عملکرد منبع اگزوز

عملکرد منبع اگزوز

اگر به حال صدای موتور خودرویی که منبع اگزوز ندارد را شنیدید، متوجه تفاوت فاحش این صدا زمانی خواهید شد که منبع اگزوز وجود دارد. در داخل منبع اگزوز، با مجموعه لوله هایی سوراخ دار روبرو خواهیم شد که به دقت همانند آلات موسیقی تنظیم می‌شوند. این بخش به منظور انعکاس امواج صدای تولید شده از موتور به روشی که صدای آن را تعدیل کند، طراحی شده است. این منبع از تکنولوژی های ظریفی برای کاهش صدا استفاده می‌کند. در این مقاله قصد داریم تا نگاهی به داخل این منبع و نحوه عملکرد آن داشته باشیم ولی در ابتدا باید کمی در مورد ماهیت این صدا صحبت کنیم. 

 

محل تولید صدا

عملکرد منبع اگزوز

صدا یک موج فشرده از پالس هایی است که از نوسان فشار هوا ایجاد می‌شود. این پالس ها در هوا با سرعت صوت حرکت می‌کنند. در موتور، این پالس ها زمانی ایجاد می‌شود که دریچه اگزوز باز و جریان گاز فشرده ناگهان وارد سیستم اگزوز می‌شوند. مولکول های این گاز با مولکول های کم فشار داخل لوله برخورد می‌کنند و نتیجه ای غیر از فشردگی به بار نمی‌آورد. این مولکول های فشرده، مولکول های همجوار موجود در لوله را نیز، فشرده می‌کنند و منطقه کم فشار پشت سر ترک می‌کند. به این ترتیب، موج صدا خیلی سریع تر از جریان گاز درون لوله حرکت می‌کند. زمانی که پالس ها به گوش شما می‌رسند، پرده گوش به لرزش می‌افتد  و مغزتان این لرزش را صدا تلقی می‌کند. دو مشخصه اصلی موج، تعیین کننده درک ما از صدا هستند :

بسامد موج صدا – بسامد بیشتر به معنای تغییر سریع تر فشار هوا می‌باشد. هر چه موتور سریع تر کار کند، صدای زیرتری را می‌شنویم و تغییرات کندتر صدای بم تری را تولید می‎‌کند.

سطح فشار هوا – دامنه موج، بلندی صدا را تعیین می‌کند. امواج صوتی با دامنه بیشتر، پرده گوش ما را بیشتر حرکت می‌دهند و ما صدای بلندتری را درک می‌کنیم.  

به این ترتیب مشخص می‌شود که می‌توان دو یا چند موج را با هم ترکیب کرد تا صدای کمتری تولید شود. در ادامه مطلب، خواهیم دید این موضوع چگونه اتفاث می‌افتد.

 

چگونه می‌توان صدا را از بین برد؟

عملکرد منبع اگزوز

صدایی که گوش شما می‌شنود، حاصل جمع همه امواجی است که در یک لحظه به گوش‌تان برخورد می‌کند. وقتی در حال گوش دادن به اجرای زنده یک گروه موسیقی هستید، با وجود این که صدا از چندین منبع متعدد می‌شنوید، موج هایی که پرده گوش را تحریک می‌کنند، با هم جمع می‌شوند؛ بنابراین، پرده گوش شما در یک لحظه، تنها یک موج را احساس می‌کند. اکنون به بخش جذاب آن می‌رسیم : امکان تولید یک موج صدا که دقیقا متضاد موج دیگری باشد، وجود دارد. این کار دقیقاً همان چیزی است که هدفون های صدا گیر انجام می‌دهند.

عملکرد منبع اگزوز

هر دو موج صدا، صداهای خالص هستند. اگر هر دو موج هم فاز باشند، دانگ صدا دو برابر می‌شود، به این حالت، تداخل سازنده گویند. از طرفی، اگر فشار یک موج حداکثر و فشار موج دیگر حداقل باشد و دو موج دقیقا متضاد یکدیگر باشند، یکدیگر را خنثی می‌کنند؛ به این حالت، تداخل مخرب گفته می‌شود. اگر هر دو این موج ها در یک زمان به پرده گوش برسند، صدایی نخواهید شنید چون موج ها یکدیگر را خنثی می‌کنند.

     

سفری به درون یک منبع اگزوز

عملکرد منبع اگزوز

درون منبع اگزوز، لوله های متعددی وجود دارد. این لوله ها به گونه ای طراحی شده اند که امواج رابازتاب دهند ، به این ترتیب ، امواج با یکدیگر تداخل و  همدیگر را خنثی خواهند کرد. بیایید نگاهی به داخل این منبع اگزوز بیندازیم. گازهای اگزوز و امواج صدا هر دو از لوله مرکزی وارد می‌شوند. این امواج به دیواره منبع برخورد می‌کنند و از طریق سوراخی که درون بدنه اصلی قرار دارد وارد بدنه اصلی منبع می‌شوند. این امواج از میان مجموعه ای سوراخ عبور کرده و وارد یک محفظه دیگر می‌شوند. این محفظه که تشدیدکننده نامیده می‌شود، از طریق سوراخی به اولین محفظه متصل شده است. این تشدید کننده شامل حجم هوای مشخص و طول معینی است تا موجی تولید کند تا صدایی با بسامد مشخص را خنثی کند. اما این کار چگونه روی می‌دهد؟ بیایید نگاه نزدیکتری به این موضوع بیندازیم.

 

تشدید کننده

عملکرد منبع اگزوز

زمانی که یک موج به سوراخ برخورد می‌کند، بخشی از آن وارد محفظه و بخشی بازتاب می‌یابد. موجی که وارد محفظه می‌شود، به دیواره منبع برخورد و به طرف خارج سوراخ برگردانده می‌شود. طول این محفظه به گونه‌ای محاسبه می‌شود که این موج درست بعد از بازتاب موج بعدی از محفظه خارج شود. به این ترتیب، بخش پرفشار موجی که از محفظه خارج می‌شود، با بخش کم فشار موجی که از محفظه خارجی بازتاب می‌یابد، با هم تداخل و هر دو موج یکدیگر را خنثی می‌کنند. 

عملکرد منبع اگزوز

 

امواج صدا درون منبع اگزوز خنثی می‌شوند

عملکرد منبع اگزوز

در حقیقت، صدایی که از موتور می‌آید، ترکیبی است از اصوات با بسامدهای متفاوت و به دلیل این که این بسامدها به بستگی به دور موتور دارند،صدای موتور هیچ وقت بسامد معینی ندارد. طراحی تشدید کننده به گونه‌ای است که بتواند هنگام افزایش صدای موتور و در محدوده وسیع فرکانسی بهترین عملکرد از خود به نمایش بگذارد؛ اما زمانی که بسامد با چیزی که تشدید کننده برای آن طراحی شده، برابری نکند، کمی تداخل مخرب به وجود می‌آید. در برخی خودروها، به ویژه خودروهای لوکس که عملکرد آرام و ساکت در آنها اهمیت زیادی دارد، بخش دیگری به سیستم اگزوز اضافه شده است که شبیه منبع اگزوز می‌باشد، اما تشدیدکننده نام دارد. این دستگاه عملکرد مشابهی همانند محفظه تشدیدکننده در منبع اگزوز دارد؛ ابعاد آن به گونه‌ای محاسبه می‌شود که بسامد امواج را از طریق تشدیدکننده منعکس و به خنثی شدن بسامدهای صدایی مشخص در اگزوز کمک می‌کند. یک ویژگی دیگر نیز، در منبع اگزوز برای کمک به کاهش صدا به روش های متعدد وجود دارد؛ بدنه این منبع از سه لایه ساخته شده است : دو لایه نازک فلزی با یک لایه ضخیم تر و تا حدودی لایه جداکننده که بین آنها قرار دارد. همین موضوع امکان جذب برخی پالس های فشار را به بدنه می‌دهد. همچنین لوله های ورودی و خروجی درون محفظه اصلی سوراخ سوراخ شده‌اند تا امکان ایجاد هزاران پالس کوچک فشار درون محفظه ی اصلی به اضافه جذب صدا توسط منبع اگزوز، فراهم شود.

 

فشار برگشتی و انواع دیگر منبع اگزوز

عملکرد منبع اگزوز

یکی از مهمترین خصوصیت منبع اگزوز، میزان فشار برگشتی تولیدی در آنها می‌باشد. به دلیل عبور گازهای خروجی از سوراخ ها و مجراهای موجود در منبع اگزوزهایی که در بخش قبلی به آنها پرداختیم، فشار برگشتی زیادی تولید می‌شود؛ همین امر می‌تواند کمی از توان موتور را کاهش دهد. انواع دیگری از منبع اگزوز وجود دارد که می‌تواند فشار برگشتی را کاهش دهد. یک نوع آن که برخی مواقع بسته شیشه‌ای نامیده می‌شود، تنها از جذب کننده ها برای کاهش صدا استفاده می‌کند. برای منبع اگزوزی مانند این، گازهای خروجی مستقیما از طریق لوله‌ای که سوراخ سوراخ است، عبور می‌کنند. اطراف این لوله را لایه ای از شیشه جدا کننده که برخی از فشارهای تپش را جذب می‌کند، احاطه شده است. لازم به ذکر است که اطراف این شیشه جدا کننده را لایه ای فولادی پوشانده است. این منبع اگزوزها محدودیت بسیار کمتری ایجاد می‌کنند اما صدا را به خوبی منبع اگزوزهای رایج کاهش نمی‌دهد.

 

منبع اگزوزهای صدا خفه کن

عملکرد منبع اگزوز

آزمایشات کمی روی منبع اگزوزهای مجهز به صدا خفه کن، به ویژه روی ژنراتورهای صنعتی صورت گرفته است. این سیستم از چند میکروفن و یک بلندگو تشکیل شده است. بلندگو درون لوله ای قرار دارد که اطراف لوله اگزوز پیچیده شده است، به صورتی که صدا در مسیری مشابه حرکت و از اگزوز خارج می‌‌شود. یک کامپیوتر، میکروفن هایی که قبل و بعد از بلندگو قرار گرفته‌اند را کنترل می‌کند. با دانستن طول و شکل لوله ها، کامپیوتر می‌تواند سیگنالی را برای تحریک بلندگو ایجاد کند. این موضوع می‌تواند بسیاری از صدای تولیدی ژنراتور را خنثی کند. میکروفن موجود در بخش پایینی لوله، به کامپیوتر اجازه می‌دهد به عملکرد آنها پی ببرد و به این ترتیب، تنظیمات مورد نیاز را انجام دهد. 


منبع

HowStuffWorks

برچسب : منبع اگزوز , موج فشار , گاز فشرده , بسامد موج , صدا خفه کن , تشدیدکننده , خودروهای لوکس






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

83 نظر

یوسف
0

سلام .بنده ۱۵ روز پیش تندر مدل ۹۰ را به تعمیرگاه در شهرستان خوی بردم حین باز کردن اگزوز از موتور ماشین بنده در آنجا بودم مکانیک یک قطعه کوچک تقریبا اندازه ۲ بند انگشت از پشت واشر گلویی بیرون آورد .موقع بستن بنده در کنار ماشین نبودم .الان از آن زمان اتومبیل بنده در حرکت در دنده ۲ باسرعت کم یک صدای حالت غر از گلویی میآید بارها به مکانیک مراجعه کردم وگفتم آن قطعه که پشت واشر گلویی بود به سر جایش گذاشتید .مکانیک رسما انکار می‌کند که چنین قطعه ای اصلا در تندر موجود نیست اگه موقع باز کردن خودم ندیده بودم تعجب میکردم .خلاصه از شما کارشناس محترم چطور میشه آن قطعه که حالت صدا خفه کن دارد تهیه و به سر جایش انداخت .چون بنده در شهرمان از هر ابزار فروش سوال کردم آنها هم گفتند چنین قطعه ای در ال ۹۰ وجود ندارد بنده را راهنمایی فرمایید .با تشکر کرمانی از شهرستان خوی
13:41  1403/07/29
پاسخ دادن
ممد
0

دوستان حذف کاتالیزور. باعث بالا رفتن مصرف سوخت و زیاد شدن صدای خودرو میشه بشکلی. که خودرو مثل اسقاط صدا میده. کاتالیزور باید نصب باشه ولی دقت کنید شکسته و ذوب شده نباشه که باعث گیر کردن. دود و صدمه به خودرو میشه . برخی دوستان ریمپ میکنن شتاب خودرو بالا بره اینکار اشتباهه. چون کارخونه همیشهده پونزده درصد از حداکثر توان رو کم تنظیم میکنه. که به موتور فشار وارد نشه. عمر موتور کم میشه. ضمن اینکه ممکنه بعد یه سال چک و ارورها پدیدار بشه. سعی کنید تو سی و پنج تا دو ر موتور دنده تعویض بشه. تا اخرین نفس موتور گاز رو ور نکنید. تو سربالایی در چهل تا دنده بدید. دست رو دنده پا رو کلاچ در حرکت موجب اسیب میشه. فرمان خودرو را تا اخر نپیچانید همیشه کمی مانده نگهدارید تا عمر لاستیک. گردگیر و پلوس و اجزای جعبه فرمان بالا بره. سعی کنید فیلتر بنزین. را با هر تعویض روغن تمیز یا تعویض کنید. در روزهای گرم باک حدااقل تا سه چهارم بنزین داشته باشد. باک را خالی نکنید فیلتر هوا را هر دوهفته بادگیری کنید فیلتر کابین را نیز همین. از ریختن اب لوله کشی خودداری کنید. و...
04:01  1400/12/20
پاسخ دادن
teddy
4

پژو دزد نیست؟ پس چجوری راضی شد با ایران خودرو با هم سر مردم کلاه بزارن و یک مدل از ۲۰۶ رو با اسم ۲۰۷ بندازن به مردم؟
02:24  1394/08/04

حسین احمدی
6

حاجی من اگزوز موتور رو سرش با سنگ فرز بریدم تموم قطعات داخل صدا خفه کن رو در اوردم یعنی دفه اول که روشن کردم خودم از صداش میترسیدم ولی الان با همون اگزوز با گاز اخر تو خیابون میرم صداش تا دوتا محله اون ور تر میره خخخخح😂😂
21:04  1400/09/11
پاسخ دادن
اشکان
43

تو و امثال تو تو بچگی بچه های محل ترتیبتون رو میدادند به خاطر همین عقده ای شدین و برای خودنمایی تنها کاری که بلدین مردم آزاری با اگزوز شکاری هست.پلیس باید پوست شماها رو بکنه
13:10  1400/10/24

سینا
0

قطعا روزی هزار بار واسه مادر ناسزا داری میخری.
08:19  1403/05/26

خبره
0

باسلام و عرض ادب
لوله اگزوز خودروی ساینا در مسیر خود و بعد از کاتالیزور و قبل از صدا خفه کن از دو زاویه تقریبا 90 درجه عبور می کند. آیا حذف این دو زاویه و قرار دادن لوله اگزور در مسیر مستقیم و به تبع کوتاه شدن مسیر، تاثیر مثبتی در کارکرد خودرو دارد؟(در صورت امکان توضیح داده شود)
15:41  1400/06/18
پاسخ دادن
میرزا
0

سلام لطفا درباره گزاز موتور هم‌بزارید
19:38  1400/05/24
پاسخ دادن
هوشمند
0

چه مشکلی دراگزوزموجب خاموش شدن ماشین میشود؟
14:48  1400/03/12
پاسخ دادن
غضنفر
0

سلام من ی خر دارم خیلی شتابش بالاس ۴تا تربو داره باید چیکاریش کنم ۲۴ سوپاپم هس نمیتونم کنترلش کنم سرعت نور راه میره
17:06  1400/03/11
پاسخ دادن
عباس
0

سلام ببخشیدخودرومن ال نوده وزیرماشینم بین جاده وکنارجاده که۴۰یا۵۰سانتی بودکشیده شدوصدای اکسوزعوض شدوبعدازچندروزمنبع اکسوزازلوله ی میانی جدامیشه درحدود۴یا۵سانت بایدکرد اکسوزعوض شه وآیاتواین چندروزکه سوارشدم به موتوروبقیه جای موتوراسیب رسیده ممنون اگه بگین
03:11  1400/01/22
پاسخ دادن
حسن
0

من نيسان دارم منبع خالي است ولي هيچ صدايي تقير نکرده
18:36  1399/12/30
پاسخ دادن
Reza
0

سلام کاتالیزو اگزوز پارس شکسته بود خالیش کردم‌همونو بستم مشکلی میش نمیاد آیا صدای لرزش اتاق به همین‌ربط داره راهنمایی بفرمایید لطفا
00:33  1399/12/17
پاسخ دادن
محمد
0

سلام و خسته نباشيد
ازتون يه سوالي داشتم من ٢٠٦sdدارم هدرز انداختم و كاتاليز رو حذف كردم وقتي هاوارد ميندازم صداي كل ماشين تَو مياد وفتي سايلنس هم وصل باشه.چيكار كنم وقتي اگزوز خودش رو وصل ميكنم صدا قطع ميشه.
19:46  1399/11/10
پاسخ دادن
مهدی
0

سلام و درود ممنون از مطلب آموزنده و کاملا علمی نکات بسیار جالبی عنوان فرمودید ممنون میشم گرافیک تحلیل بر هم نهی موج درون چمبر رو هم بگذارید یا علی
02:21  1399/10/20
پاسخ دادن
محسن پاکنژاد
0

سلام
من یه ۲۰۶مدل ۸۷ کم کارکرد دارم که صدای موتور خیلی میاد تو کابین و مصرف سوختم هم خیلی بالاست علی چیه ؟:::؛؛لطفا راهنمایی کنید باتشکر
14:44  1399/09/21
پاسخ دادن
محسن پاکنژاد
0

سلام
من یه ۲۰۶مدل ۸۷ کم کارکرد دارم که صدای موتور خیلی میاد تو کابین و مصرف سوختم هم خیلی بالاست علی چیه ؟:::؛؛لطفا راهنمایی کنید باتشکر
14:44  1399/09/21
پاسخ دادن
حاتمی
0

سلام،هزینه تعویض مبدل کاتالیزوری یا پر کردن آن ،چقدر است ؟
11:09  1399/09/16
پاسخ دادن
حاتمی
0

سلام،هزینه تعویض مبدل کاتالیزوری یا پر کردن آن ،چقدر است ؟
11:09  1399/09/16
پاسخ دادن
امیرمحمد
0

سلام
من فنر را داخل اگزوز فرو کردم تا سوت بکشت ضرری واسه ی ماشین ندارد؟؟؟
00:13  1399/08/17
پاسخ دادن
عباس
0

سلام. وقتتون بخیر. ببخشید انباری اگزوز ورودی و خروجی داره؟ و اگه برعکس جوش داده بشه ضرری برای ماشین داره؟
19:50  1399/08/06
پاسخ دادن
محسن
0

سلام داداش من اول کاتالیز مزدا وانت را خالی کردم دو ساله بعد چند وقت پیش رفتم انباری وسط را برداشتم و منبع اگزوز فرمول 1 انداختم اخر اگزوز خروجی اگزوز میخواستم بدونم بجز سوخت ماشین بالاتر میره ایا ضرر هم به موتور ماشین میزنه یکی میگفت رینگای ماشینت ضعیف میشن یا ماشینت شاتون میزنه یا روغن سوز میشه ایا راست میگن همینجوره
13:36  1399/07/26
پاسخ دادن
حجت
0

سلام منبع اگزوز من غارغاریع اما برگشت نداره ممنون میشم راهنمای کنید
20:00  1399/06/24
پاسخ دادن
محمد
0

سلام من یه منبع اگزوز اسپرت دارم . سایلنسر هم دارم ولی تو کوچه صداش زیاده و همسایه ها شاکی میشن. میشه کاری کرد صبا صداشو خیلی کم کرد بعد معمولی شه؟
20:59  1399/06/12
پاسخ دادن
ابوالفضل
0

سلام من یه پارس ELX موتور ۲۰۰۰زانتیا دارم خودم موتورش عوض کردم اما اگزوزش پارسی. بنظر شما اگزوزش باید عوض کنم
18:11  1399/06/08
پاسخ دادن
علی اکبر ثاقب
0

سلام.اگر گلویی اگزوز هنداsrm۲۵۰ccرا روی موتور های تریل روان۲۰۰cc نصب کنیم صدای موتور زنبوری میشود؟یاخیر؟
11:50  1399/05/05
پاسخ دادن
محمد
0

سلام خسته نباشید
در باره یک تحقیق ، راهنمایی از شما میخواستم
اول اینکه فشار درون محفظه احتراق چقدر است(ترجیحا پژو 405)
دوماینکه زمان وارد شدن این فشار به محفظه اگزوزپ با عبور از کاتالیزوز وو منبع صدا خفه کن چقدر از این فشار کاسته می شود

با تشکر از سایت خوبتون
17:15  1399/02/23
پاسخ دادن
عباس
0

سلام شماره جایی دارید برای التیما اس ال که فرمودید منطقه ازاد ارس هستش 25000دلار
13:41  1394/10/18

محسن
0

سلام منبع عقب پراید رو اگہ خالی کنی و کاتالیزور و منبع وسط رو دست نزنی صدا تغییر ھم میکنہ
14:17  1399/02/02
پاسخ دادن
پيام
0

سلام عرض ادب واحترام خسته نباشيد ،،دوست عزيز من هيوندا سوناتا ١٩٩٣دارم ،انبار اگزوز عقب افتاده الان خيلي صداى بلندى دارد ،شماره ولله اگزوز ماشينم ٦،،هست ،،متاسفانه هيچ أوله اگزوزى بهش نميخوره ،،يا مصرف را بالا ميبرد ،يا بوى خام بنزين داخل كابين ميپيچه ،،ازشما تقاضا دارم راهنمايي فرماييد خيلي متشكرم
00:22  1398/12/29
پاسخ دادن
امیر روستا
0

درود خسته نباشین
میگم منبع اگزوز اسپرت برا پاترول ۴ سیلندر چی بندازم که به موتور ضرری نرسونه و صدای خیلی زیادی هم نداشته باشه
بعد این سایلنسدار بهتره یا بدون سایلنس
ممنونم
10:17  1398/10/27
پاسخ دادن
اکسانیا
24

انشاا... خدا یه اسکانیا بهت بده درضمن تبریک میگم
22:00  1393/07/18

معین
28

داخل منبع اگزوز من صدا میده ممکنه که از داخل شکسته باشه؟
قابل تعمیر هست؟
12:04  1398/10/12
پاسخ دادن
وحید
0

سلام از دوستان کسی مشکل اگزوز ام وی ام ایکس 33 رو داره صدای انتهای اگزوز مثل ماشین مسابقه هست خور خور میکنه تو جاده سرعت بالا بیشتر به کابین میاد موقع گاز دادن چطوری خفش کنم لطفا راهنمایی کنید ممنون
13:25  1398/10/10
پاسخ دادن
ابوالفضل
0

سلام من ی موتور 125دارم من توری های اگزوزو در اوردمه زرری به موتور میزنه یا متلا مصرف سوخت لطفا بگین ممنون میشم
17:50  1398/09/27
پاسخ دادن
آرش نجاتی
0

سلام من ۲۰۶ تیپ ۲دارم میخام صدای ماشینم ریسی بشه نه بم فقط ۱سوالی که دارم اینکه اگه منبع ۱۰۶ بندارم بهتره یا منبع اگزوز سوراخ کنم بوَشن بندارم واینکه با کدوم کار مصرف سوخت میره بالا آیا منبع انداختن هم مصرف میبره بالا لطفا راهنمایی کنید
15:47  1398/09/25
پاسخ دادن
صابر
0

سلام .
شما ماشینت اتومات هم باشه موتور گاز میخوره و روند تغییر صدای اگزوز فرقی با بقیه ماشینها ندارن.استدلالش ماشین هیوندای کوپه اتومات و 206 تیپ 4 اتومات خودم هست.
03:48  1398/08/04
پاسخ دادن
فرهاد
0

با سلام

ارکجا میشه فهمید منبع اگزوز پر شده و نیاز به تعویض داره { سمند }
11:29  1398/07/01
پاسخ دادن
میلادی
0

منبع اگزوز mvm 530 بعد از چند کیلومتر کارکرد باید تعویض شود ؟
08:50  1398/06/12
پاسخ دادن
عرفان
0

دوستان لطفا راهنماییم کنید
منبع اگزوز میخوام که صدای بم نداشته باشه که داخل کابین بده، صدای زیر میخوام
پیشنهادتون چیه؟
14:01  1398/06/06
پاسخ دادن
عرشیا
0

سلام ، میخواستم بدونم که اگر منبع اگزوز موتور سیکلت رو بردارم مشکلی برا موتور پیش نمیاد ، چه اتفاقی میوفته لطفا توضیح بدید
15:45  1398/05/05
پاسخ دادن
فاطمی
0

منبع اخر اگزوز 405 رو برداریم مشکلی پیش میاد
18:28  1398/04/19
پاسخ دادن
Vahid
0

سلام‌دوستان ی سوال مهم داشتم انبار اگزوز اسپرت دارم توری داخلش خراب شده صداش مثل قبل جالب نیست ببرم‌پیش اگزوز ساز درست میشه یانه؟
19:07  1398/04/08
پاسخ دادن
بهنام
14

سلام.. من پرایدم سالی ۲ بار اگزوز آخرش میپوسه..اگزوز استیل موجود هست توبازار؟ البته فابریک خودش رو میخوام بی صدا باشه. هاوارد بدردم نمیخوره
01:34  1398/03/11
پاسخ دادن
كوروش
0

سلام مرسي از راهنمايي هاي شما . پژو ٢٠٦ تيپ ٦ تيپترونيك دارم و هر جا ميبرم براي اسپرت كردن صداي اگزوز ميگن كاري نميشه كرد چون اتوماتيك و دوره موتور دست تو نيست نميتوني كاري كني مگر بوش بزني . بوش زدم اما فقط پت پت زياد شده ولي ديگري لندوري بندازي درست ميشه اما درست ميشه رو نميتونن بگن چطور ميشه ! از نظره شما من چكار كنم ايا واشر گلويي را گشاد تر كنم يا لندروي بندازم و سوراخ سوراخ بزنم درست ميشه . شما خودتون اگر بوديد چه نوع صدايي ميگرفتيد از تيپ ٦ اتوماتيك ميگرفتي ، مرسي از محبتت. كوروش
19:30  1398/03/08
پاسخ دادن
محسن
0

سلام.من چند وقتی هست رو پراید موتور مزدا (بی‌پی)۲۰۰۰سی سی انداختم ولی اگه انباری فابریک پراید بندازم شتاب ماشین کم میشه و اگه اسپرت بندازم صدای خیلی زیادی میده.میشه راهنمایی کنید که چه انباری بندازم ویا خفه کن اضافه کنم.درضمن خودم هم فنی هستم و لوازم ساخت انباری و خفه کن دارم ولی تا بحال نتونستم صدا را کم کنم بدون اینکه جلو خروج دود را بگیرم
21:48  1398/01/23
پاسخ دادن
زورو
0

باسلام چند هفته پیش انباری انتهایی اگزوز پژو پارس سال را بدلیل پوسیدگی عوض کردم و انباری رضا مشهد انداخت از وقتی عوض کردم صدای موتور زیاد شده و صدای زبری می ده به اگزوزی نشون دادم گفت بعد یه مدت که دوده گرفت صداش خوب می شه که نشد چکار کنم ممنون
20:38  1398/01/13
پاسخ دادن
دنیا
0

سلام
من یه ام وی ام 530 دارم ، امروز متوجه شدم از انبار اگزوز ماشینم روغن ریخته کف پارکینگ ،دست زدم دیدم اب هم هست ، دلیلش چی میتونه باشه و چکار باید کنم؟ (اگه میشه زود جوابمو بدین،مرسی )
15:37  1397/12/08
پاسخ دادن
بهزاد
0

سلام من یک موتور۲۰۰ دارم که اگزوز فابریک اونو برداشتن یدونه دیگه انداختن روموتورمیخواستم ببینم این اگزوز میتونه سرعت وکشش موتورروپایین بیاره
15:36  1397/10/13
پاسخ دادن
سلام
0

آیا انباری وسط سمند به پژو آردی می خوره
21:13  1397/10/08
پاسخ دادن
رضا منصوری
0

سلام. یه پراید دارم اگه لوله اخری اگزوز رو کوتاه کنم. صداش اسپرت میشه.
چند نفر ک گفتن نمیدونیم ..
لطفا نظر بدید.
ممنون از همتون
21:45  1397/09/15
پاسخ دادن
علیرضا
0

سلام من تیبا 2 دارم واسه افزایش صدا و اسپرت شدن صدا اگزوز واشر گلویی منبع اگزوز رو برداشتم بجاش مهر گذاشتم و صدای خیلی خشکل و اسپرتی گرفته خواستم ببینم آسیبی به موتور نمیزنه و برگشتی نداره؟
03:27  1397/09/09
پاسخ دادن
پوریا
0

سلام پژو۴۰۵ دارم که صداش درشت بود بردمش پیش اگزوز ساز گفت انباروسط سمندef 7 ببند روش منم این کارو کردم صداش خیلی نرم شد میخوام بدونم روی مصرف سوخت تاثیری داره یانه
10:10  1397/08/07
پاسخ دادن
محمد
0

سلام من میخواستم منبع اگزوز زانتیا رو روی پژو پارس موتور معمولی وصل کنم میخواستم تمام شما عزیزان و مهندسان برسی کنید که آیا صداش عوض میشه یا نه تاثیری روی توان موتور داره
اصلأ منبع خودش بهتره یا زانتیا
17:22  1397/06/18
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
X5 : سلام دوستان عزیزفقط با1624 تماس باصداسیما جواب میده هرخودروی که ثبت نام کردی تماس بگیر اعلام تاخیر شاسی شدن بگید
تارادستی سفید : لطفاً کسی فاکتور میشه سود تاخیر هم اعلام کنید
محمد رضا : سلام .شاید باورتون نشه ولی رنگ خیلی قشنگیه برای این ماشین .مبارکتون باشه
معین : تارا v4 ال ایکس مشکی تحویل سی آبان امروز فاکتور شد...
معین : تارا v4ال ایکس مشکی تحویل ۳۰ آبان امروز فاکتور شد..
چانگان ۵۵ : واریزی ۲ مرداد اولویت اولم خاکستری بود همون شد ۲۲ آذر پیامک بیمه اومد
وحید شاهین زمستان : در جواب پروپین چی تا جون در دربیاد دارم راهنمایی مردم میکنم تو زورت میاد کسی نمک به زخم نو نپاشیده مردک دو هزاری گشنه
وحید شاهین زمستان : سلام مجدد خدمت دوستان یکی از دوستام حواله شاهین دستی داره درگاهش بازه اما نمی‌خواد پرداخت کنه امروز رفتم تو درگاه پرداخت دیدم تا مهر ماه پر شده اما آذرماه باز بود
ری را تحویل ۲ دی : زمان رسمی تحویل ری را ۲۴ آذر ماه تایید شد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
.1.Mehrdad : سه الی چهار روز
اتو ارتقا شهریور : قبلا تو سایت میتونستی تعداد رو بشمری ولی الان برداشته شده
اتو ارتقا شهریور : اون دوستی که میگه هنوز دعوتنامه شهریور برای بعضیا نیامده ،مگه میشه کسی رو سراغ دارید که براش نیامده ، چون امکان نداره و دعوتنامه مهر رو دادن عجیب بود این حرف!!
Gt : سلام، شما شاسی خوردین؟
علی : منم سی دی هستم فاکتور شدم فقط تخصیص پلاک جمعه هم انجام میشه یا روز کاری هست و چقدر طول کشید برای شما ممنونم
وحید : سلام دوستان عزیز ممنون میشم منو راهنمایی کنید . طریقه درخواست تحویل حضوری چطوره؟
سورن جدید : سلام من تحویل 27 اذر هنوز فاکتور نشده باید منتظر باشم یا به ای ان خودرو زنگ بزنم راهنمای لطفا
یوسف : دوگانه ها از اواخر هفته آینده شروع به فاکتور شدن میشن
سورن پلاس : سلام وقت بخیر ببخشید من هم تحویل یک دی هستم ولی فاکتور نشده
امیر : آ جمشید پیش فروش یا فوق‌العاده؟