بررسی رولزرویس Wraith

بررسی رولزرویس Wraith

کمپانی رولرزرویس از آن دست خودروسازانی است که یا خودرویی نمی‌سازد یا اگر تصمیم به این کار بگیرد، زلزله ای عظیم برپا می‌کند. این خودروساز بریتانیایی، زمانی که تصمیم گرفت از رولزرویس Wraith به عنوان سریع ترین محصول خود پرده برداری کند، تمامی خودروسازان و علاقمندان را شگفت زده کرد. در سال های اخیر، کمپانی رولزرویس تنها به ارائه مدل هایی برای افراد علاقه مند به داشتن راننده اکتفا کرده است؛ اما Wraith افرادی را نشانه می‌گیرد که می‌خواهند خودشان لذت رانندگی با خودرویی لوکس و در عین حال اسپرت را تجربه کنند. 

بررسی رولزرویس Wraith

مونتاژ هر دستگاه Wraith در مقر اصلی این کمپانی واقع در Goodwood حدود دو ماه به طول انجامید؛ جالب است بدانید که بخش اعظم این فرایند از جوشکاری آلومینیوم تا رنگ طولی خطوط بدنه با دست انجام گرفته است و تنها روبات موجود در این کمپانی، ماشین سکه ای اتاق ناهارخوری کارگران است. زمانی که صحبت از خودرویی لوکس و اسپرت به میان می‌آید، نام رولزرویس همچون نگینی بر فراز آسمان می‌درخشد؛ با وجود موتور قدرتمند 12 سیلندر خورجینی مجهز به توربوشارژر دوگانه با 623 اسب بخار قدرت و گشتاوری در حدود 800 نیوتن متر، این لقب کاملا زیبنده Wraith است. این خودروی لوکس دو درب چهار سرنشین طراحی کاملا جدیدی را در محصولات رولزرویس ایجاد کرده است که این مدل طراحی به دوره سدان های فست بک و خودروهای مسابقه ای بازمی‌گردد. خمیدگی بدنه در قسمت انتهایی خودرو، صندوق عقبی جادار و کارآمد برای Wraith به ارمغان آورده است؛ در همین حال، آرم رولزرویس بر روی جلوپنجره و کاپوت خودرو می‌درخشد. 

بررسی رولزرویس Wraith

این خودروی زیبا جلوه ای غیر قابل باور دارد و اگرچه نسبت به Ghost و Phantom کوچکتر است، اما جلوپنجره شکاف دار و تزئینات کرومی آن در ترافیک خودنمایی می‌کند. طول 5.3 متری این خودرو، فضای بیشتری در مقایسه با مرسدس بنز S500 L، کاپریس و پورشه پانامرا در اختیار Wraith قرار می‌دهد. هنگامی که پا به درون کابین می‌گذارید، فضایی لوکس شما را دربرمی‌گیرد؛ استفاده از مواد مرغوب و با کیفیت در سطوح مختلف از جمله دکمه ها، Wraith را به عنوان یک خودروی لوکس اسپرت معرفی کرده است؛ همچنین خریداران می‌توانند با سفارش روکش سقف پولک دوزی شده و مجهز به چراغ های قابل تنظیم، آسمانی پرستاره را در بالای سر خود تداعی کنند. برای افرادی که با هر یک از محصولات بی ام و رانندگی کرده باشند، کار با سیستم سرگرمی و مسیریابی این خودرو بسیار آسان و راحت است. جدای از محل قرارگیری دکمه ها و تم های رنگی متفاوت،این سیستم شباهت بسیاری به سیستم iDrive بی ام و سری 7 دارد. 

بررسی رولزرویس Wraith

یکی از تجهیزات خاص محصولات رولزرویس، چتری است که درون درب قرار گرفته است و با فشار یک دکمه آزاد می‌شود–وسیله ای مفید و سودمند که در زمان گیر افتادن در آب و هوای طوفانی به کمک شما می‌آید. طراحی هوشمندانه این چتر به گونه ای است که با قرار گرفتن در جای خود، به وسیله گرمای موتور خشک می‌شود. از دیگر خصوصیات این خودرو می‌توان به باز شدن معکوس درب های آن اشاره کرد که تنها با فشار یک دکمه به راحتی بسته می‌شوند و در نتیجه، ورود و خروج به خودرو را ببسیار راحت و آسان می‌سازند. تنها نقطه ضعف این درب ها، فضای زیادی است که هنگام باز و بسته شدن اشغال می‌کنند. برخلاف سایر خودروهای این کلاس همانند فراری FF و استون مارتین Repide S، صندلی های عقب آن دارای فضای بسیار زیادی است. چهار بزرگسال به راحتی می‌توانند روی صندلی های آن جا بگیرند و فضای سر و پا کافی هم داشته باشند. همچنین سرنشینان صندلی های عقب، به لطف نبود ستون روی درب اصلی، به راحتی می‌توانند شیشه هایشان را پایین بکشند.   

بررسی رولزرویس Wraith بررسی رولزرویس Wraith

موتور 12 سیلندر خورجینی 6.6 لیتری با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک این غول زیبای انگلیسی را در عرض 4.6 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رساند؛ اما تشنه سوخت بدون سرب عالی می‌باشد تا جایی که به ازای هر صد کیلومتر 14 لیتر سوخت مصرف می‌کند که با در نظر گرفتن وزن 2.36 تنی این خودرو متوجه خواهید شد که مصرف سوخت آن چندان غیرمنطقی نیست. با نشستن پشت فرمان Wraith، کاپوت کشیده و ارتفاع زیاد درب های آن، حس راندن یک قایق تندرو را برای راننده تداعی می‌کند. با وجود گیربکس هشت سرعته اتوماتیک هوشمند تعویض دنده به نرمی و بدون تاخیر صورت می‌پذیرد. هنگامی که با تمام قدرت پدال گاز را فشار می‌دهید، همان عکس‌العملی را که از یک موتور 12 سیلندر مجهز به توربوشارژر دوگانه انتظار دارید، به دست می‌آوریدتا زمانی که دنده را تعویض نکرده‌اید، گشتاور همچنان پر قدرت و بدون کاهش باقی می‌ماند. اگرچه این خودرو تا اندازه بسیار زیادی از تکنولوژی های خویشاوندان خود یعنی بی ام و بهره می‌برد، اما سیستم GPS Transmission فقط مخصوص محصولات رولزرویس می‌باشد.

بررسی رولزرویس Wraith بررسی رولزرویس Wraith
بررسی رولزرویس Wraith بررسی رولزرویس Wraith

شاید عدم وجود پدل شیفتر فرمان یا عدم امکان تعویض دنده به صورت دستی برای برخی افراد ناخوشایند باشد، اما سیستم GPS Transmission این نقصان را برطرف می‌کند. درست مثل زمانی که با خودروهای معمولی در پیچ ها معکوس می‌کشید، این خودرو نیز، با وجود گیربکس اتوماتیک به صورت خودکار این کار را انجام می‌دهد تا به حداکثر گشتاور برای خروج از پیچ دست یابد. در خصوص حسی که به عنوان راننده به شما در این خودرو دست می‌دهد باید گفت با دیگر خودروها تفاوت چندانی نداشته و شما می‌توانید تمامی تکنولوژی های به کار رفته در Wraith را در خط تولید بی ام و نیز بیابید. در حالی که این موتور برای یک خودروی اسپرت نسبتا ساکت است، اما با افزایش سرعت، غرغر دلنشین موتور نیز افزایش پیدا می‌کند. این موضوع در عین حال که بیانگر قدرت موتور است، اما جوی آرام و ساکت را در داخل کابین ایجاد می‌کند. عملکرد Wraith در پیچ ها برخلاف مسیر مستقیم چندان خوب و رضایت بخش نیست. وجود سیستم تعلیق نرم موجب خم شدن بدنه هنگام قرار گرفتن داخل پیچ می‌شود و فرمان آن نیز، همچون پورشه یا فراری واکنش نشان نمی‌دهد. اما با وجود دیگر ویژگی های خوب این خودروی لوکس اسپرت، به راحتی می‌توان از این نقطه ضعف چشم‌پوشی کرد.  

بررسی رولزرویس Wraith

با صرف نظر کردن از عملکرد نامناسب این خودرو در پیچ ها می‌توان گفت Wraith رانندگی شکوهمند و محشری را در اختیار شما قرار می‌دهد. بدون توجه به کیفیت جاده، سطح یا سرعت خودرو، هنگام نشستن داخل Wraith احساس می‌کنید درون یک کیسه هوا جای گرفته‌ایدخوشبختانه نمایشگر مجازی سرعت را به دقت نشان می‌دهد و شما نمی‌توانید حتی با وجود رانندگی آرام این خودرو، با آن بیش از حد مجاز برانید. همچنین Wraith مجهز به سیستم دید در شب است که قادر به تشخیص خطر و هر جسم گرم پیش رو در ترافیک می‌باشد و به راننده برای اجتناب از برخورد هشدار می‌دهد. البته نباید دوربین دید عقب 360 درجه، سیستم صوتی مجهز به 18 بلندگو و تجهیزات سفارشی فراوان این بریتانیایی لوکس را فراموش کرد. سیستم استریوی Wraith با قدرت 1300 وات خود، نظر طرفداران موسیقی را به خود جلب می‌کند. مهندسین و کارشناسان رولزرویس امکان ذخیره موسیقی در حافظه تعبیه شده درون خودرو و همچنین پخش مستقیم موسیقی از تلفن همراه یا موزیک پلیر را برای خریداران فراهم کرده‌اند.

بررسی رولزرویس Wraithاگر به لندن و  Goodwood  سفر کنید تا درک بهتری از فرایند و فلسفه تولید Wraith بدست آورید، شما شاهد ساختمان کارخانه رولزرویس خواهید بود که به خودی خود یک اثر هنری است و این موضوع به راحتی علت منحصر به فرد بودن محصولات این کارخانه را توجیه می‌کند. قیمت این بریتانیایی زیبا در استرالیا از 645,000 دلار آغاز می‌شود. شما می‌توانید هر چیزی را از رنگ کوک های داخلی تا تعداد خطوط روی صندلی انتخاب کنید. ممکن است مرسدس بنز، بی ام و یا آئودی نسبت به Wraith قیمت کمتری داشته باشند، اما هرگز تزئینات لوکس و تجملی Wraith را که برای رقبا می‌تواند یک رویا باشد، ارایه نمی‌کنند. وقتی رولزرویس را می‌خرید، یک تجربه را می‌خرید نه یک خودرو. 


منبع

CarAdvice

برچسب : رولزرویس Wraith , مرسدس بنز S500 l , سیستم تعلیق , کاپریس , Ghost , پورشه پانامرا , Phantom , توربوشارژر , مرسدس بنز , پورشه , فراری , بی ام و , فرمان , پدل شیفتر , گیربکس , نمایشگر مجازی , دید در شب






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

2 نظر

hm_hitcher
6

واااي اين ماشين چقدر خوشرنگه
گذشته از رنگش خيلي با ابهته، ٥.٣ متر واسه يه خودروي كوپه... دهن آدم باز ميمونه
فقط خدا كنه فردا كيا و هيونداي بفكر زدن ماشين رقيب نباشن كه ...
واقعا با ارزشه، من اگه اينو ميخريدم اصلا سوارش نميشدم، فقط مينشستم نگاش ميكردم، ماشين نيست كه، اثر هنريه...
20:36  1393/08/17
گزارش
پاسخ دادن
داریوش
23

کاملاً موافقم.منم امیدوارم که کره ای ها تو فکر رقابت با این یکی نباشن
13:40  1393/08/19

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
احد ۲۵ اسفند : متاسفانه خیر
محمد : یه تجمع حسابی لازمه...
آیدین سالاری : سلام ایکس ۵ داشتم تصادفی نسبتا متوسط از جلو داشته‌ کاپوت‌ جمع شده و رادیاتور شکسته موتور و گیربکس سالم بقیه جاها ماشین سالم‌بی رنگ رنگ‌ تیتانیوم میفروشم یک و ۴۰۰ هزینه تعمیرش ۱۰۰ تومن جای خوب ببرین بی رنگ هم در میاره هعی...
امین : اینکه میگن شاهین جی تحویل نمیدن چرته این همه صبر کردیم این یه ماهم روش قراره تا ۱۵ شهریور همه رو تحویل بدن الکی به ساز سایپا نرقصی فرقش حدود۸۰ ملیونه.اینها مجبورن تحویل بدن
مهدی x5 : سلام دوستان فکر کنم بد شانس تر از من کسی نباشه من دیماه 1403 x5 ثبت نام نقدی قرار تحویل اردیبهشت 1404 هنوز نه پیامی نه خبری هیچ که هیچ بعضی ها الان نگاه می کنم تو کامنتها انهایی که بهمن بودن شاسی که شدن هیچ تمام مدارک انها هم امده
سهند : من امروز زنگ زدم گفت داریم۶اردیبهشت فاکتور میشه و گفت بهمون اعلام کردن تا اخر هفته دیگه دی تموم بشه تولیدم سرعت گرفته
محمد : سلام من هم مثل شما ثبت نام دی ماه۴۰۳ بود تحویل اردیبهشت ۱۴۷۵نقد گرفتم دوباره خرداد بهم گفتن۸۸میلیون مابه تفاوت باید بدی از شما هم گرفتن
امید : عزیز شما کی ثبت نام کرده بودین؟
محمد : سلام از شما هم مابه تفاوت حدود ۸۸میلیون گرفتن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حمید اس شهریور : زنگ زدم پشتیبانی میگه کوییک اس طبق جدول من تا 4 خرداد فاکتور شده ....از یک ماهه روی 4 خرداد قفل شده
حمید اس شهریور : منم پذیرش اردیبهشت تکمیل وجه 17 تیر هنوز در حال تخصیصه
اس : تحویل مرداد هستی؟
سحر : کاش با این رنگ زشت اصلا فاکتور نمیشد😑😑😭😭😭اخه چی فکر کردن باخودشون رنگ سفید خاک گرفته ام شد رنگ 🤮🤮🤮🤮
حامد : باهم یکی هستیم انشالا هرچه زودتر ما هم فاکتور بشیم.خبری شد اطلاع بده
معین : خطای سیستمی بود پلاک شد
تحویل 31 تیر ، همچنان منتظر : تحویل 31 تیر امروزم فاکتور نشدم 🫣🫣
تحویل 31 تیر ، همچنان منتظر : خدا خیرت بده ماشین نو رو زدی ، حداقل یه آموزشگاه می رفتی
کوییک s : سلام من 16تیر تکمیل وجه کردم کوییک اس هنوز فاکتور نشدم و درحال تخصیصه کسی هست فاکتور شده باشه؟
تحویل 31 تیر ، همچنان منتظر : خدا رو شکر حداقل یکی خوشحال شد ، ان شاءالله قسمت ما هم بشه