معرفی رانندگان فرمول 1 (مکس چیلتون و پائول دی رستا)

معرفی رانندگان فرمول 1 (چیلتون و دی رستا)

در این فصل از رقابت های فرمول 1 شاهد حضور 22 راننده و 11 تیم 2 نفری هستیم. قصد داریم در 1Car معرفی مختصری از تمامی رانندگان شرکت کننده در این رقابت حرفه ای داشته باشیم.  هر هفته به معرفی چهار راننده فرمول 1 خواهیم پرداخت و در هر پست با 2 راننده آشنا خواهیم شد. ترتیب معرفی راننده ها براساس حروف الفبای انگلیسی خواهد بود.

 

مکس چیلتون (Max Chilton)

معرفی رانندگان فرمول 1 (چیلتون و دی رستا)

روز تولد: 21 آپریل 1991

محل تولد: بریتانیای کبیر-ری گیت

سن: 22 سال و 8 روز

تیم فعلی: موراسیا

تیم های پیشین: کارلین، موراسیا کارلین GP2، اوشن ریسینگ تکنولوژی

معرفی رانندگان فرمول 1 (چیلتون و دی رستا)

عملکرد در فصل 2013-2014
گرند پری روز مدل خودرو رتبه امتیاز مکان شروع مسابقه
استرالیا-آلبرت پارک 17 مارچ موراسیا (MR02) هفدهم - 20
مالزی-اسپانگ 24 مارچ موراسیا (MR02) شانزدهم - 21
چین-شانگهای 14 آپریل موراسیا (MR02) هفدهم - 19
بحرین-بیک 21 آپریل موراسیا (MR02) بیستم - 21

با وجود پدری که در حال حاضر مالک تیم کارلین است و برادری که به رانندگی و رقابت در مسابقات GT مشغول است، همه می دانستند که "چیلتون" کوچک نیز گام به دنیای ماشین سواری حرفه ای خواهد گذاشت. "مکس چیلتون" از سن 10 سالگی وارد مسابقات کارتینگ شد و تنها چهار سال بعد به مسابقات ماشین سواری راه پیدا کرد. او در سن 16 سالگی وارد رقابت های فرمول 3 انگلستان شد و در سومین فصل حضورش در این رقابت ها موفق به کسب مکان چهارم شد و در ادامه طی مسیر رسیدن به فرمول 1 در سال 2010، در حالی که تنها 19 سال سن داشت، به رقابت در مسابقات GP2 مشغول شده بود.

 

نقاط ضعف و قوت

"چیلتون" در سال 2012 با کسب مقام چهارمی در GP2 توانایی های خود را به همه نشان داد، اما با این وجود برای مطرح کردن خود می بایست در یکی از رقابت های کارتینگ یا ماشین سواری به قهرمانی می رسید، چراکه او با کمک و نفوذ پدرش پله های ترقی را دوتایکی طی کرده بود. همه صاحب نظران و خود "مکس" می دانند که او باید خودش را در تیم ماروسیا و فرمول 1 به ثبت برساند.

معرفی رانندگان فرمول 1 (چیلتون و دی رستا)

اوج حرفه

برد مکس در مسابقه ابتدایی رقابت های معتبر GP2 سنگاپور در سال 2012  کمک بسیار خوبی برای خاموش کردن آتش منتقدان وی و عقد قرارداد تیم موراسیا با وی بود.

دوران افول

"چیلتون" در اولین روز تست خودروی فرمول 1 تیم موراسیا تصادف کرد، اتفاقی که اصلاً شروع خوبی برای او محسوب نمی شد. البته باید گفت که دلیل تصادف، اشکال در سیستم تعلیق خودرو بوده، نه اشتباه فردی.

معرفی رانندگان فرمول 1 (چیلتون و دی رستا)

جملات به یادماندنی از "چیلتون"

- "پدرم همیشه می گفت: تاجایی که بتوانم تو را به رده های بالا می رسانم، اما در رابطه با فرمول 1 کاری از من ساخته نیست."

- "شما تنها زمانی می توانید به فرمول 1 بیایید که از درون آمادگی کامل داشته باشید. طی دو سال گذشته اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده ام و به همان نشان داده ام که راننده ای سریع هستم."

حاشیه

"تام" برادر "مکس چیلتون" مشغول رانندگی و رقابت در مسابقات جهانی GT است و در تیمی حضور دارد که تمامی هزینه های آن را پدرش پرداخت می کند.

 

پائول دی رستا (Paul Di Resta)

معرفی رانندگان فرمول 1 (چیلتون و دی رستا)

روز تولد: 16 آپریل 1986

محل تولد: بریتانیای کبیر-لوسیان غربی

سن: 27 سال و 13 روز

قد: 185 سانتی متر

وزن: 74 کیلوگرم

تیم فعلی: فورس ایندیا

معرفی رانندگان فرمول 1 (چیلتون و دی رستا)

عملکرد در فصل 2013-2014
گرند پری روز مدل خودرو رتبه امتیاز مکان شروع مسابقه
استرالیا-آلبرت پارک 17 مارچ فورس ایندیا (VJM06) هشتم 4 9
مالزی-اسپانگ 24 مارچ فورس ایندیا (VJM06) حذف - 15
چین-شانگهای 14 آپریل فورس ایندیا (VJM06) هشتم 4 11
بحرین-بیک 21 آپریل فورس ایندیا (VJM06) چهارم 12 5

پس از انتظار طولانی و قرار گرفتن پشت سر هم تیمی های مسن تر و نچندان خوبش، سرانجام "پائول دی رستا" در سال 2011 شانس حضور در مسابقات فرمول 1 را بدست آورد؛ شانسی که بسیاری آن را سزاوار "پائول"  می دانستند. حضور و عملکرد چشمگیر وی در اولین حضورش به عنوان راننده در تیم فورس ایندیا باعث شد که قرارداش برای دو سال دیگر تمدید شود. "دی رستا" سومین فصل حضورش را تجربه می کند و در این 3 سال در 43 گرندپری شرکت کرده است.

 

نقاط ضعف و قوت

بدون شک "پائول دی رستا" راننده ای سریع است. او در این 3 فصل، تنها در چهار گرندپری از مسابقه خارج شده است. "دی رستا" باید زودتر به فرمول یک راه پیدا می کرد، با وجود این، دستمزد وی همانند رانندگان مطرحی چون وتل و همیلتون است.

معرفی رانندگان فرمول 1 (چیلتون و دی رستا)

اوج حرفه

او با رسیدن به قهرمانی در سری مسابقات فرمول 3 اروپا، راه خود را به سمت فرمول 1 هموار کرد.

دوران افول

او در سال 2009، برای بار سوم به مسابقات DTM بازگشت. این درحالی بود که وی قبلاً موفق شده بود قهرمانان آن دوره فرمول 1 را در رده های پایین تر شکست دهد.

معرفی رانندگان فرمول 1 (چیلتون و دی رستا)

جملات بیاد ماندنی از "پائول دی رستا"

در پاسخ به سوالی که در رابطه با "لوئیس همیلتون" و "جنسن باتن" از او پرسیده شده، وی این گونه جواب داد: "نمی خواهم با گفتن این حرف مغرور به نظر برسم، اما زمانی که آن ها به قهرمانی رسیدند، من در مسابقات حضور نداشتم."

حاشیه

وی در کنار حرفه اصلی، مسئولیت مدریت شرکت تفریحی خانوادگیشان را نیز برعهده دارد. شرکتی که مالک چند مرکز تفریحی در اسکاتلند است، از جمله کلوپ شبانه شاخه در شهر بث گیت.


منبع

Espnf1

برچسب : رانندگان , فرمول , 1 , چیلتون , دی , رستا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
آرش v1 plus : سلام دوستان v1 پلاس تحویل فروزدین تا واریزی چندم فاکتور شدن؟؟ من ۱۴ امم هیچ خبری نیسنت
,محمد : دوستان برای من هم زدند پلاک فعال در حالی که پلاک من بالای پنج سال بود و اصلا جوابگو بیستند
اسفندی : همش بیاید اینجا دم از بدبختی و بیچارگی و التماس و گربه زاری کنید. اونا هم خیلی مهمه براشون گریه و زاری شما. یه مشت عشق مظلومیت هستید که دوست دارید بگید خیلی به ما ظلم شده. درحالی که حتی جرات ندارید در مقابل دزدی که ازتون شده حق خودتون بگیرید و یا یه بالاتر از چشم گفتن به کسانی که ازتون دزدیدی کردن هم بگید. همش بیاید اینجا بگید بدبختیم و بیچاره ایم. یارو تهرانه یه بار نمیره در خراب شده سایپا در عوض منتظر که خدا حقش رو بگیره. بس کنید شورش درآوردید. داره میشه دوسال که یه لگن نوشتید . در توان ما نیست مگه یه اجماع کنیم که پدر این سایپا رو درآریم واسه مردن خوبیم
ایمان (شاهین اتومات) : خداروشکر به سلامتی دوست عزیز خیلی مبارکه درمورد ماشین هم اطلاعاتی بزارین ممنون
سورن دو گانههه : خواستن گرونش کنن که کردن قیمتش شد ۴۸۶ میلیون یعنی ۱۰۰ میلیون گذاشتن روی مبلغ قبل
افسانه از زاهدان : سلام آقا فرشید منم ایکس 5دارم رنگ سفید 9اسفند تکمیل وجه کردم هنوز خبری نیست
محمدرضا T9 : ارادت، حقیقتش من تازه ثبت نام کردم، 24 اردیبهشت، پولم هم که به ماشین هایی که دلم میخواد متاسفانه نمی رسید مثل (تویوتا و ..) توی ماشین های چینی هم فقط از قیافه این خوشم اومد که به بودجمم می خورد، با یکی دو نفر که از کرمان موتور ماشین داشتن حرف زدم و گفتن راضی هستن، خلاصه یه شب از ترس اینکه تا یک ماه بعد پولم بی ارزش نشه، دیدم ثبت نامه T9، نقدی انجامش دادم اینترنتی و از فرداش با اینجا آشنا شدم (((:، ولی گفتم باهاتون حرف بزنم، چون همدلی بنظرم باعث التیام میشه
سحر : 19 اسفند پذیرش شدم 90 روزه قرار بوده تحویل بدن هنوز فاکتور نشدم کسی هست اسفند ماه 90 روزه پذیرش شده باشه فاکتور شده باشه
S5 : تو پلیس من چک کن ببین پلاک شده برای من هنوز تو سایت پلاک زرده ولی امروز تو پلیس من نگاه کردم پلاک شده
J7 : واسه ما که تازه پلاک شد چجوری مشکل دارن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پیمان 63 : دوستانی که تکمیل وجه 19 دی و تبدیل به پانا زدن،بدون تغییر رنگ ، کسی هست مثل من که فاکتور نشده باشه ؟
رضا : کسانی که تحویل زمستان بودن وبراشون پیامک نیامده بود چکار کردین جان مادرتون اطلاع بدین چکار باید بکنیم
207 سقف فلز تحویلی 29 اسفند : تکمیل وجه 13 دی سقف فلز ، چهار خرداد فاکتور شد امروز پلاک شده ، آماده برای تحویل ، انشالله برای همه دوستان بزودی فاکتور بشه
آریزو 6 : سلام. من زنگ زدم الان صدای مشتری میگه ماشینتون دیشب بارگیری شده به مقصد تهران. جهت اطلاع دوستان و منتظران : آریزو6 مشکی مدل 402 28 دی تایید لیزینگ بودم .اوایل اسفند بیمه و پلاک شده بود مدارکشم شب عید رسید مدل هم 402 هستش نمایندگی تهران
راناپلاس 30اسفند : چندروز بعد فاکتور تحویل میدن
محمدرضا : تبدیل پارس ب سورن موتورجدید زنگ زدم کارشناس تاریخ دقیق نمی‌دونم کیه فاکتور میشینه ولی هنوز نیمه دوم فروردین فاکتورمیشن
رانا : آخرین به روز رسانیتون چندم بود؟ مبارکه خدا کنه ماهم زودتر فاکتور کنن
پژو 207i : دوستان کسی میدونه چندروز بعد فاکتور ماشینو تحویل میدن
Fxاصفهان : سلام 12دی ماه ثبت نام 3بهمن ماه تایید ایزینگ گردشگری ولی هنوز واریز بانک انجام نشده کسی اطلاع داره با چه شماره برای بانک گردشگری میتونم تماس بگیرم؟
غلامی : جهت اطلاع الان تو گروه تلگرام مدیران ایران خودرو این تبدیل اختیاری هست مجددا تیر دوباره پیامک تبدیل میاد ولی تارا و 207 نیست فقط تبدیل به سورن پیش فروش تحویل دی و بهمن هست در مورد پارس بخاطر شکایت ها و اعتراض ها گفتن پیگیری نکنید برای تولید بذارید متوقف بشه راستش انداختن گردن استاندارد و اون ها هم گفتن مجوز ادامه تولید نمی‌دهیم و ایران خودرو هم گفته نمی‌تونیم 85 گانه بزنیم سه ماه طول می‌کشه و نمی شود زیر ساخت و بدنه تغییر کنه اگه هم بزنیم فقط آپشن اضافه میشه و قیمت هم فرق خواهد کرد