بررسی مرسدس بنز S-Class هیبریدی مدل 2015

بررسی مرسدس بنز S-Class هیبریدی مدل 2015

حذف موتور بنزینی از مرسدس بنز S-Class، به معنای بی ارزش شدن این آلمانی زیبا است. سال آینده که لیموزین هیبریدی مرسدس بنز S500 همانند مدل هشت سیلندر خورجینی بنزینی خود با برچسب قیمت 285,000 دلار به سواحل استرالیا برسد، خواهید دید که یکی از بی صداترین خودروهای دنیا باز هم ساکت تر شده است.

بررسی مرسدس بنز S-Class هیبریدی مدل 2015

این خودروی زیبا اولین مدل تولیدی این برند آلمانی است که با نیروی برق کار می‌کند و تا کنون تنها در داخل کشور به فروش رسیده است. البته باید توجه داشته باشید که سیستم S500 همانند هولدن Volt نیست که برای حرکت تنها از موتور الکتریکی استفاده می‌کند و موتور بنزینی را فقط برای شارژ مجدد باتری به کار می‌برد؛ بلکه این هیبریدی آلمانی، همانند پورشه پانامرا هیبریدی و حتی میتسوبیشی Outlander PHEV، از موتور برقی برای حرکت و از موتور بنزینی به عنوان تقویت کننده عملکرد خودرو استفاده می‌کند.

بررسی مرسدس بنز S-Class هیبریدی مدل 2015

خوشمان بیاید یا نه، اگر پای خود را روی پدال گاز S500 بگذارید، موتور شش سیلندر خورجینی 3.0 لیتری مجهز به توربوشارژر دوگانه آن، شما را روی صندلی میخکوب می‌کند. بدی این کار، افزایش صدای موتور و مصرف سوخت است؛ با این وجود، ترکیب قدرت 435 اسب بخاری و گشتاور 650 نیوتن متری، و رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت طی 5.2 ثانیه مطمئنا شما را به وجد خواهد آورد. لازم به ذکر می‌باشد که این قدرت (435 اسب بخار)، از مجموع قدرت 328 اسب بخار / گشتاور 480 نیوتن متر موتور بنزینی و 113 اسب بخاری / گشتاور 340 نیوتن متری موتور برقی به دست می‌آید (تمام اعداد ذکر شده، حدودی می‌باشند). در یک ایستگاه شارژ مخصوص، تنها به دو ساعت زمان برای شارژ پک باتری 8.7 کیلو وات ساعتی S500 نیاز دارید؛ در حالی که این زمان با استفاده از سوکت استاندارد برق خانگی به دو برابر افزایش می‌یابد.

بررسی مرسدس بنز S-Class هیبریدی مدل 2015 بررسی مرسدس بنز S-Class هیبریدی مدل 2015

بدین ترتیب، شما می‌توانید 33 کیلومتر را با استفاده از موتور برقی طی کنید که همین امر، مصرف سوخت این بنز بزرگ و کشیده را به 2.8 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر رانندگی در سیکل ترکیبی می‌رساند. طراحی داخلی S500 هیبریدی همانند دیگر مدل های S-Class زیبا، دقیق و با شکوه است؛ بنابراین سعی داریم روی تفاوت های جزیی این مدل جدید تمرکز کنیم. یک کیلومترشمار E-Drive در قسمت پایین و سمت چپ دورسنج وجود دارد که میزان شارژ باتری را به شما نشان می‌دهد. زمانی که شارژ باتری کامل باشد، نمودار آبی شده و عقربه دورسنج شروع به لرزش می‌کند. در سمت دیگر دورسنج، یک نمودار میله ای وجود دارد که میزان شارژ به دست آمده از نیروی احیاکننده در زمان خلاص رفتن یا ترمز کردن را به راننده نشان می‌دهد. در سیستم اصلی چهار حالت هیبریدی، E-Mode، E-Save و Charge وجود دارد؛ حالت Hybrid حالت پیش فرض بوده، در وضعیت E-Mode اولویت حرکت با موتور برقی است، وضعیت E-Save به راننده امکان ذخیره ظرفیت باتری برای رانندگی شهری را می‌دهد و حالت Charge از موتور بنزینی برای شارژ مجدد باتری استفاده می‌کند.

بررسی مرسدس بنز S-Class هیبریدی مدل 2015

علی رغم فضای جادار و صندلی های راحت که روال همیشگی در خودروهای کلاس C مرسدس بنز است، با نصب پک باتری ها حجم صندوق به 395 لیتر کاهش یافته است؛ گفتنی است که این میزان فضا تنها 15 لیتر بیشتر از فولکس واگن گلف می‌باشد. تا نشدن صندلی عقب نیز، بر این مشکل می‌افزاید؛ با این حال کمپانی مرسدس بنز بر ادعای خود مبنی بر فضای کافی صندوق برای گذاشتن یک کیف گلف در این خودرو اصرار می‌ورزد. همچنین، اگرچه این خودروی هیبریدی نام و آوازه مرسدس بنز را یدک می‌کشد، اما با وجود خودروهایی با قیمت کمتر و فضای صندوق بیشتر خرید این محصول چندان عقلانی به نظر نمی‌رسد؛ برای مثال، شما می‌توانید میتسوبیشی Outlander PHEV را با یک پنجم قیمت مرسدس بنز خریداری و با یکبار شارژ 52 کیلومتر رانندگی کنید. شاسی بلندهای (SUV) ژاپنی نیز، اگرچه عملکرد S500 هیبریدی را ندارند، اما باید توجه داشته باشید که تفاوت قیمت زیادی نیز میان آنها به چشم می‌خورد.

بررسی مرسدس بنز S-Class هیبریدی مدل 2015

اگر در ساعات اوج ترافیک با این زیبای آلمانی به خیابان بیایید، S500 هیبریدی به آسانی و در سکوت و آرامش به حرکت درمی‌آید. اولین چیزی که در این خودرو جلب توجه می‌کند، این است که لیموزین 2,215 کیلوگرمی نسبت به همتای بنزینی خود واکنش پذیری و عملکرد ضعیف تری دارد و حتی شتاب آن حدودا نیم ثانیه نیز، کمتر می‌باشد. گفتنی است، تنها نقطه ضعف S500 هیبریدی شتاب کمتر آن نیست، بلکه گیربکس هفت سرعته اتوماتیک آن در حالت عادی و به خصوص هنگام سبقت گرفتن با تاخیر انجام وظیفه می‌کند؛ این امر می‌تواند از تاخیر در روشن شدن موتور بنزینی نشات بگیرد. صدایی که از موتور شش سیلندر خورجینی شنیده می‌شود، در مقایسه با موتور هشت سیلندر، کمی خشک تر و بیشتر به نظر می‌رسد و به همین دلیل می‌توان گفت قیمتی که برای نمونه هیبریدی S500 می‌پردازید، در حقیقت بهای مصرف سوخت کمتر آن است (9.2 لیتر به ازای 100 کیلومتر برای موتور هشت سیلندر و 2.8 لیتر برای موتور هیبریدی). اما سیستم هیبریدی به طور یکدست بین موتور بنزینی و برقی در زمان حرکت تغییر وضع می‌دهد و بدین ترتیب عملکرد باتری ها را بهبود می‌بخشد.

بررسی مرسدس بنز S-Class هیبریدی مدل 2015 بررسی مرسدس بنز S-Class هیبریدی مدل 2015

سیستم مسیریاب ماهواره ای در این زیبای آلمانی، به بهترین شکل ممکن راننده را از وجود شیب در مسیر آگاه می‌سازد و در زمان مناسب، به صورت اتوماتیک و با دوبار فشار پدال گاز، خودرو را خلاص کرده و بدین ترتیب باتری ها را شارژ می‌کند که اگرچه کمی عجیب به نظر می‌رسد، اما بیانگر هوش و فراست مهندسان کمپانی سازنده می‌باشد. همچنین، شما می‌توانید با فشردن پدال گاز وضعیت خودروی خود را از حالت برقی به بنزینی تغییر دهید. بعد از 32 کیلومتر رانندگی با سرعت متوسط 35 کیلومتر بر ساعت که 54 دقیقه به طول انجامید، موتور برقی S500 از کار می‌افتد و موتور بنزینی وارد عمل می‌شود. زمانی که شارژ باتری به اتمام می‌رسد، شما می‌توانید انتخاب کنید که باتری ها از نیروی ترمز شارژ شوند یا موتور بنزینی همچون یک ژنراتور ایفای نقش کند؛ با طی 84 کیلومتر با سرعت متوسط 44 کیلومتر بر ساعت که حدود 1 ساعت و 44 دقیقه به طول انجامید، مصرف سوخت به 7 لیتر به ازای 100 کیلومتر رانندگی رسید که هر چه مدت رانندگی افزایش می‌یافت، به دلیل کاهش شارژ باتری ها، مصرف سوخت متعاقبا افزایش پیدا می‌کرد.

بررسی مرسدس بنز S-Class هیبریدی مدل 2015

از آنجایی که مدت زمان رانندگی با موتور الکتریکی بسیار کوتاه است، در مقایسه عملکرد S500 هیبریدی و بنزینی می‌توان گفت رانندگی با این خودرو چندان متفاوت و چشمگیر نیست. برای آن دسته افرادی که می‌خواهند خودشان یا راننده شان پیچ ها را نیز با سرعت بزرگراه پشت سر بگذارند، S500 هیبریدی به لطف تایرهای 18 اینچی میشلن Pilot Sport 2، چسبندگی بهتری به سطح جاده دارد و عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد. اگرچه فرمان پذیری این زیبای آلمانی بسیار سبک و تند و تیز است، اما رانندگی با آن در حالت Comfort بی نهایت عالی و در حالت Sport کمی خشک و سفت است؛ همچنین در زمان خاموش بودن موتور بنزینی و در سرعت بزرگراه سکوت در داخل کابین حکم فرما است. تجهیزات مورد استفاده در این خودرو نیز، همانند دیگر همکلاسان خود، برجسته و ممتاز است؛ اگر چه برخی از آنها به صورت سفارشی و با پرداخت هزینه اضافی در اختیار خریدار قرار می‌گیرند. نمایشگر 12.3 اینچی TFT سیستم NTG5 Comand مرسدس بنز امکان دسترسی به اینترنت و استفاده از اپلیکیشن های مختلف از جمله اتصال از راه دور به سیستم کنترل آب و هوای اتوماتیک و Google Earth/Street View را در اختیار خریدار قرار می‌دهد.

بررسی مرسدس بنز S-Class هیبریدی مدل 2015

حافظه 250 گیگا بایتی، WLAN، رادیو دیجیتال و تلویزیون، SD Card Reader، دو درگاه USB و البته بلوتوث از جمله دیگر تجهیزاتی است که در S500 به چشم می‌خورد. استفاده از یک دوربین 360 درجه، سیستم هشدار نقاط کور ، کروز کنترل تطبیقی ، سیستم هشدار خواب آلودگی، چراغ های LED با نوربالای اتوماتیک و سیستم Pre-Safe که عابرین و سایر اشیا را شناسایی و در صورت عدم ترمزگیری مناسب، به صورت اتوماتیک ترمز می‌گیرد، ایمنی خودرو و سرنشینان را افزایش می‌دهد. با صرف نظر از مصرف سوخت پایین S500 هیبریدی، می‌توان گفت همتای بنزینی آن در مجموع رانندگی بهتری ارائه می‌کند؛ اما به نظر نمی‌رسد کسی بتواند از چنین مصرف سوختی بگذرد! 


منبع

CarAdvice

برچسب : مرسدس بنز S , Class , هولدن Volt , پورشه پانامرا , میتسوبیشی Outlander PHEV , توربوشارژر , کیلومترشمار , فولکس واگن , گیربکس , مسیریاب ماهواره ای , سیستم کنترل آب و هوای اتوماتیک , کروز کنترل تطبیقی , سیستم مشاهده نقاط کور






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

2

طراحی داخلی فقط بنز و بی ام و
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 46 نظر
محسن ا 10 نظر
Jalil fathi 6 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین جی ال : تبدیل شاهین جی به جی ال تبدیل ۲۶ خرداد همچنان منتظر فاکتور لعنت بهت سایپا که باید توی هوای سرد با تاکسی برم سرکار بر باعث و بانیش لعنت
ناشناس : این هم وضعیت خودرو شاهین جی ال واستون گذاشتم که منتظر فاکتور تحویل نام خودرو :شاهين GL با ترمز ESC و SBR رنگ :سفيد پلاک :0 کد نمایندگی : نام نمایندگی : شماره پذیرش : تاریخ پذیرش : شماره درخواست : وضعیت : آماده تخصيص توضیحات شماره گذاری : تاریخ ارسال مدارک : تاريخ ارسال به بانك : 0 وضعیت پرونده مشتری : عدم نقص پرونده
شاهین GL : برادر من جی ال هارو میگم بحث جی ها جداس اونا واقعا بنظرم باید برن سایپا اتیش بزنن کجای دنیا پول کامل میدی ی سال ماشین نمیدن و ارع متاسفانه مردم ما فقط پشت چراغ قرمز پشت همن
J7 خرداد : سلام ما هم مثل شما منتظر هستیم ،فکر کنم اوایل آذر بیاد
ناشناس : اینطور که از شواهد معلوم هست اگه شاهین جی ال نده به ضررخوده شرکت خودرو ساز هست شاهین سی وی تی تبدیل به شاهین جی ال کرده الان نزدیک دوماه داره میشه از تکمیل وجه شاهین جی ال -290 مهر 402 برای شاهین سی وی تی که پیامک دعوتنامه تکمیل وجه که هفته چهارم اسفند ماه 403 نیومد اون هم بعداز 3 سال پیامک تبدیل به شاهین سی وی تی 9 مهر 404 دعوتنامه تکمیل وجه شاهین جی ال اومد 12 مهر تکمیل کردم سخا تحویل نمایندگی دادم توی املاک و اسکان ثبت کد پستی ادرس برای صدور بیمه نامه نه از فاکتور خبری هست نه تحویل همچنان منتظر فاکتور تحویل
نازنین۱ : بله پیامک تبدیل به جی ال امد باید مرداد میومد اما نیومد ۸ آبان تبدیل امد اما هنوز خبری از فاکتور نیس
سلمان : دوست عزیز اول اینکه از زمان تکمیل وجه تا دادن خودرو بالای یک سال میشه شایدم دو سال. چون من سال گذشته آذر ماه تکمیل وجه کردم و هنوز هیچ خبری نیست. دوم اینکه سود تاخیر حداقل هجده ماه باید بگذره اونم یه مبلغ ناچیزی میدن. و در آخر این مردم با هم متحد نیستن هر کسی یه حرفی میزنه وحرف با عملشون زمین تا آسمون فرق داره. مسولین شرکت سایپا هم خوب این موضوع میدونن. پس الکی خودتو ناراحت نکن تنها کاری ازت بر میاد که تا هفت نسل بعدت نزاری سمت سایپا بیاد. وگرنه شلش کن
X5 سوم خرداد : ضمنا در تکمیل پیام اولی ام ؛ تحویل آذرماه هست 09/30 طبق قرارداد . البته بااین تفاسیر و بدعهدی ها همون بهمن ماه باید انتظار تحویل خودرو رو داشت .
شاهین GL : دوستان باید تجمع کنیم این سایپا از زمان تکمیل وجه تا تحویلش 6 ماهه سود تاخیر هم ی ساله نداده به مشتری هاش دل خوش نکنین بش جان خوتون جدی‌ بیاین تجمع کتیم دوباره مثل پارسال میشه که گفتن زمستان 1403 ولی شد 1404 می بینی چند وقت دیگه میگه زمستان 1405
شاهین GL : بین 400 تومن تا 500 ولی احتمالا طرفای 450
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پانا دستی،سی دی : چیزی تو دعوت نامه مشخص نیست نوشته تا 90 روز پس از تکمیل وجه
خیروبرکت : کجایید دوستانی که نیسان اکستند خریدار بودن به قیمت 1200 حالا بخرین نه زیر قیمت کارخانه هم گیر میاد گفتن که این ماشین رنگش بده. هرکه خریده مشتری اول و آخرش خودش هست فقط برای استفاده خودش هر که میخا. خوبه
اسی آبان ک : تو گوگل تایپ کن پیگیری وضعیت خودرو مشتری سایپا و اطلاعات رو وارد کن
دنا مشکی رینگ 30 مهر : سلام من 26 م فاکتور شدم امروز پلاک شدم
اسد : سلام منم دعوتنامه شهریور اومده پرداخت کردم،از کجا نگاه می کنید تحویل خودرو در کدام مرحله هست؟
عباس : سلام منم مثل شما بوده پرداختم فاکتور شده یانه براتون؟
207 : دوستان دی ماه دعوت نامه شماامده تحویل چند روزه زده
کوییک : شما چند تیری
امیلی : سلام برای من امروز پیامک تکمیل وجه اومد با مبلغ 263 تومن
Gxl1404 : دوست عزیز تکلیف شمامعلومه انشاا... چند روز دیگه ماشینتو تحویل میگیری وای به حال ما که سه ماهه تکمیل وجه کردیم زنگ میزنیم سایپا جواب درست حسابی نمیدن فقط دعوت به صبر فصل مدرسه س و بدون ماشین هزار تا گرفتاری امید نداریم تا عید هم بهمون بدن