بررسی موتورسیکلت هارلی دیویدسون Street 500 مدل 2015

بررسی موتورسیکلت هارلی دیویدسون Street 500 مدل 2015

ایجاد تعادل میان سنت و مدرنیته برای کمپانی‌های موتورسیکلت سازی، امری دشوار و البته پر هزینه است؛ با این وجود، کمپانی هارلی دیویدسون یک بار دیگر با هماهنگ سازی تکنولوژی‌های اخیر و قوانین سفت و سخت سازمان EPA و عرضه Street 500 توانایی‌های خود را به اثبات رساند. این موتورسیکلت زیبا که از دو مدل XL و سری اول K الهام گرفته است و شباهت‌های بسیار زیادی به Cafe Racer دارد، برای افرادی طراحی شده است که علاوه بر قدرت و عملکرد یک موتورسیکلت آمریکایی، هزینه‌ها را نیز مد نظر قرار می‌دهند. این دوچرخ آمریکایی به دلیل فقدان فرمان بلند، راحتی و ظرفیت بار موتورسیکلت‌های کروز و تورینگ، برای سواری داخل شهر بسیار مناسب است و به همین دلیل ممکن است گاهی اوقات راکب، آن‌طور که انتظار دارد، احساس راحتی و آسایش نکند. 

 

طراحی 

بررسی موتورسیکلت هارلی دیویدسون Street 500 مدل 2015

در بسیاری از مواقع موتورسیکلت‌هایی با زین کوتاه و فاصله محوری کم، جلوه ظاهری زیبایی ندارند؛ اما قاب باریک Street 500 نمای زیبایی به آن بخشیده است. خطوطی که در قسمت بالای بدنه و در امتداد باک سوخت قطره‌ای شکل، قسمت بالای زین و و پایین گلگیر عقب امتداد یافته‌اند، این موتورسیکلت زیبا را به یک پروژه سفارشی تبدیل کرده‌اند.

بررسی موتورسیکلت هارلی دیویدسون Street 500 مدل 2015 بررسی موتورسیکلت هارلی دیویدسون Street 500 مدل 2015
بررسی موتورسیکلت هارلی دیویدسون Street 500 مدل 2015 بررسی موتورسیکلت هارلی دیویدسون Street 500 مدل 2015
بررسی موتورسیکلت هارلی دیویدسون Street 500 مدل 2015

چراغ جلوی Street 500 که شباهت بسیاری به Café Racer افسانه‌ای دارد، نه تنها از این موتورسیکلت یک یاغی و قانون شکن ساخته، بلکه با پوشاندن سیم‌ها و اتصالات بر زیبایی هر چه بیشتر آن افزوده است. باک سوخت و گلگیرها از صفحات فلزی ساخته شده‌اند و این امر سبب می‌شود در صورت ضربه، بتوان آنها را به راحتی صاف و رنگ کرد؛ در حالیکه قطعات پلاستیکی با کوچک‌ترین ضربه می‌شکنند و باید آنها را تعویض کرد. از دیگر مزایای استفاده از قطعات فلزی به جای پلاستیکی، زیبایی بیشتر آنها است.

بررسی موتورسیکلت هارلی دیویدسون Street 500 مدل 2015

کاربرد محدود قطعات کرومی، فلسفه Dark Custom هارلی دیویدسون را مورد تائید قرار داده و ابهت و جذابیت Street 500 را افزایش داده است. کمپانی سازنده این موتورسیکلت زیبا را در حالت استاندارد با رنگ Vivid Black عرضه می‌کند؛ گفتنی است، در صورت تمایل و با پرداخت مبلغی در حدود 295 دلار می‌توانید دو رنگ Mysterious Red Sunglo و Black Denim را نیز سفارش دهید و همچون یک ستاره در خیابان‌های شهر بدرخشید. 

 

شاسی

بررسی موتورسیکلت هارلی دیویدسون Street 500 مدل 2015

در سرعت‌های زیاد، فرمان پایدار بوده و عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد. فاصله محوری 153 سانتی‌متری و طول 223 سانتی‌متری، دور زدن با Street 500 را حتی در تنگ‌ترین مکان‌ها، آسان و راحت می‌سازد. عملکرد سیستم ترمز نیز خوب بوده و در کنار وزن کم موتور که حتی با در نظر گرفتن راکب به 227 کیلوگرم نمی‌رسد، سواری با این دوچرخ آمریکایی را بسیار لذت‌بخش می‌سازد. البته باید توجه داشته باشید که فقدان ترمز ضدقفل و یا ترمزهای ترکیبی، توجه بیشتر راکب را می‌طلبد. سبکی موتورسیکلت و ارتفاع کم زین از سطح زمین (حدود 71 سانتی‌متر) مرکز ثقل Street 500 را پایین می‌آورد و این امر، عملکرد موتورسیکلت را در پیچ‌ها بهبود می‌بخشد و برای موتورسواران کم تجربه نیز، امتیاز بزرگی محسوب می‌شود؛ چراکه در صورت افتادن موتور که ممکن است برای هر کسی پیش بیاید، دیگر نیازی نیست از دیگران درخواست کمک کنند و خود به راحتی می‌توانند آن را بلند کرده و به مسیرشان ادامه دهند. قرار گرفتن پدال‌ها در قسمت وسط، نه تنها استفاده از آنها را برای افراد قد کوتاه آسان می‌سازد، بلکه با فراهم آوردن بهترین حالت نشستن، خستگی را کاهش داده و سرعت عمل راکب را نیز، در شرایط مختلف افزایش می‌دهد؛ با این وجود، افراد قدبلند ممکن است از این وضعیت ناراضی باشند. 

 

سیستم انتقال قدرت

بررسی موتورسیکلت هارلی دیویدسون Street 500 مدل 2015

در داخل این قاب جمع و جور، پیشرانه جدید آب خنک Revolution X500 با ظرفیت 494 سی‌سی قرار دارد که با تولید گشتاوری در حدود 40 نیوتن‌متر در دور موتور 3,500، موتورسیکلت Street 500 را با قدرت کافی به پیش می‌راند. پیش از این کمپانی هارلی دیویدسون از پیشرانه‌هایی با زاویه 45 درجه استفاده می‌کرد، اما پیشرانه جدید این کمپانی با زاویه 60 درجه طراحی شده است و اگرچه به مذاق طرفداران پروپا قرص این کمپانی خوش نیامده، اما رضایت افراد بسیاری را جلب کرده است. در هر سیلندر چهار سوپاپ تیتانیومی قرار گرفته است که نقش مهمی در کاهش آلایندگی این دوچرخ زیبا بر عهده دارند. طراحی اگزوز نیز، به گونه‌ای است که علاوه بر زیبایی، عملکرد Street 500 را بهبود می‌بخشد. نیروی حاصل از پیشرانه از طریق گیربکس شش سرعته چرخ‌ها را به حرکت درمی‌آورد. در پایان باید بگوییم، علی‌رغم تمامی تکنولوژی‌ها و خلاقیت‌های به کار رفته در طراحی Street 500، این موتورسیکلت اصالت خود را حفظ کرده و عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد. گفتنی است، هارلی دیویدسون Street 500 با رنگ پایه Vivid Black با قیمتی معادل 6,799 دلار و با رنگ‌های سفارشی با قیمتی معادل 7,094 دلار در اختیار شما قرار می‌گیرد. 


منبع

TopSpeed

برچسب : Street 500 , هارلی دیویدسون , موتورسیکلت , شاسی , Cafe Racer , آب خنک






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 57 نظر
7Mosi 20 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا : چجوریه که شکا خرداد هسین فاکتور شدین ولی ما که تحویل ۳۰اسفند بودیم هنوز خبری از فاکتور نیست مگه میشه
تارا شیراز : سلام اینجا شیرازی کسی داریم تارا دستی ۳۰اسفند فاکتور شده باشه نمایندگی اسماعیلی
تارادستی‌سفید : واقعاااا،تارادستی یاv4?¿???
ماهان : مال من تحویل ۳۱ خرداد بود فاکتور شد
J7بهمن : سلام و عرض ادب جسارتا شما تاریخ ثبت نامتون کی بوده؟
الناز : سلام کی این پیام اومده براتون
J7بهمن : سلام و عرض ادب جسارتا شما تاریخ ثبت نامتون کی بوده؟
مسعود : دوستان عزیزکه شماره درخواست بنده رو خواستن شاهین جی ۱۲۰۵۶۳۶۰ پذیرش هم 19342995 سخا هم یادم نیس ولی همون برج ۹ بود تحویل دادم پیامکهای تبدیل رو هم اقدامی نکردم
مسعود : دوستان عزیزکه شماره درخواست بنده رو خواستن شاهین جی ۱۲۰۵۶۳۶۰ پذیرش هم 19342995 سخا هم یادم نیس ولی همون برج ۹ بود تحویل دادم پیامکهای تبدیل رو هم اقدامی نکردم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اپشنال 18 خرداد : سلام رنگ ماشین؟
مشدی : اوایل مهر
کارخودشه : اینایی که به دروغ میگن فاکتور شدن همشون کار توحیددلال هستن با اسم مستعار تا ثابت کنه تاریخایی که میگه دقیق هستش
تیگو 7 : سلام از مجوز تیگو 7های بدبختی مثل من چه خبر؟ کسی هست تحویل گرفته باشه اردیبهشت ماه؟ ثبت‌نامی آذر تحویل 14اردیبهشت اما خبری از مجوز نیست مدارک هم همه اومده
پاناهومن : سلام فکر نکنم افزایش بخوره بنده اول 12تیر ماه تحویل خودرو بود بد شد 31تیرماه….دعوت نامه واریزهم تاریخ 17اردیبهشت ماه اومدهمون روز هم واریز کردم..خدارو شکر افزایش نخورد فکرم نکنم تا برج 6افزایش بخوره
بکنتم : نیام بالا سرت توحیددلال فک نکن زرنگی با یه اسم دیگه فحاشی میکنی
خودتی😉 : اینم یه اسم مستعار خود توحیددلال هستش داره از خودش تعریف میکنه
محمد 19مهر : هیچ کس حق نداره تجمع فردا رو بهم نزنه آنقدر عصبی هستم که یه تنه فردا جوابگوی سایپا هستم تا دیروز هیچ کس حرف از تجمع نمی‌زد همین که ما تجمع گذاشتیم اینا هم تجمع گذاشتن کاری نداره که تجمع فردا بیاین هروقت هم تجمع میذارید من هم میام ولی واسه فردا دارم لحظه شماری میکنم
محمد 19مهر : نه این دفعه داخل نمیریم سری پیش بی تجربگی کردیم این دفعه جلوی در می مونیم اگه حرفی دارن عوامل سایپا بیان بیرون توضیح بدن حرف بزنن
حسین : داش محمد من شهرستانم صبح داداشم ساعت 10 میاد مرسی نرم داخل چون سری پیش داداشم ده نیم رسید آنجا گفت کسی نبود ولی شما داخل بودین