بررسی کامیون ایسوزو سری F

بررسی کامیون ایسوزو سری F

کامیون ایسوزو سری F یکی از همه کاره‌ترین کامیون‌هایی است که در بازار وجود دارد، وقتی صحبت از مصرف کم به میان می‌آید نیز این کامیون از سابقه‌ای خوب برخوردار است. این کامیون از کابینی مشابه کابین قوی‌تر ایسوزو FX بهره می‌برد ولی در مقایسه با برادر بزرگترش از شخصیتی آرام‌تر و مطیع‌تر برخوردار است.

بررسی کامیون ایسوزو سری F

کامیون ایسوزو سری F با چهار موتور مختلف به بازار عرضه می‌شود که می‌توانند بین 200 تا 300 اسب‌بخار نیرو تولید کنند. وزن کل کامیون (GVM) نیز بین 10,400 تا 16,500 کیلوگرم متغیر است. پیکربندی‌های این کامیون نیز عبارتند از: 4×4، 2×6 و 4×6.

 

طراحی بدنه

بررسی کامیون ایسوزو سری F

به رغم این واقعیت که کامیون ایسوزو سری F از کابینی مشابه کابین کامیون بزرگتر ایسوزو FX بهره می‌برد، ولی جزییات کوچکی روی بدنه دیده می‌شوند که این دو مدل را از هم متمایز می‌کند. می‌توان گفت ارتفاع کمتر از سطح زمین، چراغ‌های بالا رفته و شباهت جلو پنجره به مدل کوچکتر ایسوزو سری N از مهمترین تفاوت‌های این دو کابین هستند. روی جلو پنجره مانند سایر محصولات کمپانی ایسوزو لوگوی ISUZU به چشم می‌خورد. این لوگو از روکش کروم برخوردار است تا چشمگیرتر باشد. سپر جلو از سپر کامیون‌ ایسوزو سری N اندکی بزرگتر است ولی از همان طراحی بهره می‌برد و دو دریچه ورودی هوا و دو چراغ مه‌شکن مستطیل شکل روی آن به چشم می‌خورند. درب‌ها از دستگیره‌ها و پنجره‌هایی بزرگ بهره می‌برند. خط پایین پنجره به منظور بالا بردن دید، به صورت اریب طراحی و ساخته شده است.

 

طراحی داخلی

بررسی کامیون ایسوزو سری F

به لطف ارتفاع کم کابین از سطح زمین و باز شدن 90 درجه‌ای درب‌ها ، سوار و پیاده شدن بسیار آسان است. باید گفت در مقایسه با استانداردهای امروزی طراحی، طراحی داخلی کامیون ایسوزو سری F کمی قدیمی و کسالت‌آور است و از مواد اولیه‌ای سخت و محکم ساخته شده است، با این حال کیفیت ساخت و چیدمان در سطح خوبی قرار دارد. دکمه‌های کنترلی در جای مناسبی قرار گرفته‌اند و ارگونومی خوبی دارند. روی کنسول مرکزی نمایشگر GPS به چشم می‌خورد که موارد دیگری مانند رادیو و مانیتور دوربین نیز روی آن تعبیه گردیده‌اند. پنل ابزار کاملاً مدرن و امروزی است، آمپرها نیز بزرگ هستند و خواندن آن‌ها بسیار آسان است.

بررسی کامیون ایسوزو سری F

علاوه بر آمپرهای متعارف، یک نمایشگر کوچک و مستطیل شکل نیز به چشم می‌خورد که اطلاعاتی نظیر میزان مصرف سوخت، هشدار در مورد سرعت بالا، میزان ساعات کارکرد موتور، دوره‌های زمانی بین سرویس‌ها و غیره را به نمایش می‌گذارد. صندلی‌ها بسیار راحت هستند و از تنضیمات زیادی برخوردارند. این صندلی‌ها از کمربندهای پیش کشنده سه نقطه‌ای، ضربه‌گیرهای قابل تنظیم افقی و گرمکن برخوردار هستند. علاوه بر این‌، برای راحتی بیشتر راننده، فرمان تلسکوپی است و قابلیت خم شدن به بالا و پایین را نیز دارد.

بررسی کامیون ایسوزو سری F

دید سرنشینان از اطراف به لطف شیشه جلو و آینه‌های جانبی بزرگ بسیار عالی است. در صورت نیاز به دید بیشتر، می‌توان سه دوربین دید عقب را به صورت سفارشی خریداری کرد. داخل کابین محفظه‌های زیاد و به در بخوری وجود دارند از جمله: جعبه داشبورد بزرگ، جا لیوانی، جیب‌های روی درب، کنسول‌های بالای سر و یک جعبه مخصوص بار در وسط صندلی‌ها.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی کامیون ایسوزو سری F

کامیون ایسوزو سری F به همراه موتورهای دیزلی SiTEC سری III تولید می‌شود که در نسخه‌های 200، 235، 260 و 300 اسب‌بخاری در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند. این موتورها می‌توانند در کنار گیربکسهای شش سرعته دستی یا اتوماتیک قرار بگیرند. این گیربکس‌ها به طور خاص برای مقاصد تجاری طراحی و تولید گردیده‌اند. این موتورهای دیزلی به منظور بالا بردن عملکرد و پایین آوردن مصرف سوخت به فناوری‌های جدیدی مجهز شده‌اند که از میان آن‌ها می‌توان به سیستم پاشش سوخت فشار بالای Common-rail، چهار سوپاپ برای هر سیلندر، اگزوز پیشرفته EGR، سیستم جدا کننده ذرات ریز از گازوییل و توربوشارژر VGS اشاره کرد. این موتورها به لطف برخورداری از چنین تجهیزات پیشرفته‌ای قادرند در دورهایی معادل با 1000 تا 1500 دور بر ثانیه، به حداکثر گشتاور دست پیدا کنند، این امر باعث می‌شود توان یدک‌کشی کامیون بسیار بالا برود و تعویض دنده‌ها نیز به حداقل برسد.

 

سواری و هندلینگ

بررسی کامیون ایسوزو سری F

کامیون ایسوزو سری F در قسمت جلو به یک سیستم تعلیق مجهز است که از چندین فنر شمشی و دو کمک فنر بهره می‌برد، در حالی که در قسمت عقب فقط از فنر شمشی استفاده شده است. کیفیت سواری کامیون صرفنظر از این که خالی باشد یا پر از بار بسیار نرم است، هندلینگ نیز به گونه‌ای است که اعتماد به نفس راننده را بالا می‌برد. فرمان به صورت استاندارد برقی است و هم در سرعت‌های پایین و هم در سرعت‌های بالا مانوردادن با کامیون را به کاری ساده تبدیل می‌کند. ابعاد غربیلک فرمان نیز بسیار عالی است. غربیلک فرمان کوچک و سبک است و این ویژگی‌ها باعث می‌شوند استفاده از آن بسیار راحت باشد. تجهیزات ایمنی این کامیون عبارتند از: ترمز ضدقفل، رگلاتور ضد لیز خوردن (ASR)، کنترل در سربالایی و سراشیبی (HSA) و کیسه هوای راننده.

 

نتیجه گیری

بررسی کامیون ایسوزو سری F

به عنوان نتیجه‌گیری می‌توان گفت موتور عملکرد خوبی دارد و به هیچ عنوان نیاز به شتاب یا قدرت بیشتر احساس نمی‌شود. درست است که کابین باید مدرن و امروزی‌تر باشد ولی این امر در کامیون‌ها از اهمیت چندانی برخوردار نیست. به جرأت می‌توان گفت کامیون ایسوزو سری F چنان قابل اعتماد است که همتراز با رقبایی که در صدر جدول این کلاس از کامیون‌ها قرار دارند می‌ایستد. این کامیون انعطاف‌پذیر و همه کاره است و کارش را به خوبی انجام می‌دهد. البته باید پذیرفت که از نقاط ضعقف کوچکی نیز رنج می‌برد ولی در قبال پولی که بابت آن پرداخت می‌کنید، گزینه بسیار مناسب و ایده‌آلی است.


منبع

TopSpeed

برچسب : ایسوزو , ایسوزو سری F , ایسوزو FX , ایسوزو سری N






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

6 نظر

عزیز
0

بنظرم خیلی خیلی خوبه فقط پول ندارم بخرم
15:23  1402/11/25
گزارش
پاسخ دادن
حمید
2

کامیون های ایسوزو در داخل ایران بید دارای کابین خوبی برای استراحت راننده و سرنشین باشه
09:17  1396/04/03
گزارش
پاسخ دادن
امیر
5

سلام واقعا ایسوزو دو کابین کی وارد بازار میشوند میخوام بدانم
12:04  1395/11/10
گزارش
پاسخ دادن
امیر
7

سلام ایسوزو دو کابین رو کی وارد میکنن به ایران واقعا که شاهکاره
19:58  1395/07/17
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: ژاوی هرناندز
5

تو بازار ایران که کمر خاور رو شکست!
10:42  1394/02/01
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: Bugatti
9

ایسوزو کامیون های خوبی میزنه ولی یکم طراحی داخلیش خوب نیست
10:52  1394/01/31
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Bac x3 : دوستان bac x3 تاریخ ثبت نام یازدهم بهمن ماه هنوز خبری نیست کیا مثل من بک نوشتن و نگرفتن؟تاریخ بگید لطفا مرسی
Bac x3 : سلام داداش ثبت نامت کی بوده دقیق؟
ایگل سفید : سلام دوستان کسی هست ایگل ثبت نام کرده و فاکتور شده باشه؟
بهی : یکی جواب بده. تبدیل زدیم... اصلا سود تاخیر حساب میکنن عایا ....
شاهینg : بازم تحویل cvtبهتر از شاهین جی دستی هست کلا یادشون رفته تولید کنن ۴ ماهه تو تاخیره
t9 : سلام والا من خریدم سبدی وتحویل فوری بوده نیمه اول ازدیبهشت باید میدادن اسفندماه نقدی پرداخت کردم هنوز تازه شاسی شده
شاهینg : دوستان دوشنبه هفته آینده ۱۶ تیر تجمع هست لطفا هرکی تاخیر در تحویل داره بیاد
شاهین جی : لطفا دیگر گروه هاهم اطلاع رسانی کنین ۱۶ تیر تجمعععع
Sh : شاهین g ندارن بدن دوستان ولی این موضوع هیچ ربطی به ما نداره اینا الان ۷ ماه پول مارو کامل گرفتن هیچی به هیچی انقدر پرو و بی شرم هستن تماس میگیری بعد ۲۰ دقیقه وصل میشی انگار نه انگار انگار ما پول اونارو خوردیم .تنها حرف من اینه باید حقو گرفت حق گرفتنیه تنها راه تنها راه برای اینکه حقمونوبگیریم تجمع تجمع تجمع هست دست روی دست بذاریم تا ۳ماهه دیگه ممکنه تحویل ندن تا چقدر دیگه همش بیاییم به این صفحه سر بزنیم یه تاریخ مشخص کنیم همه جمع شیم از شهر های دور و نزدیک
آبروم رفته : آقای سایپا این چه کاریه اقلا بگین شاهین نیست یدونه نیسان آبی بدین بریم پی کارمون
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
آذربایجان : من قبلن تبدیل رو زده بودم ..پولشو نتونستم جور کنم همینجوری مونده بود
رضا : پس من که 23 اسفند بودم حالا حالا ها باید منتظر باشم
الی (ایکس 33 دستی) : چرا واسه من پیامک نیومد پس؟
مادران 19 خرداد : تحویل 19 خرداد طرح مادران رنگ سفید
ساینا : سلام بعدازفاکتورچه مدت طول میکشه ماشین تحویل بدن
عرفان خواه : با سلام ، دوستان ام وی ام 530 من ریپ میزنه و دور موتورش از 4 بالا نمیره کسی اطلاعاتی در این مورد داره منو راهنمایی کنه ممنون
مریم هستم : 9اسفند تکمیل وجه کردم هنوز خبری نیست
حامد : 153968
دنا آپشنال : دنا آپشنال تحویل 31 تیر واریزی قسط 2 17 اردیبهشت سفید رنگ فاکتور شده.
اکبر پلاندوز : سلام دوستان من انصراف بزنم کی پول منو میریزن خواهشا راستشو بگید شدید بیرونم بخرم بهتره