بررسی تویوتا پریوس  C مدل 2014

بررسی تویوتا پریوس  C مدل 2014

تویوتا پریوس C، دو سال و نیم بعد از معرفی اش به بازار به یکی از محبوب ترین خودروهای هیبریدی ژاپنی تبدیل شده است. در استرالیا، تویوتا پریوس V نیز از محبوبیت خاصی برخوردار است. البته تویوتا پریوس C کمتر از دو در صد از خودروهای شهری را تشکیل می‌دهد، در حالی که تویوتا یاریس که بر روی همان پلت فرم ساخته شده است، حدود 13 درصد از خودروهای شهری را تشکیل می‌دهد. علت این امر هم روشن است، اگر به اتیکت قیمت ها نگاهی بیندازید و آن ها را با هم مقایسه کنید، می‌بینید که تیپ پایه تویوتا پریوس C نزدیک به 23,990 و قیمت تیپ i-Tech نزدیک به 26,990 دلار استرالیا است.

بررسی تویوتا پریوس  C مدل 2014

می‌بینیم که در مقایسه با تویوتا یاریس 14,990 دلاری، از قیمت بسیار بالایی برخوردار است. اگر قصد دارید ابتدا هزینه زیادی برای یک خودرو هیبریدی بپردازید تا بعد در هزینه سوخت صرفه جویی کنید، تویوتا پریوس C گزینه بسیار خوبی است. خوشبختانه، تویوتا پریوس  C تجهیزات زیادی در اختیار شما می‌گذارد تا قیمت بالای خودش را توجیه کند. تجهیزات تیپ پایه این هاچ بک کم مصرف عبارتند از: چراغ های مه شکن، دسترسی بدون کلید، دکمه استارت، کنترل آب و هوای اتوماتیک، کروز کنترل، نمایشگر لمسی 6.1 اینچی برای نمایش اطلاعات، دوربین دید عقب، کنترل صوتی، درگاه USB و اتصال تلفن همراه و سیستم صوتی از طریق تلفن همراه. اگر 3000 دلار هزینه بیشتری بپردازید و تیپ i-Tech را خریداری کنید، تویوتا پریوس به این تجهیزات مجهز می‌شود: رینگ های آلومینیومی 15 اینچی، چراغ های LED، شیشه های دودی، اینه بغل های برقی تاشو، روکش های اعلا، مسیریاب ماهواره ای و اطاع رسانی لحظه به لحظه وضعیت ترافیک.

بررسی تویوتا پریوس  C مدل 2014

تأمین نیروی پیشران تویوتا پریوس  C نیز بر عهده موتور بنزینی "Atkinson cycle" گذاشته شده است. این موتور چهار سیلندر 1.5 لیتری قادر است 72 اسب بخار نیرو و 111 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این موتور در کنار یک موتور برقی قرار گرفته است که می‌تواند 60 اسب بخار نیرو و 169 نیوتن متر گشتاور تواید کند. برق موتور هیبریدی را نیز یک باتری نیکل-فلزی تأمین می‌کند. این دو موتور وقتی در کنار هم کار کنند می‌توانند 132  اسب بخار نیرو تولید کنند. بهتر است بدانید سنگین بودن بدنه تویوتا پریوس C، باعث نمی‌شود خودرو لش و تنبلی باشد. گشتاور تولید شده توسط موتور هیبریدی، بلافاصله در دسترس قرار می‌گیرد و این هاچ بک را قادر می‌سازد نسبت به سایر رقبای شهری اش از شتاب و چالاکی بیشتری برخوردار باشد. هنگام حرکت با سرعت زیاد و در طول بزرگراه نیز، شتاب عالی است ولی در دور موتورهای بالا موتور کمی پر سر و صدا و خشن به نظر می‌رسد. گیربکس متغیر پیوسته (CVT) نیز کار را تکمیل می‌کند و عملکرد موتور را بالا می‌برد، البته گاهی اوقات نیز با تأخیر واکنش نشان می‌دهد.

بررسی تویوتا پریوس  C مدل 2014

اگر بنزین تمام کنید، برق ذخیره شده در باتری می‌تواند شما را با سرعت کم، حدود 2 کیلومتر به پیش ببرد. اگر حالت EV را انتخاب کنید، موتور هیبریدی کاملاً بی صدا کار می‌کند. اگر موتور بنزینی روشن باشد و حالت Eco را انتخاب کنید، مصرف سوخت بسیار پایین می‌آید و بنا به ادعای کمپانی تویوتا به 3.9 لیتر در هر 100 کیلومتر می‌رسد. صفحه نمایشگر اطلاعات در وسط پنل ابزار قرار گرفته است و خواندن اطلاعات از روی آن بسیار آسان است. اطلاعات مربوط به مصرف سوخت، انرژی تولید شده و مقدار پولی که صرفه جویی کرده اید و اطلاعات جالب دیگری روی این صفحه نمایش داده می‎شوند. فرمان تویوتا پریوس C، بسیار سبک است و نقطه ضعفش این است باعث می‌شود راننده متوجه هیچ گونه اتصالی با سطح جاده نشود، با این حال بسیار دقیق و قابل پیش بینی است.

بررسی تویوتا پریوس  C مدل 2014

کیفیت سواری خشک است، علت آن هم این است که تجهیزات مربوط به موتور هیبریدی، کیفیت سواری را پایین می‌آورند و هنگام عبور از مسیرهای ناهموار باعث ایجاد سر و صدا می‌شوند. شاید راننده هایی که به رانندگی پر شور و هیجان علاقه مند باشند، فورد فیستا، فولکس واگن Polo و رنو کلیو را ترجیح بدهند. ترمز تویوتا پریوس C نیز عملکرد خوبی دارد، پدال نیز مانند پدال سایر خودروهای هیبریدی خشک نیست و رفته رفته واکنش نشان می‌دهد. کابین داخلی نیز به نسبت قیمت خودرو، شیک و عالی به نظر می‌رسد.

بررسی تویوتا پریوس  C مدل 2014

قسمت داخلی درب ها از جنس پلاستیک سفید است (که البته ممکن است مورد پسند همه نباشد) و کمی ارزان قیمت به نظر می‌رسد. صفحه نمایشگر اطلاعات زیاد جالب به نظر نمی‌رسد، گرافیک منوهای آن نیز در مقایسه با سایر رقبا قدیمی و از مد افتاده است. با این حال، صندلی راننده راحت است، روی صندلی های عقب نیز فضای سر و فضای پای کافی برای سرنشینان بلند قد وجود دارد. جعبه داشبورد بسیار جادار است، جا لیوانی و محفظه های داخل درب نیز به راحتی و رفاه کابین می‌افزایند. گنجایش صندوق عقب 260 لیتر است که برای این کلاس از خودروها متوسط محسوب می‌شود ولی چنانچه صندلی های عقب با نسبت تا شوندگی 40/60، خم بشوند، فضای بار افزایش پیدا می‌کند.

بررسی تویوتا پریوس  C مدل 2014

کمپانی تویوتا لطف کرده و یک تایر زاپاس با رینگ آلومینیومی را نیز کف صندوق عقب گذاشته است. با این تفاسیر، تویوتا پریوس C کم مصرف ترین خودرو این کلاس از خودروها باقی می‌ماند، ولی از زمان ورود آن به بازار تاکنون، بازی تغییر کرده است. در سال 2012، مصرف 3.9 لیتر در 100 کیلومتر واقعاً ساختارشکنانه بود ولی امروزه زیاد تأثیرگذار به نظر نمی‌رسد. امروزه بسیاری از رقبای بنزین سوز از جمله رنو کلیو، فورد Fiesta ، فولکس واگن Polo و پژو 208 مصرفی زیر 5 لیتر دارند که هزینه های مربوط به سوخت را به شدت کاهش می‌دهد، البته شاید بتوان گفت از سواری پویاتر و کابین شیک تری نیز برخوردارند. به هر حال، اگر قلبتان برای یک خودرو هیبریدی می‌تپد، تیپ پایه تویوتا پریوس C را بیه شما توصیه می‌کنیم، شاید هم بهتر باشد کمی دست نگهدارید تا سال آینده هوندا Jazz هیبریدی وارد بازار شود.

بررسی تویوتا پریوس  C مدل 2014


منبع

CarAdvice

برچسب : تویوتا , تویوتا پریوس , تویوتا پریوس C , رنو کلیو , هوندا Jazz , پژو 208






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
B : سلام تحویل۱۵ مهر کسی خبر داره کی فاکتور میشه
سلام جناب خوب هستین قربان : چه خبر خانواده خوبن سلامتی والده محترم خانم بچه ها راستی چکار کردین وام جور شد؟ اقساطی که سنگین نیست؟ حالا مدارکش میفرستم واست ممنون میشم رفتید مدارک منم تحویل بدین شاید تا قبل از عید نوبت ما هم شد با نیت خیرتون منم خبر سلامتی چی بگم والا همش گرفتار تعمیرات و بازسازی خونم هرچی پس انداز بود خرج کردم واسه نوسازی خونه حالا اگه بشه تا قبل از عید تموم بشه زنده باشی سلام برسونید تشریف بیارید خوشحال میشیم شبتون بخیر خدانگهدار
T8امیر : سلام ۱۵ آبان پلاک شد مدارک ماشینم رسید دستم ولی خدشه تحویل ندادن نمایندی رستمی شیراز
محیا : سلام چطورشما۲ابان شاسی شدید و الان تحویل گرفتید ومن ۲۳مهر پلاک شدم هنو تو مرحله ی حمل هست ؟تی۸مشکی ثبت نام ۲۵خرداد
X5 اردیبهشت : با سلام ثبت نام اردیبهشت هنوز تو تکمیل وجه مونده من نمیدونم چه فرقی هست که بعضیها میگم ما تحویل هم گرفنیم
حسین... : بازهم یک شیرین کاری بی مزه از مزدوران وجیره خوران سایپا! پس شما آشغالهای مواجب بگیر سایپا که سالی چند بار ماشینهای متفاوت از شرکتتون میگیرین بعداز فروش لباسای خودتون و خانوادتون چی چی تون را خرج تهیه پیش پرداخت ماشینتون میکنید؟
مهسا : دوستان خبری از دعوتنامه آذر ماه ندارید؟؟؟؟؟؟؟؟
ناصر محب نژاد : J4سفید ثبت نام۱۸ اردیبهشت از نمایندگی سلیمانی پور از شهر ری ۶اردیبهشت شاسی ۲۸ارسال مدارک وامروز هم کارت ماشین رافرستادن ماشینو کی تحویل میدن خدا میدونه خسته شدیم
حسین : روزی ۷۵۰ هزار تومان
Mr.p : کسی هست تحویل گرفته باشه از 90 روزه ها
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حمید33 : سلام 33اتومات قرارداد 2/29 وام و ریختن مدارک اومده.تاریخ تحویل سیستمی 16 مهر بود.که فعلا خبری نیست
رانا : منم تحویل 4بهمن بودم الان شدم 30 بهمن . امروز هم دعوتنامه تکمیل وجه اومد واسم
یاسین : سلام پیام واریز براتون اومد چقدر بوده
سورن دوگانه : سلام ، فاکتور شدم ولی پلاک نشده چند روز طول میکشه پلاک بشه؟
محمد رحیمی : سلام بعد از فاکتور چند روز طول می کشه پلاک شه
قاسم رشیدی : من لیفان 620 1600خریدم بیشتر از 200کیلو بار میزنم داخلش عقب ماشین رو زمین می‌خوابه دلیلش چیه
نیما : سلام برداران وحواله داران عزیزیه تجمع بذاریم سازمان استاندارد که بهانه ایرانخودروتمام بشه مطمئنم ربطی به سازمان استاندارد نداره فقط ما بایدازطرف سازمان استاندارد پیگیری یاتماس بگیریم
حمید x33 cross : پاسخ به مهساfx من تایید لیزینگ 7 تیر تحویلی 17 شهریور مدارکم مشکلی نداره پس چرا وام منو نمیریزه بانک سگ مال شمارو ریخته عجب گیری افتادیم
X33 cvt : سلام دوستان ، کسایی که x33 cvt تاریخ قراردادشون بین اردیبهشت تا خرداد بوده تحویل گرفتن؟ من تقریبا تاریخهای ثبت نامهارو بررسی کردم و از خرداد تا مرداد ثبت نام ایکس33 نبوده . میخوام ببینم اونایی که قبل خرداد ثبت نام کردن تحویل گرفتن؟ میخوام ببینم کی نوبت میرسه به ثبت نامی های بعد مرداد . من تاریخ قراردادم 6شهریور1403 هست و تحویل سیستمی 18دی و همه مدارک هم اومده
ساینا استاندارد 85 گانه ارومیه : 90روز عادی