بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R6 مدل 2015

بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R6 مدل 2015

موتورسیکلت یاماها YZF-R6 بدون شک یکی از محبوب‌ترین موتورسیکلت‌های این کلاس محسوب می‌شود، علت این امر هم چیزی نیست جز طیف گسترده‌ای از تجهیزات بسیار پیشرفته که باعث می‌شود این موتورسیکلت سواری، هندلینگ و عملکردی عالی داشته باشد. در قلب این موتورسیکلت یک پیشرانه چهار سیلندر DOHC جا خوش کرده است که 599 سی‌سی حجم دارد، با آب خنک می‌شود و از 16 سوپاپ Titanium بهره می‌برد. این موتورسیکلت از کلاچ لغزنده و گیربکس شش سرعته قرار می‌گیرد. اسکلت از آلومینیوم Deltabox ساخته شده است، میله‌های نازک‌تر و کمک فنرها نیز از جنس منیزیوم ساخته شده‌اند. دو شاخه 41 میلی‌متر جای بازی دارد و آن را می‌توان در چهار حالت تنظیم کرد (این چهار حالت عبارتند از: مقدماتی، تراکم سرعت-بالا، تراکم سرعت-پایین و تعدیل). این موتورسیکلت بر جاده حکمرانی می‌کند و مسیرهای پر پیچ و خم شهری را به راحتی پشت سر می‌گذارد. یاماها YZF-R6 بسیار سبک و قوی است و از فناوری‌های بالایی بهره می‌برد که از میان آن‌ها می‌توان به سیستم YCC-T برای واکنش بی عیب و نقص، سیستم YCC-I برای انتقال بهتر نیرو، کلاچ لغزنده و گیربکس شش سرعته به منظور شتاب بیشتر اشاره کرد.

 

تجهیزات

بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R6 مدل 2015

یاماها YZF-R6 اولین موتورسیکلتی بود که با سیستم YCC-T به بازار عرضه شد. این سیستم باعث می‌شود گاز در هر شرایطی از واکنشی خوب برخوردار باشد. سیستم YCC-I یا Yamaha Chip Controlled Intake نیز در این موتورسیکلت به کار گرفته شده است تا سیلندرها عملکردی خوب داشته باشند و نیروی بیشتری تولید کنند. کلاچ لغزنده باعث می‌شود ترمزگیری یا معکوس کشیدن با سرعت بالا به کار بسیار راحتی تبدیل بشود. گیربگس شش سرعته نیز حداکثر نیرو و شتاب را به چرخ عقب منتقل می‌کند.

 

پیشرانه

بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R6 مدل 2015

پیشرانه جمع و جور و سبک DOHC فقط 599 سی‌سی حجم دارد و با آب خنک می‌شود. این پیشرانه چهار سیلندر است و برای این که از واکنش بهتری برخوردار باشد از سوپاپ‌های تیتانیومی بهره می‌برد. سیستم پاشش سوخت نیز به گونه‌ای عمل می‌کند که واکنش موتور بالا برود. سیستم YCC-T از یک ECU قوی استفاده می‌کند که باعث می‌شود سنسورها در کنار یکدیگر عملکرد خوبی داشته باشند، موتور نرم و روان کار کند و تحت هر شرایطی بیشترین نیرو از پیشرانه بیرون کشیده شود. انژکتورهای دو قلو بسیار خوب عمل می‌کنند تا پیشرانه در دورهای بالا نیز از حداکثر قدرت برخوردار باشد. مافلر تیتانیومی در خصوص توزیع وزن موتورسیکلت کمک زیادی می‌کند و به سنسور اکسیژن نیز مجهز شده است تا میزان تولید گازهای آلاینده به حداقل برسد. سوپاپ‌های منیزیومی و روکش‌های پیشرانه نیز بسیار سبک و زیبا هستند. کویل و شمع‌های دو الکترودی عملکردی بسیار خوب و قابل اعتماد دارند.

 

شاسی و سیستم تعلیق

بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R6 مدل 2015

میله‌های منیزیومی عقب، باعث می‌شود وزن این قسمت پایین بیاید و توزیع وزن موتورسیکلت بهتر صورت بگیرد. اسکلت آلومینیومی Deltabox باعث می‌شود پیشرانه در جای مناسبی قرار بگیرد و هندلینگ نیز بسیار بهبود پیدا کند. دو شاخه جلو از وزن کمی برخوردار است تا تعادل و توازن بالا برود و ضربه‌ها بهتر جذب بشوند. رگلاتور زنجیر  TZ-type به گونه‌ای تعبیه شده است که عوض کردن تایر عقب بسیار ساده و راحت باشد. دیسک ترمزهای 310 میلی‌متری جلو از کالیپرهایی یکپارچه بهره می‌برند تا بیشترین نیروی متوقف کننده را تولید کنند. رینگ‌های 17 اینچی و پنج پره‌ای باعث می‌شوند تایرها بسیار قوی، سبک و زیبا باشند. صفحاتی که برای توزیع ضربات در قسمت عقب نصب شده‌اند، قابل برداشتن هستند، ارتفاع دو شاخه جلو قابل تنظیم است و به موتورسوار اجازه می‌دهد بهترین و راحت‌ترین حالت را برای خودش تنظیم کند. دورشمار که داخل صفحه کیلومتر تعبیه شده است توسط یک دسته که در سمت راست قرار دارد کنترل می‌شود. ابزارهای دیجیتال و آنالوگ چند منظوره‌ای که در این موتورسیکلت به چشم می‌خورند، عبارتند از: تغیر نور بالا و پایین قابل برنامه‌ریزی، کیلومترشمار دیجیتال، تاخوگراف آنالوگ، امکان انتخاب نمایش مسافت پیموده شده به کیلومتر یا مایل، آمپر نشان دهنده دمای آب و چراغ‌های نشان دهنده نور بالا، سطح پایین بنزین در باک و راهنما.

بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R6 مدل 2015

بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R6 مدل 2015


منبع

TopSpeed

برچسب : یاماها , موتورسیکلت یاماها YZF , R6 , سیستم YCC T






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Mostafa : دوستان از این قانون مبارزه با سوداگری و سفته بازی که تصویب کردن من اینجوری متوجه شدم که در رابطه با خودرویی که تحویل بدن فرض مثال اگر قرار باشه اختلاف قیمت بازار و کارخانه ۲۰۰ میلیون باشه و شما به بخواین بفروشید به هر علتی ۴۰ درصد از دویست میلیون جدا از مالیاتی که در خرید خودرو و انتقال خودرو محاسبه میکنن از فروشنده به عنوان سود ناشی از محل سودا گری میگیرن تبریک به مسولان
سالار : مدارک خودرو دستم رسیده ، خودش رو کی تحویل میدن؟
حسن : تو خیابان ها و جاده ها حق و حقوق مردم رو برو ببین. دستمال کاغذی تولید میکنید فقط ادعا دارین
احسان شاهین دستی : شاهین جی ال لطفا هرکی فاکتورمیشه اطلاع بده میگن تا۲۱اردیبهشت فاکتورشده
الهه : شما تحویل گرفتین ؟
شاهین جی Escموعد تحویل اردیبهشت : ههه دلت خوشه هااا الآن 3 ماه تو انتظاریم 😒😞
X5 سفید بهمن : دلت خوشه ها مرد حسابی ما بهمن نوشتیم هنوز شاسی هم نشده و بعضی ها ثبت‌نام دی هستن هم شاسی نشدن بعد تو انتظار داری اسفند نوشتی اتفاقی بیوفته راحت ماله شما آخر شهریور یا اوایل مهر شاسی بخوره احتمالا
J4 : ثبت نام ۳۰بهمن فاکتور ۱۰تیر تحویل۲۵مرداد
X5 ثبت نام شهریور : من ماشینمو اردیبهشت تحویل گرفتم و 1هفته بعد شکایت کردم.چون شرکت کرمان، تهران است،پرونده در تهران رسیدگی میشه جلسه ی اول دادگاه برای تیر ماه بود،600 کیلومتر مسیر رو تا تهران رفتم ولی هیچ کس از طرف شرکت کرمان به جلسه نیومد و امروز پیام اومد که رسیدکی از شورای حل اختلاف به دادکاه واگذار شد تا جلسه ی بعدی تعین بشه
5252 : ۱۱ آذر که ۶۰۰ تومن واریز کردم شاهین GL قیمت کارخانه اش 420 تومن بود اگر میخوان تبدیل به gl بزنم 180 تومن پس بدن با کمال میل تبدیلش میکنم به Gl
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
77777777 : این اختلاف قیمت کم موقتی هست ،پاییز راحت 100 میلیون اختلاف کارخانه با بازار می شه
207 پانا : کسی از مرداد فاکتور نشده
8888888 : حداکثر یک هفته آیی بعد فاکتور شدن پلاک می شید چون صف انتظار خیلی کمه برای پلاک
آذر : برو خودت حضوری بگیر تحویل خودرو سایپا کیلومتر 15 منم مثل شما بودم ولی رفتم گرفتم حضوری
بزرگ آقا : چطوره که یکی ساعت 6 صبح فاکتور میشه یکی ساعت 10 شب فاکتور میشه یکی ساعت 5 بعدظهر
. : کارخانه 430 برات درمیاد .
ایمان : کوییک ار اس فروش 30روز تحویل گرفتم ولی چه فایده که آنقدر صبر کردیم آخرش قیمتش 515تومان بیشتر نیست کارخانه 470بازار 515اصلن باید نداره
اطلس دی : خودت و معرفی کن
پانا 31 تیر : پانا پیش فروش رینگ فولادی بود واریز وجه اولیه 18 بهمن واریز وجه دوم 31 اردیبهشت تبدیل به رینگ8 مرداد 18 مرداد فاکتور و 25 تحویل نمایندگی شد و 26 تحویل گرفتم از صمیم قلب ارزو دارم همه دوستان هر چه سریعتر خودروشان را تحویل بگیرند و همیشه با شادی و دل خوش از ان استفاده کنند