در قسمت های اول و دوم از این مقاله اطلاعاتی در خصوص انواع کابین ها و سیستم انتقال قدرت مدل جدید آروکس در اختیار شما عزیزان قرار دادیم. در این قسمت نیز، به بررسی شاسی و تکنولوژی های مورد استفاده در این کامیون می‌پردازیم.

 

شاسی

بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت سوم)

مشخصات چرخ ها: در جدول زیر، مشخصات استاندارد چرخ ها در مدل های مختلف آروکس را مشاهده می‌کنید. گفتنی است، این کامیون زیبا و پر قدرت که هم به صورت فرمان راست و هم فرمان چپ عرضه می‌شود، برای راحتی کاربران خود بسیاری از این مشخصات را در مدل های مختلف خود ارائه می‌کند: 

- مدل استاندارد (مجهز به سیستم تعلیق بادی یا استیل)

- Loader (مجهز به سیستم تعلیق سبک)

- Grounder (مجهز به سیستم تعلیق استیل مقاوم)

- کشنده (مجهز به سیستم تعلیق بادی)

گفتنی است، گروه خدمات CTT مرسدس بنز که کوتاه شده عبارت Custom Tailored Trucks است، می‌توانند این کامیون زیبا و پر قدرت را به صورت سفارشی و با توجه به خواسته و نیاز شما آماده کنند. 

  کشنده خودروهای سنگین با شاسی یک تکه کمپرسی/میکسر
بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت سوم)
بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت سوم)
بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت سوم)    
بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت سوم)  
بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت سوم)  
بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت سوم)  
بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت سوم)
 
 
 
 
 
 
بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت سوم)
 
 
 
 
 
 
بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت سوم)  
 
 
 
بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت سوم)  
 
 
 
 
بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت سوم)
 
 
   
بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت سوم)  
 
 
 
 
بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت سوم)
 
 
 
 
 
بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت سوم)
 
 
 
 
 

به دلیل آنکه  انعطاف پذیری نقش مهمی در بهبود کشش خودرو در شرایط مختلف ایفا می‌کند، کمپانی مرسدس بنز مدل جدید آروکس را با شاسی هایی مقاوم اما انعطاف پذیر روانه بازار کرده است. برای مثال، مدل های مخصوص آف رود با برخورداری از شاسی فولادی به عرض 744 و قطر 8 تا 9 میلی متر، عملکرد بسیار خوبی در جاده های ناهموار از خود به نمایش می‌گذارند.

بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت سوم)

خودروساز آلمانی برای افزایش عملکرد این کامیون در جاده های هموار نیز، مدل جدید آروکس را با شاسی  فولادی به عرض 834 و ضخامت 7 تا 8 میلی متر عرضه می‌کند. 

بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت سوم)

سیستم تعلیق: ارائه سیستم تعلیق های متفاوت از سوی کمپانی سازنده برای مدل جدید آروکس، نشان دهنده اهمیت نیازها و خواسته های خریداران می‌باشد. برای مثال، استفاده از 2، 3 یا 4 کمک فنر فولادی بدون از بین بردن راحتی و آسایش راننده و سرنشینان، کمک شایانی به حمل بارهای سنگین در جاده های ناهموار می‌کند. استفاده از فنرها و کمک فنرهای مختلف، میله های ضد غلتش، و سیستم تعلیق بادی نیز، با فراهم آوردن امکان تنظیم ارتفاع و کاهش صدا، در حمل بارهای فوق سنگین بسیار موثر هستند و ایمنی و راحتی بسیاری برای راننده و بار به ارمغان می‌آورند.

 

تکنولوژی

سیستم های ترمز

بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت سوم)

سیستم ترمز الکترونیکی: سیستم ترمز الکترونیومتیک (EPB) که شامل ترمز ضدقفل (ABS) و ضد لغزش (ASR) می‌باشد، به صورت استاندارد بر روی تمامی مدل های آروکس عرضه می‌شود. سیستم EPB با کنترل ترمز هر چرخ به صورت الکترونیکی و جداگانه، نه تنها وقفه بین ترمزگیری ها را به حداقل می‌رساند، بلکه با بهره گیری از ترمز موتور یا ریتاردر، ایمنی کامیون را افزایش و فرسایش سیستم ترمز را کاهش می‌دهد. سیستم کنترل در سربالایی نیز که به صورت استاندارد بر روی آروکس نصب می‌شود، ایمنی کامیون را هنگام حرکت در جاده های ناهموار و شیبدار افزایش می‌دهد. شایان ذکر است، در صورت ترمز ناگهانی، این سیستم به منظور هشدار دادن به خودروهای پشت سر، به صورت خودکار چراغ های خطر را روشن و بدین ترتیب، از بروز تصادفات مرگبار جلوگیری می‌کند. کامیون جدید آروکس با ارائه امکان انتخاب سیستم های ترمز مختلف (دیسکی، کاسه ای، یا ترکیبی)، دست خریداران را در خرید کامیون متناسب با نیازهایشان باز می‌گذارد. همچنین، مدل های چهار چرخ محرک این کامیون آلمانی با بهره مندی از سیستم قطع و وصل ترمز ضدقفل، می‌توانند با غیر فعال کردن این ترمز و کاهش فواصل بین ترمزها، به راحتی در شن و ماسه، گل و لای و یا برف حرکت کنند. 

بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت سوم)

ترمز موتور با عملکرد بالا: ترمز موتور که به صورت استاندارد بر روی تمامی مدل های آروکس عرضه می‌شود، از موتور کامیون به عنوان کمپرسور استفاده می‌کند و با ایجاد گازهای یکنواخت، سرعت این خودروی سنگین را بدون فرسایش سیستم ترمز، کاهش می‌دهد؛ بدین ترتیب، نه تنها ایمنی خودرو را افزایش می‌دهد، بلکه از ایجاد هزینه های اضافی برای بررسی و تعمیر سیستم ترمز می‌کاهد. رانندگان می‌توانند در صورت نیاز از طریق اهرم تعبیه شده روی میل فرمان، این سیستم را در سه مرحله کنترل کنند و از قدرت ترمز آن، بهره‌مند گردند. همچنین، کمپانی سازنده امکان سفارش ترمز موتور با عملکرد بالا و قدرت ترمز بیش از 637 اسب بخار را فراهم کرده است که شما می‌توانید بر اساس مشخصات کامیون خود و به منظور افزایش هرچه بیشتر ایمنی، از این سیستم استفاده کنید.

بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت سوم)

ریتاردر آبی: ریتادر آبی که جزو تجهیزات سفارشی آروکس به شمار می‌رود، یک ترمز کمکی بدون فرسایش است که در 85 درصد موارد، می‌توان از آن برای ترمز کردن و کاهش سرعت کامیون استفاده کرد. ریتاردر از آب موجود در سیستم خنک کننده موتور استفاده می‌کند؛ بدین ترتیب، دیگر نیازی به سیستم خنک کننده روغنی اضافی نیست. گفتنی است، گرمای تولید شده در سیستم نیز، از طریق سیستم خنک کننده موتور از بین می‌رود. طراحی ریتاردر آبی به گونه ای است که در عین کوچکی و کاهش وزن 20 کیلوگرمی نسبت به ریتاردرهای روغنی قدیمی، نیروی ترمز بسیار خوبی را در اختیار خودرو و راننده قرار می‌دهد. در اینجا ذکر این نکته لازم است که قدرت ترمز ریتاردر، با دنده انتخابی یا دور موتور در ارتباط نیست و تعویض دنده، خللی در عملکرد این سیستم ایجاد نمی‌کند؛ تنها عاملی که قدرت ریتاردر را تحت تاثیر قرار می‌دهد، سرعت کامیون است. اهرم تعبیه شده در سمت راست میل فرمان، امکان کنترل کامل این سیستم را در پنج مرحله برای راننده فراهم می‌آورد؛ این سیستم در کنار ترمز موتور استاندارد، قدرت ترمز فوق العاده ای را برای حمل بارهای سنگین یا هنگام حرکت در مناطق صعب العبور در اختیار راننده قرار می‌دهد. 

در قسمت بعدی به معرفی سیستم های ایمنی و کمکی، و سیستم های ارائه شده برای کاهش مصرف سوخت این سنگین وزن آلمانی می‌پردازیم.


منبع

Mercedes-Benz

برچسب : آروکس , کامیون , مرسدس بنز , شاسی , سیستم تعلیق , کمپرسی , میکسر , کشنده , Flat Floor , آف رود , یورو 6 , کلاچ , ریتاردر






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 57 نظر
7Mosi 20 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ایمان : کارت و برگ سبز نوشته نقره‌ای متالیک سند کمپانی نوشته نقره‌ای تیتانیوم
صادق : مشکل اصلی اینه ک خوب میدونن کاری از دستمون بر نمیاد براحتی آب خوردن دروغ میگن و تازه نقل قول اون بیشرفها رو هم که تو گروه اعلام میکنی یکسری یجوری هجمه میارن بهت ک انگار مقصر اون بنده خدایی هست ک خواسته اطلاع رسانی کنه تنها کارکرد اینجور گروهها فقط اینه که هر کسی با صداقت بیاد زمان فاکتور شدن و تکمیل وجه خودش رو با شرافت اعلام کنه خودم تکمیل وجه 22 اسفند ماه هستم.
سروش : من طی چندین بار تماس با 096550 هر بار که تماس گرفتم یک حرف ثابتی رو پاسخ نشنیدم یک بار میگن تا 2 بهمن فاکتور شده یکبار میگن تا 6 بهمن ، یکبار تا نیمه بهمن و دو سری قبلی گفت بهمن تمام شده رفتن برای اسفند ماهی ها ولی طی آخرین تماس گفتن تا اواسط بهمن فاکتور شده. اصلا اوضاع شیر تو شیری هست داخل سایپا یکسری بهمن گفتن به علت نبود سانروف این تاخیرات ایجاد شده فقط خدا میدونه مشکل اصلی چی هستش
تارا اتومات تحویل سی اسفند : گاومو ن زا یید ..بخدا ..زنگ زدم ایران خودرو بعد از کلی سر صدا کردن گفتند خط تولید مون به مشکل خورده رفت تا تیر فاکتور بشید خدا کنه اشتباه کرده باشه....
سهند دی : سلام چند نفرو شنیدم که 25 فروردین تکمیل وجه کردن ماشینم تحویل گرفتن
تارا v4 30اسفند : گاومو ن زا یید ..زنگ زدم ایران خودرو بعد از کلی سر صدا کردن گفتند خط تولید مون به مشکل خورده رفت تا تیر فاکتور بشید خدا کنه اشتباه کرده باشه....
صادق : سلام به من هم همینو گفتن دقیقا تازه اپراتورهای سایپا راه افتادن
صادق : سلام بله به من هم مهینو گفتن
سروش : من طی چندین بار تماس با 096550 هر بار که تماس گرفتم یک حرف ثابتی رو پاسخ نشنیدم یک بار میگن تا 2 بهمن فاکتور شده یکبار میگن تا 6 بهمن ، یکبار تا نیمه بهمن و دو سری قبلی گفت بهمن تمام شده رفتن برای اسفند ماهی ها ولی طی آخرین تماس گفتن تا اواسط بهمن فاکتور شده. اصلا اوضاع شیر تو شیری هست داخل سایپا یکسری بهمن گفتن به علت نبود سانروف این تاخیرات ایجاد شده فقط خدا میدونه مشکل اصلی چی هستش
بهزاد : دقیقا به منم همین و گفت من۲۲ اسفندم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
آریزو 8 مجید : تاخیری های تا بیست فروردین
اطلس 21مهر : خدا خیرت بده داداش
رضا 23 مهر : جواب درست حسابی دادن بهتون یا چند تا فاکتور میکنن تموم باز
دنا 5سرعته فروش فوری 17اردیبهشت : سلام دنا اتومات و5دنده 20روز زودتر هم تحویل میدن فقط 6دنده 45روز تا2ماه تاخیر داره
علی شیراز : سلام خبر موثق که تمام اریزو 8 که تاخیر داشته مجوز خو رده و در حال حمل هست. مبارکتون باشه
نیلوفر : خسته شدم.. دو دستی پول دادیم 6 ماه چشم انتظار بودیم بازم باید صبر کنیم خاک تو سر سایپا...
رضا 23 مهر : محمد آقا داداش چی گفتن
شعیب سلطانی : سلام دوستان پانا تحویل 31خرداد رو امروز تبدیل به رینگ زدم به نظرشماکی فاکتورمیشه...کسی هم 31خرداد پیش فروش فاکتورشده باشه
شخص کنجکاو : اینکه 18 بهمن کسی نمیاد بگه فاکتور شدم یا هنوز فاکتور نشدم هم عجیبه
رضا 23 مهر : خوب محمد چی شد آخرش چی گفتن حداقل بگین چی گفتن