در قسمت اول این مقاله، معرفی کوتاهی از کامیون آروکس عرضه و شما را با انواع کابین های ارائه شده برای این خودروی سنگین آشنا کردیم. در این قسمت همراه ما باشید تا با سیستم انتقال قدرت آروکس جدید آشنا شوید.

سیستم انتقال قدرت

بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت دوم)

موتور: کمپانی مرسدس بنز مدل جدید آروکس را با چهار حجم موتور و 16 قدرت مختلف (بین 238 تا 625 اسب بخار) روانه بازار می‌کند تا پاسخگوی نیازها و شرایط متفاوت باشد؛ گفتنی است، تمامی مدل ها به گونه ای طراحی شده‌اند که کمترین میزان مصرف سوخت، بیشترین گشتاور و انعطاف پذیری هنگام رانندگی، کمترین میزان سر و صدا و آلودگی و عمری طولانی با کیفیتی بی نظیر را برای خریداران به ارمغان می‌آورند. از دیگر ویژگی های این کامیون زیبا و پر قدرت می‌توان به پیروی از استاندارد آلایندگی یورو 6 اشاره کرد. جالب است بدانید که مصرف سوخت این آلمانی پر قدرت در مقایسه با دیگر کامیون هایی که از استاندارد یورو 6 تبعیت می‌کنند، بیش از 4 درصد کاهش یافته است که بخشی از آن، به دلیل استفاده از سیستم تزریق سوخت پرفشار X-Pulse است که سوخت را با فشار 2,100 بار به داخل سیلندرها تزریق می‌کند. پیشرانه های عرضه شده برای آروکس جدید، علاوه بر کاهش مصرف سوخت، مصرف AdBlue را نیز تا 40 درصد کاهش داده‌اند که همین امر، سبب کاهش چشمگیر هزینه های نگهداری و افزایش عمر کامیون می‌شود. 

 

بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت دوم)

گیربکس: کمپانی مرسدس بنز، مدل جدید آروکس را با 3 گیربکس مختلف در اختیار خریداران قرار می‌دهد:

بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت دوم)

گیربکس Mercedes Power Shift 3: این گیربکس که به صورت استاندارد بر روی تمامی مدل های آروکس نصب می‌شود، تعویض دنده هایی نرم و روان، انتقال قدرت بی نظیر، و هندلینگ بسیار مناسبی را برای این کامیون همراه دارد. قابلیت مانور، تعویض دنده های اتوماتیک حین حرکت در سراشیبی، قابلیت تکان دادن و لرزاندن ماشین برای بیرون آوردن کامیون از گل و لای، حالت EcoRoll جهت کاهش مصرف سوخت هنگام حرکت در سراشیبی، و امکان انتخاب سه حالت رانندگی حتی برای خودروی در حال حرکت، گیربکس Mercedes Power Shift 3 را به انتخاب اول خریداران تبدیل می‌کند. حالت استاندارد که برای رانندگی در جاده های هموار طراحی شده است، مصرف سوخت را به طرز چشمگیری کاهش می‌دهد. در شرایط استثنایی می‌توانید با انتخاب حالت دستی، کنترل کامل آروکس را در دست بگیرید؛ برای رانندگی در جاده های ناهموار و شرایط سخت و دشوار نیز، می‌توانید از حالت Power Mode یا Off-Road Mode استفاده کنید که حداکثر قدرت را در اختیار شما قرار می‌دهد. ملاحظه می‌کنید که کمپانی سازنده رانندگی در  شرایط مختلف را مد نظر قرار داده و با توجه به آنها، حالت های مختلفی را برای گیربکس طراحی کرده است. عمل تعویض دنده با گیربکس Mercedes Power Shift 3 که در سه حالت 8، 12، و 16 سرعته عرضه می‌شود، به آسانی انجام می‌گیرد. شما می‌توانید با توجه به شرایط کاری خود، با انتخاب یکی از دو حالت Direct Drive یا Over Drive برای گیربکس ها، مدلی از آروکس را انتخاب کنید که با کمترین میزان مصرف سوخت، بیشترین میزان بازدهی را برای شما به ارمغان بیاورد. 

بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت دوم)

گیربکس دستی: اگرچه تمامی مدل های آروکس به صورت استاندارد با گیربکس اتوماتیک Mercedes PowerShift 3 عرضه می‌شوند، اما کمپانی سازنده برای آن دسته از رانندگانی که تعویض دنده دستی را ترجیح می‌دهند، امکان سفارش گیربکس 9 یا 16 سرعته دستی را نیز، فراهم کرده است. 

بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت دوم)

کلاچ مجهز به توربو ریتاردر: در صورت استفاده از این کلاچ می‌توانید خیال خود را بابت استارت راحت و ترمز خوب، هنگام حمل بارهای سنگین، راحت کنید. این کلاچ با ترکیب مزایای کلاچ های هیدرودینامیک و ریتاردرهای معمولی در یک بسته، حداکثر کنترل و کمترین میزان مصرف سوخت را به همراه حداکثر گشتاور، بدون محدودیت زمانی برای شما به ارمغان می‌آورد. ریتاردر که حتی هنگام دنده عقب نیز، عملکرد خوبی از خود به نمایش می‌گذارد، با کاهش وزن 80 کیلوگرمی در مقایسه با کلاچ مجهز به مبدل گشتاور، نه تنها قدرت ترمز را افزایش می‌دهد، بلکه آلودگی صوتی را نیز به حداقل می‌رساند. کاهش میزان فرسودگی سیستم ترمز نیز، علاوه بر کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری، با بهبود عملکرد سیستم ترمز، ایمنی خودرو را افزایش می‌دهد. استخراج و حفاری، حمل الوار و درخت، حمل خودروهای سنگین، حمل ماشین آلات صنعتی، حمل و نقل های بزرگ و سنگین، از جمله فعالیت هایی است که می‌توانند از مزایای این نوع کلاچ بهره ببرند. گفتنی است، از این سیستم می‌توان بر روی شاسی های مختلف اعم از کمپرسی و کشنده مجهز به موتورهایی با قدرت 420 تا 625 اسب بخار استفاده کرد. آکتروس و آروکس SLT نیز، با افزودن یک سیستم خنک کننده اضافی پشت کابین، از مزایای این کلاچ بهره می‌برند. 

 

بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت دوم)

دیفرانسیل: کمپانی مرسدس بنز به منظور افزایش قابلیت ها و بهبود عملکرد این کامیون زیبا در شرایط مختلف، آروکس جدید را با دیفرانسیل های مختلفی به بازار عرضه می‌کند.

دیفرانسیل جلو: کمپانی سازنده مدل جدید آروکس را در اوزان 7.5، 8 و 9 تن، به صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌کند. همچنین، به منظور افزایش کشش خودرو، دیفزانسیل قفل شونده نیز بر روی این مدل ها ارائه می‌شود.

دیفرانسیل عقب: کمپانی مرسدس بنز به منظور افزایش کارایی و عملکرد خودروهای سنگین خود، مدل جدید آروکس را به صورت دیفرانسیل عقب با ظرفیت بار 16 تن نیز، در دسترس خریداران قرار می‌دهد. گفتنی است، این مدل ها به صورت استاندارد از قفل دیفرانسیل بهره می‌برند. 

چهار چرخ محرک: مدل جدید آروکس با ارائه تجهیزات سفارشی فراوان، به خوبی پاسخگوی نیازهای هر شغلی می‌باشد؛ از یک کامیون 4x4 گرفته تا یک کمپرسی 8x8. این آلمانی زیبا با برخورداری از سیستم دو سرعته یا تک سرعته چهار چرخ محرک، از پس هر کاری برمی‌آید.

در قسمت سوم این مقاله، به بررسی انواع شاسی ها و تکنولوژی های به کار رفته در مدل جدید آروکس می‌پردازیم.


منبع

Mercedes-Benz

برچسب : آروکس , آکتروس , کامیون , مرسدس بنز , شاسی , سیستم تعلیق , میکسر , کشنده , Flat Floor , آف رود , استاندارد یورو 6 , سیستم تزریق سوخت پرفشار , AdBlue , کلاچ , ریتاردر , مبدل گشتاور






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
عاطفه : خطاب به آقا حسین من آذر تونستم ثبت نام کنم . آبان ظرفیت تکمیل بود
جفر : چرا هرروز با یه اسم جدیدمیای مزخرف میگی؟بدبخت ساینام الان۴۰۰تومن به بالاست تو کارخونه؟شکایت چی کشک چی
J4 تهران : سلام من 12 اسفند ثبت نام کردم هنوز هم تو تکمیل وجه مونده و زرد رنگه
اطلس جی : من بخشنامه سایپا رو خوندم.جدولش رو اگه دقت کرده باشین در قسمت نوع خودرو ثبت نامی ک ساینا نوشته و در ستون بعدی خودرو قابل تحویل رو دو قسمت کرده یکی اطلس جی یکی ساینا ۸۵ گانه و اطلس رو فقط برای ثبت نامی های طرح زمستان گذاشته. منم ۱۱ دی ساینا ثبت نام کرده بودم،دیروز پیامک ساینا اومد ولی داخل سایت ک رفتم اطلس هم بود و امروز بدون هیچ مشکلی از درگاه ملت اطلس رو واریز وجه کردم شماره درخواست اومد ولی شماره پذیرش رو نمیدونم کی میفرستن
بیتا : با سلام انشالله برای شما هم پیامک سامانه سخا و احراز هویت می‌آید. انشاالله
امیر : سلام من تکمیل وجه اسفند انجام دادم تحویل 30 روزه بود اما تا الان خبری نشده تماس هم میگیرم با 096550 میگن باید صبر کنید هیچ پاسخ مشخصی نمیدن و اینکه حالا صبر زیادی هم کردیم نه فقط من , همه دوستان, تو این وضعیت باید چکار کرد ؟
J4 : سلام سرکاریم؟داداش ثبت نام بهمن پارسال شاسی نشده چطوری از شما شاسی شده؟
سپیده : خدا ازتون نگذره اول اسفند تکمیل وجه پیش فروش اطلس هنوز تحویل ندادن و فاکتورم نشده انشالله به حال ما دچار شوید به حق
J4 : هنوز جی فور های ثبت نام پارسال دی و بهمن شاسی نشده چطوری بعضی ها میگن تازه ثبت نام کردیم ولی شاسی شده. سر کاری هست یا خود عوامل شرکت جو میدن؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
. : فقط با حساب ب اسم خود شخص
محمد : و اینکه چه مدارکی میخواد سامانه سخا
محمد : سلام. خواهشا کسایی که اطلاع دارن راهنماییم کنن. سامانه سخا که باید انجام بدیم حتما باید به اسم صاحب ماشین باشه وآیا میشه آدرس رو که تو ثبت نام دادیم رو عوض کنیم باتشکر
اسفندی : درود به شرفت آقا پرهام 🌹🌹
میتی : آقا با یک کارت دیگ که به اسم خودت نباشه میشه تکمیل وجه کرد؟؟!!آیا؟؟
محمد : سلام تورو خدا راست میگی پس من که راههم دوره چی میشه کاش زودتر پیام میذاشتی
علی دنا اتو اسفند : مبارکه شما تکمیل وجه کی بودید؟فاکتور شدید؟
علی مشهد‌ : بعد از فاکتور چقد‌ زمان میبره پلاک‌ بشه من تکمیل وجه سوم بودم پلاک نشده
یوسف : سلام سایناجی زمستان1403هست
تحویل اسفند ریحانه : بله آقا پرهام لطفاً جواب بدید سوال منم این هست کدوم آپشن رو انتخاب کنم