شورای رقابت شکایت از "اسنپ و تپ سی" را رد و عملکرد آن را در بازار ضد رقابتی ندانست.
شورای رقابت در بررسی وضعیت فعالیت و قیمت گذاری خدمات تاکسی اینترنتی آنلاین (اسنپ و تپ سی) شکایت های رسیده به شورا در مورد ابهامات عملکرد این شرکتها را رد کرد.
[1396/07/18 10:00]
گروه صنعتی ایران خودرو با صدور اطلاعیهای نسبت به مشکلات ناشی از تخلف شرکت «خودرو تجارت یکتا» واکنش نشان داد و اعلام کرد طی این رویداد متضرر شده و پیگیریهای حقوقی لازم برای احقاق حق خود را انجام خواهد داد. در این اطلاعیه آمده است: گروه صنعتی ایران خودرو ضمن ابراز تاسف درباره مشکلات پیش آمده برای برخی هموطنان که محصولات این شرکت را از یک شرکت خصوصی به نام «خودرو تجارت یکتا» خریداری کردهاند، به اطلاع میرساند که شرکت مذکور هیچ گونه ارتباط و وابستگی به گروه صنعتی ایران خودرو نداشته و ندارد، اما در جهت احقاق حقوق و حمایت از شهروندان و در کنار آنها، هر گونه همکاری را از طریق مراجع قضایی و انتظامی به عمل خواهد آورد. بدیهی است گروه صنعتی ایران خودرو نیز از نظر معنوی در این رویداد متضرر شده است و پیگیریهای حقوقی لازم برای احقاق حق خود را به عمل خواهد آورد.
[1396/06/01 10:00]
رئیس مرکز ارتباطات با مشتریان گروه خودروسازی سایپا با اشاره به اینکه تاکنون شکایت 2 هزار و 824 مشتری سایپا بررسی شده است، اظهار کرد: بیشترین آمار شکایات مشتریان گروه خودروسازی سایپا درخصوص تاخیر در تحویل خودرو بوده که این موضوع نیز بهدلیل فروش بالای محصولات شرکتهای متعدد این گروه بوده است.
[1395/03/19 13:00]
مصرفکنندگان از بالا بودن قیمت و پایین بودن کیفیت خودروهای داخلی ناراضی هستند. کارشناسان نیز معتقدند قیمت خودروهای وارداتی بالا بوده و باید کاهش یابد. تاخیر در تحویل خودروی فروخته شده نیز از جمله تخلفات رایج شرکتهای واردکننده خودرو است.
در این میان بسیاری از شهروندان اگرچه از عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو ناراضی هستند اما از روند قانونی شکایت از شرکتهای عرضهکننده خودرو آگاهی ندارند.
این در حالی است که براساس اصلاحیه آییننامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو که اخیرا ابلاغ و اجرایی شده است، مصرفکنندگان در صورت هرگونه شکایت از عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو میتوانند به سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها مراجعه کنند.
طبق این قانون، شکایت مصرفکنندگان از خودروسازان و واردکنندگان خودرو از طریق سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها و با نظارت سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان بررسی و رسیدگی خواهد شد.
در این میان اگر مصرفکننده از نتیجه رسیدگی در سازمانهای صنعت، معدن و تجارت ناراضی باشد، میتواند به هیات حل اختلاف خودرویی که دبیرخانه آن در سازمان صنعت، معدن و تجارت استانی قرار دارد، مراجعه و مجددا شکایت کند.
هیات حل اختلاف خودرویی موظف است ظرف 20 روز از تاریخ ثبت شکایت به موضوع رسیدگی و رای خود را صادر کند.
[1395/04/08 10:00]
آئودی از به جریان انداختن یک پرونده حقوقی در دادگاه مونیخ علیه شرکت چینی نیو (NIO) خبر داده است. به گفته آئودی، نام دو مدل ES6 و ES8 از شرکت نیو شباهت زیادی به نام مدلهای S6 و S8 از این برند لوکس آلمانی دارد.
[1401/04/05 13:00]
پلیس راهور ناجا، شمارهگذاری خودروهای غیرآمریکایی که در آمریکا تولید میشوند را متوقف کرده؛ حال وزارت صنعت با ارسال نامهای به نیروی انتظامی، خواستار از سرگیری شمارهگذاری آنها شده است.
به گزارش خبرنگار مهر، پلیس راهور ناجا شمارهگذاری خودروهای مربوط به کمپانیهای غیرآمریکایی که در این کشور تولید میشوند را متوقف کرده است. پیش از این البته، شمارهگذاری خودروهای کمپانیهای آمریکایی نیز ممنوع اعلام شده بود. در واقع این تصمیم پس از آن گرفته شد که وزارت صنعت، معدن و تجارت ثبتسفارش خودروهای آمریکایی که قصد ورود به ایران را داشتند، ممنوع اعلام و سیستم ثبتارش را بر روی این خودروها، قفل کرد.
[1395/09/02 11:30]
وزارت «صنعت، معدن و تجارت بهتازگی آماری را ارائه کرده است که طی آن مشخص شده بیشترین شکایات مردم در بخش «خدمات»، به «تعمیر خودروهای سبک» مربوط میشود. طبق این آمار که...
[1393/12/09 9:30]
شکایت از عملکرد اسنپ و تپسی هنوز هم جزء پروندههای پرمجادله میان تاکسیرانان و این دو استارتاپ ایرانی است. جدیدترین خبرها حکایت از آن دارند که سازمان تاکسیرانی شکایت خود را با عنوان «ارزانفروشی» یا «دامپینگ» در شورای رقابت ثبت کرده و شورا نیز قرار است به این پرونده رسیدگی کند؛ پروندهای که به گفته یک منبع آگاه در شورای رقابت، احتمالا به سود تاکسیرانان سنتی تمام نخواهد شد.
[1396/06/14 11:00]
در صورت نارضایتی مصرفکنندگان از خدمات عرضهکنندگان خودرو، هیات حل اختلاف سه نفره به شکایات مشتریان در این زمینه رسیدگی خواهد کرد.
[1394/03/23 9:30]
کمپانی هیوندای پس از اعلامیه وزیر راه و ترابری کشور کره جنوبی در خصوص مصرف سوخت بالای برخی از خودروهای شاسی بلند (Crossover)، هنوز در موج منفی از بازار داخلی باقی مانده است، و بیش از 1,500 نفز از مالکان سانتافه به دنبال طرح دعوی علیه این کمپانی کره ای میباشند. گفتنی است، دعوی مذکور با نام Yeyul در دادگاه مرکزی سئول در حال بررسی است، و کیم وونگ (Kim Woong)، سخنگوی دادگاه میگوید: "طرح این دعوی نشانی از خشم مشتریانی است که ...
[1393/04/18 15:45]
اکنون دیوان عالی کشور آمریکا نیز وارد ماجرای شکایات دولتی و شخصی از شرکت گوگل شده است......
[1393/01/16 12:30]
واردکنندگان خودرو به کشور، در حالی مصوبه تیرماه ستاد مدیریت حملونقل را مانع تراشی دولت بر سر واردات خودرو میخوانند که به اعتقاد ستاد مدیریت، تغییر مقررات شمارهگذاری خودرو منجر به تسریع روند خروج فرسودهها شده است.
[1393/07/12 8:30]
دبیر انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو از تشکیل "هیات حل اختلاف" برای رسیدگی به شکایت مصرفکنندگان از عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو خبر داد.
[1394/05/06 9:06]