بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت اول)

بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت اول)

کامیون آروکس با ترکیب قدرت، استحکام، و کارایی به شیوه ای منحصر به فرد، سنت 110 ساله کمپانی مرسدس بنز را در زمینه ساخت خودروهای سنگین ادامه می‌دهد و با استفاده از تکنولوژی های روز و خلاقانه، آن را به نسل های آینده منتقل می‌کند. طراحی این کامیون زیبا به گونه ای است که با فراهم نمودن گشتاور بالا، رانندگی انعطاف پذیر، شاسی و سیستم تعلیق مناسب، فعالیت آروکس را در جاده های هموار و ناهموار به خوبی امکان‌پذیر ساخته است. طراحی مستحکم و مقاوم، تنها عامل برتری آروکس نیست؛ بلکه مصرف سوخت کم حتی هنگام حمل بارهای سنگین، قابلیت اطمینان فوق‌العاده زیاد، و هزینه های نگهداری مناسب، از جمله نقاط قوت این زیبای آلمانی به شمار می‌روند. در کنار تمام این موارد، لیستی از امکانات و تجهیزات سفارشی، متناسب با نیازها و سلایق رانندگان و کاربران، آروکس را به کامیونی خواستنی و حسادت برانگیز تبدیل می‌کند. در یک کلام می‌توان گفت آروکس، هر آنچه در زندگی کاری به آن نیاز دارید، در اختیار شما قرار می‌دهد. 

 

انواع کابین ها

بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت اول)

کابین CompactSpace: از مشخصه های بارز کابین های CompactSpace M می‌توان به سقف کوتاه و ارتفاع کم آنها اشاره کرد که در کنار فضای موتور 170 یا 320 میلی متری، بیشترین میزان انعطاف پذیری را از خود نشان می‌دهند که همین امر، این نوع کابین ها را برای حمل پمپ های بتون به کابینی ایده‌آل تبدیل می‌کند. علاوه بر این موارد، امکان دسترسی راحت به کابین، دید عالی، و امکان سفارش تختخواب تاشو، راحتی کم نظیر و فوق العاده ای را برای راننده و دیگر سرنشینان فراهم می‌کنند. 

  بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت اول) بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت اول)
نوع کابین M-Cab M-Cab
فضای موتور 320 میلی متر 170 میلی متر
عرض 2,300 میلی متر 2,300 میلی متر
طول خارجی 2,000 میلی متر 2,000 میلی متر
ارتفاع داخل کابین (از کف تا سقف) 1,400 میلی متر 1,400 میلی متر

کابین ClassicSpace: از مشخصه های بارز کابین های ClassicSpace که در چهار تیپ S، M، و L با فضای موتور 320 و 170 میلی متر، و تیپ L با کفی مسطح (Flat Floor) عرضه می‌شوند، می‌توان به دسترسی راحت به کابین، ابعاد بیرونی جمع و جور، و دید عالی اشاره کرد. با وجود ارتفاع کم خودرو در مجموع، فضای کاری مناسبی در زیر سقف این آلمانی زیبا فراهم شده است. گفتنی است، کابین های ClassicSpace، سبک ترین کابین ارائه شده برای آروکس هستند که همین امر، استفاده از آنها را در صنعت ساخت و ساز بسیار مناسب جلوه می‌دهد. وجود محفظه های بزرگ جهت نگهداری وسایل در پشت صندلی های سری M و همچنین امکان سفارش تختخواب تاشو، این کابین را به کابینی ایده‌آل برای کارهایی که زمان انتظار زیادی دارند، تبدیل می‌کند. در صورتی که بخواهید حین کار از راحتی بیشتری برخوردار شوید، می‌توانید از سری L با تختخواب های فول سایز و فضای نگهداری وسایل بیشتر استفاده کنید. کمپانی مرسدس بنز با ساخت مدل منحصر به فرد Flat Floor برای این سری، نه تنها امکان رفت و آمد آسان داخل کابین را برای سرنشینان فراهم کرده است، بلکه دید بسیار مناسبی از جاده را نیز، در اختیار آنها قرار داده است که این موضوع به ویژه در جاده های آف رود، از اهمیت بسیاری برخوردار است. گفتنی است، کمپانی سازنده امکان سفارش ردیف دوم صندلی ها را نیز، برای کابین ClassicSpace L  با فضای موتور 170 میلی متری فراهم کرده است؛ بدین ترتیب، استفاده از این کابین برای آموزش رانندگی یا کارهایی که به خدمه بیشتری نیاز دارد، بسیار مناسب است. 

  بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت اول) بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت اول)
نوع کابین S-Cab S-Cab
فضای موتور 320 میلی متر 170 میلی متر
عرض 2,300 میلی متر 2,300 میلی متر
طول خارجی 1,700 میلی متر 1,700 میلی متر
ارتفاع داخل کابین (از کف تا سقف) 1,600 میلی متر 1,600 میلی متر

 

  بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت اول) بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت اول)
نوع کابین M-Cab M-Cab
فضای موتور 320 میلی متر 170 میلی متر
عرض 2,300 میلی متر 2,300 میلی متر
طول خارجی 2,000 میلی متر 2,000 میلی متر
ارتفاع داخل کابین (از کف تا سقف) 1,600 میلی متر 1,600 میلی متر

 

  بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت اول) بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت اول) بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت اول)
نوع کابین L-Cab L-Cab L-Cab Flat Floor
فضای موتور 320 میلی متر 170 میلی متر 2,300 میلی متر
عرض 2,300 میلی متر 2,300 میلی متر 2,300 میلی متر
طول خارجی 2,300 میلی متر 2,300 میلی متر 2,300 میلی متر
ارتفاع داخل کابین (از کف تا سقف) 1,590 میلی متر 1,590 میلی متر 1,590 میلی متر

کابین StreamSpace: این کابین که با دو عرض متفاوت (2500 میلی متر به صورت Flat Floor یا 2300 میلی متر با فضای موتور 320 یا 170 میلی متر یا Flat Floor) عرضه می‌شود، بخاطر طراحی آیرودینامیکش، حداکثر آسایش و راحتی را برای راننده و سرنشینان خود فراهم می‌آورد. همانند کابین های  ClassicSpace، کابین StreamSpace نیز، با طراحی زیبا و فوق‌العاده کاربردیش، نه تنها فضای مناسبی برای زندگی پشت فرمان فراهم می‌آورد، بلکه با ارائه محفظه های مناسب و کاربردی برای نگهداری وسایل، آسایش و راحتی را به ارمغان می‌آورد. امکان سفارش دو تختخواب به همراه فهرستی بلند بالا از دیگر تجهیزات سفارشی، راحتی و آسایش بی نظیری را برای راننده ای که مدت های طولانی از خانه و خانواده خود دور است، فراهم می‌آورد. همانند کابین های ClassicSpace، کمپانی سازنده امکان سفارش ردیف دوم صندلی ها را نیز، برای کابین StreamSpace  با فضای موتور 170 میلی متری و یا Flat Floor فراهم کرده است؛ بدین ترتیب، استفاده از این کابین برای آموزش رانندگی یا کارهایی که به خدمه بیشتری نیاز دارد، بسیار مناسب است. 

  بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت اول) بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت اول) بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت اول)
نوع کابین L-Cab L-Cab L-Cab Flat Floor
فضای موتور 320 میلی متر 170 میلی متر 2,300 میلی متر
عرض 2,300 میلی متر 2,300 میلی متر 2,300 میلی متر
طول خارجی 2,300 میلی متر 2,300 میلی متر 2,300 میلی متر
ارتفاع داخل کابین (از کف تا سقف) 1,840 میلی متر 1,840 میلی متر 1,840 میلی متر

کابین BigSpace: عرض 2500 میلی متری این کابین در کنار ارتفاع سقف 2 متری، فضای بسیار مناسبی را برای کار و زندگی در اختیار راننده و سرنشینان قرار می‌دهد. ارائه فضایی راحت و دلنشین و امکان سفارش تجهیزات فراوان، در کنار ارگونومی خوب و طراحی زیبا، استفاده از این کابین را در مسیرهای طولانی به امری لذتبخش تبدیل می‌کند. گفتنی است، امکان سفارش صندلی های ردیف دوم برای این کابین نیز، وجود دارد.

  بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت اول)
نوع کابین L-Cab
فضای موتور 2,500 میلی متر Flat Floor
عرض 2,500 میلی متر
طول خارجی 2,300 میلی متر
ارتفاع داخل کابین (از کف تا سقف) 1,990 میلی متر

در قسمت دوم این مقاله که یکشنبه هفته آینده ارائه می‌شود، به بررسی سیستم انتقال قدرت آروکس می‌پردازیم.


منبع

Mercedes-Benz

برچسب : آروکس , کامیون , مرسدس بنز , شاسی , سیستم تعلیق , میکسر , کشنده , Flat Floor , آف رود






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

3 نظر

کاربر: ژاوی هرناندز
5

این مقاله هاتون واقعا حرف ندارن، خیلی خیلی مفیدن بویژه مقاله هایی که در مورد کامیونا می نویسین .
22:31  1393/08/04
گزارش
پاسخ دادن
مهدی
9

خداییش کارشون خیلی با استیله ، دمشون گرم
22:46  1393/08/04

گزارش
محمد
2

قدرتش 630 تا بود من که قبلا دربارش خونده بودم.
21:27  1393/08/04
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 46 نظر
محسن ا 10 نظر
Jalil fathi 6 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی : تشکر از اطلاعاتی که در اختیار ما گذاشتید بسیار آموزنده و مفید بود
اردیبهشت ۲ : سلام دوستان ۲۰ آبان پلاک شدم هنوز از تحویل خبری نیست،فقط با روان مردم بازی میکنند ۲آبان فاکتور۱۸ روز تا پلاک از زمان فاکتور نزدیک یک ماه شد سود تاخیر هم مشخص نیست تا این لحظه سایپا فقط با دورغ زمان خریده، ثبتنام اولیه ۱۴۰۲ یک عمر گذشت فقط باید صبور باشید
J7 ادیبهشت : سلام و احترام ، ببخشید بعد از پیامک شاسی ، مرحله جلوتر برای صدور بیمه نامه و ... نرفته برای شما هم ؟!
میثم : برادر نوشته ۴۱۳ و گفته افزایش قیمت شامل نشده و به قیمت تیر براش حساب کردن ولی فکر کنم اشتباه نوشته احتمالا ۳۱۴ پرداخت کرده چون قیمت تیر جی ال ۶۵۱ بوده که به احتمال زیاد پیش پرداخت ۲۹۷ داده و ۳۱۴ قیمت تمام شدش ۶۱۱ میشه و ۴۴ سود مشارکت کسر شده منم ازشون سوال کردم ببینیم خودشون چه جوابی میدن
J7 شیراز : واسه منم 30 تومنو واریز نکردن،مدیرای کرمان موتور گذاشتن بانک دارن سودشو میخورن،زنگم که میزنیم جواب سربالا میدن
J7 اردیبهشت : کسی هست ۳۰ میلیون اضافی که پرداخت کردیم رو بهش عودت داده باشن؟هنوز واسه من واریز نکردن
T8 : سلام دوستان ثبت‌نامی های t8بگین تو چه وضعیتی هستین کی ثبت‌نام کردین تا بدونیم ما کجا قرار داریم؟
جی ال : نازنین علی مدبر خبری ازت نیست توکه خیلی ادعا میکردی که من تاحالا چندین ماشین ازسایپا گرفتم وخیلی حالیمه پس چی شد مثل ......توگل موندی رفتی تبدیل زدی حالا توصف جی ال بمون حالشو ببر گ
بهنام : خدا لعنت کنه تمام مسعولینی که تو این موضوع میتونند کاری کنند و نمیکنند، پیگیری نمیکنند از مدیر سایپا استاندار و ...
تاراv4 پیش فروش تحویل ۳۰آبان : سلام دوستان خودرو من پلاک شده چندروزه ولی بیمه نشده هنوز کسی دلیلشو میدونه؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اطلس : چرا 18 اسفند رو شروع نمیکنن؟
207 پانا پیش فروش اذر : املا بیثت
فرسوده اذر فولادی : برای من تحویل اذر ماه الان رفتم چک کردم دیدم زده قراردهای دهه سوم ابان فاکتور میشود طرح فرسوده تحول اذر 21 ابان تکمیل وجه کرده
علی اهواز : آقا مهرداد خودرو شما پلاک شد یا مثه من هنوز رو تخصیص پلاک می چرخه ؟؟؟
مصطفی : من هم 26 فروردین بودم چطور برای من نیومده
اطلس00 : دیروز 21 تیر مادران فاکتور شد امروز 23 تیر اینجا یکی داشتیم 5 مرداد مادران لطفا مدام چک کنه
207 پانا پیش فروش ابان : کدوم شهری یعنی تو 3 روز هم فاکتور شد هم پلاک هم حمل شد؟؟
207 پانا پیش فروش ابان : سلام من 24 فاکتور و پلاک هم شد همون روز ولی از 24 تا الان روی اماده حمل فقط میچرخه درصورتی که پلاک فیزیکی هم نصب شده ولی ارسال نمیشه کسی مثل من این مشکل رو داره؟
هاشم : سلام من آبی دوگانه مرداد ماه نقدی ثبت نام کردم هنوز پلاک هم نشده چه برسه به تحویل .
اس : اس بی ار. اضافه شده بهتون؟؟؟