معرفی رانندگان فرمول 1 (مکس چیلتون و پائول دی رستا)

معرفی رانندگان فرمول 1 (چیلتون و دی رستا)

در این فصل از رقابت های فرمول 1 شاهد حضور 22 راننده و 11 تیم 2 نفری هستیم. قصد داریم در 1Car معرفی مختصری از تمامی رانندگان شرکت کننده در این رقابت حرفه ای داشته باشیم.  هر هفته به معرفی چهار راننده فرمول 1 خواهیم پرداخت و در هر پست با 2 راننده آشنا خواهیم شد. ترتیب معرفی راننده ها براساس حروف الفبای انگلیسی خواهد بود.

 

مکس چیلتون (Max Chilton)

معرفی رانندگان فرمول 1 (چیلتون و دی رستا)

روز تولد: 21 آپریل 1991

محل تولد: بریتانیای کبیر-ری گیت

سن: 22 سال و 8 روز

تیم فعلی: موراسیا

تیم های پیشین: کارلین، موراسیا کارلین GP2، اوشن ریسینگ تکنولوژی

معرفی رانندگان فرمول 1 (چیلتون و دی رستا)

عملکرد در فصل 2013-2014
گرند پری روز مدل خودرو رتبه امتیاز مکان شروع مسابقه
استرالیا-آلبرت پارک 17 مارچ موراسیا (MR02) هفدهم - 20
مالزی-اسپانگ 24 مارچ موراسیا (MR02) شانزدهم - 21
چین-شانگهای 14 آپریل موراسیا (MR02) هفدهم - 19
بحرین-بیک 21 آپریل موراسیا (MR02) بیستم - 21

با وجود پدری که در حال حاضر مالک تیم کارلین است و برادری که به رانندگی و رقابت در مسابقات GT مشغول است، همه می دانستند که "چیلتون" کوچک نیز گام به دنیای ماشین سواری حرفه ای خواهد گذاشت. "مکس چیلتون" از سن 10 سالگی وارد مسابقات کارتینگ شد و تنها چهار سال بعد به مسابقات ماشین سواری راه پیدا کرد. او در سن 16 سالگی وارد رقابت های فرمول 3 انگلستان شد و در سومین فصل حضورش در این رقابت ها موفق به کسب مکان چهارم شد و در ادامه طی مسیر رسیدن به فرمول 1 در سال 2010، در حالی که تنها 19 سال سن داشت، به رقابت در مسابقات GP2 مشغول شده بود.

 

نقاط ضعف و قوت

"چیلتون" در سال 2012 با کسب مقام چهارمی در GP2 توانایی های خود را به همه نشان داد، اما با این وجود برای مطرح کردن خود می بایست در یکی از رقابت های کارتینگ یا ماشین سواری به قهرمانی می رسید، چراکه او با کمک و نفوذ پدرش پله های ترقی را دوتایکی طی کرده بود. همه صاحب نظران و خود "مکس" می دانند که او باید خودش را در تیم ماروسیا و فرمول 1 به ثبت برساند.

معرفی رانندگان فرمول 1 (چیلتون و دی رستا)

اوج حرفه

برد مکس در مسابقه ابتدایی رقابت های معتبر GP2 سنگاپور در سال 2012  کمک بسیار خوبی برای خاموش کردن آتش منتقدان وی و عقد قرارداد تیم موراسیا با وی بود.

دوران افول

"چیلتون" در اولین روز تست خودروی فرمول 1 تیم موراسیا تصادف کرد، اتفاقی که اصلاً شروع خوبی برای او محسوب نمی شد. البته باید گفت که دلیل تصادف، اشکال در سیستم تعلیق خودرو بوده، نه اشتباه فردی.

معرفی رانندگان فرمول 1 (چیلتون و دی رستا)

جملات به یادماندنی از "چیلتون"

- "پدرم همیشه می گفت: تاجایی که بتوانم تو را به رده های بالا می رسانم، اما در رابطه با فرمول 1 کاری از من ساخته نیست."

- "شما تنها زمانی می توانید به فرمول 1 بیایید که از درون آمادگی کامل داشته باشید. طی دو سال گذشته اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده ام و به همان نشان داده ام که راننده ای سریع هستم."

حاشیه

"تام" برادر "مکس چیلتون" مشغول رانندگی و رقابت در مسابقات جهانی GT است و در تیمی حضور دارد که تمامی هزینه های آن را پدرش پرداخت می کند.

 

پائول دی رستا (Paul Di Resta)

معرفی رانندگان فرمول 1 (چیلتون و دی رستا)

روز تولد: 16 آپریل 1986

محل تولد: بریتانیای کبیر-لوسیان غربی

سن: 27 سال و 13 روز

قد: 185 سانتی متر

وزن: 74 کیلوگرم

تیم فعلی: فورس ایندیا

معرفی رانندگان فرمول 1 (چیلتون و دی رستا)

عملکرد در فصل 2013-2014
گرند پری روز مدل خودرو رتبه امتیاز مکان شروع مسابقه
استرالیا-آلبرت پارک 17 مارچ فورس ایندیا (VJM06) هشتم 4 9
مالزی-اسپانگ 24 مارچ فورس ایندیا (VJM06) حذف - 15
چین-شانگهای 14 آپریل فورس ایندیا (VJM06) هشتم 4 11
بحرین-بیک 21 آپریل فورس ایندیا (VJM06) چهارم 12 5

پس از انتظار طولانی و قرار گرفتن پشت سر هم تیمی های مسن تر و نچندان خوبش، سرانجام "پائول دی رستا" در سال 2011 شانس حضور در مسابقات فرمول 1 را بدست آورد؛ شانسی که بسیاری آن را سزاوار "پائول"  می دانستند. حضور و عملکرد چشمگیر وی در اولین حضورش به عنوان راننده در تیم فورس ایندیا باعث شد که قرارداش برای دو سال دیگر تمدید شود. "دی رستا" سومین فصل حضورش را تجربه می کند و در این 3 سال در 43 گرندپری شرکت کرده است.

 

نقاط ضعف و قوت

بدون شک "پائول دی رستا" راننده ای سریع است. او در این 3 فصل، تنها در چهار گرندپری از مسابقه خارج شده است. "دی رستا" باید زودتر به فرمول یک راه پیدا می کرد، با وجود این، دستمزد وی همانند رانندگان مطرحی چون وتل و همیلتون است.

معرفی رانندگان فرمول 1 (چیلتون و دی رستا)

اوج حرفه

او با رسیدن به قهرمانی در سری مسابقات فرمول 3 اروپا، راه خود را به سمت فرمول 1 هموار کرد.

دوران افول

او در سال 2009، برای بار سوم به مسابقات DTM بازگشت. این درحالی بود که وی قبلاً موفق شده بود قهرمانان آن دوره فرمول 1 را در رده های پایین تر شکست دهد.

معرفی رانندگان فرمول 1 (چیلتون و دی رستا)

جملات بیاد ماندنی از "پائول دی رستا"

در پاسخ به سوالی که در رابطه با "لوئیس همیلتون" و "جنسن باتن" از او پرسیده شده، وی این گونه جواب داد: "نمی خواهم با گفتن این حرف مغرور به نظر برسم، اما زمانی که آن ها به قهرمانی رسیدند، من در مسابقات حضور نداشتم."

حاشیه

وی در کنار حرفه اصلی، مسئولیت مدریت شرکت تفریحی خانوادگیشان را نیز برعهده دارد. شرکتی که مالک چند مرکز تفریحی در اسکاتلند است، از جمله کلوپ شبانه شاخه در شهر بث گیت.


منبع

Espnf1

برچسب : رانندگان , فرمول , 1 , چیلتون , دی , رستا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 64 نظر
7Mosi 20 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
داودa5 : اردیبهشت تمام شد خبری نیست انگار من امروز زنگ زدم میگم یه روز مونده ماه تموم بشه میگه 31هم داریم😳
5252 : انقد اومدیم توی این صفحه کور شدیم
کجایی برادر : بیدار شو بیدار شو اینجا ایرانه
عجب : راه خوبیه چون هیچ کدوم از نهاد های تولیدی که میگن کاریش نمیشه کرد و مهم نیست براشون شاید رسانه ای یک ابروشون بره
علیرضا : سلام ۳۰ اسفند سرامیک رنگ تیتانیوم کسی هست فاکتور شده باشه
Mostafa : سلام ار a5 خبریی نیست دروغ میگن همش
X5 آبان سفید اصفهان : یک ماه سند و کارت ماشین به دستمان رسیده ولی هیچ خبری نیست
بدبخت : دوستا سلام برای شکایت از این شرکت دزد کلا بردار کجا مراجعه کنیم
بدبخت : دوستا سلام برای شکایت از این شرکت دزد کلا بردار کجا مراجعه کنیم
علی طلا تبدیلی جی۷ اول ابتدایی : برای من هنوز ارسال مدارک سبز نشده کارت نیومده.چهاردهم پلاک شده خوشبینانه توی خرداد تحویل بدن شاید
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مرجان : بندرآتش گرفت ایناازمابدبخت گرفتن اندازه10تاآتش سوزی
پارسا. : نه آریوبرزن مشکلی از این بابت نبوده. با اپراتور صحبت کردم مشکلی نداشت پرونده و... فقط مسئله همون دیر تحویل دادن سخا هست که باعث میشه بین آخرین نفرات 18 بهمن فاکتور شم. به تجربه بقیه هم رجوع کنید می‌بینید کسایی که سخا رو دیرتر تحویل دادن دیرتر فاکتور شدن بین کسایی که باهاشون توی یه روز تکمیل وجه داشتن
ساینا اس : پارسا / روی جزئیات خیلی نمیشه حکم صادر کرد، طبق حرف خودتم می‌رسیم به این اصل که؛ فاکتور بر مبنای تاریخ واریز وجه در جریانه و نباید فراموش کرد که هنوز 18 بهمنی ها تمام نشدن. امیدوارم زودتر فاکتور بشی... دوستان، خواهشا هر حرفی که کارشناسان بی سواد سایپا میزنن رو شما باور نکنید. برای من هم پیش اومده کارشناس چرند خواسته تحویل بده اما طبق مفاد قرارداد براش قانون رو توضیح دادم و اقرار کرده به اینکه شما درست میگید و خودش پیشکش اخبار معتبری از کارخونه تحویل داده! یکم منطقی ببینید و اگر ناراحت نمیشید برای احقاق حق خودتون که مورد سوء استفاده قرار نگیرید و اسباب خنده نشید یکم مطالعه کنید بفهمید سخا مخفف چیه و مربوط به کدوم سامانه ست و برای چه کاریه.
محمد موتور جدید : سلام خیر 22فروردین 8 میلیون واریز کردم
آریویرزن : سلام نه آقا پارسا جریان از این قرار هست که به ساعت پذیرش توسط نمایندگی و ارسال پرونده فاکتور میکنم داماد ما تکمیل وجه دی ماه هست پیش فروش اما چون نمایندگی اشتباه کرده و پذیرش دیر فرستاده یعنی پرونده رو دیر فرستاده الان گفتن با پیش فروش اسفند فاکتور میشه شما هم نمایندگی گند زده مطمئن باش
رانا پلاس : سلام برام تغییر رنگ اومده رنگ انتخابی من همون سفید بود چیکار باید کرد
رضا 23 مهر : هم پولمون با سودی دستشون بوده بدن ماشین خواستیم خدا لعنتشون کنه الاهی
اکبر : داداش تورو شناسایی کردن گفتن بندازینش آخر صف فعالیتش زیاد بوده بهمونم فهش داده 😂😂😂سایپا رو میگم
فوق العاده بهمن : به خدا تو کمبود داری مریضی خودت به دعا نویسی یا دکتری نشون بده
مهسا 28بهمن : فاکتور نشدی پارسا هنوزم