نگاه کوتاهی بر پژو 508 مدل 2015

نگاه کوتاهی بر پژو 508 مدل 2015

پژو 508 در نیمه راه تولیدش دستخوش تغییراتی شده است، موتور چالاک تر و کم مصرف تر شده است و قیافه ظاهری نیز مورد بازنگری قرار گرفته است؛ البته سدان های متوسط از سری های 4 و 5 (به طور مثال پژو 404 و پژو 504) نیز پس از چندین سال که از عمر تولیدشان گذشت، دستخوش تغییر شدند. کمپانی پژو از سال 2011 این کار را در مورد پژو 508 نیز تکرار کرده است. این تغییرات چهره ای زیبا اما محافظه کارانه و شاید هم تهاجمی به این خودرو داده اند. کاپوت جلو بلندتر و کشیده تر شده است، چراغ ها و جلو پنجره نیز بسیار تغییر کرده اند. چراغ های جلو پیچ و تاب خورده اند تا به خودرو چهره ای مصمم بدهند، چراغ های حرکت در روز نیز تغییر قیافه داده و رو به پایین خم شده اند تا چنگال های شیر معروف پژو را تداعی کنند. تیپ های بالاتر (تیپ GT و تیپ Allure) دارای چراغ های جلو، چراغ های حرکت در روز، چراغ های راهنما و مه شکن تمام LED هستند ولی این چراغ ها در تیپ پایه از جنس هالوژن می‌باشند. آرم این خودروساز فرانسوی نیز، آهسته و پیوسته از روی کاپوت حرکت کرده و وسط جلو پنجره جا خوش کرده است.

نگاه کوتاهی بر پژو 508 مدل 2015 نگاه کوتاهی بر پژو 508 مدل 2015

در مورد پژو 508 نیز این موضوع از اهمیت خاصی برخوردار است، چون راه جدش یعنی پژو 504 را ادامه می‌دهد. طرفین خودرو هیچ تغییری نکرده اند، ولی قسمت عقب قدری تغییر کرده است تا بتواند چراغ ترمزهای افقی LED را در خودش جا بدهد، خطوط روی کاپوت عقب نیز قدری ضخیم تر شده اند. طول کلی در مدل های سدان و استیشن 38 میلی متر افزایش پیدا کرده است. 16 میلی متر از این افزایش طول، متعلق به جلو و 22 میلی متر از آن متعلق به قسمت عقب است. البته تمام این افزایش طول به خاطر زیبایی بیشتر است و اندازه محفظه موتور و کابین داخلی تغییری نکرده اند.

نگاه کوتاهی بر پژو 508 مدل 2015

کمپانی پژو این تغییرات را به منظور تکان دادن بازار انجام داده است و پژو 508 جدید، به طور قطع یک سدان خاص و منحصر به فرد خواهد بود. تغییراتی که در کابین داخلی صورت گرفته است عبارتند از: تزیینات جدید، تغییراتی در زمینه فناوری و چیدمان ارگونومیک. یک نمایشگر مجازی اطلاعات مربوط به سرعت و مسیریاب ماهواره ای را نمایش می‌دهد؛ تجهیزات ایمنی جدید نیز عبارتند از: سیستم هشدار نقاط کور، دوربین دید عقب، سیستم دسترسی بدون کلید Open&Go، ترمز الکتریکی، چراغ های اتوماتیک، آینه الکتروکرومیک، سیستم کنترل فشار تایر، حسگرهای پارک در جلو و عقب و کنترل آب و هوای اتوماتیک چهار نقطه ای. نمایشگر 7 اینچی نیز لمسی شده است و کار با آن نسبت به قبل آسان تر و باعث شده است بسیاری از دکمه های اضافی روی کنسول حذف شوند؛ به این ترتیب، استفاده از مسیریاب ماهواره ای و رادیو نیز، به کار آسان تری تبدیل شده است.

نگاه کوتاهی بر پژو 508 مدل 2015 نگاه کوتاهی بر پژو 508 مدل 2015
نگاه کوتاهی بر پژو 508 مدل 2015 نگاه کوتاهی بر پژو 508 مدل 2015

با این که اتصال تلفن همراه به سیستم صوتی قدری طول می‌کشد، ولی امکان اتصال این دو از طریق بلوتوث، درگاه USB، پریز برق 12 ولت و همه تجهیزات ضروری دیگر در داخل کابین گنجانده شده اند. در جایی که قبلاً دکمه های کنترلی قرار داشتند و البته بنا به در خواست مشتریان، یک محفظه برای تلفن همراه تعبیه شده است؛ البته به جای آن می‌توان جا لیوانی نیز نصب کرد. این برند فرانسوی در کیفیت سواری تغییری نداده است ولی سر و کله موتورهای جدیدی پیدا شده است. در حال حاضر سه نوع موتور به بازار استرالیا عرضه می‌شوند که عبارتند از: یک موتور 1.6 لیتری بنزینی و مجهز به توربوشارژر و دو موتور دیزلی HDi. یکی از این موتورهای دیزل 2 لیتری است و 160 اسب بخار نیرو تولید می‌کند، دیگری نیز 2.2 لیتری است و قادر به تولید 201 اسب بخار نیرو می‌باشد. موتور به روز شده 1.6 لیتری و مجهز به توربوشارژر (که روی تیپ پایه Active  و تیپ Allure نصب می‌شود) نسبت به قبل قوی تر شده و قادر به تولید 164 اسب بخار نیرو است. این موتور می‌تواند یا در کنار گیربکس شش سرعته دستی و یا در کنار گیربکس جدید کمپانی پژو، یعنی گیربکس شش سرعته اتوماتیک EAT6 قرار بگیرد. موتور دیزل 2 لیتری، چهار سیلندر و مجهز به توربوشارژر است و در کنار گیربکس شش سرعته دستی قرار می‌گیرد. میزان تولید گازهای آلاینده توسط این موتور 109 گرم در هر کیلومتر است که معادل با مصرف سوخت 4.1 لیتر در هر 100 کیلومتر می‌باشد. نسخه قوی تری از این موتور نیز به بازار عرضه می‌شود که 179  اسب بخار نیرو دارد و در کنار گیربکس اتوماتیک EAT6 قرار می‌گیرد. مدل GT موتور 2.2 لیتری HDi نیز قادر است 201 اسب بخار نیرو تولید کند.

نگاه کوتاهی بر پژو 508 مدل 2015

گفتنی است کمپانی پژو نسخه دیزل-هیبریدی و RXH (که کیفیت سواری بسیار خوبی دارد) از پژو 508 را نیز تولید می‌کند ولی این مدل ها به بازار استرالیا عرضه نخواهند شد. اگر پژو 508 را روی جاده های پر پیچ و خم کوهستانی برانید طبق همان سنت قدیمی فرانسوی، آرام و راحت احساس می‌شود. گفتنی است در معابر شهری، صدای تایرها قدری به گوش می‌رسد ولی در جاده های خارج شهر این صدا زیاد آزاردهنده نیست؛ از طرفی، دور زدن با این سدان کار آسانی نیست (شعاع دایره گردش نسبتاً بزرگ است و دور زدن نیازمند کار یدی زیادی است) به همین خاطر، عبور از پیچ های تند کار دشواری است. مدل های دیزلی نیز هنگام بالا رفتن از سربالایی ها با دور موتور پایین، عملکرد چندان خوبی ندارند ولی به محض این که دور موتور را بالا ببرید، عملکرد خوبی از خودشان به نمایش می‌گذارند و بیشتر قابل کنترل می‌شوند. گیربکس اتوماتیک شش سرعته نیز هیچ مزاحمتی ایجاد نمی‌کند و تعویض دندها به نرمی صورت می‌گیرند. این امر اهمیت زیادی دارد، چون تعویض دنده نرم هیچ وقت جزو خصوصیات بارز خودروهای پژو محسوب نمی‌شده است. با این که تغییراتی که روی پژو 508 صورت گرفته، بیشتر روی فناوری ها و ابزارهای داخل کابین متمرکز شده است ولی کیفیت سواری آن همچنان خوب و نرم است و یک سدان خاص محسوب می‌شود.

نگاه کوتاهی بر پژو 508 مدل 2015

گفته می‌شود که پژو 508 هیچگاه قله های فروش را در بازار استرالیا فتح نخواهد کرد، علت آن هم چیزی نیست جز این که از نظر اندازه در دسته سدان های متوسط قرار می‌گیرد ولی قیمتی بالاتر از یک سدان بزرگ دارد. قیمت تیپ پایه این خودرو از 36,990 دلار استرالیا شروع می‌شود و در بالاترین تیپ، یعنی تیپ GT Touring به 59,790 دلار استرالیا بالغ می‌شود. این خودرو با داشتن رقبایی نظیر اشکودا Superb، فورد Falcon و Holden Commodore از قابلیت های زیادی برخوردار است ولی انتظار می‌رود همزمان با عرضه آن در اوایل سال آینده، بازنگری هایی در مورد قیمت آن صورت بگیرد.


منبع

CarAdvice

برچسب : پژو , پژو 508 , پژو 404 , پژو 504 , اشکودا Superb , فورد Falcon






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 46 نظر
محسن ا 10 نظر
Jalil fathi 6 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین جی ال : تبدیل شاهین جی به جی ال تبدیل ۲۶ خرداد همچنان منتظر فاکتور لعنت بهت سایپا که باید توی هوای سرد با تاکسی برم سرکار بر باعث و بانیش لعنت
ناشناس : این هم وضعیت خودرو شاهین جی ال واستون گذاشتم که منتظر فاکتور تحویل نام خودرو :شاهين GL با ترمز ESC و SBR رنگ :سفيد پلاک :0 کد نمایندگی : نام نمایندگی : شماره پذیرش : تاریخ پذیرش : شماره درخواست : وضعیت : آماده تخصيص توضیحات شماره گذاری : تاریخ ارسال مدارک : تاريخ ارسال به بانك : 0 وضعیت پرونده مشتری : عدم نقص پرونده
شاهین GL : برادر من جی ال هارو میگم بحث جی ها جداس اونا واقعا بنظرم باید برن سایپا اتیش بزنن کجای دنیا پول کامل میدی ی سال ماشین نمیدن و ارع متاسفانه مردم ما فقط پشت چراغ قرمز پشت همن
J7 خرداد : سلام ما هم مثل شما منتظر هستیم ،فکر کنم اوایل آذر بیاد
ناشناس : اینطور که از شواهد معلوم هست اگه شاهین جی ال نده به ضررخوده شرکت خودرو ساز هست شاهین سی وی تی تبدیل به شاهین جی ال کرده الان نزدیک دوماه داره میشه از تکمیل وجه شاهین جی ال -290 مهر 402 برای شاهین سی وی تی که پیامک دعوتنامه تکمیل وجه که هفته چهارم اسفند ماه 403 نیومد اون هم بعداز 3 سال پیامک تبدیل به شاهین سی وی تی 9 مهر 404 دعوتنامه تکمیل وجه شاهین جی ال اومد 12 مهر تکمیل کردم سخا تحویل نمایندگی دادم توی املاک و اسکان ثبت کد پستی ادرس برای صدور بیمه نامه نه از فاکتور خبری هست نه تحویل همچنان منتظر فاکتور تحویل
نازنین۱ : بله پیامک تبدیل به جی ال امد باید مرداد میومد اما نیومد ۸ آبان تبدیل امد اما هنوز خبری از فاکتور نیس
سلمان : دوست عزیز اول اینکه از زمان تکمیل وجه تا دادن خودرو بالای یک سال میشه شایدم دو سال. چون من سال گذشته آذر ماه تکمیل وجه کردم و هنوز هیچ خبری نیست. دوم اینکه سود تاخیر حداقل هجده ماه باید بگذره اونم یه مبلغ ناچیزی میدن. و در آخر این مردم با هم متحد نیستن هر کسی یه حرفی میزنه وحرف با عملشون زمین تا آسمون فرق داره. مسولین شرکت سایپا هم خوب این موضوع میدونن. پس الکی خودتو ناراحت نکن تنها کاری ازت بر میاد که تا هفت نسل بعدت نزاری سمت سایپا بیاد. وگرنه شلش کن
X5 سوم خرداد : ضمنا در تکمیل پیام اولی ام ؛ تحویل آذرماه هست 09/30 طبق قرارداد . البته بااین تفاسیر و بدعهدی ها همون بهمن ماه باید انتظار تحویل خودرو رو داشت .
شاهین GL : دوستان باید تجمع کنیم این سایپا از زمان تکمیل وجه تا تحویلش 6 ماهه سود تاخیر هم ی ساله نداده به مشتری هاش دل خوش نکنین بش جان خوتون جدی‌ بیاین تجمع کتیم دوباره مثل پارسال میشه که گفتن زمستان 1403 ولی شد 1404 می بینی چند وقت دیگه میگه زمستان 1405
شاهین GL : بین 400 تومن تا 500 ولی احتمالا طرفای 450
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا پیش . تک : تکمیل 11 شهریورم کی فاکتور میشه .
دوگانه مرداد قم : من هم تو قم از دو نفر که داشتن پرسیدم تحویلی برج 2بودن تازه تحویل گرفتن والا آدم میمونه وضعیت چطوره
پانا دستی،سی دی : چیزی تو دعوت نامه مشخص نیست نوشته تا 90 روز پس از تکمیل وجه
خیروبرکت : کجایید دوستانی که نیسان اکستند خریدار بودن به قیمت 1200 حالا بخرین نه زیر قیمت کارخانه هم گیر میاد گفتن که این ماشین رنگش بده. هرکه خریده مشتری اول و آخرش خودش هست فقط برای استفاده خودش هر که میخا. خوبه
اسی آبان ک : تو گوگل تایپ کن پیگیری وضعیت خودرو مشتری سایپا و اطلاعات رو وارد کن
دنا مشکی رینگ 30 مهر : سلام من 26 م فاکتور شدم امروز پلاک شدم
اسد : سلام منم دعوتنامه شهریور اومده پرداخت کردم،از کجا نگاه می کنید تحویل خودرو در کدام مرحله هست؟
عباس : سلام منم مثل شما بوده پرداختم فاکتور شده یانه براتون؟
207 : دوستان دی ماه دعوت نامه شماامده تحویل چند روزه زده
کوییک : شما چند تیری