کمک های اورژانسی فورد که از سال 2009 بخشی از سیستم اختصاصی SYNC این خودروساز آمریکایی به شمار میرود، از جمله تجهیزات کاربردی است که اگرچه رانندگان امیدوارند هیچگاه از آن استفاده نکنند، اما باعث آرامش خاطر آنان نیز میشود. اکثر افراد پس از تصادف دچار بهت و حیرت میشوند و نمیدانند دقیقا چه اتفاقی افتاده است؛ در این مواقع، معمولا یک نفر نیز با صدای بلند اعلام میکند که با اورژانس تماس بگیرید.
حال کمپانی فورد در برخی محصولات خود این امکان را فراهم آورده است که در صورت باز شدن کیسه هوا هنگام تصادف، پمپ سوخت غیر فعال و به صورت خودکار با اورژانس محلی تماس گرفته میشود. در صورتی که سرنشین نتواند صحبت کند، سیستم SYNC با اپراتور واحد اورژانس صحبت کرده و وقوع تصادف را اعلام میکند. یکی دیگر از ویژگی های جالب توجه این سیستم این است که چنانچه راننده تلفن همراه خود را نیز با سیستم SYNC هماهنگ سازد، هر زمان وارد خودرو شود این دو دستگاه به صورت خودکار به هم متصل و آماده ی کار میشوند. بدین ترتیب، اپراتور اورژانس میتواند به راحتی محل تصادف را شناسایی و نیروهای امدادی را به آنجا اعزام کند. همچنین، شما میتوانید به صورت مستقیم با اپراتور صحبت کنید و وی را از شرایط جسمانی خود مطلع سازید.
یکی از مشتریان فورد که دچار تصادف شده بود، در خصوص سیستم SYNC میگوید: "گمان میکردم این سیستم تنها در کلیپ های تبلیغاتی و به منظور جلب مشتری نشان داده میشود؛ اما هنگام تصادف واقعا با مرکز اورژانس تماس گرفت و پس از آنکه اطلاعات لازم را به آنها دادم، تنها در عرض چند لحظه نیروهای پلیس و آتشنشانی به محل رسیدند و مرا نجات دادند".
برخلاف دیگر سیستم های هشدار تصادف، کمک های اورژانسی فورد نیازی به عضویت و پرداخت صورت حساب ماهانه ندارد و تنها چیزی که لازم دارد، شماره تلفن همراه مشتری است؛ از دیگر ویژگی های سیستم SYNC میتوان به سرعت عمل آن در ارتباط مستقیم با واحد اورژانس اشاره کرد. همین اوامر (سرعت و کیفیت) در شرایط اورژانسی بسیار حائز اهمیت بوده و میتوانند حد فاصل مرگ و زندگی را تعیین کنند؛ به همین دلیل است که SYNC از رقبای خود پیشی گرفته و به سیستمی کارآمد مشهور شده است.
گفتنی است، شما میتوانید با ارتقا سیستم SYNC در تمامی مدل های 2008 و اوایل 2009 محصولات فورد، از خدمات سرویس "گزارش سلامت خودرو (VHR)" نیز استفاده کنید. خودروساز آمریکایی از نیمه سال 2009 تمامی محصولات خود را به این سیستم تجهیز کرده است. با استفاده از این سیستم مالکان میتوانند وضعیت خودروی خود را به صورت مرتب گزارش داده و توصیه های لازم را دریافت کنند. لازم به ذکر است، مالکان محصولات فورد میتوانند با مراجعه به وب سایت www.syncmyride.com محتوای گزارش ها و نحوه ارائه اطلاعات را به میل خود تنظیم کنند؛ با تائید تنظیمات، یک گزارش محرمانه برای مالک فرستاده میشود. ارزیابی وضعیت سیستم ها، برنامه تعمیرات، تعمیرات مورد نیاز پس از آخرین بازدید، و حتی اعلام فراخوان ها، بخش هایی هستند که در این گزارش دیده میشوند. مالکان میتوانند از این گزارش پرینت بگیرند یا آن را به شخص دیگری ایمیل کنند و یا با یک کلیک به وب سایت نمایندگی مورد نظر خود مراجعه و با ارائه این گزارش، درخواست بازدید از خودروی خود را تائید و زمان بازدید را تعیین کنند.
چنانچه در این گزارش با یک مشکل حاد مواجه شوید، سیستم یک پیام متنی به تلفن همراه شما ارسال میکند و در آن توصیه های لازم را برای مدیریت بهینه شرایط توضیح میدهد. این سیستم با فراهم آوردن امکان برقراری و پاسخگویی به تماس های تلفنی به صورت هندزفری و همچنین مدیریت سیستم اطلاعات-سرگرمی، خاطری آسوده را برای رانندگان و سرنشینان به ارمغان میآورد. شما میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سیستم SYNC با مشاوران بخش تکنولوژی کمپانی فورد تماس بگیرید یا به وب سایت www.bobhurleyford.com مراجعه نمایید. مشاوران این کمپانی با شنیدن مشکلات مشتریان خود، متوجه نیازهای آنان شده و راهی برای پاسخگویی و برآورده کردن هرچه بهتر این نیازها مییابند.