معرفی رانندگان فرمول 1 (رومن گروسجن و استفان گوتیرز)

معرفی رانندگان فرمول 1 (گروسجن و گوتیرز)

در این فصل از رقابت های فرمول 1 شاهد حضور 22 راننده و 11 تیم 2 نفری هستیم. قصد داریم در 1Car معرفی مختصری از تمامی رانندگان شرکت کننده در این رقابت حرفه ای داشته باشیم.  هر هفته به معرفی چهار راننده فرمول 1 خواهیم پرداخت و در هر پست با 2 راننده آشنا خواهیم شد. ترتیب معرفی راننده ها براساس حروف الفبای انگلیسی خواهد بود.

 

رومن گروسجن (Roman Grosjean)

معرفی رانندگان فرمول 1 (گروسجن و گوتیرز)

روز تولد: 17 آپریل 1986

محل تولد: سوئیس - ژنو

سن: 27 سال و 19 روز

قد: 180 سانتی متر

وزن: 71 کیلوگرم

تیم فعلی: لوتوس

تیم های پیشین: رنو

معرفی رانندگان فرمول 1 (گروسجن و گوتیرز)

عملکرد در فصل 2013-2014
گرند پری روز مدل خودرو رتبه امتیاز مکان شروع مسابقه
استرالیا-آلبرت پارک 17 مارچ لوتوس (E21) دهم 1 8
مالزی-اسپانگ 24 مارچ لوتوس (E21) ششم 8 11
چین-شانگهای 14 آپریل لوتوس (E21) نهم 2 6
بحرین-بیک 21 آپریل لوتوس (E21) سوم 15 11

"رومن گروسجن" فرزند مادری فرانسوی و پدری سوئیسی است. او در سن 14 سالگی به دنیای رانندگی حرفه ای پا گذاشت و برخلاف شروع دیرهنگام در این مسیر، توانست به سرعت پیشرفت کند و پس از گذشت تنها سه سال به مسابقات فرمول رنو راه یافت و بعد از کسب شش پیروزی در اولین فصل شروع به کارش، قهرمانی سوئیس را بدست آورد. قهرمانی در این تورنومنت و عملکردش در فرمول 3 کافی بود تا تیم رنو با او قراردادی به عنوان برنامه ریز پرورش راننده منعقد کند. "گروسجن" در ادامه مسیر پیشرفت و در سال 2008 به  مسابقات GP2 راه یافت و توانست به مقام قهرمانی سری مسابقات آسیایی دست یابد. در همان سال بود که او در حال تست دادن برای ورود به تیم رنو تلاش می کرد. در همان سال به عنوان راننده آزمایشی تیم فرمول 1 رنو پیوست و در نهایت در اگوست سال 2008 پس از برکناری "نلسون پیکه جونیور" (یکی از رانندگان آن سال تیم رنو) در اواسط فصل، توانست اولین حضورش را به عنوان راننده اصلی تجربه کند.

معرفی رانندگان فرمول 1 (گروسجن و گوتیرز)

نقاط ضعف و قوت

در حالی که بیشتر قهرمانان فعلی فرمول 1 از سنین پایین شروع به رانندگی در مسابقات حرفه ای کردند، پدر "رومن" تا زمانی که در مدرسه پیشرفت نکرده بود به او اجازه شرکت در مسابقات رانندگی را نداده بود. کنترل و تسلط نفس "رومن گروسجن" به عقیده بسیاری از نکات مثبت او به عنوان یک راننده حرفه ای است. در اولین حضورش و در اولین دور مسابقه برخوردی با خودروی راننده تیم فراری "لوکا بیدور" داشت و تنها یک هفته بعد در اسپا با خودروی "جنسن باتن" تصادف کرد و باعث حذف "باتن" و خودش از آن گرندپری شد.

دوران اوج

در دومین فصل حضورش در GP2 رقابت سختی با "نیکو هالک برگ" برای کسب مقام قهرمانی داشت، آن هم درست قبل از اینکه تیم رنو او را جایگزین راننده برکنار شده اش کند.

دوران افول

بعد از اینکه در اسپا باعث ایجاد تصادف بدی شد، کمیته مسابقات، "گروسجن" را از حضور در گرندپری ایتالیا محروم کرد. در ادامه آثار اثر بیادماندنی این راننده سوئیسی را می بینیم.

معرفی رانندگان فرمول 1 (گروسجن و گوتیرز)
معرفی رانندگان فرمول 1 (گروسجن و گوتیرز)
معرفی رانندگان فرمول 1 (گروسجن و گوتیرز)

جملات بیاندماندنی از "گروسجن" و در رابطه با وی

- "همیشه رویای این را در سر داشتم که در فرمول 1 رانندگی کنم. حالا هر بار که به ماشین مسابقه وارد می شوم، حس خاصی به من می دهد."

"باب بل" مدیر تیم رنو در رابطه با او می گوید: "ماشین خیلی خوبی در اختیار او نگذاشته ایم و باید این را در نظر داشته باشیم که "رومن" راننده ای جوان است. بنابراین نمی توانیم از او انتظار بالایی داشته باشیم، نه اینکه او توانایی لازم را ندارد، چراکه من مطمئن هستم، در آینده شاهد شکوفایی استعداد "گروسجن" خواهیم بود."

حاشیه

با وجود اینکه "رومن گروسجن" در دنیای پر زرق و برق فرمول 1 حضور دارد، او در سال های اخیر همچنان به کار در بانک به صورت نیمه وقت ادامه می دهد.

 

استفان گوتیرز (Steban Gutierrez)

معرفی رانندگان فرمول 1 (گروسجن و گوتیرز)

روز تولد: 17 آپریل 1986

محل تولد: مکزیک - مونتری

سن: 21 سال و 274 روز

تیم فعلی: سابر

تیم پیشین: لوتوس ART

معرفی رانندگان فرمول 1 (گروسجن و گوتیرز)

عملکرد در فصل 2013-2014
گرند پری روز مدل خودرو رتبه امتیاز مکان شروع مسابقه
استرالیا-آلبرت پارک 17 مارچ سابر (C32) سیزدهم - 18
مالزی-اسپانگ 24 مارچ سابر (C32) دوازدهم - 14
چین-شانگهای 14 آپریل سابر (C32) حذف 1 17
بحرین-بیک 21 آپریل سابر (C32) هجدهم - 22

"استفان گوتیرز" در سال های ابتدایی رانندگی حرفه ای، یک راننده سریع بود و توانست در جوانی به فرمول 1 راه پیدا کند و حالا او در تیم سابر شانس این را دارد که به عنوان راننده خودش و توانایی هایش را به همه نشان دهد.

معرفی رانندگان فرمول 1 (گروسجن و گوتیرز)

نقاط ضعف و قوت

بدون شک او راننده ای سریع است، اما سوالی که ذهن همه را به خود مشغول کرده، این است که آیا می تواند به طور مدام در مسابقات حضور پیدا کند؟ در مسابقات GP2 سال 2012 به مکان سوم دست پیدا کرد اما در طول فصل چندین بار با تصمیم های عجولانه باعث شد که از کورس قهرمانی دور بماند.

دوران اوج

با قهرمانی مقتدارانه در سری رقابت های GP3 سال 2013 باعث شد که منتقدان به او لقب "انتخاب شده" را دهد.

دوران افول

در حالی که او راننده رزرو تیم سابر بود، در سال 2011 او به عنوان جانشین "سرخیو پرز" برای گرندپری استرالیا انتخاب نشد.

معرفی رانندگان فرمول 1 (گروسجن و گوتیرز)

جملات بیاد ماندنی از "گوتیرز"

- "من کاملاً به سختی رقابت های فرمول 1 آگاه هستم. در GP2 آن طور که انتظار داشتم، نتوانستم همیشه در اوج باشم اما در فصل 2012، موفقیت آمیزتر عمل کردم؛ چراکه انسان از تجربه ها پند می گیرد."

- "رسیدن من به فرمول 1 یک پروژه خانوادگی بود و تلاش برادرانم، خواهرم و به ویژه پدر و مادرم کمک بسیار زیادی به من کرد. پدرم کسی بود که اولین سرما گذاری را روی من انجام داد و اگر او نبود، من هم در فرمول 1 جایی نداشتم."

حاشیه

"استفان گوتیریز" در فصل 2012 مسابقات GP2 از کوتاه کردن موی سرش خودداری کرد، تنها به این دلیل که فکر می کرد، ممکن است برایش بد شانسی بیاورد.


 

منبع

Espnf1

برچسب : رانندگان , فرمول , 1 , همیلتون , هوکنبرگ






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

کاربر: Goyban Bahar
2

ممنون
این مقاله های فرمول 1 خیلی خوب هستند، یه موقع بخاطر نداشتن نظر قطعش نکنیدا!!!
20:54  1392/02/11
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
وحید : دوست عزیز سانروف برای بیرون اومدن بچه نیست این کار خطرناکه
حمید : تبدیل و تکمیل ۲۰ خرداد
مرتضی : تکمی وجه ۱۸ اسفند cvt g هیچ خبری نیست
hadi : سلام خدمت منتظران شاهین پلاس من واریزی اولم بهمن بوده واریزی دوم قرار بود شهریور باشه ولی هنوز پیام نیومده با این اوصاف باید روی 1405 حساب کنیم خدا نگذره ازشون با اون پول اولیه هرجا سرمایه گذاری کرده بودم الان دوتا ماشین میتونستم بخرم کسی خبر داره کی پیام میاد برای شهریوری ها؟ وچقدر باید بپردازیم؟از کجا میتونیم آمار بگیریم
امین لرستان : سلام ببخشید تکمیل وجه کی هستید آخه من تیر تکمیل کردم این اجازه رو ندارم
مهدی : 19 اسفندم در انتظار بدون سانروف تبدیل نزدم منتظر cvt g
اقتدار بختیاری : درود من یک خودرو پادرا لازم دادم بازنشسته نیرو دریایی و کشاورز هستم لطفا همکاری بفرمایید چک صیاد دارم
اردیبهشت ۲۱ : کسی میدونه چند تا اردیبهشتی هست
مجید : دوستان کسی هست خودروی تارا تحویل 1 مهر به بعد که ماشینش فاکتور شده باشه ؟ میخوام ببینم این که نوشته قرارداد های ماه جاری در حال فاکتور هستن اصلا کسی فاکتور شده ؟
وحید بی پلاک : مبارکه عزیز،کمی هول شدی بجای اسفند نوشتی شهريور، اشکال نداره،شیرینی ما فراموش نشه.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پناه : سلام دوستان دنا 6 دنده رینگ المینیوم تحویل 31 مرداد واریزی اولم 23بهمن واریزی دوم 9تیر 3مهر فاکتور شد 6مهر پلاک شد 7مهر صدور اسناد 10 مهر حمل و امروز ماشین رو تحویل گرفتیم .خیلی حس خوب و شیرینی ماشین فوق العاده ی امیدوارم همه دوستان زودتر ماشینشو تحویل بگیرن
عادل : دوستان تو شهریور ماه که فروش گزاشته بودن کسی بعد پذیرش فاکتور شده من نیسان تک ثبت کردم 31 پذیرش شدم ولی فاکتور نشدم اگه کسی فاکتور شده بگه تک بوده یا دو گانه ممنون
Gxrl فروش فوق العاده : شورشو دیگه دارن در میارن سر فاکتور Gxrlفروش فوق العاده های اسفند و فروردین انگار نه انگار معلوم نیست کی میخوان فاکتور رو شروع کنن
207 تیو تری تحویل 90 روزه : سلام دوستان روال فاکتور 207 تیوتری چطوری پیش میره ممنون کسی تازه فاکتور شده اعلام کنه 207 تیوتری ممنون🙏
رسول : سایپا می دونسته این مدل زامیاد پلاک نمیشه، اما نمی خواسته ضرر کنه ، پس می فروشه به ما بیچاره ها ، حالا پلاک شد که خوبه براشون، نشه هم مهم نیست ، چون پولش رو از ما بدبخت بیچاره ها گرفتن ،قانونی هم وجود نداره برای اینکه حمایت کنه از ما .
دنا اتومات اپشنال تیتانیومی : منم تحویل ابانم احتمالا رنگ سفید ها رو زو دتر فاکتور کردن
Maryam : سلام مک یک اسفندم فوق العاده
مهدی : هفت اسفند
اسقاطی اردیبهشت : پلاک آنلاین شدی یا فیزیکش اومد؟
اسقاطی اردیبهشت : فاکتور آنلاین یا فیزیکی