدل 2014

بررسی نیسان Xterra مدل 2014

نیسان Xterra مدل 2014 علی رغم کاربرد بسیار مناسب و طرفداران نسبتا زیاد، به دلیل ظاهر نه چندان چشم نواز و کسل کننده به یکباره این محبوبیت را از دست داد و توجه خریداران را به سوی سایر مدل ها جلب کرد؛ اما باید بدانید که این زیبای ژاپنی از جمله خودروهای شاسی بلندی (SUV) است که به عملکرد و چند منظوره بودن بیش از ظاهر اهمیت می‌دهد که خوشبختانه کمپانی نیسان هر دو مورد را در این خودرو قرار داده است؛ همچنین هوشمندی، گنجایش فراوان، راحتی سرنشینان در سفرهای طولانی و عملکرد قابل قبول در جاده های آف رود از جمله خصوصیات مهم و ارزشمند این زیبای ژاپنی است که ظاهر نه چندان زیبای خود را در نظر خریدار بی اهمیت جلوه می‌دهد.

 

طراحی بدنه

بررسی نیسان Xterra مدل 2014

نیسان Xterra از طراحی مدرن برای بدنه خود بهره‌ای نبرده است؛ هیبت قوطی شکل، سپر پهن و باربند از جمله کشش های زیاد برخی خریداران به این شاسی بلند عضله ای هستند؛ لازم به ذکر است که خریداران علاقه مند به شاسی بلندهای دارای طراحی جدی، ظاهر زمخت و آشفته نیسان Xterra را تحسین می‌کنند. طراحی بدنه مقاوم، فاصله محوری طولانی، سپر جلوی یکپارچه و جسورانه، رنگ جدید Hyper Silver برای جلو پنجره و گلگیر، چراغ های آف رود تعبیه شده سقفی برای مدل PRO-4X، چراغ های جلو و کاپوت بزرگ با ظاهری قدرتمند، چراغ های جلوی خاموش و روشن اتوماتیک برای مدل PRO-4X و کارآمدی فراوان باربند با درپوش از جمله دیگر خصوصیات بدنه این زیبای ژاپنی محسوب می‌شوند. 

 

طراحی داخلی

بررسی نیسان Xterra مدل 2014

داخل این خودرو نیز، همانند بدنه اش حرف زیادی برای گفتن ندارد؛ انتظار دیدن آنچه که در طراحی خودروهای لوکس مشاهده می‌کنید را نداشته باشید؛ داشبورد معمولی و مفید چیزی است که کمپانی نیسان به خریداران خود عرضه می‌کند. جدای از داشبورد نامحسوس و نه چندان چشمگیر، با طراحی داخلی مواجه می‌شوید که از یک شاسی بلند با برندی مشهور انتظار دارید؛ ارتفاع بلند صندلی های هر دو ردیف با فضای سر و پای کافی، افزایش فضای بار با تاشدن صندلی های ردیف دوم از جمله خصوصیات مهم و برجسته این خودروی شاسی بلند محسوب می‌شوند که راحتی را برای کلیه سرنشینان و حتی افراد قد بلند به ارمغان می‌آورد. صندلی های تاشو با فضای بار قابل توجه، راحتی فضای کابین، روکش پارچه ای با کوک های متضاد برای مدل های PRO-4X، صندلی های چرمی گرافیتی برای مدل های PRO-4X با لوگوی گلدوزی شده، صندلی راننده با قابلیت تنظیم در 4 جهت (مدل های X) یا هشت جهت (مدل های S و PRO-4X)، صندلی های جلوی پارچه ای مجهز به گرم کن و صندلی های جلوی چرمی مجهز به گرم کن در صورت سفارش برای مدل PRO-4X، صندلی های تاشوی سه سرنشین عقب با نسبت 40/60 از جمله دیگر تجهیزات داخلی نیسان Xterra محسوب می‌شوند. 

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی نیسان Xterra مدل 2014

نیسان Xterra دارای موتور شش سیلندر خورجینی 4.0 لیتری است که قدرتی معادل 261 اسب بخار و گشتاوری معادل 381 نیوتن متر تولید می‌کند؛ شاید این میزان سرعت راننده را به هیجان نیاورد اما این قدرت به اندازه ای است که قابلیت بکسل تا 2,268 کیلوگرم را در اختیار این زیبای ژاپنی قرار می‌دهد؛ همچنین، این خودرو به صورت دیفرانسیل عقب و چهار چرخ محرک به خریداران عرضه می‌شود، و اگر شما بخواهید یکی از آنها را در پارکینگ خود داشته باشید، بهتر است مدل چهار چرخ محرک آن را خریداری کنید. لازم به ذکر است که قدرت موتور 4.0 لیتری این خودرو با گیربکس پنج سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل می‌شود، اما مدل های S و PRO-4X می‌توانند به گیربکس شش سرعته دستی و یا پنج سرعته اتوماتیک مجهز شوند. 

 

قیمت

بررسی نیسان Xterra مدل 2014

این زیبای ژاپنی با موتور A/T شش سیلندر خورجینی 4.0 لیتری دیفرانسیل عقب با قیمتی مناسب در حدود 23,110 دلار به خریداران عرضه می‌شود؛ تیپ پیشرفته مجهز به موتور A/T شش سیلندر چهار چرخ محرک حدود 31,090 دلار است اما تمام چیزی را که از یک شاسی بلند انتظار دارید، به شما می‌دهد.

 

رقبا

بررسی نیسان Xterra مدل 2014

تویوتا FJ کروزر با ظاهری محشر و قابلیت آف رود یکی از رقبای نیسان Xterra محسوب می‌شود؛ ذوق اکتسابی به ویژه با چراغ های گرد کروی و در عین حال نوستالژیک، تنها دلیل آرایش زیبایی یک خودرو محسوب نمی‌شود؛ این خودرو دارای موتور DOHC شش سیلندر خورجینی 4.0 لیتری است که قدرتی معادل 260 اسب بخار و گشتاوری معادل 367 نیوتن متر تولید می‌کند؛ این میزان نشانه خوبی برای جایگزینی این خودرو از نظر مصرف سوخت نیست؛ قیمت این خودرو برای تیپ 4x2 اتوماتیک حدود 27,030 دلار و برای تیپ چهار چرخ محرک اتوماتیک 28,620 دلار است که نسبت به نیسان قیمت بیشتری محسوب می‌شود.

بررسی نیسان Xterra مدل 2014

زمانی که صحبت از یک خودرو با خوی وحشی به میان می‌آید، جیپ رنگلر به ذهن خطور می‌کند؛ همانند Xterra، جیپ رنگلر نیز، برخلاف ظاهر نه چندان زیبا با سپر غرورآمیز خود دارای کارایی زیادی است. یکی از دلایل رقابت رنگلر با Xterra، جدای از ظاهر خشن، موتور موجود در آن است؛ علی رغم وجود موتور کوچک شش سیلندر خورجینی 3.6 لیتری، قدرت 285 اسب بخاری آن دلیل برتری این آمریکایی زیبا نسبت به Xterra است. وجود تیپ های متعدد جیپ یکی از دلایل برتری آن نسبت به رقیب است؛ تیپ اسپرت (22,195 دلار)، تیپ port S  با قیمت (24,495 دلار)، تیپ Sahara  با قیمت (27,795 دلار)، تیپ Freedom Edition  با قیمت (27,995 دلار)، تیپ Rubicon با قیمت (30,595 دلار) و تیپ Moab Edition با قیمت (32,995 دلار).

 

نظر نهایی

بررسی نیسان Xterra مدل 2014

در مجموع می‌توان گفت که نیسان Xterra خودروی شاسی بلند (SUV) و خانوادگی از نظر راحتی، عملکرد مناسب و دارای قابلیت آف رود است که راحتی را برای سرنشینان خود در سفرهای طولانی به ارمغان می‌آورد. چندمنظوره بودن Xterra یکی از نقاط ضعف این زیبای ژاپنی محسوب می‌شود؛ شما نیز، اگر به دنبال خودرویی مناسب برای مسیرهای بسیار ناهموار هستید، جیپ رنگلر می‌تواند گزینه بهتری برای شما باشد. 

مشخصات فنی تیپ پایه نیسان Xterra

تعداد سیلندر 6
حجم موتور (لیتر) 4 لیتر
قدرت موتور (اسب بخار) 261
گشتاور (نیوتن متر) 381
گیربکس 5 سرعته اتوماتیک
مصرف سوخت به ازای 100 کیلومتر رانندگی در سیکل ترکیبی (لیتر) 19
قیمت (دلار) 23,390 دلار
 

منبع

TopSpeed

         &nbs

برچسب : نیسان , Xterra , جیپ , Wrangler , تویوتا , FJ Cruiser






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
لعنت بر سایپا : داداش دعوتنامه‌ی شما قبل از قیمتهای جدید صادر شده ولی دعوتنامه هایی که از ۲۸ آبان به بعد صادر میشن بر اساس قیمتهای جدید میان در ضمن اون افزایشی که شما میگی ۳۳۰ شده ۳۴۶ افزایش قیمت پایه خودرو نبود اون ناشی از افزایش نرخ مالیات و پلاک و عوارض دولتی بود و اصلا ربطی به قیمت خودرو نداره‌‌. البته امیدوارم حرف شما درست باشه و نظر من غلط...
شاهین پر : اینا میدونی چی میگن ما اگه موتور پراید یه اتومات با دوتا بال هم بزاریم روش مردم 950میلیون هم بشه دارن میخرن خوب چرا دنده بزاریم چ کاریه آخه مردم ک دارن میخرن !
مهران : من ماشین رو تحویل گرفتم با تشکر از شما که ادرس رو گذاشتید حتما به این آدرس شکایت رو میفرستم
V1p سفید : موعد تحویل من ۱۳ مهر هستش الان کاستومر رو چک کردم فاکتور نشدم
J7سفید ۱۶تیر : به خوشی استفاده کنی دوستانی که j7 تحویل گرفتن اگر سر زدین یکم از سواری و کیفیت ماشین بگین ممنون میشم. ثبت نام ۱۶ تیر تحویل سیستمی ۶ ابان شاسی ۲۶ ابان منتظر مرحله بعد .....
اطلس بهمن : سلام بچه ارومیه آره حله اعلام کردن خودشون بازم دمت گرم اطلاع رسانی میکنی همه خیالشون راحت بشه
اطلس - آذر ۱۴۰۳ : سلام کسی اطلاع دقیق داره این"نقص پرونده مشتری" دلیلش چیه؟
تینا : سلام من پارسال برای شاهین اسم نوشتم قرار شد زمستان موعد تحویل شاهینم باشه منتظر پیامک بودم نیومده هنوز ایا افزایش قیمت واس منم هس این ظلمه و کلاهبرداری حساب میشه
T8 شلال : بشارت باد شما را بعد ۵ ماه امروز تحویل گرفتم ثبت نام ۱ تیر ۱ آدر تحویل t8 شلال
Ali9111 : سلام امروز فاکتور شدم تیتانیوم تحویل 8 مهر سود تاخیر 30 تومن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
فاطمه : پیش فروش اسفند402 موعد تحویل آذر 403 تکمیل وجه 23 آبان هنوز فاکتور نشده
حسین : تعویض رنگ هزینه ای نداره
م : من 5 شهریورم هنوز حمل نشده دلت خوشه؟
رضا : من 7 شهریورماه مشکی ام نشده
علی : سلام امروز هم رانا پلاس برای‌ بچه‌ها دعوتنامه اومده
احمد : خونه که پروانه ساخت 6واحد میگیره 8واحد میسازه جریمه میده استاندارد هم هر وقت گیر میده جریمه میگیره خب ایران خودرو نداد مشکل مصرف سوخت بیشتر مصرف میکنه رانا همین
علی : سلام. مبارکه. تکمیل وجه کی بوده ممنون میشم پاسخ بدید؟ من هم اتو 30مهرماه هستم
دنا 5دنده : سلام، واریزی 22 آبان دنا پنج دنده هستم ، واسه من تغییر رنگ اصلا فعال نشد . کسی هست که مثل من باشه ولی تغییر رنگ براش فعال شده باشه؟
دانیال. اهواز : همش علکیه مال من دو ماهه اینطوریه، هر وقت دیدی فاکتور شد اونموقع منتظر ماشینت باش.
X22 : سلام شما نمیدونید که ثبتنام مهروآبان چقدبوده؟من 5 آذرتحویلمه ولی خروج نخورده