شرکت خدمات پس از فروش ایرانخودرو (ایساکو) برای اولین بار در دورههای ارزیابیهای وزارت صنعت و تجارت از شرکتهای خدمات پس از فروش، عنوان "رتبه اول" و "تنها شرکت موفق" را از آن خود کرد.
[1392/04/29 9:24]
تا به حال آرزو کردهاید کاش راهی وجود داشت تا به صورت آنلاین و از طریق موبایلتان قیمت های خدمات تعمیر خودرو را با هم مقایسه کنید، در تعمیرگاه جا رزرو کنید و پول سرویس را آنلاین بپردازید؟
[1393/01/10 11:00]
مشاور انجمن خودروسازان ایران موضوعاتی چون تاخیر در تحویل، قدیمی بودن خودروهای تولیدی و خدمات پس از فروش نامناسب را از مهمترین دلایل نارضایتی مصرفکنندگان از خودروسازان داخلی دانست.
[1392/07/28 10:33]
یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است: مسؤلان وزارت صنعت، معدن و تجارت به جای نامهنویسیهای بیحاصل، با تشدید نظارت بر عملکرد خودروسازان حقوق مصرفکنندگان خودرو را تامین کنند.
[1392/05/10 11:09]
بدیهی است، ارائه سرویسهای جدید به مرور زمان و با استفادههای مکرر به یک ابزار کارامد برای مشتریان تبدیل میشوند که در نتیجه آن، بقیه رقبا نیز از مزیت رقابتی آن آگاه میشوند و آنها نیز ناگزیر خواهند بود از این سرویسها در محصولات خود استفاده کنند.
[1392/04/20 7:00]
ثابت شده است حفظ و نگهداری مشتریان موجود و بالفعل نسبت به جذب مشتریان جدید و بالقوه دارای 5 برابر هزینه کمتر است. چنانچه سازمانها در جذب مشتریان جدید خود طرحهایی را پیادهسازی نمایند که منجر به وفادار ساختن آنها به سازمان شود، باصرفهتر و اقتصادیتر است.
[1392/05/03 7:00]
یک روز پس از آنکه ایساکو برای دفاع از مقام اولی خود در خدمات پس از فروش، به جمع خبرنگاران آمد، مدیر مهندسی و بازرسی خدمات شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد نیز میزبان رسانهها شد تا از نحوه و روند ارزیابی خدمات پس از فروش خودروسازان بگوید.
[1392/05/05 13:55]
روزانه روند تغییر محصولات با رشد تکنولوژی سرعت میگیرد و همین امر مشتریان را به خرید محصولات جدیدتر ترغیب میکند.
[1392/05/17 7:00]
آنچه در این مقاله از نظر شما میگذرد، در واقع مروری بر آخرین ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت خودرو از خدمات پس از فروش شرکتهای مختلف خودروسازی است.
[1392/06/09 7:00]
در تعریف شرح وظايف خدمات پس از فروش، تعابیری مختلفی بکار برده میشود. برخی معتقد هستند که خدمات پس از فروش، فقط برای رفع مشکلات آتی مشتریان در حین بازه وارانتی (گارانتی) طراحی شده است.
[1392/08/18 18:00]
در جامعه فارسیزبانان آمریکا، فایل صوتی دست به دست میگردد که به نوعی فرهنگ مشتریمداری در ایرانیها به صورت عملی به چالش کشیده شده است.
[1392/09/09 18:00]
دبیر انجمن صنفی خدمات پس از فروش خودرو از تدوین استانداردهای مربوط به ارائه خدمات پس از فروش به خودروها خبر داد.
[1392/11/15 10:29]
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: در سال 1393 برنامههای سایپا در حوزه خدمات پس از فروش با تقویت مستمر و ممتد به صورت گستردهتری ادامه خواهد داشت.
[1392/11/29 11:00]
رییس اتحادیه اتوسرویس گفت: براساس قانون، خودروسازان سه درصد از قیمت خودرو را برای خدمات پس از فروش در زمان خرید از مشتری دریافت میکنند اما این مبلغ صرف خدمات پس از فروش نمیشود بلکه برای موارد شخصی خودشان هزینه میشود!
باوجودی که صنعت خودروی داخلی در سالهای گذشته کمی پیشرفت داشته اما هنوز خدمات پس از فروش در شرکتهای خودروساز ایرانی وضعیت خوشایندی ندارد و بسیاری از خریداران از این موضوع ناراضی هستند. خرابی بیشتر خودروها پس از تعمیر و پخش نامناسب خدمات پس از فروش از موارد مهم در این زمینه است که در این باره علیرضا راسی به خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: مردم از خدمات پس از فروش خودرو راضی نیستند. براساس قانون، خودروسازان سه درصد از قیمت خودرو را برای خدمات پس از فروش دریافت می کنند ولی در عمل شاهدیم که مردم از این خدمات ناراضی هستند و خیلی از خودروسازان به این موضوع توجه نمیکنند.
خیلی از نمایندگیهای خودرو فاقد پروانه کسب هستند
وی گفت: براساس قانون، باید پروانه صنفی توسط هر واحد صنفی که فعالیت میکند دریافت شود، درحالی که تعداد زیادی از نمایندگیهای سطح شهر که خودروسازان به آنها نمایندگی دادند فاقد پروانه کسب هستند و زمانی که میخواهیم آنجا را پلمب کنیم با کارکنانی در آن جا مواجه میشویم که تنها راه معیشت آنها فعالیت در این نمایندگیهاست و در برخی مواقع از این کار منصرف میشویم.
راسی ادامه داد: همه مدیرانی که در خودروسازی داخلی فعالیت میکنند در شعارهای خود رضایتمندی مشتریان را سرلوحه کار قرار میدهند در صورتیکه به این شعارها پایبند نیستند.
رییس اتحادیه اتوسرویس، تعمیرگاه، کارواش و پارکینگ تهران در عین حال بیان کرد: برای خدمات پس از فروش، تمامی تعمیرگاههای ما به مردم سرویس میدهند و این در حالی است که نمایندگی نیستند.
وی همچنین یادآور شد: مردم در زمان بروز مشکل خودروهای خود، به واحدهای مجاز تعمیرگاهی مراجعه کنند که پروانه کسب در مغازههای آنها نصب شده باشد که در صورت بروز مشکل بتوانند شکایت خود را مطرح کنند تا رسیدگی شود.
[1394/06/30 10:00]
آمارهای منتشر شده در حوزه رضایت مشتریان حاکی از افزایش فعالیت خدمات پس از فروش در سال 99 نسبت به سال 98 است.
[1400/06/10 10:00]
در حالیکه گفته میشود برخی از برندهای خودروهای وارداتی به کشور فاقد سیستم خدمات پس از فروش هستند مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید میکند که این اقدام خلاف قانون است...
[1393/07/05 10:30]
با وجود تصویب قوانین جدید و وعده وعیدهای وزیر صنعت و مدیران شرکتهای خودروسازی برای بهبود خدمات پس از فروش خودرو، هنوز هم مراجعه چندباره برای مشتریان خودرو برای رفع عیوب تکراری، خواب خودروها در نمایندگیهای خدمات پس از فروش و کیفیت پایین قطعات یدکی ازجمله گلایههای مصرفکنندگان خودرو است.
با اجراي برجام و بهبود روند تأمين مواداوليه توليد و قطعات خودرو، مشتريان ايراني خودرو انتظار خريد خودروهايي با كيفيت و خدمات پس از فروش بهتر يا استفاده از قطعات اصلي در خطوط توليد و تعميرگاههاي خودروسازان را دارند؛ خودروهايي كه ميزان مراجعه آنها براي دريافت خدمات يا توقف در نمايندگيهاي مجاز خدمات پس از فروش را كاهش دهد اما هنوز هم خدمات پس از فروش خودرو پاشنه آشيل خودروسازان و مونتاژكاران داخلي است.
[1395/02/22 11:00]
وزیر صنعت، معدن و تجارت از اعضای شورای سیاستگذاری خودرو خواست در ابلاغ اصلاحیه آییننامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو تسریع کنند.
[1393/12/06 8:36]
بررسی انواع و شرایط #بیمه #مسافرتی و #بیمه #خودرو در #سفرهای داخلی و خارجی در گفتگو با یک استارت آپ در حوزه خدمات بیمه.
سفر، همیشه خاطراتی ماندگار رقم می زند اما چرا گاه خوب و گاه بد خوانده می شود؟ خوب یا بد بودن سفر رابطه مستقیمی با ذهنیت مسافر از سفر، مقصد سفر، کیفیت محل اقامت، کیفیت و تنوع غذاهایی که خورده می شود، وسیله سفر، میزان دل سپردن به سفر و دل کندن از مبدا سفر، همراهان سفر و ده ها مورد دیگر دارد؛ همه این ها تجربه ای را برای مسافر رقم می زنند که ممکن است در یک سفر مشخص از سوی هر یک از همسفران خوب یا بد تعبیر شود. به هر حال هر چه باشد یک مسئله مهم در سفر پررنگ است؛ امنیت و سلامتی در سفر.
[1395/09/24 20:00]
تعویض خودروهای معیوب در حالی بهعنوان یکی از بندهای آییننامه اجرایی قانون حمایت از مصرفکنندگان، توسط خودروسازان به اجرا درآمده که به گفته آنها، طبق این الزام، تا به امروز بالای هزار دستگاه محصول عیب دار در هر یک از دو شرکت بزرگ خودروساز، تعویض شده است.
[1395/05/23 10:00]
گزارش مربوط به رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش خودروهای کشور در حالی اعلام شد که طی آن، شاخص رضایتمندی در مقایسه با دو گزارش قبلی افزایش یافته است.طبق این گزارش که ازسوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران منتشر شده است و به شش ماه نخست امسال مربوط میشود، سه شرکت واردکننده اصلی خودرو به کشور، در صدر جدول رضایتمندی قرار گرفته و اگرچه ایران خودرو توانسته رده پنجم را در اختیار بگیرد، اما سایپا در جایگاه یکی مانده به آخر جدول یعنی رتبه دوازدهم قرار دارد.
[1395/09/30 11:00]
در یک نظرسنجی صورت گرفته از خریداران خودرو، پاسخدهنگان خواستار رفتار مودبانه و برخورد مناسب پرسنل نمایندگیهای خدمات پس از فروش شدهاند.
[1394/04/06 10:56]
خرید قطعات و لوازم خودروهای بنز و بی ام و حساسیت بالایی دارد و باید به دنبال یک مرکز خرید مطمئن و معتبر باشید، بخصوص اگر قصد خرید آنلاین را دارید. به همین دلیل در اینجا میخواهیم یک فروشگاه معتبر که خدمات ۰ تا ۱۰۰ را به دارندگان خودروهای بنز و بی ام و ارايه میدهد را معرفی کنیم.
[1403/05/14 15:30]
در تازه ترین گزارش سنجش رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش که از سوی شرکت بازرسی کیفیت استاندارد منتشر شده، امتیاز کسب شده شرکت های خودروساز سواری در سال گذشته 731 امتیاز بوده در حالی سقف امتیاز تعیین شده هزار بوده است.
[1398/09/16 10:00]
اصلاحیه آییننامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو اوایل امسال به تصویب هیات دولت رسیده و از سوی معاون اول رییسجمهوری به وزارت صنعت، معدن و تجارت، خودروسازان و واردکنندگان خودرو ابلاغ شده است.
[1395/12/09 11:00]
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در مراسم افتتاح این نمایندگی، با بیان این که از طریق اتحاد استراتژیک در صنعت خودرو به تکامل و بلوغ میرسیم، گفت: بعد از دهها سال رقابت منفی و هدررفت منابع، اتحاد ایران خودرو و سایپا شرایط را برای توسعه و ارایه خدمات بهتر در تمام حوزههای تولید و خدمات پس از فروش فراهم خواهد کرد.
[1401/08/09 11:00]
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران رتبهبندی شرکتهای ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودرو در سال ۱۳۹۴ را منتشر کرد.
بر اساس این گزارش هیچ یک از شرکتهای ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودرو در ایران موفق نشدهاند رتبه اول این خدمات را کسب کنند.
[1395/05/31 13:00]
شرکتهای آلفا موتور، مرتب خودرو، نیرو خودرو آسیا، کاریزان خودرو، پیشرو شتاب، ماد خودرو دیزل و آکیا خودرو در ارزیابی عملکرد در حوزه خدمات پس از فروش خودروها در ایران، مردود شناخته شدند. به نظر میرسد که در این شرایط بهتر است مصرفکنندگان از خرید خودروهای فاقد خدمات پس از فروش مناسب خودداری کنند.
[1395/06/13 11:00]
در خدمات پساز فروش خودروسازان چه میگذرد؟
مردم همچنان ناراضیاند
در حالیکه هنوز نتایج ارزیابی وضعیت خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در سال ۱۳۹۴، منتشر نشده، همچنان اخباری از نارضایتی مصرفکنندگان از این خدمات به گوش میرسد.
[1395/03/23 11:00]
درست از زمانی که واردات خودرو ممنوع و تحریم های امریکا علیه ایران آغاز شد، مشکلات صنعت خودرو از جمله نحوه خرید و فروش خودروها تا خدمات پس از فروششان نیز کلید خورد؛ تا جایی که برخی کارشناسان صنعت خودرو بر این باورند در صورت ادامه مشکلات حواشی خودروهای وارداتی، کاهش خدماتی همچون گارانتی، سرویس های دوره ای و نبود قطعات و لوازم یدکی بازار را با حدود یک میلیون مشتری ناراضی مواجه خواهد کرد.
خواهند بود».
[1397/06/06 10:00]
براساس جدیدترین ارزیابی صورت گرفته، مردم همچنان از خدمات پس از فروش ارائه شده از سوی خودروسازان و واردکنندگان خودرو ناراضی هستند.
[1395/10/08 11:00]
مدیر مهندسی بازرسی خدمات شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران نحوه رسیدگی به شکایتهای مشتریان از خدمات پس از فروش خودرو را بیان کرد.
[1394/01/30 8:30]
مدیر کل صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت در واکنش به گلایه ها از مشکلات خدمات پس از فروش خودروهای چینی در کشور گفت: تمامی خودروسازان داخلی ملزم به انطباق نمایندگیهای مجاز متناسب با تعداد خودروی تحت ضمانت خود هستند.
[1396/08/17 11:00]
ابهاماتی در زمینه نحوه ارائه خدمات پس از فروش و تامین قطعات یدکی برخی از برندهای خودروهای وارداتی وجود دارد.
[1393/05/18 8:47]
بدنه ارزان، قطعات گران؛خدمات پس از فروش، مانعی پیش پای خرید برخی چینی ها
چینی ها در سال های اخیر توانسته اند سهم خوبی از بازار خودروی ایران را به خود اختصاص دهند، دلیل عمده این اتفاق هم ارزان بودن محصولات چینی است، اما این محصولات ارزان از دور دل می برند و از نزدیک قیمت قطعات یدکی شان، ضربان قلب مصرف کنندگان شان را بالا می برند. تحریم های بین المللی علیه ایران، به نفع هرکه نبود، برای چینی ها سود بسیار داشت.
[1395/05/12 15:00]
معاون وزیر صنعت با تشریح اصلاحات انجامشده در آیین نامه اجرایی "احصاء حقوق مصرفکنندگان خودرو" گفت: دیگر جایی برای تفسیر تولیدکنندگان وجود ندارد.
[1395/05/18 16:00]
رییس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با بیان اینکه تکلیف خریداران خودروهای چینی در بازار معلوم نیست، گفت: خدمات پس از فروش خودروهای چینی خیلی ناقص است و حقوق مصرف کننده در این باره رعایت نمی شود.
با اشاره به اینکه سهم قطعه ساز داخلی در خودروهای چینی صفر درصد است، اظهار داشت: افزایش هزینهها باعث میشود تا تولید قطعات چینی برای قطعه ساز داخلی به صرفه نباشد.
[1396/08/08 10:00]
سفرهای جادهای، تجربهای لذتبخش و هیجانانگیز هستند. اما برای اینکه از این سفرها بیشترین لذت را ببرید، باید آمادگی لازم را داشته باشید. یکی از مهمترین نکات برای داشتن سفری امن و بدون دغدغه، آماده بودن برای شرایط اضطراری است. در این مقاله در امداتکار، به شما کمک میکنیم تا با رعایت 10 نکته کلیدی، برای هرگونه اتفاق پیشبینی نشده در سفرهای خود آماده شوید.
[1403/07/16 9:30]
سرامیک خودرو نوعی پوشش بدنه اتومبیل است که مقاومت رنگ بدنه اتومبیل را بالا برده و باعث افزایش زیبایی رنگ اتومبیل میگردد.
[1402/01/20 10:00]
وزارت «صنعت، معدن و تجارت بهتازگی آماری را ارائه کرده است که طی آن مشخص شده بیشترین شکایات مردم در بخش «خدمات»، به «تعمیر خودروهای سبک» مربوط میشود. طبق این آمار که...
[1393/12/09 9:30]
نماینده رسمی تویوتا در ایران اعلام کرده که همواره و همگام با سیاستهای کمپانی مادر، به صورت جدی فراخوانهای مرتبط با خودروهای ارائه شده به ایران را در راس برنامههای خود قرار داده است.
[1395/05/17 10:00]
عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: خودروسازان داخلی در صورت وجود عیب در خودروهای تولیدی خود نسبت به فراخوان این خودروها اقدام میکنند البته برای این کار اعلام عمومی صورت نمیگیرد.
[1395/05/16 10:00]
بهطور قطع برای هر خودرو نیاز به مازاد قطعاتی برای خدمات پس از فروش آن است. حال این تولید مازاد چند درصد است؟ آیا این میزان در نوع خودرو متفاوت است؟ نحوه توزیع آن به چه شکل و از چه طریقی انجام میشود؟ در این گزارش صمت سراغ قطعهسازان و فعالان این صنعت رفته تا پاسخ این پرسشها را از آنها بگیرد.
[1395/05/14 15:00]
دبیر انجمن صنفی خدمات پس از فروش خودرو از ابلاغ دستورالعمل جدید شرایط، ضوابط و ارزیابی خدمات پس از فروش صنعت خودرو خبر داد.
[1394/01/20 9:30]
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم معتقد است برگزاری همایش های تخصصی فرصت خوبی را برای ارزیابی توانمندی های داخلی، انتقال تجارب و استفاده از الگوهای موفق دنیا فراهم می کند.
[1395/10/02 11:00]
خدمات پس از فروش در حالی هنوز یکی از چالشهای خودروسازی ایران بهشمار میرود که قدیمی بودن خودروها و همچنین کیفیت نه چندان مناسب قطعات یدکی، نقش ویژهای در بروز این نقطه ضعف بزرگ دارد.
[1395/08/06 11:00]
براساس یک قانون جدید، مدت زمان توقف مازاد بر استاندارد خودروهای تحت گارانتی در نمایندگیهای خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو به مدت اعتبار گارانتی این محصولات اضافه خواهد شد.
[1394/08/30 8:00]
گزارش رضایتمندی مشتریان از فروش و خدمات پس از فروش در حالی از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران منتشر شد که خودروسازان داخلی در مقایسه با وارداتیها جایگاه مناسبی کسب نکردند. هرچند برخی از کارشناسان معتقدند که سهم بالای داخلیها در بازار خودرو آنها را در ردههای زیرین جدول رضایتمندی مشتریان قرار داده، اما طبق آخرین گزارش سال 94 دفتر ارزیابی، عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت، خودروسازان در رتبه اول شکایات مشتریان قرار گرفتند.
[1395/04/30 13:00]
برای ایرانیها "قیمت خودرو" همواره بحثی چالش برانگیز بوده و طی دو سه سال گذشته نیز داغتر شده است و حالا که دولت محمود احمدینژاد به پایان رسیده و دولت جدید روی کار آمده، برای خیلیها جالب خواهد بود که بدانند خودروها در این هشت سال چه تغییرات قیمتی را به خود دیدهاند.
[1392/05/14 11:46]
ارزیابیهای صورت گرفته بیانگر نارضایتی مشتریان ایرانی از عملکرد نمایندگیهای ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودرو در کشور بهویژه به دلیل "کیفیت پایین خدمات و تعمیرات" است.
[1394/05/15 9:30]
آرش محبینژاد در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با تشریح جزئیات طرح ساماندهی واردات خودرو، اظهار داشت: این طرح به وزارت صنعت ارائه شده و کارگروهی برای بررسی و تصویب نهایی آن تشکیل شده است.
[1393/07/07 10:01]
یک فعال صنعت خودرو نسبت به انحصاری شدن واردات خودرو و رشد قیمت این محصولات هشدار داد.
[1392/12/10 10:09]
براساس آخرین گزارش سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد ایران پیرامون ارزیابی خدمات پس از فروش شرکتهای عرضهکننده خودرو، شرکت اطلسخودرو در میان شرکتهای واردکننده خودرو، رتبه نخست را از آن خود کرد.
[1392/05/02 9:01]