بررسی لامبورگینی هوراکان LP610-4

بررسی لامبورگینی هوراکان LP610-4

خودرو سوپر اسپرت لامبورگینی هوراکان LP610-4، بیشتر شبیه یک جت خصوصی به نظر می‌رسد و در برابر رقبایش، یک حریف سرسخت به شمار می‌رود. اگر برچسب قیمت 428,000 دلاری (البته دلار استرالیا) آن را با قیمت 525,417 دلاری فراری 458 Italia مقایسه کنید، بهتر متوجه موضوع می‌شوید. حتی مکلارن 650S نیز که در جایگاه مشابهی قرار دارد از قیمتی معادل 441,500 دلار برخوردار است. ولی بیایید دیگر مدعیان آلمانی را هم فراموش نکنیم. پورشه 911 Turbo S حدود 467,400 دلار و آئودی R8 V10 Pluse نیز 408,200 دلار قیمت دارد. آئودی از گیربکس و موتوری مشابه با پسرعموی ایتالیایی‌اش بهره می‌برد (چون کمپانی های لامبورگینی و آئودی هر دو تحت مالکیت کمپانی فولکس واگن قرار دارند) ولی وقتی نوبت به هوراکان می‌رسد، تغییراتی در موتور و سیستم اگزوز به چشم می‌خورد. وقتی نوبت به مدل های نسل جدید می‌رسد، کمپانی لامبورگینی همه چیز را متحول می‌کند و با رویکردی متفاوت سنت های قدیمی را احیاء می‌کند. از طرفی، کمپانی پورشه که چند دهه است پورشه 911 را تولید می‌کند، معتقد است لامبورگینی گارالدو، پدر جد لامبورگینی هوراکان، به کتاب های تاریخ پیوسته است و دیگر هرگز دیده نخواهد شد.

بررسی لامبورگینی هوراکان LP610-4 درست همانطور که لامبورگینی آونتادور، جایگزین لامبورگینی Murcielago گردید، اکنون هوراکان نیز جایگزین گارالدو می‌شود. کمپانی لامبورگینی در طول تقریباً یک دهه 14,022 دستگاه گارالدو تولید کرد که در جشن 51 سالگی کمپانی، به عنوان یکی از موفق ترین محصولات شناخته شد. کمپانی لامبورگینی انتظار دارد هوراکان به پرفروش ترین محصول این کمپانی در تمام دوران ها تبدیل شود و گارالدو را از میدان بیرون کند. هوراکان خودرویی است بسیار زیبا و چشمگیر که وقتی از بغل به آن نگاه کنید، گارالدو در مقایسه با آن جعبه مانند و تک بعدی به نظر می‌رسد. این خودروی زیبا، زاویه دار نیست و همه خطوط و سطوح منحنی و موج دار هستند. ابعاد و تناسب ها نیز بسیار خوش ترکیب و متوازن هستند. با این تفاسیر، اگر از پشت به هوراکان نگاه کنید، می‌بینید که زیبایی دو چندانی دارد.

بررسی لامبورگینی هوراکان LP610-4

این خودرو درست همان چیزی است که فیلیپو پرینی (Filippo Perini) و تیم خلاق و خوش فکرش هنگام طراحی کانسپت LB 724 به آن فکر می‌کردند. پرینی می‌گوید: "ما می‌خواستیم لامبورگینی جدید یک طراحی شفاف و عالی داشته باشد و در عین حال، بتوان برای کاربری های روزانه مورد استفاده قرار بگیرد." داشبورد به طور کامل در اختیار راننده قرار دارد، غربیلک فرمان نیز به طور کامل مورد بازنگری قرار گرفته است، پدل شیفترهایی نیز روی پایه آن تعبیه گردیده اند. دسته های راهنما، برف پاک کن و دکمه انتخاب حالت drive   بسیار دم دست هستند. همگی آن ها بسیار کاربردی اند، به جز دسته های راهنما که طراحی آن ها کمی قدیمی و از مد افتاده به نظر می‌رسد. نمایشگر بزرگ TFT که پشت غربیلک فرمان قرار دارد بیشتر شبیه نمایشگر یک بازی ویدئویی با وضوح بالا به نظر می‌رسد، علاوه بر این سه نمایشگر رنگی دیگر نیز داخل کابین تعبیه شده اند که وقتی داخل هوراکان می‌نشینید احساس می ‌کنید در خانه خودتان هستید.

بررسی لامبورگینی هوراکان LP610-4

یک نمایشگر که در وسط قرار گرفته است به عنوان تاخوگراف عمل می‌کند و حساب روزهای کارکرد را نگه می‌دارد، نمایشگر دیگر اطلاعات مربوط به سرعت، گشتاور و وضعیت دنده را نمایش می‌دهد، نمایشگر سوم نیز اطلاعات مربوط به مسیریاب ماهواره ای را به نمایش می‌گذارد. با این که هوراکان 27,000 دلار از گارالدو ارزان تر است ولی از تجهیزاتی اضافی از جمله سیستم بالابر قسمت جلو بهره می‌برد. از دیگر تجهیزاتی که به صورت استاندارد عرضه می‌شوند می‌توان به سیستم تعلیق Magnetorhelogical (که متناسب با ناهمواری های سطح جاده تنظیم می‌شود)، صندلی های تمام برقی و مجهز به گرمکن، مسیریاب ماهواره ای و اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث اشاره کرد که در خودروهای مشابه عرضه نمی‌شوند.

بررسی لامبورگینی هوراکان LP610-4 بررسی لامبورگینی هوراکان LP610-4

لامبورگینی هوراکان، با این که رویکردی نوگرایانه دارد، ولی از آونتادور تأثیر زیادی گرفته است، به طوری که با یک نیم نگاه می‌توان متوجه وجود شباهت هایی در کابین داخلی شد. برای کسانی که به نام و برند لامبورگینی اهمیت می‌دهند، هوراکان LP610-4 همیشه یک اسلحه قوی و نیرومند به شمار می‌رود که در دست آن هاست. موتور میانی، 10 سیلندر و 5.2 لیتری این خودرو قادر است 610 اسب بخار نیرو و 560 نیوتن متر گشتاور تولید کند. بدنه فیبرکربنی و شاسی آلومینیومی سبک وزن کفایت می‌کنند تا هورامان بتواند صفر تا صدی برابر با 3.2 و صفر تا دویستی برابر با 9.9 ثانیه داشته باشد. این زمان، دو دهم ثانیه از اعداد و ارقام مربوط به لامبورگینی گالاردو کمتر است.

بررسی لامبورگینی هوراکان LP610-4

شاید مورد دیگری که عملکرد آن را بالاتر می‌برد، گیربکس هفت سرعته و دو کلاچه ای باشد که جایگزین گیربکس شش سرعته و نیمه اتوماتیک لامبورگینی گالاردو شده است. با وجود این گیربکس جدید، لامبورگینی هوراکان قادر است بین تعویض دنده ها فقط چند نانوثانیه درنگ کند. گفتنی است در دور موتورهای بالا صدای غرش زیادی تولید می‌شود ولی بعد از آن موتور نرم تر و روان تر کار می‌کند. این خودرو هنگام حرکت بسیار راحت است. دنده ها کاملاً آرام و بی سر و صدا تعویض می‌شوند. شاید بتوان گفت هوراکان از این لحاظ بیشتر به آئودی شباهت دارد تا یک سوپرخودرو تمام عیار ایتالیایی. وقتی پشت فرمان لامبورگینی هوراکان بنشینید، دیدی واقعی از یکپارچگی به دست خواهید آورد. کیفیت سواری عالی است، فرمان تیز و فرز است، پدال گاز و ترمز نیز بسیار نرم هستند و به تدریج درگیر می‌شوند. رانندگی با آن به حدی آسان است که شاید بتوان گفت اولین خودرو تاریخ لامبورگینی است که از آن می‌توان برای رفت و آمدهای روزمره استفاده کرد... دست کم در خیابان های خلوت و کم ترافیک.

بررسی لامبورگینی هوراکان LP610-4

اگر حالت Sport را انتخاب کنید، گویی هوراکان جامه ای نو بر تن می‌کند. در این حالت است که متوجه می‌شوید پشت یک سوپرخودرو لامبورگینی نشسته اید و یک موتور 10 سیلندر نیرومند پشت سرتان قرار گرفته است. کافی است پدال گاز را بفشارید تا هوراکان در یک چشم به هم زدن تبدیل به همان گاو خشمگین و غرانی بشود که موسس کارخانه قصد ساختن آن را داشته است. دور موتور سریع بالا می‌رود و شما را به سرعت مورد نظرتان می‌رساند، در این حالت بهتر است گیربگس دو کلاچه را روی حالت اتوماتیک بگذارید. در این حالت دور موتور ابتدا به 7800 می‌رسد، سپس دنده بالاتر جا می‌رود. تعویض دنده ها بسیار عالی است و سریع انجام می‌گیرد. اگر حالت Corsa و تعویض دنده به صورت دستی و از طریق پدل شیفتر را انتخاب کنید، کیفیت رانندگی بسیار تهاجمی می‌شود ولی هرچه باشد هیچ چیز نمی‌تواند جای خشم و تند مزاجی گارالدو را بگیرد.

بررسی لامبورگینی هوراکان LP610-4

هوراکان به لطف گشتاور بالایی که توسط موتور خورجینی 10 سیلندر تولید می‌شود، جاده های پر پیچ و خم را با اقتدار بیشتری پشت سر می‌گذارد، حتی اگر باد مخالف بوزد و شرایط جوی نامساعد باشد. روی جاده های کاملاً خیس، سیستم چهار چرخ محرک اثبات می‌کند که می‌تواند از لغزیدن خودرو جلوگیری کند، عملکرد سیستم کنترل شروع حرکت (launch control) نیز که جای هیچ گونه بحثی باقی نمی‌گذارد. در هوای بارانی، اگر حالت Sport و تعویض دنده اتوماتیک را انتخاب کنید، گیربکس هوراکان شما را به سرعت 213 کیلومتر بر ساعت می‌رساند تا زمانی که مجبور بشوید به خاطر دید کم و یا ناهمواری های سطح جاده ترمز بگیرید و از سرعت کم کنید. در آب و هوای مساعد و جاده خشک، سرعت هوراکان به 290 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. دیسک ترمزهای سرامیک-کربنی که به صورت استاندارد عرضه می‌شوند، نیروی متوقف کننده خارق العاده ای تولید می‌کنند به گونه ای که حتی بعد از ترمزگیری های شدید در سرعت های بالا، هیچ موردی از بریدن یا ضعیف شدن ترمز گزارش نشده است.

بررسی لامبورگینی هوراکان LP610-4

چیزی که کمی عجیب و غریب به نظر می‌رسد این است که اگر حالت Corsa (قویترین و تهاجمی ترین حالت رانندگی) را انتخاب کنید، عملکردی بالاتر از حالت های Stranda یا Sport در اختیارتان قرار نمی‌گیرد. در این حالت، واکنش پدال های گاز و ترمز بسیار سریع است و تعویض دنده نیز به سرعت انجام می‌گیرد، ولی گیربکس را نمی‌توان روی حالت اتوماتیک گذاشت، معنای آن هم چیزی نیست جز این که می‌توانید دور موتور را به 8500 برسانید و از سمفونی زیبایی که توسط موتور 10 سیلندر اجرا می‌شود لذت ببرید. به این ترتیب، همه شواهد و قرائن نشان می‌دهند، هوراکان بهترین محصول از کمپانی لامبورگینی است که تاکنون تولید شده است. چیزی که این محصول از هر لحاظ متمایز می‌کند این است که از ترکیب و ظاهری بسیار زیبا و بی نظیر برخوردار است. 

بررسی لامبورگینی هوراکان LP610-4


منبع

CarAdvice

برچسب : لامبورگینی , فراری 458 Italia , لامبورگینی هوراکان , مکلارن 650S , پورشه 911 Turbo S , پورشه 911 Turbo S , لامبورگینی آونتادور , لامبورگینی Murcielago , فیلیپو پرینی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

کاربر: farid458
5

عرض سلام و خسته نباشید خدمت زحمت کشان این سایت پر محتوا
فقط خواستم یک نکته کوچک رو بگم اونم اینکه برای پورشه 911 turbo s ، دو تا قیمت نوشته شده که دومی باید به audi r8 v 10 plus تغییر پیدا بکند
ممنون و متشکر ☺
19:09  1393/07/23
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سهند : منم دی هستم30/2واریز وج کردم
X5 مشکی سهیل : سلام ثبت‌نام ماه آبان تهران کسی اطلاع داره کی ماشین رو تحویل میدن ؟
داریوش : فک کنم با این وضعیت شهریور ماه تحویل بدن ارزو می کنم زودتر تحویل بگیرین
شاهی : بهی. شرایطمون مثل همه گفتم ببینم جی ال تا چه تاریخی فاکتور شده
مجید : دوستان که می‌فرمایند 4 و 5 اسفند فاکتور نشدن تاریخ سخا هم لطفاً بگن
شاهین پلاس : و برای گرفتنش گفت که زمانش برسه پیامک میاد و باید بریم بانک پولو بگیریم
اسماعیل : سلام دوستان من پولی واریز نکردم زمستان ۴۰۳ الان هی پیام میاد پیش فروش کسی میدونه فروش فروش ام میخوان بدن یا ن
قاسم : سلام به دوستان کسی J4 تحیل گرفته توی این هفته؟ برای من کارت ماشین اومده ولی توی مرحله ارسال مدارک مونده به نمایندگی هم که زنگمیزنم میگن حواله خروج صادر شده ولی هنوز تحویل ندادن.
شاهین : عزیزان هیچ راهی بجز تجمع نداریم بعد هم به سازمان بازرسی شکایت کنید تورو خدا بجنبید دوبار داره افزایش میخوره اگه قطعه ندارن پس این شاهین های صفر از کجا میاد تو بازار
ابراهیم : سلام من۱۴ آذر ماه تفریبا ۵۹۴ میلیون دادم قرار بود ۳ ماهه تحویل دهند به قول خودشون میگن تا ۱۰ آذر فاکتور شده و دیروز زنگ زدم تهران میگن صبر کنید و هیچ جواب درستی نمیدن.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
فوق العاده بهمن 6بهمن : در جواب به علی اکبر ..میشه دهن ببندی .ایشون کاربرقدیمی اینجاست و اطلاعات دقیق دارند
وحید : ,فروش فوری همین چهارم پنجمه
توحید ارومیه : علی اکبر من کارمند جایی نیستم فاکتورش رو دیدم واز رو مدرک میگم که داره فاکتور می کنه وگرنه دلیلی ندارد اسفند تا 6شده و 5روزش مانده تا11اسفند خوب شما بگید دلیلش چیه
احمد آریان : چه تاریخی تکمیل وجه کردین؟ طرح مادران بودین؟ منم 31 خرداد واریز کردم هنوز فاکتور نشدم
توحید ارومیه : خط اول منظورم اینه که بهتون میگن سخاتون دیر سبت شده بخدا تاثیری روی فاکتور کردن ندارد شرکت طرحی شروع می کنه فاکتور اونو تمام می کنه بعد طرح جدید شروع می کنه ولی امسال در این ما طرحی رو متوقف کرده و داره طرح دیگی فاکتور می کنه که اصلا ربطی سخا نداره
علی اکبر : تو از کجا خبرداری اینجوری با قطعیت حرف میزنی کارمند شرکتی؟؟
سورن 4تیر : من فروش فوقعلاده بودم 623 واریز کردم برج 1 هم 3 خورده ای واریز کردم واسه آپشن جدید.جریمه تاخیرم روزی 600 تومن داره میخوره
توحید ارومیه : 9اسفند متاسفانه سیاست مدیران سایپا اصلا معلوم نیست در حال حاظر دارن تبدیلهای 20روز پیش و مادران ومیدن وبعد هم احتمال داره برن پرسنلی معلوم نیست هدفشون چیه از آزار مردم
احمد : سلام دوستان منم 28 مهر هستم هنوز خبری نیست دروغ می‌گویند
توحید ارومیه : واین که میگن احرازهویت تون رودسر دادید برتی نداره فقط واسه سود تاخیر پارسال مدارکه خوب چرا اگه بهس احرازهویت باشه کسی که تبدیل از دوگانه به تک سوز زده و مرحله دومش اردیبهشت بوده تکمیل وجه کرده وبعد هم سخاشهم مال اردیبهشت امساله فاکتور میشه دوستی که سخاش ماله بهمنه نمیشه اینها فقط واسه سرگرم کردتون هست با یکم فکر کردن کاملا متوجه میشوید