نگاه کوتاهی بر پژو 508 مدل 2015

نگاه کوتاهی بر پژو 508 مدل 2015

پژو 508 در نیمه راه تولیدش دستخوش تغییراتی شده است، موتور چالاک تر و کم مصرف تر شده است و قیافه ظاهری نیز مورد بازنگری قرار گرفته است؛ البته سدان های متوسط از سری های 4 و 5 (به طور مثال پژو 404 و پژو 504) نیز پس از چندین سال که از عمر تولیدشان گذشت، دستخوش تغییر شدند. کمپانی پژو از سال 2011 این کار را در مورد پژو 508 نیز تکرار کرده است. این تغییرات چهره ای زیبا اما محافظه کارانه و شاید هم تهاجمی به این خودرو داده اند. کاپوت جلو بلندتر و کشیده تر شده است، چراغ ها و جلو پنجره نیز بسیار تغییر کرده اند. چراغ های جلو پیچ و تاب خورده اند تا به خودرو چهره ای مصمم بدهند، چراغ های حرکت در روز نیز تغییر قیافه داده و رو به پایین خم شده اند تا چنگال های شیر معروف پژو را تداعی کنند. تیپ های بالاتر (تیپ GT و تیپ Allure) دارای چراغ های جلو، چراغ های حرکت در روز، چراغ های راهنما و مه شکن تمام LED هستند ولی این چراغ ها در تیپ پایه از جنس هالوژن می‌باشند. آرم این خودروساز فرانسوی نیز، آهسته و پیوسته از روی کاپوت حرکت کرده و وسط جلو پنجره جا خوش کرده است.

نگاه کوتاهی بر پژو 508 مدل 2015 نگاه کوتاهی بر پژو 508 مدل 2015

در مورد پژو 508 نیز این موضوع از اهمیت خاصی برخوردار است، چون راه جدش یعنی پژو 504 را ادامه می‌دهد. طرفین خودرو هیچ تغییری نکرده اند، ولی قسمت عقب قدری تغییر کرده است تا بتواند چراغ ترمزهای افقی LED را در خودش جا بدهد، خطوط روی کاپوت عقب نیز قدری ضخیم تر شده اند. طول کلی در مدل های سدان و استیشن 38 میلی متر افزایش پیدا کرده است. 16 میلی متر از این افزایش طول، متعلق به جلو و 22 میلی متر از آن متعلق به قسمت عقب است. البته تمام این افزایش طول به خاطر زیبایی بیشتر است و اندازه محفظه موتور و کابین داخلی تغییری نکرده اند.

نگاه کوتاهی بر پژو 508 مدل 2015

کمپانی پژو این تغییرات را به منظور تکان دادن بازار انجام داده است و پژو 508 جدید، به طور قطع یک سدان خاص و منحصر به فرد خواهد بود. تغییراتی که در کابین داخلی صورت گرفته است عبارتند از: تزیینات جدید، تغییراتی در زمینه فناوری و چیدمان ارگونومیک. یک نمایشگر مجازی اطلاعات مربوط به سرعت و مسیریاب ماهواره ای را نمایش می‌دهد؛ تجهیزات ایمنی جدید نیز عبارتند از: سیستم هشدار نقاط کور، دوربین دید عقب، سیستم دسترسی بدون کلید Open&Go، ترمز الکتریکی، چراغ های اتوماتیک، آینه الکتروکرومیک، سیستم کنترل فشار تایر، حسگرهای پارک در جلو و عقب و کنترل آب و هوای اتوماتیک چهار نقطه ای. نمایشگر 7 اینچی نیز لمسی شده است و کار با آن نسبت به قبل آسان تر و باعث شده است بسیاری از دکمه های اضافی روی کنسول حذف شوند؛ به این ترتیب، استفاده از مسیریاب ماهواره ای و رادیو نیز، به کار آسان تری تبدیل شده است.

نگاه کوتاهی بر پژو 508 مدل 2015 نگاه کوتاهی بر پژو 508 مدل 2015
نگاه کوتاهی بر پژو 508 مدل 2015 نگاه کوتاهی بر پژو 508 مدل 2015

با این که اتصال تلفن همراه به سیستم صوتی قدری طول می‌کشد، ولی امکان اتصال این دو از طریق بلوتوث، درگاه USB، پریز برق 12 ولت و همه تجهیزات ضروری دیگر در داخل کابین گنجانده شده اند. در جایی که قبلاً دکمه های کنترلی قرار داشتند و البته بنا به در خواست مشتریان، یک محفظه برای تلفن همراه تعبیه شده است؛ البته به جای آن می‌توان جا لیوانی نیز نصب کرد. این برند فرانسوی در کیفیت سواری تغییری نداده است ولی سر و کله موتورهای جدیدی پیدا شده است. در حال حاضر سه نوع موتور به بازار استرالیا عرضه می‌شوند که عبارتند از: یک موتور 1.6 لیتری بنزینی و مجهز به توربوشارژر و دو موتور دیزلی HDi. یکی از این موتورهای دیزل 2 لیتری است و 160 اسب بخار نیرو تولید می‌کند، دیگری نیز 2.2 لیتری است و قادر به تولید 201 اسب بخار نیرو می‌باشد. موتور به روز شده 1.6 لیتری و مجهز به توربوشارژر (که روی تیپ پایه Active  و تیپ Allure نصب می‌شود) نسبت به قبل قوی تر شده و قادر به تولید 164 اسب بخار نیرو است. این موتور می‌تواند یا در کنار گیربکس شش سرعته دستی و یا در کنار گیربکس جدید کمپانی پژو، یعنی گیربکس شش سرعته اتوماتیک EAT6 قرار بگیرد. موتور دیزل 2 لیتری، چهار سیلندر و مجهز به توربوشارژر است و در کنار گیربکس شش سرعته دستی قرار می‌گیرد. میزان تولید گازهای آلاینده توسط این موتور 109 گرم در هر کیلومتر است که معادل با مصرف سوخت 4.1 لیتر در هر 100 کیلومتر می‌باشد. نسخه قوی تری از این موتور نیز به بازار عرضه می‌شود که 179  اسب بخار نیرو دارد و در کنار گیربکس اتوماتیک EAT6 قرار می‌گیرد. مدل GT موتور 2.2 لیتری HDi نیز قادر است 201 اسب بخار نیرو تولید کند.

نگاه کوتاهی بر پژو 508 مدل 2015

گفتنی است کمپانی پژو نسخه دیزل-هیبریدی و RXH (که کیفیت سواری بسیار خوبی دارد) از پژو 508 را نیز تولید می‌کند ولی این مدل ها به بازار استرالیا عرضه نخواهند شد. اگر پژو 508 را روی جاده های پر پیچ و خم کوهستانی برانید طبق همان سنت قدیمی فرانسوی، آرام و راحت احساس می‌شود. گفتنی است در معابر شهری، صدای تایرها قدری به گوش می‌رسد ولی در جاده های خارج شهر این صدا زیاد آزاردهنده نیست؛ از طرفی، دور زدن با این سدان کار آسانی نیست (شعاع دایره گردش نسبتاً بزرگ است و دور زدن نیازمند کار یدی زیادی است) به همین خاطر، عبور از پیچ های تند کار دشواری است. مدل های دیزلی نیز هنگام بالا رفتن از سربالایی ها با دور موتور پایین، عملکرد چندان خوبی ندارند ولی به محض این که دور موتور را بالا ببرید، عملکرد خوبی از خودشان به نمایش می‌گذارند و بیشتر قابل کنترل می‌شوند. گیربکس اتوماتیک شش سرعته نیز هیچ مزاحمتی ایجاد نمی‌کند و تعویض دندها به نرمی صورت می‌گیرند. این امر اهمیت زیادی دارد، چون تعویض دنده نرم هیچ وقت جزو خصوصیات بارز خودروهای پژو محسوب نمی‌شده است. با این که تغییراتی که روی پژو 508 صورت گرفته، بیشتر روی فناوری ها و ابزارهای داخل کابین متمرکز شده است ولی کیفیت سواری آن همچنان خوب و نرم است و یک سدان خاص محسوب می‌شود.

نگاه کوتاهی بر پژو 508 مدل 2015

گفته می‌شود که پژو 508 هیچگاه قله های فروش را در بازار استرالیا فتح نخواهد کرد، علت آن هم چیزی نیست جز این که از نظر اندازه در دسته سدان های متوسط قرار می‌گیرد ولی قیمتی بالاتر از یک سدان بزرگ دارد. قیمت تیپ پایه این خودرو از 36,990 دلار استرالیا شروع می‌شود و در بالاترین تیپ، یعنی تیپ GT Touring به 59,790 دلار استرالیا بالغ می‌شود. این خودرو با داشتن رقبایی نظیر اشکودا Superb، فورد Falcon و Holden Commodore از قابلیت های زیادی برخوردار است ولی انتظار می‌رود همزمان با عرضه آن در اوایل سال آینده، بازنگری هایی در مورد قیمت آن صورت بگیرد.


منبع

CarAdvice

برچسب : پژو , پژو 508 , پژو 404 , پژو 504 , اشکودا Superb , فورد Falcon






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 61 نظر
7Mosi 20 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
X5 آبان سفید اصفهان : برای ما یک ماه که سند اومده ولی خبری از ماشین نیست
Shayan : سلام لطفا اگر کسی میدونه بهم بگه سود تاخیر از تاریخ ثبت مدارک تا شاسی شدن ؟؟؟؟؟ یا نه من تاریخ ثبت مدارک ۱۴۰۳/۵/۶ بود صدور فاکتورم ۱۴۰۳/۰۸/۱۴ این محاسبه میشه یا نه ممنون میشم بهم بگید چون برای شکایت دفترقضایی نیازه که تعداد روزشو بگم ولی تاریخ قرارداد که پولمو دادم ۱۴۰۳/۰۴/۱۱ بوده منو راهنمایی کنید
وحید : سلام تارا تیتانیوم موعد تحویل 30 بهمن زده باز عوضش کردن 28 اسفند کسی خبر نداره کی فاکتور میشه
آذر X5 : 🙏🙏🙏 بسلامتی انشاله
محمد j4 : من ۲۲آذرم تا پلاک حدود ۳هفته ای پیش رفت دیگ وایستاد
محمد j4 : حقیقتا ۳ماهه‌پلاک شده عین خیالشون نیس معلوم نیس ماشین کجاست !!
محمد j4 : 22اذر قسطی j4 الان سه هفتس منتظرم برسه شرکت برای تحچیل همه کاراش شده فقط تحویل مونده چکشم که 5روز پیش پاس شد
الهام آذر x5 : سلام واسه منم تو همین مرحله بیمه ست
ساسان : برادر الکی میگن..بنده ۱۱آذر ۵۹۴میلیون واسه شاهین پرداخت کردم..ولی هیچ خبری نیست...خداوند روسیاشون بکنه که اینجوری بازندگی مردم‌بازی میکنن..ما۶ماهه که وسیله نداریم با ۳تابچه وکلی مشکل...
تارا اتوماتیک v4 تحویل 30 اسفند : و دوباره سیاست تغییر رنگ در میز مشتری !!!!!!!! پس از گذشت دو ماه تاخیر گل بگیرید در این کارخونه رو برید بتمرگید خونه هاتون
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سورن تحویل 31 خرداد : امروز 29617000 تومان دیگه واریز کردم . هنوز فاکتور نشده
نیلوفر : دوستان عزیز من محل کارم به پارس خودرو نزدیک دیروز اتفاقی از جلوی درب یکی از پارکینگ هاش رد شدم خدا میدون بالای 1000 تا انواع کوییک پارک بود فکر کنم مسئولین سایپا معرض گرفتن....
سورن پلاس : سلام.همه کسانی که در چند روز گذشته خودروشون فاکتور شد،هزینه سنسور کمربند یعنی 2میلیون وخرده ای رو واریز کردن؟ افرادی که واریز داشتن ونداشتن لطفا اعلام کنن خودرو تولید کارخونه کدوم شهره؟بابل یا کرمانشاه؟ 31خردادی های فاکتور دیروز،کدوم سایت هستید؟واریزی برای سنسور نداشتید؟ چون برای ما که 31 خرداد هستیم،واریز وجه سنسور فعال شده.
محمد سلیمه : سلام مریم خانم من 6خردادمدهمچنان منتظر دهه سوم اردیبهشت دارن فاکتور میکنن ظاهرا
مهرداد : شرکت از خداشه انصراف بدین قطعات وارد شده با قیمت قبل، میغروشه با 30٪ افزایش قیمت . هنوز افزایش قیمت اعمال نشده این فقط دیونه
غیبت کبری اطلس : راست میگه تنهایی نمیشه یه دست صدا نداره
خسارت دیده از سایپا : یوقت یه بلا ملایی سرت میارن اقا محمد. این ادما ک با پول مردم رشد میکنن و با اشک مردم نون میخورن باکی از ریختن خونشون ندارن
رضا : در جواب حاجد،17بهمن تکمیل وجه کردم،روز23اردیبهشت فاکتور شدم اما فعلا پلاک نشدم داخل سایتم نوشته عدم نقص پرونده
X22 ali : سلام دوستان آیا کسی هست که از نمایندگی امنیت پرست تبریزخرید داشته باشه جمع شیم بریم واسه اعتراض جواب بده ممنون میشم هماهنگی کنید
Ali : سلام خدمت همه عزیزان تا جایی که من شنیدم و خبر دارم گویا اطلس جی براشون صرفه اقتصادی نداره به خاطر همین دیگه تولید نمیشه و بجاش اطلس جی ال و اتومات میخوان قالب کنن چون اطلس جی خیلی خوش قیمت و خوش امکانات هستش و برای مصرف کننده عالیه ولی برای شرکت خیییر اینو با قاطعیت میگم وقت کشی میکنن تا همه خسته شده وتبدیل بزنن ایران خودرو هم زمانی همین کار رو انجام داد تا دنا اتومات رو بورس کرد