معرفی رانندگان فرمول 1 (مکس چیلتون و پائول دی رستا)

معرفی رانندگان فرمول 1 (چیلتون و دی رستا)

در این فصل از رقابت های فرمول 1 شاهد حضور 22 راننده و 11 تیم 2 نفری هستیم. قصد داریم در 1Car معرفی مختصری از تمامی رانندگان شرکت کننده در این رقابت حرفه ای داشته باشیم.  هر هفته به معرفی چهار راننده فرمول 1 خواهیم پرداخت و در هر پست با 2 راننده آشنا خواهیم شد. ترتیب معرفی راننده ها براساس حروف الفبای انگلیسی خواهد بود.

 

مکس چیلتون (Max Chilton)

معرفی رانندگان فرمول 1 (چیلتون و دی رستا)

روز تولد: 21 آپریل 1991

محل تولد: بریتانیای کبیر-ری گیت

سن: 22 سال و 8 روز

تیم فعلی: موراسیا

تیم های پیشین: کارلین، موراسیا کارلین GP2، اوشن ریسینگ تکنولوژی

معرفی رانندگان فرمول 1 (چیلتون و دی رستا)

عملکرد در فصل 2013-2014
گرند پری روز مدل خودرو رتبه امتیاز مکان شروع مسابقه
استرالیا-آلبرت پارک 17 مارچ موراسیا (MR02) هفدهم - 20
مالزی-اسپانگ 24 مارچ موراسیا (MR02) شانزدهم - 21
چین-شانگهای 14 آپریل موراسیا (MR02) هفدهم - 19
بحرین-بیک 21 آپریل موراسیا (MR02) بیستم - 21

با وجود پدری که در حال حاضر مالک تیم کارلین است و برادری که به رانندگی و رقابت در مسابقات GT مشغول است، همه می دانستند که "چیلتون" کوچک نیز گام به دنیای ماشین سواری حرفه ای خواهد گذاشت. "مکس چیلتون" از سن 10 سالگی وارد مسابقات کارتینگ شد و تنها چهار سال بعد به مسابقات ماشین سواری راه پیدا کرد. او در سن 16 سالگی وارد رقابت های فرمول 3 انگلستان شد و در سومین فصل حضورش در این رقابت ها موفق به کسب مکان چهارم شد و در ادامه طی مسیر رسیدن به فرمول 1 در سال 2010، در حالی که تنها 19 سال سن داشت، به رقابت در مسابقات GP2 مشغول شده بود.

 

نقاط ضعف و قوت

"چیلتون" در سال 2012 با کسب مقام چهارمی در GP2 توانایی های خود را به همه نشان داد، اما با این وجود برای مطرح کردن خود می بایست در یکی از رقابت های کارتینگ یا ماشین سواری به قهرمانی می رسید، چراکه او با کمک و نفوذ پدرش پله های ترقی را دوتایکی طی کرده بود. همه صاحب نظران و خود "مکس" می دانند که او باید خودش را در تیم ماروسیا و فرمول 1 به ثبت برساند.

معرفی رانندگان فرمول 1 (چیلتون و دی رستا)

اوج حرفه

برد مکس در مسابقه ابتدایی رقابت های معتبر GP2 سنگاپور در سال 2012  کمک بسیار خوبی برای خاموش کردن آتش منتقدان وی و عقد قرارداد تیم موراسیا با وی بود.

دوران افول

"چیلتون" در اولین روز تست خودروی فرمول 1 تیم موراسیا تصادف کرد، اتفاقی که اصلاً شروع خوبی برای او محسوب نمی شد. البته باید گفت که دلیل تصادف، اشکال در سیستم تعلیق خودرو بوده، نه اشتباه فردی.

معرفی رانندگان فرمول 1 (چیلتون و دی رستا)

جملات به یادماندنی از "چیلتون"

- "پدرم همیشه می گفت: تاجایی که بتوانم تو را به رده های بالا می رسانم، اما در رابطه با فرمول 1 کاری از من ساخته نیست."

- "شما تنها زمانی می توانید به فرمول 1 بیایید که از درون آمادگی کامل داشته باشید. طی دو سال گذشته اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده ام و به همان نشان داده ام که راننده ای سریع هستم."

حاشیه

"تام" برادر "مکس چیلتون" مشغول رانندگی و رقابت در مسابقات جهانی GT است و در تیمی حضور دارد که تمامی هزینه های آن را پدرش پرداخت می کند.

 

پائول دی رستا (Paul Di Resta)

معرفی رانندگان فرمول 1 (چیلتون و دی رستا)

روز تولد: 16 آپریل 1986

محل تولد: بریتانیای کبیر-لوسیان غربی

سن: 27 سال و 13 روز

قد: 185 سانتی متر

وزن: 74 کیلوگرم

تیم فعلی: فورس ایندیا

معرفی رانندگان فرمول 1 (چیلتون و دی رستا)

عملکرد در فصل 2013-2014
گرند پری روز مدل خودرو رتبه امتیاز مکان شروع مسابقه
استرالیا-آلبرت پارک 17 مارچ فورس ایندیا (VJM06) هشتم 4 9
مالزی-اسپانگ 24 مارچ فورس ایندیا (VJM06) حذف - 15
چین-شانگهای 14 آپریل فورس ایندیا (VJM06) هشتم 4 11
بحرین-بیک 21 آپریل فورس ایندیا (VJM06) چهارم 12 5

پس از انتظار طولانی و قرار گرفتن پشت سر هم تیمی های مسن تر و نچندان خوبش، سرانجام "پائول دی رستا" در سال 2011 شانس حضور در مسابقات فرمول 1 را بدست آورد؛ شانسی که بسیاری آن را سزاوار "پائول"  می دانستند. حضور و عملکرد چشمگیر وی در اولین حضورش به عنوان راننده در تیم فورس ایندیا باعث شد که قرارداش برای دو سال دیگر تمدید شود. "دی رستا" سومین فصل حضورش را تجربه می کند و در این 3 سال در 43 گرندپری شرکت کرده است.

 

نقاط ضعف و قوت

بدون شک "پائول دی رستا" راننده ای سریع است. او در این 3 فصل، تنها در چهار گرندپری از مسابقه خارج شده است. "دی رستا" باید زودتر به فرمول یک راه پیدا می کرد، با وجود این، دستمزد وی همانند رانندگان مطرحی چون وتل و همیلتون است.

معرفی رانندگان فرمول 1 (چیلتون و دی رستا)

اوج حرفه

او با رسیدن به قهرمانی در سری مسابقات فرمول 3 اروپا، راه خود را به سمت فرمول 1 هموار کرد.

دوران افول

او در سال 2009، برای بار سوم به مسابقات DTM بازگشت. این درحالی بود که وی قبلاً موفق شده بود قهرمانان آن دوره فرمول 1 را در رده های پایین تر شکست دهد.

معرفی رانندگان فرمول 1 (چیلتون و دی رستا)

جملات بیاد ماندنی از "پائول دی رستا"

در پاسخ به سوالی که در رابطه با "لوئیس همیلتون" و "جنسن باتن" از او پرسیده شده، وی این گونه جواب داد: "نمی خواهم با گفتن این حرف مغرور به نظر برسم، اما زمانی که آن ها به قهرمانی رسیدند، من در مسابقات حضور نداشتم."

حاشیه

وی در کنار حرفه اصلی، مسئولیت مدریت شرکت تفریحی خانوادگیشان را نیز برعهده دارد. شرکتی که مالک چند مرکز تفریحی در اسکاتلند است، از جمله کلوپ شبانه شاخه در شهر بث گیت.


منبع

Espnf1

برچسب : رانندگان , فرمول , 1 , چیلتون , دی , رستا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
x5 : نه داداش سرامیک از مد افتاده گرانیت کردم من
علی : سلام من شاهین gl هفته چهارم شهریور قرار بود دعوتنامه بیاد برا تکمیل وجه نیومده
تیتانیوم دستی آذر طرح عادی : اگه از شما را دارن با تاخیر میدن از من چی؟! زمستونو باید با موتور برم اینور اونور ، یخ میزنم
میلاد : سلام دوستانی که سهند داشتن چطور ماشینه خوبه یا نه ؟ پراید دارم میخوام عوضش کنم یه ماشین صفر بخرم بین سایناs و سهند موندم کدومو بخرم؟
شاهین جی : احمد خان. چی مگی سریع تبدیل بزنید. مگه دزدی کردیم یا پول مونو از آب گرفتیم. نمیزنیییم. آقا. بزار تا یک سال دیگه باشه. هم سود میگیرم هم ماشین. دهنشونو سرویس میکنم. بی همه کسا و. نزنید. تبدیل نزنید. این حرف آخر منه. اگر ماشین دیگه مخاستم همون اول پول قرض نمی کردم. دیگه. حالا هم. چون زرنگ بازیه. من. تا آخرش هستم جز ماشین جی. ماشین دیگه نمخام
سرباز : فروش فوری 17آذر بودمg یکم تبدیل زدم gl نهم فاکتور شد دهم زد سخا منقضی شده که نشده بود اصلاح کردم دوازدهم که امروز باشه پلاک شد و پیام انتخاب تحویل حضوری اومد حالا نمی‌دونم کی میرسه نمایندگی
شاهین جی ال : ۲۱ خرداد تبدیل و تکمیل وجه کردم و خبری نیست
رضا پلاس شهریور : سلام مال ما هم شهریور بوده.هنوز تکمیل وجه برام نیومده.تماس گرفتم گفتن منتظر باش. با این اوصاف سال آینده اگه سایپا ،شاهین پلاس رو توقف تولید نکنه گیرمون میاد.یا شاید هم معجزه زمینی
احمد : سلام شاهین سی وی تی اسفند 403 / واریز اول 9 مهر 402 تکمیل وجه 8 مرداد 404 تبدیل به جی ال 27 شهریور فاکتور 29 شهریور روز پنجشنبه 10 مهر دوباره برگشته به مرحله صدور دعوت نامه علت رو کسی از دوستان ا طلاع داره ؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
207 : انشالله که اخر هفته تحویل مرداد ماهی ها که پلاک شدن برسه دستشون
مسعود : واقعا که قیمتت دقیق بود
امیر : فاکتور فوق العاده های اسفند شروع شده اینا تموم بشن نوبت ما میشه
پذیرش 24 بهمن : تا وقتی تعهدات فروش فوق العاده تمام نشه پیش فروش ها فاکتور نمیشن
207 فرسوده تحویل آذر ماه : سلام دوستان پیامک اسقاط برای کسی که 15 شهریور برنده 207 شده واریز اول ریخته تحویل آذر ماه امرو پیامک اسقاط آمده تاریخ 23 مهر مهلت دادن تاریخ خودرو تحویل اسقاط دهند اطلاع رسانی کنید
5 مرداد : من 5 مرداد تکمیل وجه کردم جریمه تاخیر تحویل چه گونه محاسبه میشه ماهی تقریبا مبلغ چقدره میشه نزدیک 440 میلیون دادم
207 پانا 31 مرداد : به چند مورد بستگی داره.به فاصله و راننده حمل خودرو.بعضی از راننده ها نمیارن ماشین ها زود
پلاس 6دنده شهریورماه : دوستان جریان این عوارض ازادراهی درپلاک جدید چیست
کوییک آر اس : کوییک GX-L تکمیل وجه 21 خرداد هنوز فاکتور نشده
بی پلاک : همش تقصیر سایپا بوده که گذاشته تو سایت خب زودتر همون اکستند رو میزاشتی ما رو الاف میکنی برای چی؟؟ما که علم غیب نداریم لااقل بزار تغییر بدیم بهexتا ماشین بیفته زیر پامون یه لقمه نونی در بیاریم