مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: در سال 90 و 91 با وجود شرایطی خاص و مسائلي مانند شوک افزایش قیمت ارز، افزایش مشکلات شرایط گشایش اعتبار، بیان جمله معروف پراید کیلویی چند؟ تحریک مردم به نخریدن خودرو و افزایش تحریمهای بینالمللی، خوشبختانه توانستیم با تلاش و همت همه همکاران، با وجود کمبود نقدینگی، شرکت را به روال عادی برگردانیم. سعید مدنی افزود: سه اصل اساسی تولید، توسعه محصول و صادرات را در اولویت قرار دادیم و نتایج خوبی را هم به دست آوردیم و امسال نسبت به سال گذشته 35 درصد افزایش تولید داشتهایم و بر اساس برنامهریزی این روند تولید را افزایش خواهیم داد. وی برنامه تولید محصولات سایپا را بر اساس برند داخلی دانست و گفت: بر اساس برنامه 60 تا 70 درصد محصولات با برند سایپا تولید خواهد شد و بقیه محصولات نیز با همکاری شرکای جدید خارجی و بر اساس فرهنگ همکاریهای متقابل تولید و عرضه خواهد شد. البته با وجود کمبود شدید نقدینگی ایجاد تنوع به این اندازه در تاریخ خودروسازی بیسابقه بوده است. مدنی با اشاره به تولید 13 محصول جدید در سال آینده در گروه سایپا گفت: نقشه راه گروه سایپا، افزایش محصول و ایجاد تنوع است و برهمین اساس در حال طراحی پلت فرم جدید SP100 هستیم و علاوه بر این خودرو سراتو به تولید انبوه رسیده و از هفته آینده پیش فروش خواهد شد. وی همچنین تولید یک محصول جدید از کشور چین که همکار شرکت فیات ایتالیا است را از جمله محصولات جدید گروه سایپا دانست و تاکید کرد: علاوه بر این، تولید خودرو تیبا 2 نیز آغاز شده و براساس برنامهریزی تولید پلتفرم ایکس 100 کاهش و به جای آن تولید تیبا افزایش خواهد یافت. مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به وضعیت خوب شرکت سایپا در صادرات محصول گفت: سایپا جزو بهترین شرکتهای صادراتی است و در شش ماه اول امسال 88 درصد کل صادرات خودرو کشور متعلق به سایپا بوده و تا آخر سال 32 هزار خودرو صادر خواهیم کرد و در این وضعیت صادرات محصول در رفع نیاز ارزی بسیار مناسب است.