شکایت مشتریان از خدمات تعمیرگاهی خودرو

شکایت مشتریان از خدمات تعمیرگاهی خودرو

وزارت «صنعت، معدن و تجارت به‌تازگی آماری را ارائه کرده است که طی آن مشخص شده بیشترین شکایات مردم در بخش «خدمات»، به «تعمیر خودروهای سبک» مربوط می‌شود. طبق این آمار که به دی‌ماه امسال تعلق دارد، وزارت صنعت 154 فقره شکایت از مشتریان در مورد «تعمیر خودروهای سبک» دریافت کرده است تا به نوعی بخش خدمات پس‌از فروش خودروسازان در صدر شکایات مردمی قرار بگیرد. 
این 154 فقره شکایت، چهار درصد کل شکایاتی است که در بخش «خدمات»، از سوی مردم به وزارت «صنعت، معدن و تجارت» ارائه شده است. بر اساس آمار مربوطه، همچنین 122 مورد شکایت نیز از «تعویض روغنی‌ها» به وزارت صنعت ارائه شده تا این مورد در رده چهارم شکایات مردمی در بخش خدمات، جای گیرد. با این حساب، طی دی‌ماه امسال، در مجموع 276 مورد شکایت مربوط به خدمات خودرویی به وزارت صنعت رسیده است. این البته در شرایطی است که به‌نظر می‌رسد در حالت کلی، بیشترین گله و شکایت مشتریان در بخش «خودرو»، به کیفیت و قیمت خودروها مربوط می‌شود. هرچند در آمار ارائه شده از سوی وزارت صنعت، «خودرو» جزو پنج کالای اولی که مردم نسبت به قیمت آن شکایت داشته‌اند نیست، اما این آمار تنها مربوط به دی‌ماه است و به‌نظر می‌رسد اگر گزارشی میدانی تهیه شود، «کیفیت» و «قیمت» در صدر شکایات خودرویی مردم باشند.  با این حال آن‌طور که وزارت صنعت اعلام کرده، بیشترین شکایات مردم در دی‌ماه و در بخش کالا، به نان و میوه و سبزی و پوشاک و سبوس گندم و لبنیات مربوط می‌شود و «خودرو» جزو آنها نیست. به‌نظر می‌رسد از آنجاکه کالاهای موردنظر جزو نیازهای ضروری و حتی روزانه مردم به شمار می‌روند، آمار شکایات از کیفیت و قیمت آنها بالاتر است.

منبع

دنیای اقتصاد

برچسب : خودرو , شکایت , تعمیرگاه , خدمات , سواری






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

4 نظر

مومنی زاده
0

عرض سلام ، پژوی ۲۰۶ تیپ۲ که ۴۰۰۰ تا کارکرده ، چراغهای مه شکن و چراغ عقب روشن نمیشد ، علیرغم داشتن گارانتی ، با هزینه پرداختی حدود ۸۰۰۰۰ هزارتومان نمایندگی۵۰۸۵ ، در تاریخ ۳۱ شهریور۹۹ لامپ ها را عوض کرده ، واقعا چرا کشور ما اینقدر بی در پیکر شده ، چه کسی مسئول رسیدگی به حقوق مردم است؟
12:13  1399/06/31
پاسخ دادن
محمد
0

با سلام
خودرو پرایدم وقتی میخواستم دور بزنم تق تق صدا میکرد بردم تعمیرگاه گفت از گیربکس به هر جهت گیر بکس رو باز کرد و بست البته به گفته خودش چون من اونجا نبودم بعد 520000 تومان گرفت و توی کاغذ معمولی خلاصه ای از کار کردشو نوشت و بدون امضا و مهر داد به من رفتم بعد از یک ماه ماشینم دیگه هرچی زدم تو دنده یک جا نرفت و دنده 3 هم بیرون میزد در صورتی که قبل از این که ببرم تعمیر گاه دنده ها هیچ مشکلی نداشت
وقتی بردم پیش همون تعمیر کار گفت این ایراد مال یه قسمت دیگه گیربکس اگر بخوای دوباره گیربکس باز می کنم و هزینش ممکن بیشتر از سری قبل بشه ماشین بردم پیش یه تعمیر کار دیگه ماجرا رو گفتم بهش گفت اصلا تق تق زمان دور زدن ماشین شما ربطی به گیربکس نداشته و نگاه کرد به گیر بکس گفت این گیر بکس از روی پیچهاش مشخصه دوسال بیشتره اصلا باز نشده زنگ زدم اتحادیه مکانسینهای کرج گفتن باید فاکتور بگیری تعمیر کار هم فاکتور مهر شده نمیده اتحادیه هم میگه مشکل خودته یا برو جلو تعمیر گاه زنگ بزن 110 بیاد فاکتور بگیره حالا این داستان مال اسفند 97 نزدیک عید تراکم کاری و شلوغیای شب عید من باید بیافتم دنبال پ
13:59  1397/12/04
پاسخ دادن
محمدروحانی مجد
1

باسلام
ضمن آرزوی توفیق متن ذیل را جهت استحضار و پیگیری موضوع و اقدامات مقتضی به حضورتان معروض می دارم؛
اینجانب در تاریخ ۹۶/۴/۷ از نمایندگیایران خودرو برقعی قم یکدستگاه سمند ثبت نام کردم
و در تاریخ ۹۶/۵/۴ روز چهارشنبه ماشین را از ایران خودرو تحویل دادند
متاسفانه روز بعدش پنجشنبه تاریخ ۹۶/۵/۵
بهد از ظهر بود متوجه شدم موتور معیوب در آمده و آب و روغن قاطی کرده و زده بیرون و زیر و داشپورت و سینه ماشین روغن آلود شده دستم به جایی نرسید و فردایش جمعه بود تعطیل
در تاریخ ۹۶/۵/۷ خودرو را تحویل آن نمایندگی دادم و تقاضا کردم تا ماشین را عوض کنند و الآن هم از ایران خودرو با تعویض خودرو موافقت نموده اند
لازم به ذکر است که شفاهی و کتبی حضوری و تلفنی به خود آقای برقعی (مدیر ) و مهندس بنی حسنی (مدیر فنی) اعلام نموده ام که تا تعیین تکلیف قطعی و تعویض خودرو به هیچ عنوان دست به تعمیر یا تعویض موتور ماشین نزنند و دستکاری نکنند در غیر این صورت دخل و تصرف در مال غیر محسوب و موجب پیگرد قانونی است و به مراجع قضائی و سایر مراجع مربوطه شکایت خواهم نمود.
سمند EF7
شماره شاسی HF 283959
12:55  1396/05/21
پاسخ دادن
کاربر: reza-4WD
0

شکایت مردم از خدمات نیست از هزینه ی بالای تعمیرات هست که اونم برمیگرده به خود شرکت ها
00:48  1393/12/18
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد : یک ماهه که پول واریز کردیم خدا کنه که به موقع بدن گفتن تحویل اسفندماه
کوروش : دوست گرامی بهمین زودی نتیجه نمیده زمان بره ! سازمان حمایت از مصرف کنندگان به کارشناسی میکنه بعد تخلف محرز واقع شد میفرسته اداره تعزیرات اداره تعزیرات یک اداره زیر نظر قوه قضائیه س هیچ گونه تبعیضی هم قائل نیست رای صادره قابل اجراست .حال دوستان همگی از بازرسی کل کشور که فشار و نظارت بر تخلفات ارگانهای و شرکتهای دولتی است قطعا پیگیری و از ایرانخودرو علت تخلف رو باید در کوتاهترین زمان به سازمان ارائه کند که بازرسی ایرانخودرو را موظف و ملزم به جبران خسارت به خریداران میکند
درانتظار اطلس : سلام مبارک باشه ،سود تاخیر رو براتون حساب کردن ؟؟ چقدر شده
محتشم : درود . دوست گرامی مهران از شما سوال دارم ؟واسه تو فروش فوق العاده بودش یکماه بودش یا 90روز کلا چقدر واریز کردی کلا
اطلس - آذر ۱۴۰۳ : مسئله اینه که همین دو سه شب پیش به خاطر افزایش قیمت این نقص پرونده زده شد. قبلش که کوئیک دعوتنامه بجای اطلس زده بوده، نقص پرونده نبود؟؟!!
اکبری : سلام دوست عزیز درسته همه ما منتظر شاهینیم ولی آلان از بهار دیگه پیامک برای واریز شاهین نیومده چطور شما ماشین زیر پاتو و طلاهای خانومت رو فروختی. اینا صد درصد بازم اتومات یا جایگزین میفرستن
جواد : خضریان افزود: برخی مردم از صبح امروز با ارسال مدارکی اثباتی عنوان کرده‌اند که اولویت دریافت خودرو در بهار و تابستان ١۴٠٣ بوده‌اند، اما هنوز پیامک واریز وجه برای آنها ارسال نشده است، گویا با این وضعیت غش در معامله صورت گرفته است و خودروسازان برای اینکه قیمت خودروها را در پاییز افزایش دهند، از ارسال پیامک واریز وجه و تحویل خودرو خودداری می‌کردند. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه باید ابلاغیه افزایش قیمت خودرو ابطال شود، گفت: باید دولت و وزارت صمت پیگیری کند تا تمام افرادی که اولویت دریافت خودرو تا پاییز ١۴٠٣ بوده‌اند، با همان قیمت قبلی کارخانه خودروی خود را دریافت کنند.
محمد : پس چرا ما فاکتور نشدیم ماهم ۳۰ مردادیم. کدوم شهری شما پرداخت اولیت برج چند بوده
۱۷ اردیبهشت j4 : دوستان من ۲ آبان پلاک شدم ، هنوز تحویل ندادن ، بقیه هم مثل من هستند یا زیادی طول کشیده؟؟؟
علی : اینا فقط فکر منفعت خودشونن از مردم نبودن و نیستند براشون هم مهم نیست و نبوده ک ۲سال مردم منتظر گذاشتند من اشتباه کردی ۲سال منتظر حلبییییییییی موندم.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سحر : چه تاریخی پذیرش شدید
سورن دوگانه 30 آبان : سلام سورن دوگانه تحویل 30 آبان کسی پلاک شده؟
رضا ساینا : سایپا دیگه خیالش راحت شد افزایش قیمت داده داره فاکتور میکنه ایران خودرو لیست جدید فرستاد سایپا هم امروز وفردا میفرسته لیست قیمت جدید بعد اون هم هم فاکتور ها شدت میگیره هم دعوتنامه دیماه ارسال میشه
مهیا : اصلا 325 تا حالا نداشتیم
بنده خدا : منم میام آدرس بگین
امیر ساینا85گانه 90 روزه : بچه ها فاکتور شروع شد
خودرو : واقعا خودتون به خودتون کمک کنید تاکی حق خودمونو نگیریم هر چی بشینید به ضرر خودتونه اگر برید منم هستم میام شنبه تلفنی هیچ چیزی حل بشو نیست
زاگرب : بسلامتی چی بوده ماشین
اتو207 : سلام، دوستان محترم سود تاخیر خودرو رو چند روز بعد از تحویل گرفتن خودرو میشه دریافت کرد!
لگن : سلام اگر واقعا بیاید مثل دفعه قبل نکنید من و دونفر دیگه از دوستان که اوناام هستن شنبه میام اگر میاین اعلام کنید 11 بریم