شکایت مشتریان از خدمات تعمیرگاهی خودرو

شکایت مشتریان از خدمات تعمیرگاهی خودرو

وزارت «صنعت، معدن و تجارت به‌تازگی آماری را ارائه کرده است که طی آن مشخص شده بیشترین شکایات مردم در بخش «خدمات»، به «تعمیر خودروهای سبک» مربوط می‌شود. طبق این آمار که به دی‌ماه امسال تعلق دارد، وزارت صنعت 154 فقره شکایت از مشتریان در مورد «تعمیر خودروهای سبک» دریافت کرده است تا به نوعی بخش خدمات پس‌از فروش خودروسازان در صدر شکایات مردمی قرار بگیرد. 
این 154 فقره شکایت، چهار درصد کل شکایاتی است که در بخش «خدمات»، از سوی مردم به وزارت «صنعت، معدن و تجارت» ارائه شده است. بر اساس آمار مربوطه، همچنین 122 مورد شکایت نیز از «تعویض روغنی‌ها» به وزارت صنعت ارائه شده تا این مورد در رده چهارم شکایات مردمی در بخش خدمات، جای گیرد. با این حساب، طی دی‌ماه امسال، در مجموع 276 مورد شکایت مربوط به خدمات خودرویی به وزارت صنعت رسیده است. این البته در شرایطی است که به‌نظر می‌رسد در حالت کلی، بیشترین گله و شکایت مشتریان در بخش «خودرو»، به کیفیت و قیمت خودروها مربوط می‌شود. هرچند در آمار ارائه شده از سوی وزارت صنعت، «خودرو» جزو پنج کالای اولی که مردم نسبت به قیمت آن شکایت داشته‌اند نیست، اما این آمار تنها مربوط به دی‌ماه است و به‌نظر می‌رسد اگر گزارشی میدانی تهیه شود، «کیفیت» و «قیمت» در صدر شکایات خودرویی مردم باشند.  با این حال آن‌طور که وزارت صنعت اعلام کرده، بیشترین شکایات مردم در دی‌ماه و در بخش کالا، به نان و میوه و سبزی و پوشاک و سبوس گندم و لبنیات مربوط می‌شود و «خودرو» جزو آنها نیست. به‌نظر می‌رسد از آنجاکه کالاهای موردنظر جزو نیازهای ضروری و حتی روزانه مردم به شمار می‌روند، آمار شکایات از کیفیت و قیمت آنها بالاتر است.

منبع

دنیای اقتصاد

برچسب : خودرو , شکایت , تعمیرگاه , خدمات , سواری






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

4 نظر

مومنی زاده
0

عرض سلام ، پژوی ۲۰۶ تیپ۲ که ۴۰۰۰ تا کارکرده ، چراغهای مه شکن و چراغ عقب روشن نمیشد ، علیرغم داشتن گارانتی ، با هزینه پرداختی حدود ۸۰۰۰۰ هزارتومان نمایندگی۵۰۸۵ ، در تاریخ ۳۱ شهریور۹۹ لامپ ها را عوض کرده ، واقعا چرا کشور ما اینقدر بی در پیکر شده ، چه کسی مسئول رسیدگی به حقوق مردم است؟
12:13  1399/06/31
پاسخ دادن
محمد
0

با سلام
خودرو پرایدم وقتی میخواستم دور بزنم تق تق صدا میکرد بردم تعمیرگاه گفت از گیربکس به هر جهت گیر بکس رو باز کرد و بست البته به گفته خودش چون من اونجا نبودم بعد 520000 تومان گرفت و توی کاغذ معمولی خلاصه ای از کار کردشو نوشت و بدون امضا و مهر داد به من رفتم بعد از یک ماه ماشینم دیگه هرچی زدم تو دنده یک جا نرفت و دنده 3 هم بیرون میزد در صورتی که قبل از این که ببرم تعمیر گاه دنده ها هیچ مشکلی نداشت
وقتی بردم پیش همون تعمیر کار گفت این ایراد مال یه قسمت دیگه گیربکس اگر بخوای دوباره گیربکس باز می کنم و هزینش ممکن بیشتر از سری قبل بشه ماشین بردم پیش یه تعمیر کار دیگه ماجرا رو گفتم بهش گفت اصلا تق تق زمان دور زدن ماشین شما ربطی به گیربکس نداشته و نگاه کرد به گیر بکس گفت این گیر بکس از روی پیچهاش مشخصه دوسال بیشتره اصلا باز نشده زنگ زدم اتحادیه مکانسینهای کرج گفتن باید فاکتور بگیری تعمیر کار هم فاکتور مهر شده نمیده اتحادیه هم میگه مشکل خودته یا برو جلو تعمیر گاه زنگ بزن 110 بیاد فاکتور بگیره حالا این داستان مال اسفند 97 نزدیک عید تراکم کاری و شلوغیای شب عید من باید بیافتم دنبال پ
13:59  1397/12/04
پاسخ دادن
محمدروحانی مجد
1

باسلام
ضمن آرزوی توفیق متن ذیل را جهت استحضار و پیگیری موضوع و اقدامات مقتضی به حضورتان معروض می دارم؛
اینجانب در تاریخ ۹۶/۴/۷ از نمایندگیایران خودرو برقعی قم یکدستگاه سمند ثبت نام کردم
و در تاریخ ۹۶/۵/۴ روز چهارشنبه ماشین را از ایران خودرو تحویل دادند
متاسفانه روز بعدش پنجشنبه تاریخ ۹۶/۵/۵
بهد از ظهر بود متوجه شدم موتور معیوب در آمده و آب و روغن قاطی کرده و زده بیرون و زیر و داشپورت و سینه ماشین روغن آلود شده دستم به جایی نرسید و فردایش جمعه بود تعطیل
در تاریخ ۹۶/۵/۷ خودرو را تحویل آن نمایندگی دادم و تقاضا کردم تا ماشین را عوض کنند و الآن هم از ایران خودرو با تعویض خودرو موافقت نموده اند
لازم به ذکر است که شفاهی و کتبی حضوری و تلفنی به خود آقای برقعی (مدیر ) و مهندس بنی حسنی (مدیر فنی) اعلام نموده ام که تا تعیین تکلیف قطعی و تعویض خودرو به هیچ عنوان دست به تعمیر یا تعویض موتور ماشین نزنند و دستکاری نکنند در غیر این صورت دخل و تصرف در مال غیر محسوب و موجب پیگرد قانونی است و به مراجع قضائی و سایر مراجع مربوطه شکایت خواهم نمود.
سمند EF7
شماره شاسی HF 283959
12:55  1396/05/21
پاسخ دادن
کاربر: reza-4WD
0

شکایت مردم از خدمات نیست از هزینه ی بالای تعمیرات هست که اونم برمیگرده به خود شرکت ها
00:48  1393/12/18
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا v1 : تيتانيومى تحويل ٢٤دى الان نگاه كردم تيك آماده براى صدور فاكتور خورده فكر كنم به زودى فاكتور بشم
رها : درخواست تعیین تکلیف ثبت نام کنندگان شاهین دنده ای زمستان ۱۴۰۳ https://www.karzar.net/110333
نادر : سلام دوستان چیکار کنیم سه ماه گذشت این چانگان اگر شرکت بزنه زیر قولش زندگی من یکی رو بهم میریزه هرچی داشتم فروختم برای این ماشین الان هم چند برابر شدن کاش روز اول تکلیف مردم رو مثل همه ثبت نام ها روشن میکرد از یه تعداد پول میگرفت ویه تعداد هم ناموفق میزد من اگر روز اول بهم میگفت رد شدی برام اصلا مهم نبود میرفتم سراغ زندگیم الان سه ماهه ارسال به خودرو ساز زده وهیچ
ممم : با سلام و صبح بخیر هموطن گرامی .این دو نفر از بطن مردم نیستند اینها همانهایی هستند که دستشان به بالایا وصل میباشد .هر کدام از شماها انصراف دهید به نفع این دلالان میباشد . پس لطفا صبر کنید.
عادل : سلام کسی تحویل خرداد هستش برای ساینا دوگانه من پارسال همین موقع صد میلیون خوابوندم واسه من زده تحویل خرداد ولی پیامک تکمیل وجه نیاورده اگه کسی خبر داره جواب بده ممنون
رضا چانگانی : شما احتما در ۴ سال گذشته خودرو صفر ثبت نامی گرفتید
S3 سفید : یکی از دلایل این هست که مثلاً شما ۸ آبان ثبت نام کردید و همون موقع تکمیل وجه، اما طرف میشناسم شهریور ثبت نام کرده ولی دی ماه تکمیل وجه انجام داده، خوب منطقیه که عملاً این شما هستید که جلوتر از ایشونید چون جلوتر تکمیل وجه انجام دادی
S3 سفید : این حرفای بی اساس چیه مینویسین؟!؟ آخه کارت و بیمه و شاسی و پلاک مگه الکی میشه؟!؟ مگه همه اینها دست شرکته؟!؟ راهور تا مأمورش نره خودرو رو ببینه شماره شاسی و شماره موتورش رو چک نکنه مجوز صدور پلاک صادر نمیکنه و کارت و سند نمیزنه، مگر مغز خر خورده بیاد برای خودش دردسر درست کنه و الکی پلاک بده و کارت ماشین بزنه و مهمتر از همه سند صادر کنه، برای بیمه هم شرکت تا پول به بیمه نده بیمه هم بیمه نامه ای صادر نمیکنه از طرفی تا مطمئن نشه خودرویی وجود داره یا نه بیمه بدنه صادر نمیکنه چون براشون کلی بار حقوقی و دردسر داره، درسته ما همه شاکی هستیم ولی دیگه هر مزخرفی رو قبول نمیکنیم
Cs55 ! : من میگم شاید حرفی که شما میزنین، در مورد عدم تخصیص ها باشه؟!
منا : دوستان تو پیام های قبل قید شده بود در صورت تمایل اما تو این پیام در صورت تمایل نداره یعنی اجبار سایپا کارشناساش میگفتن پیام در صورت تمایل اجبار بوده الان وضعیت ثبت نامتون ۵۰ ۵۰جاست حالا توقع دارین این که در صورت تمایل نداره اختیاری باشه‌؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محسن : این ماشینی نیست که دنبال خوش فروش بودنش باشی. خیلی راحت فروش میره پس دنبال رنگی باش که گرونتر میره (یعنی مشکی). تغییر رنگ کی اومد؟ من الان چک کردم خبری نیست. یعنی تموم شد؟
جواد : تکمیل 23 و 24 و 25 آذر ایا فاکتور شدند یا نه؟؟
حقوقدان : شکایات زیادی علیه شرکت ایران خودرو در راه است خصوصا اولویت های دوم زمستان1402که تمام دربها را بروی آنها بسته بودید نه پارس اقساطی نه جایگزینی خوبی پس حداقل میدانید مصرف کننده واقعی آنها بودن سورن اقساطی زدن پس قبل فاکتور پارس ساده445 را جایگزین سورن
صادق : داداش سورن 2 گانه بودی؟ واسه تبدیل چقدر مابه التفاوت دادی؟ چقد پات درومد
وحید : سلام دوستان تحویل حضوری بهتره یا نمایندگی؟
دی401 : 27 هنوز نه
پانا : تبدیل سورن به پانا الان فاکتور شدم
حقوقدان : شکایات زیادی علیه شرکت ایران خودرو در راه است خصوصا اولویت های دوم زمستان1402که تمام دربها را بروی آنها بسته بودید نه پارس اقساطی نه جایگزینی خوبی پس حداقل میدانید مصرف کننده واقعی آنها بودن سورن اقساطی زدن پس قبل فاکتور پارس ساده445 را جایگزین پارس
اتو 30 دیماه : واریزی 29 آذرحویل 30 دی از فاکتور خبری نیست
207 ارتقا پانا : دوستان من تحویل 31 فروردین هستم تکمیل اسفند ، بنظرتون تا اول خرداد فاکتور میشه؟ چون زنگ زدم نمایندگی گفت دهه سوم فروردین داره فاکتور میشه