معرفی رانندگان فرمول 1 (مکس چیلتون و پائول دی رستا)

معرفی رانندگان فرمول 1 (چیلتون و دی رستا)

در این فصل از رقابت های فرمول 1 شاهد حضور 22 راننده و 11 تیم 2 نفری هستیم. قصد داریم در 1Car معرفی مختصری از تمامی رانندگان شرکت کننده در این رقابت حرفه ای داشته باشیم.  هر هفته به معرفی چهار راننده فرمول 1 خواهیم پرداخت و در هر پست با 2 راننده آشنا خواهیم شد. ترتیب معرفی راننده ها براساس حروف الفبای انگلیسی خواهد بود.

 

مکس چیلتون (Max Chilton)

معرفی رانندگان فرمول 1 (چیلتون و دی رستا)

روز تولد: 21 آپریل 1991

محل تولد: بریتانیای کبیر-ری گیت

سن: 22 سال و 8 روز

تیم فعلی: موراسیا

تیم های پیشین: کارلین، موراسیا کارلین GP2، اوشن ریسینگ تکنولوژی

معرفی رانندگان فرمول 1 (چیلتون و دی رستا)

عملکرد در فصل 2013-2014
گرند پری روز مدل خودرو رتبه امتیاز مکان شروع مسابقه
استرالیا-آلبرت پارک 17 مارچ موراسیا (MR02) هفدهم - 20
مالزی-اسپانگ 24 مارچ موراسیا (MR02) شانزدهم - 21
چین-شانگهای 14 آپریل موراسیا (MR02) هفدهم - 19
بحرین-بیک 21 آپریل موراسیا (MR02) بیستم - 21

با وجود پدری که در حال حاضر مالک تیم کارلین است و برادری که به رانندگی و رقابت در مسابقات GT مشغول است، همه می دانستند که "چیلتون" کوچک نیز گام به دنیای ماشین سواری حرفه ای خواهد گذاشت. "مکس چیلتون" از سن 10 سالگی وارد مسابقات کارتینگ شد و تنها چهار سال بعد به مسابقات ماشین سواری راه پیدا کرد. او در سن 16 سالگی وارد رقابت های فرمول 3 انگلستان شد و در سومین فصل حضورش در این رقابت ها موفق به کسب مکان چهارم شد و در ادامه طی مسیر رسیدن به فرمول 1 در سال 2010، در حالی که تنها 19 سال سن داشت، به رقابت در مسابقات GP2 مشغول شده بود.

 

نقاط ضعف و قوت

"چیلتون" در سال 2012 با کسب مقام چهارمی در GP2 توانایی های خود را به همه نشان داد، اما با این وجود برای مطرح کردن خود می بایست در یکی از رقابت های کارتینگ یا ماشین سواری به قهرمانی می رسید، چراکه او با کمک و نفوذ پدرش پله های ترقی را دوتایکی طی کرده بود. همه صاحب نظران و خود "مکس" می دانند که او باید خودش را در تیم ماروسیا و فرمول 1 به ثبت برساند.

معرفی رانندگان فرمول 1 (چیلتون و دی رستا)

اوج حرفه

برد مکس در مسابقه ابتدایی رقابت های معتبر GP2 سنگاپور در سال 2012  کمک بسیار خوبی برای خاموش کردن آتش منتقدان وی و عقد قرارداد تیم موراسیا با وی بود.

دوران افول

"چیلتون" در اولین روز تست خودروی فرمول 1 تیم موراسیا تصادف کرد، اتفاقی که اصلاً شروع خوبی برای او محسوب نمی شد. البته باید گفت که دلیل تصادف، اشکال در سیستم تعلیق خودرو بوده، نه اشتباه فردی.

معرفی رانندگان فرمول 1 (چیلتون و دی رستا)

جملات به یادماندنی از "چیلتون"

- "پدرم همیشه می گفت: تاجایی که بتوانم تو را به رده های بالا می رسانم، اما در رابطه با فرمول 1 کاری از من ساخته نیست."

- "شما تنها زمانی می توانید به فرمول 1 بیایید که از درون آمادگی کامل داشته باشید. طی دو سال گذشته اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده ام و به همان نشان داده ام که راننده ای سریع هستم."

حاشیه

"تام" برادر "مکس چیلتون" مشغول رانندگی و رقابت در مسابقات جهانی GT است و در تیمی حضور دارد که تمامی هزینه های آن را پدرش پرداخت می کند.

 

پائول دی رستا (Paul Di Resta)

معرفی رانندگان فرمول 1 (چیلتون و دی رستا)

روز تولد: 16 آپریل 1986

محل تولد: بریتانیای کبیر-لوسیان غربی

سن: 27 سال و 13 روز

قد: 185 سانتی متر

وزن: 74 کیلوگرم

تیم فعلی: فورس ایندیا

معرفی رانندگان فرمول 1 (چیلتون و دی رستا)

عملکرد در فصل 2013-2014
گرند پری روز مدل خودرو رتبه امتیاز مکان شروع مسابقه
استرالیا-آلبرت پارک 17 مارچ فورس ایندیا (VJM06) هشتم 4 9
مالزی-اسپانگ 24 مارچ فورس ایندیا (VJM06) حذف - 15
چین-شانگهای 14 آپریل فورس ایندیا (VJM06) هشتم 4 11
بحرین-بیک 21 آپریل فورس ایندیا (VJM06) چهارم 12 5

پس از انتظار طولانی و قرار گرفتن پشت سر هم تیمی های مسن تر و نچندان خوبش، سرانجام "پائول دی رستا" در سال 2011 شانس حضور در مسابقات فرمول 1 را بدست آورد؛ شانسی که بسیاری آن را سزاوار "پائول"  می دانستند. حضور و عملکرد چشمگیر وی در اولین حضورش به عنوان راننده در تیم فورس ایندیا باعث شد که قرارداش برای دو سال دیگر تمدید شود. "دی رستا" سومین فصل حضورش را تجربه می کند و در این 3 سال در 43 گرندپری شرکت کرده است.

 

نقاط ضعف و قوت

بدون شک "پائول دی رستا" راننده ای سریع است. او در این 3 فصل، تنها در چهار گرندپری از مسابقه خارج شده است. "دی رستا" باید زودتر به فرمول یک راه پیدا می کرد، با وجود این، دستمزد وی همانند رانندگان مطرحی چون وتل و همیلتون است.

معرفی رانندگان فرمول 1 (چیلتون و دی رستا)

اوج حرفه

او با رسیدن به قهرمانی در سری مسابقات فرمول 3 اروپا، راه خود را به سمت فرمول 1 هموار کرد.

دوران افول

او در سال 2009، برای بار سوم به مسابقات DTM بازگشت. این درحالی بود که وی قبلاً موفق شده بود قهرمانان آن دوره فرمول 1 را در رده های پایین تر شکست دهد.

معرفی رانندگان فرمول 1 (چیلتون و دی رستا)

جملات بیاد ماندنی از "پائول دی رستا"

در پاسخ به سوالی که در رابطه با "لوئیس همیلتون" و "جنسن باتن" از او پرسیده شده، وی این گونه جواب داد: "نمی خواهم با گفتن این حرف مغرور به نظر برسم، اما زمانی که آن ها به قهرمانی رسیدند، من در مسابقات حضور نداشتم."

حاشیه

وی در کنار حرفه اصلی، مسئولیت مدریت شرکت تفریحی خانوادگیشان را نیز برعهده دارد. شرکتی که مالک چند مرکز تفریحی در اسکاتلند است، از جمله کلوپ شبانه شاخه در شهر بث گیت.


منبع

Espnf1

برچسب : رانندگان , فرمول , 1 , چیلتون , دی , رستا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین اتومات cvt مهر 1402 : سلام خطاب به جمشیدیان عزیز آقا مجتبی ثبت نام اولیه اردیبهشت 1403 بوده. تحویل زمستان 1403 هنوز تعهدات پیش فروش یکپارچه 1402 واریز اولیه هفته اول مهر 1402 شروع نشده. تکمیل وجه از 16 اسفند 1403 تا 26 اسفند 1403 بوده.
جمشید : سلام خدمت همه دوستان شاهینcvt لطفا اطلاع رسانی کنید دوباره تجمع کنیم توشرکت سایپا ،همه باید بریم تک تک دوستان تاجواب نگرفتیم دست برنداریم وگرنه حالا حالا ها ماشین نمی‌بینیم مرگ یک بارشیون یکبار
جمشیدیان : آقا مجتبی واریز اولیت اطمینان داری که درست هست ما تو اردیبهشت واریزی نبوده بلوکه کردن بوده ؟؟؟؟
GL : ی‌ برگه‌ دارم‌ ‌فقط‌ آذر‌ نصف‌ پول‌ دادم‌ بهم‌ دادنش‌ ‌ خرداد‌ تبدیل‌ زدم‌ ۱۶‌ درصد‌ سود‌ مشارکت‌ حساب‌ کردن‌ اونم‌ خودم‌ حساب‌ کردم‌ فهمیدم‌‌ چیزی‌ داخل‌ برگه‌ در‌ مورد‌ اینا‌ نوشته‌ نشده‌ بود
تارا دستی : سلام واریز ۱ مرداد هنوز فاکتور نشدم
GL : ی‌ برگه‌ دارم‌ ‌فقط‌ آذر‌ نصف‌ پول‌ دادم‌ بهم‌ دادنش‌ ‌ خرداد‌ تبدیل‌ زدم‌ ۱۶‌ درصد‌ سود‌ مشارکت‌ حساب‌ کردن‌ اونم‌ خودم‌ حساب‌ کردم‌ فهمیدم‌‌ چیزی‌ داخل‌ برگه‌ در‌ مورد‌ اینا‌ نوشته‌ نشده‌ بود
خانواده شاهین31 : سلام دوستان من پذیرش شاهین جی 17اذر ماه هستم هموم فروش فوق العاده که قرار بود 17اسفند بدن!!!!! خلاصه این همه مدت صبر کردم ندادن دیگه تحملم تموم شد پنحشنبه ۲۳ مرداد تبدیل زدم به جی ال!!! که قرار بود سریع فاکتور کنند ولی تا این لحظه فاکتور نشده!!! خداشاهده نمیدونم دیگه چه خاکی باید تو سر بریزم خخخخخ!!!
هاجری : سلام مرحله دوم دیروز واریز کردم بنظرتون بیست روزه تحویل میدن یا تاخیر داره
شاهین اتومات سی وی تی : من پایه هر اعتراضی هستم تا پای احقاق حق . حرجا و هر کجا بگید می یام . فقط اطلاع رسانی در این باره کنید سپاس از لطفتون. اگر نریم بخدا خبری از تحویلی نیست فاکتور ها روی 13 هوم گیر کرده تازه اینایی که تا 13 هوم دادن برای تحویل یکساله ها بوده برا پیش فروشها هنوز معلوم نیست از چه تاریخی میخوان شروع کنن...
جمشیدیان : تو یک گروهی دارن برنامه ریزی میکنن که برا 16 شهریور یه تجمع جانانه بزارن حالا اگه مطالبه ای دارید بیاید در تجمع شرکت کنیم. این تجمع پیرو صحبت دادستان میباشد که تا اون موقع هم بعید میدونم خبری بشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دنا 6 دنده رینگ فولادی : سلام، من دنا 6 دنده فولادی 31 خرداد بودم، که همین الآن تبدیل به آلومینیومی سفید زدم، و تبدیل شد... هرکسی که می خواد تبدیل کنه سریع بره بزنه هنوز که ظرفیتش تکمیل نشده...
اطلس دی : وقتی هماهنگ نمیشند برا تجمع خب باید چیکار کرد
اس : اگه طرح فرسوده هستی،طبیعیه
دنا اپشنال شهریور : سلام خطاب به دنا 6 دنده پیش فروش 31 مرداد داداش چیشد تیک خورده قسمت اسناد یا نه.؟؟
تحویلی 31تیر : مبارکه آقا محمد ب سلامتی استفاده کنی . پیش فروش بودی یا فوقع العاده؟
. : ساینا میشه 700 ؟ بذار اول 600 رو بگیره بعد .. . دوسر دیگه بکشید شاید رسوندید به 1 میلیارد
سورن موتور جدید 11 تیر : حمل و نقل اضافه تر میشه وقتی قراره اول بره تهران بعدش بیاد اونجا.
. : توی گوگل سرچ کن وضعیت خودروی من سایپا . شماره پذیرش و شماره درخواست رو زنگ بزن از نمایندگی که ماشین نوشتی بگیر
31تیر : اگه اینجوره که90روز بعد از واریزی من باید29مرداد فاکتور شم ولی اینجوری نیست چند تا از دوستان هستن 22اردیبهشت واریز کردن ولی هنوز فاکتور نشدن برا اینکه دیگه زنگ نزنیم یه جوابی میدن الکی
دنا اپشنال شهریور : داداش چیشد