موتورسیکلت KTM RC 125 مدل 2015 دارای بدنه اسپرت، وضعیت نشستن ارگونومیک موتورسوار با کیفیت برتر و هندلینگ عالی، موتورسیکلتی مناسب برای راکبان جوان علاقه مند به موتورسیکلت های اسپرت است. این موتورسیکلت زیبا دارای پیشرانه تک سیلندر DOHC چهار زمانه، آب خنک با قدرتی معادل 11 کیلو وات (15 اسب بخار) و 12 نیوتن متر گشتاور است. تمامی این قدرت با استفاده از گیربکس شش سرعته با کلاچ خیس چند صفحه ای به چرخ های عقب منتقل میشود. پیشرانه این تیزپای زیبا درون اسکلت سبک آلومینیومی به رنگ نارنجی قرار گرفته است که مستقیما به ضربه گیر WP اتصال مییابد. تایرهای جلوی آن دارای دو شاخه ای با قطر 43 میلی متر کمپانی WP Suspension است.
تیپ پایه این موتورسیکلت زیبا حس جاه طلبی را در موتورسیکلت سواران اهل مسابقه برمیانگیزد؛ هنر به کار رفته، پیشرانه DOHC آب خنک با قدرت 15 اسب بخار (11 کیلو وات) و گشتاوری در حدود 12 نیوتن متر و عملکرد عالی، این موتورسیکلت را برای استفاده روزانه مناسب کرده است؛ همچنین این موتورسیکلت دارای گواهینامه معتبر برای تردد در خیابان است. مهندسان طراح KTM زین راکب را با خطوط به کار رفته در بدنه آن ادغام کردهاند و همین موضوع آن را به یک موتورسیکلت مسابقه ای واقعی بدل و ظاهری کاملا اسپرت به آن بخشیده است؛ همچنین این زین راحتی فراوانی را برای سرنشین به ارمغان میآورد. کمپانی KTM به کمک ترمز برمبو قدرت آن را توسعه و کنترل سیستم ترمز را آسان کرده است که همین موضوع کنترل کامل موتورسوار در هنگام راندن را به همراه دارد.
ترمز دیسکی (قطر 300 میلی متر) به همراه کالیپر چهار پیستون در جلو و کالیپر تک پیستونه با یک ترمز دیسکی تکی (230 میلی متر) برای تایرهای عقب، واکنش ترمزگیری عالی در هر شرایطی را تضمین میکند. پیشرانه تک سیلندر چهار زمانه 125 سی سی آب خنک با میل سوپاپ های دوگانه، چهار سوپاپ و سیستم سوخت برقی، قدرت فوق العاده ای را برای این زیبای اسپرت فراهم میکند و به لطف وجود میله تعادل، روانی حرکت را به همراه دارد. پیشرانه این پیشرانه با استارت برقی از طریق باتری 12 ولتی 6Ah به حرکت در میآید و نیرویی معادل 15 اسب بخار (11 کیلو وات) تولید میکند. بدنه کاملا جدید این موتورسیکلت، جاپایی و پدال ها اگرچه ظاهر منحصر به فرد سوپر اسپرت را ندارند، اما نه تنها ظاهری اسپرت به آن بخشیده است بلکه در سر پیچ ها نیز، به راحتی خم میشود و از آن عبور میکند.
یکی از ویژگی های خاص این زیبای اسپرت ادغام چراغ راهنما درون ساختار آینه ها است که نه تنها ظاهری اسپرت بلکه خصوصیات آیرودینامیک عالی را به آن میبخشد. همچنین چراغ های جلوی دو گانه، مسیری جدید را در طراحی کمپانی KTM و هماهنگی با ظاهر اسپرت RC باز کرد. همچنین شماره پلاک آن نیز، با ظاهر اسپرت این زیبای پرقدرت تناسب دارد. مخزن سوخت فلزی جدید RC با گنجایش 9,51 لیتر با ظاهر اسپرت و طراحی آن و هر دو اینها با وضعیت ارگونومیک موتورسیکلت تناسب دارند. به لطف وجود پیشرانه صرفه جوی آن، RC حتی در شیوه راندن نیز، بسیار عالی ظاهر شده است. طراحی شیشه جلوی این زیبای قدرتمند نیز، در ترکیب با شرایط ارگونومیک آن حفاظت شگفت انگیزی از سینه و بازوی راکب خود به عمل میآورد. زین دو قسمتی این موتورسیکلت، شرایط ارگونومیک درجه یک سوپر اسپرت با حمایت عالی از راکب و ترک خود ارایه میکند؛ همچنین ارتفاع 820 میلی متری این زین، راکب را در وضعیت امن قرار میدهد و نیز، ارتفاع مورد نیاز در زمان کاربرد آن برای مسابقات را فراهم میآورد.
دستگیره ها و کلیدهای کاملا جدید نیز، به وضعیت اسپرت و کنترل راحت موتورسیکلت کمک میکند. لازم به ذکر است که سه محفظه در پایین ترین قسمت موتورسیکلت و درست در مرکز ثقل آن قرار دارد که نه تنها به پایداری این زیبای قدرتمند کمک میکنند، بلکه از ضربه تصادفی پای راکب یا سرنشین نیز، جلوگیری به عمل میآورد. موتورسیکلت RC با حداکثر قدرت 15 اسب بخار (11 کیلو وات) راندن را تنها به موتورسیکلت سواران دارای گواهینامه A1 محدود کرده است. همچنین ترمز ضدقفل به عنوان یکی از تجهیزات استاندارد این زیبای پرقدرت معرفی میشود که نشان دهنده تعهد کمپانی KTM در تضمین امنیت موتورسیکلت های تولیدی حتی در کلاس های کوچک است. رینگ های آلومینیومی 17 اینچی سبک نارنجی رنگ با پهنای 110 میلی متر برای تایرهای جلو و 150 میلی متر برای تایرهای عقب، دوام و چسبندگی مناسب در شرایط خشک و مرطوب را برای RC 125 به ارمغان میآورد. نمایشگر دیجیتال LCD همه اطلاعات مورد نیاز در خصوص موتورسیکلت اعم از دنده، سوخت و یادآوری خدمات لازم را در اختیار راکب خود قرار میدهد؛ همچنین RC نیز، همانند موتورسیکلت های مسابقه ای، سیستم هشدار RPM را در بهترین لحظه برای تعویض دنده بالاتر نشان میدهد.
وزن سبک و اسکلت فلزی Duke تمامی شرایط پویا و ارگونومیک را برای RC فراهم میکند؛ با افزایش زاویه کمک فنر جلویی تا 66,5 درجه منجر به فاصله محوری کوتاهتر و افزایش ارتفاع آن از سطح زمین میشود؛ تمامی این ویژگی ها توانایی های بالقوه RC برای شرکت در مسابقات موتورسواری را نشان و سرعت و شتاب آن را تضمین میکند. کمک فنر سبک این موتورسیکلت با اتصال به اکسل ضربه گیر WP، خشکی و استحکام شگفت آوری را برای آن به ارمغان میآورد. دو شاخه با کیفیت RC با WP Suspension دارای قطر مشابه 43 میلی متری همانند RC8 R، تجهیزات واقعی موتورسیکلت های مسابقه ای هستند که سطح بالایی از پایداری و دقت را ضمانت میکند.