معرفی رانندگان فرمول 1 (رومن گروسجن و استفان گوتیرز)

معرفی رانندگان فرمول 1 (گروسجن و گوتیرز)

در این فصل از رقابت های فرمول 1 شاهد حضور 22 راننده و 11 تیم 2 نفری هستیم. قصد داریم در 1Car معرفی مختصری از تمامی رانندگان شرکت کننده در این رقابت حرفه ای داشته باشیم.  هر هفته به معرفی چهار راننده فرمول 1 خواهیم پرداخت و در هر پست با 2 راننده آشنا خواهیم شد. ترتیب معرفی راننده ها براساس حروف الفبای انگلیسی خواهد بود.

 

رومن گروسجن (Roman Grosjean)

معرفی رانندگان فرمول 1 (گروسجن و گوتیرز)

روز تولد: 17 آپریل 1986

محل تولد: سوئیس - ژنو

سن: 27 سال و 19 روز

قد: 180 سانتی متر

وزن: 71 کیلوگرم

تیم فعلی: لوتوس

تیم های پیشین: رنو

معرفی رانندگان فرمول 1 (گروسجن و گوتیرز)

عملکرد در فصل 2013-2014
گرند پری روز مدل خودرو رتبه امتیاز مکان شروع مسابقه
استرالیا-آلبرت پارک 17 مارچ لوتوس (E21) دهم 1 8
مالزی-اسپانگ 24 مارچ لوتوس (E21) ششم 8 11
چین-شانگهای 14 آپریل لوتوس (E21) نهم 2 6
بحرین-بیک 21 آپریل لوتوس (E21) سوم 15 11

"رومن گروسجن" فرزند مادری فرانسوی و پدری سوئیسی است. او در سن 14 سالگی به دنیای رانندگی حرفه ای پا گذاشت و برخلاف شروع دیرهنگام در این مسیر، توانست به سرعت پیشرفت کند و پس از گذشت تنها سه سال به مسابقات فرمول رنو راه یافت و بعد از کسب شش پیروزی در اولین فصل شروع به کارش، قهرمانی سوئیس را بدست آورد. قهرمانی در این تورنومنت و عملکردش در فرمول 3 کافی بود تا تیم رنو با او قراردادی به عنوان برنامه ریز پرورش راننده منعقد کند. "گروسجن" در ادامه مسیر پیشرفت و در سال 2008 به  مسابقات GP2 راه یافت و توانست به مقام قهرمانی سری مسابقات آسیایی دست یابد. در همان سال بود که او در حال تست دادن برای ورود به تیم رنو تلاش می کرد. در همان سال به عنوان راننده آزمایشی تیم فرمول 1 رنو پیوست و در نهایت در اگوست سال 2008 پس از برکناری "نلسون پیکه جونیور" (یکی از رانندگان آن سال تیم رنو) در اواسط فصل، توانست اولین حضورش را به عنوان راننده اصلی تجربه کند.

معرفی رانندگان فرمول 1 (گروسجن و گوتیرز)

نقاط ضعف و قوت

در حالی که بیشتر قهرمانان فعلی فرمول 1 از سنین پایین شروع به رانندگی در مسابقات حرفه ای کردند، پدر "رومن" تا زمانی که در مدرسه پیشرفت نکرده بود به او اجازه شرکت در مسابقات رانندگی را نداده بود. کنترل و تسلط نفس "رومن گروسجن" به عقیده بسیاری از نکات مثبت او به عنوان یک راننده حرفه ای است. در اولین حضورش و در اولین دور مسابقه برخوردی با خودروی راننده تیم فراری "لوکا بیدور" داشت و تنها یک هفته بعد در اسپا با خودروی "جنسن باتن" تصادف کرد و باعث حذف "باتن" و خودش از آن گرندپری شد.

دوران اوج

در دومین فصل حضورش در GP2 رقابت سختی با "نیکو هالک برگ" برای کسب مقام قهرمانی داشت، آن هم درست قبل از اینکه تیم رنو او را جایگزین راننده برکنار شده اش کند.

دوران افول

بعد از اینکه در اسپا باعث ایجاد تصادف بدی شد، کمیته مسابقات، "گروسجن" را از حضور در گرندپری ایتالیا محروم کرد. در ادامه آثار اثر بیادماندنی این راننده سوئیسی را می بینیم.

معرفی رانندگان فرمول 1 (گروسجن و گوتیرز)
معرفی رانندگان فرمول 1 (گروسجن و گوتیرز)
معرفی رانندگان فرمول 1 (گروسجن و گوتیرز)

جملات بیاندماندنی از "گروسجن" و در رابطه با وی

- "همیشه رویای این را در سر داشتم که در فرمول 1 رانندگی کنم. حالا هر بار که به ماشین مسابقه وارد می شوم، حس خاصی به من می دهد."

"باب بل" مدیر تیم رنو در رابطه با او می گوید: "ماشین خیلی خوبی در اختیار او نگذاشته ایم و باید این را در نظر داشته باشیم که "رومن" راننده ای جوان است. بنابراین نمی توانیم از او انتظار بالایی داشته باشیم، نه اینکه او توانایی لازم را ندارد، چراکه من مطمئن هستم، در آینده شاهد شکوفایی استعداد "گروسجن" خواهیم بود."

حاشیه

با وجود اینکه "رومن گروسجن" در دنیای پر زرق و برق فرمول 1 حضور دارد، او در سال های اخیر همچنان به کار در بانک به صورت نیمه وقت ادامه می دهد.

 

استفان گوتیرز (Steban Gutierrez)

معرفی رانندگان فرمول 1 (گروسجن و گوتیرز)

روز تولد: 17 آپریل 1986

محل تولد: مکزیک - مونتری

سن: 21 سال و 274 روز

تیم فعلی: سابر

تیم پیشین: لوتوس ART

معرفی رانندگان فرمول 1 (گروسجن و گوتیرز)

عملکرد در فصل 2013-2014
گرند پری روز مدل خودرو رتبه امتیاز مکان شروع مسابقه
استرالیا-آلبرت پارک 17 مارچ سابر (C32) سیزدهم - 18
مالزی-اسپانگ 24 مارچ سابر (C32) دوازدهم - 14
چین-شانگهای 14 آپریل سابر (C32) حذف 1 17
بحرین-بیک 21 آپریل سابر (C32) هجدهم - 22

"استفان گوتیرز" در سال های ابتدایی رانندگی حرفه ای، یک راننده سریع بود و توانست در جوانی به فرمول 1 راه پیدا کند و حالا او در تیم سابر شانس این را دارد که به عنوان راننده خودش و توانایی هایش را به همه نشان دهد.

معرفی رانندگان فرمول 1 (گروسجن و گوتیرز)

نقاط ضعف و قوت

بدون شک او راننده ای سریع است، اما سوالی که ذهن همه را به خود مشغول کرده، این است که آیا می تواند به طور مدام در مسابقات حضور پیدا کند؟ در مسابقات GP2 سال 2012 به مکان سوم دست پیدا کرد اما در طول فصل چندین بار با تصمیم های عجولانه باعث شد که از کورس قهرمانی دور بماند.

دوران اوج

با قهرمانی مقتدارانه در سری رقابت های GP3 سال 2013 باعث شد که منتقدان به او لقب "انتخاب شده" را دهد.

دوران افول

در حالی که او راننده رزرو تیم سابر بود، در سال 2011 او به عنوان جانشین "سرخیو پرز" برای گرندپری استرالیا انتخاب نشد.

معرفی رانندگان فرمول 1 (گروسجن و گوتیرز)

جملات بیاد ماندنی از "گوتیرز"

- "من کاملاً به سختی رقابت های فرمول 1 آگاه هستم. در GP2 آن طور که انتظار داشتم، نتوانستم همیشه در اوج باشم اما در فصل 2012، موفقیت آمیزتر عمل کردم؛ چراکه انسان از تجربه ها پند می گیرد."

- "رسیدن من به فرمول 1 یک پروژه خانوادگی بود و تلاش برادرانم، خواهرم و به ویژه پدر و مادرم کمک بسیار زیادی به من کرد. پدرم کسی بود که اولین سرما گذاری را روی من انجام داد و اگر او نبود، من هم در فرمول 1 جایی نداشتم."

حاشیه

"استفان گوتیریز" در فصل 2012 مسابقات GP2 از کوتاه کردن موی سرش خودداری کرد، تنها به این دلیل که فکر می کرد، ممکن است برایش بد شانسی بیاورد.


 

منبع

Espnf1

برچسب : رانندگان , فرمول , 1 , همیلتون , هوکنبرگ






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

کاربر: Goyban Bahar
2

ممنون
این مقاله های فرمول 1 خیلی خوب هستند، یه موقع بخاطر نداشتن نظر قطعش نکنیدا!!!
20:54  1392/02/11
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
رضا : من آذرماه ثبت نام کرده بودم تحویل فروردین ماه بود که الان فاکتور شده و پلاک م شده
اردی پلاس : وای دلم آب شد.مبارکت باشه. انقدر ذوق داری ،که ساعت ۲ نیمه شب هم بیداری! درکت میکنم.
محسن : با سلام خدمت دوستان عزیز و بالاخص شاهین سواران محترم لطفا تجربه رانندگی با خودروی مذکور ومعایب و مزایا ونقاط ضعف ماشین رو بفرمایید و اگر برای حل مشکل پیش آمده راه حل دارید عنوان نمایید .دوم اینکه آیا آمپر آب ماشین بالا میاد توضیح مختصر و راه حل باچگونگی رفع مشکل با تشکر
میرزاده مشفقی : دوستان جان سلامی دیگر تجربه رانندگی شاهین پلاس بعد از ده هزار کیلومتر... چندروز پیش بردم سرویس دوم بعد از 9000 کیلومتر رانندگی روغن هیوندای 5 دابلیو 30 میریزن و روغن خوبیه کیفیتش قبل تعویض خوب بود خود شرکت برای پلاس میگه هر ده هزار کیلومتر بیار عوض کن ولی توصیه میکنم هر پنج هزار کیلومتر خودتون بیرون یا اگه وقت اضافه دارید داخل نمایندگی عوض کنید ، ماشین تا الان خداراشکر ایرادی نداشته و سواری و کیفیت رانندگی خوبی داره ، اگر لاستیک پهن بندازید یکم نرمی خودرو کم میشه من کمهو 205 انداختم نسبت به 185 بارز کوبش بیشتر شده ولی کنترل و فرمان پذیری و طبیعتا ریسک سرعت و مخاطرات جاده پایین میاد ... امیدوارم همه چشم انتظاران بزودی خودروشون رو تحویل بگیرن و لذت ببرن موید باشید
ali s3 : سلام انصراف بهترین گزینه هست، پارسال تیر s3 نوشتیم که تحویل ابان بود، دی ماه بهمون گفتن توقف تولید شده، طرح جایگزین بردارید یا sr3 تبدیل کنید تمامی طرح های جایگزین باید پول بیشتری میدادیم و تحویل تا همین اردیبهشت طول میکشید تبدیل به sr3 کردیم. تازه توی این یک هفته پلاک و بیمه شده هنوز بعد از یکسال دستمون نرسیده ماشین یادمه با خبر توقف تولید s3 میگفتن یک قطعه از x5 هم نیست و اونم چندین ماه عقب افتاد اگه میتونید از بازار بخرید، ثبت نام توی این وضعیت لشتباهه
Shahin G : کلا اونایی ک نزدیکندهمراه خودتون چنتا دیگم بیارید کی میدونه اونا حواله دارن یا نه والابلا اینا اگ نریم تجمع ماشین نمیدن البته تجمع درست حسابی ن مثل قبلی
علی : معراج عزیز ببخشید A5 شما چه رنگی و ثبت نام کی هستید؟
تارا دستی سفید فروش فوری : رنگ سفید تحویل ۶ تیر نهم فاکتور ۱۲ ام تخصیص پلاک انشاله هرچه زودتر فاکتور باشین واقعا بی ماشینی سخته
میرزاده مشفقی : دوستان جان سلامی دیگر تجربه رانندگی شاهین پلاس بعد از ده هزار کیلومتر... چندروز پیش بردم سرویس دوم بعد از 9000 کیلومتر رانندگی روغن هیوندای 5 دابلیو 30 میریزن و روغن خوبیه کیفیتش قبل تعویض خوب بود خود شرکت برای پلاس میگه هر ده هزار کیلومتر بیار عوض کن ولی توصیه میکنم هر پنج هزار کیلومتر خودتون بیرون یا اگه وقت اضافه دارید داخل نمایندگی عوض کنید ، ماشین تا الان خداراشکر ایرادی نداشته و سواری و کیفیت رانندگی خوبی داره ، اگر لاستیک پهن بندازید یکم نرمی خودرو کم میشه من کمهو 205 انداختم نسبت به 185 بارز کوبش بیشتر شده ولی کنترل و فرمان پذیری و طبیعتا ریسک سرعت و مخاطرات جاده پایین میاد ... امیدوارم همه چشم انتظاران بزودی خودروشون رو تحویل بگیرن و لذت ببرن موید باشید
تجمع تجمع تجمع : تاریخ تجمع سه شنبه 17 تیر ماه صبح ساعت 9 صبح جلو شرکت
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد : سلام تحویل شهریور دعوت تبدیل آلومینیوم آمده چکار کنیم آلومینیوم بزنیم یا فولادی .24 تفاوت قیمتش است نظرتون برام مهمه
0019 : 🦈کش همین حرفت خودش پیگرد قانونی داره داره بزار ماشین بیاد ببین چی میشه ب سرت بعدش
امین : درود دوستان برا دنا 5 دنده سود تاخیر روزانه چقد میدن؟
مصطفی اسفند402 مهر403 : ممنونم .باشیم و باشید برای روزهایی با آرامش، برای شادی های بیشتر ،دلخوشی هایی فراتر از داشتن یک خودرو
دوگانه تیر تبدیل تک گانه : منم 19 تکمیل وجه کردم فاکتور شده پلاک آنلاینم نوشته دیروز چراغ تحویلم روشن شده کسی خبر داره کی میاد حدودا؟
فوق العاده : هیچ کی اطلاع نداره...بستگی به حال سایپا داره....هر وقت عشق کنه بهت میدن
اهواز تحویل 6 تیر فوری : دوستان سلام. سوال داشتم : مگه جریمه تاخیر با جریمه تحویل با هم فرق دارند؟ فروش فوری روزی 600 تومن جریمه تاخیر داره، اگر فاکتور بشه تا زمان تحویل میگن جریمه تحویل داره، راسته این قضیه؟ جریمه تحویل روزی چند تومنه؟ کسی اطلاع داره؟
5دنده فوری تحویل مرداد : سلام آقای اکبری.شما ماشینتون 6دنده هست احتمالا.چقد پرداختی داشتین؟چون من دنا 5دنده هست تحویل 14مرداد نوشته فاقد صف فاکتور.یه بررسی بکن واطلاع بده
آنا : سلام دوست عزیز ... برای منم 31 خرداد قرار بود تحویل بدن هنوز خبری نیست ،پانا رینگ فولادی طرح مادران بی زحمت هر وقت خبری شد تاریخ دقیق منم در جریان بذار ارادتمندم
مجید : منکه تحویل مرداد 1404 دعوتنامه دیروز آمد و تا 25 تیر مهلت پرداخت دادن 207 پانا قالپاق طرح فرسوده . . .