موتورسیکلت هارلی دیویدسون Heritage Softail Classic مدل 2015 برای کسانی ساخته شده است که میخواهند حس سفرهای کلاسیک را با فناوری های مدرن تلفیق کنند. از میان تجهیزات این موتورسیکلت میتوان به خورجین های چرمی به سبک خورجین های دهه 40 میلادی به همراه سگک های سنتی، گلگیر جلوی FL، شیشه جلوی جدا شدنی و رینگ و قالپاق با روکش کروم اشاره کرد. در قلب موتورسیکلت نیز پیشرانه هوا خنک و دو سیلندر 103B جا خوش کرده است که1,585 سی سی حجم دارد. این پیشرانه مجهز به سیستم پاشش سوخت الکترونیکی (ESPFI) است و میتواند با دور موتور 3000، حداکثر 130 نیوتن متر گشتاور تولید کند. از آن جایی که کاهش مصرف سوخت نیز از اهمیت خاصی برخوردار است، میزان مصرف سوخت این پیشرانه به 5.6 لیتر در هر 100 کیلومتر کاهش داده شده است.
تجهیزات دیگری که قابل ذکر هستند، عبارتند از: سیستم تعلیق مخفی در عقب، ترمز ضدقفل و زین دو قسمتی. تجهیزات اصلی این موتورسیکلت قوی و زیبا عبارتند از:
سیستم ترمز جدید
دسته فرمان و کالیپرهای جلو جدید
کالیپر ترمز چهار پیستونی بسیار قوی با پیستون های بزرگتر
دیسک ترمز بزرگتر 300 میلی متری با شعاع موثر بزرگتر
گزینه های بیشتری برای انتخاب رنگ
ترمز ضدقفل
پیشرانه 103B که در وسط قرار گرفته است مجهز به سیستم پاشش سوخت الکترونیکی (ESPFI)
رینگ های آلومینیومی با روکش کروم به همراه تایرهای تیوبلس
آمپر بنزین روی باک برای خواناتر بودن
پوشش سیاه رنگ روی پیشرانه به همراه لایه هایی از کروم
اگزوزهایی با روکش کروم به همراه صدا خفه کن
رینگ های استیل کروم و قالپاق هایی با روکش کروم
تایر 150 میلی متری در عقب
چراغ هفت اینچی خاطره انگیز با روکش کروم
چراغ های راهنما و چراغ های کوچک جلو با روکش کروم
چرم کوبی دو رنگ روی باک
دسته فرمان کلاسیک از جنس استیل ضد زنگ
خورجین های چرمی به همراه سگک های سنتی
شیشه جلو با قابلیت جدا شدن
گلگیرهای بزرگ و پوشاننده در جلو و عقب به همراه تزییناتی از جنس کروم
اگر یک موتورسیکلت راحت میخواهید ولی از سیستم تعلیق خشک هم بدتان نمیآید، باید گفت این موتورسیکلت بهترین گزینه است. پشت چهره کلاسیک و به ظاهر قدیمی این موتورسیکلت، تجهیزاتی مدرن و امروزی قرار دارند که باعث میشوند بسیار راحت باشد. خطوط کلاسیک در چارچوب کلی به چشم میخورند و ضربه گیرهای افقی عقب نیز در میان اگزوز و دیگر قطعات، پنهان شده اند. ظرفیت باک 19 لیتر است و باعث میشود موتورسیکلت برای گشت و گذارهای طولانی آخر هفته بسیار مناسب باشد. پیشرانه 103B عملکردی بسیار عالی دارد و رضایت خریداران را کاملاً به دست میآورد. گیربکس شش سرعته Cruise Drive یک سواری نرم ارائه میدهد، تعویض دنده هایی سریع دارد و در سرعت های بالا، سر و صدای موتور را کاهش میدهد، به این ترتیب بهتر میتوان صدای تغییر دور موتور را تشخیص داد.
به محض این که موتور 103B را روشن کنید، گشتاور بالایی در اختیارتان قرار میگیرد. به لطف پیستون سبک وزن، انتقال نیرو بهتر از قبل صورت میگیرد. اگر پایتان را روی دنده بگذارید، متوجه خواهید شد که گیربکس شش سرعته Cruise Drive به گونه ای طراحی شده است که در کنار موتور بتواند کارش را به خوبی انجام بدهد. این گیربکس نیاز به تعمیرات دوره ای مداوم ندارد و به ویژه با دور موتور پایین بسیار نرم و روان کار میکند. سیستم پاشش سوخت الکترونیکی (ESPFI) باعث میشود گاز واکنش خیلی خوبی داشته باشد و عملکرد پیشرانه هنگام بالا رفتن از سربالایی ها یا حمل بارهای سنگین بسیار خوب باشد. هنگامی هم که با سرعت کم و دور موتور پایین حرکت میکنید، پیشرانه تکان های بسیار کمی دارد و سواری نرم است، این امر باعث میشود مصرف سوخت نیز کاهش پیدا کند.
|
|
وقتی صحبت از ترمز ضد قفل Softail به میان میآید "نیروی متوقف کننده" معنای دیگری پیدا میکند. اجزاء این ترمز روی مرکز چرخ قرار گرفته اند ولی طراحی آن بسیار با ظرافت و زیبایی صورت گرفت است. از طرفی، وقتی روی زین لم داده اید خیالتان راحت است که هرگاه به ترمز احتیاج داشتید، با تمام قوا در اختیار شماست. با این سیستم جدید، میزان فشاری که لازم است به دسته ترمز وارد کنید، حدود 40 درصد کمتر است. یک کالیپر 4 پیستونی با پیستون های 32 و 34 اینچی، در کنار یک دیسک 300 میلی متری قرار گرفته است و بدون هیچ زحمتی، نیروی متوقف کننده خارق العاده ای تولید میکنند.
چه بخواهید در شهر به گشت و گذار بپردازید و چه هوای جاده به سرتان زده باشد، تایرهای Dunlop با سه لایه پلی الستر و دو شبکه داخلی از جنس فایبرگلاس، برای این کار بسیار مناسب هستند. این تایرها دارای طرح آج پیشرفته ای هستند و از موادی ساخته شده اند که روی مسیرهای خیس یا خشک، چسبندگی فوق العاده ای دارند. رکاب های بزرگ به گونه ای طراحی شده اند که پا به طور کامل روی آن قرار بگیرد و موتورسوار احساس راحتی بیشتری بکند، یک لایه لاستیکی نیز روی آن را پوشانده است تا هیچ تکان و ضربه ای به پا منتقل نشود.
دسته های فرمان، کلاسیک، بلند و بسیار راحت هستند. این فرمان توازن و تعادلی عالی دارد و به گونه ای طراحی شده است که عضلات گردن حتی پس از کیلومترها موتورسواری نیز خسته و منقبض نشوند. جنس دسته های فرمان از استیل ضد زنگ است و علاوه بر استحکام، از زیبای و براقی خاصی نیز برخوردار است. زین دو قسمتی برای یک یا دو سرنشین بسیار راحت است. زین مخصوص سرنشین عقب، بزرگ است و تکیه گاه آن باعث میشود سرنشین عقب نیز مانند سرنشین جلو راحت باشد. قسمت عقب زین و خورجین ها قابل جدا شدن هستند و هنگامی که به آن ها نیازی نیست، میتوان آن ها را برداشت. شیشه جلو نیز قابلیت جدا شدن را دارد ولی در سفرهای طولانی اگر بخواهید جلو جریان هوا را بگیرد، میتوانید آن را سرجایش نصب کنید. شیشه جلو از جنس پلی کربنات ساخته شده است و بسیار مقاوم و با دوام است. علاوه بر این به موتورسیکلت شما سبک و سیاقی قدیمی و نوستالژیک نیز میدهد.