اگر بوگاتی ویرون که نمونه ای کامل از تکنولوژی صنعت خودرو سازی است را در کنار این پنج سوپر ماشین قرار دهیم، در این صورت می توانیم درک بهتر و ملموس تری از این خودروها به دست آوریم. می توانید همه این خودروها را بخرید و باز هم ته جیبتان مقداری پول داشته باشید ( البته در مقایسه با قیمت بوگاتی)! کم سرعت ترین خودرو در این گروه، کمتر از چهار ثانیه زمان برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت نیاز دارد و همه آن ها در کمتر از 10 ثانیه به سرعت 160 کیلومتر در ساعت می رسند.
جای نماینده لامبورگینی در بین این سوپر ماشین ها خالی است، البته حتی اگر لامبورگینی هم بود، فراری 458 ایتالیا، ستاره این بررسی می شد. این فراری دارای موتور هشت سیلندر 4.5 لیتری است. مرسدس بنز SLS AMG نیز همه نگاه ها را هر زمان که درهایش باز می شود، به خود جلب می کند. استون مارتین V12 ونتج، آئودی R8 و پورشه 911 توربو S چهره هایی آشنا هستند، اما یکسان نیستند. استون مارتین از موتور دوازده سیلندر 5.9 لیتری بهره می برد و R8 قدرتش را از موتور V10 و 5.2 لیتری می گیرد. پورشه911 توربو، 30 اسب بخار قدرت بیشتری به نسبت مدل قبلی Turbo S دارد. همه این ماشین ها خارق العاده هستند، اما برخی از آن ها شگفت انگیزترند.
استون مارتین V12 ونتج 2011
برخورداری از موتور دوازده سیلندر 5.9 لیتری وزن خودرو را به 1696 کیلوگرم رسانده که بیشتر وزن را روی محور جلویی انداخته (52.6 درصد وزن در جلو و 47.4 درصد وزن در عقب) و زمان رسیدن به سرعت 100 کیلومتر را به 4.2 ثانیه و صفر تا 160 را به 9.2 ثانیه کاهش داده است. استون مارتین مسافت 400 متر را در 12.5 ثانیه با سرعت 187 کیلومتر در ساعت طی می کند.
در مقایسه با مدل قبلی هشت سیلندری، تنها یک دهم سریعتر به 100 کیلومتر در ساعت می رسد و در طی کردن 400 متر، 0.2 ثانیه سریعتر عمل می کند. استون مارتین ونتج با اختلاف 0.5 ثانیه پشت سر آئودی قرار می گیرد (فراری، پورشه و بنز کمی سریعتر از این دو هستند). زمانی که استون به سرعت 225 کیلومتر در ساعت می رسد، بقیه خودروها از دید استون خارج می شوند. این داستان تقریبا در تمامی تست های دیگر نیز برقرار است. شاسی استون به خوبی و محکمی دیگر رقبا است و فرمان پذیری استون هم نظرها را به خود جلب می کند. نقطه قوت استون ترمزهای سرامیک کربن چرخشی است که خودرو را در فاصله 4.42 متری در سرعت 112 کیلومتر در ساعت متوقف می کند. در بین چهار خودروی دیگر، طراحی داخلی خیره کننده و دکور زیبای داخل اتاق و صندلی های بسیار راحت استون مارتین، بهترین هستند.
کار با جعبه دنده دستی ونتج رضایت بخش است اما کنسول بلند استون زمانی که سریع دنده عوض می کنید، مشکل ساز می شود. کاپوت استون مارتین دید جلو را کمی کم کرده است. استیل کلاسیک استون مارتین تحسین رهگزران را به همراه دارد، البته اگر فراری آن دور و اطراف نباشد. باید گفت شنیدن سر و صدای اگزوز برخاسته از موتور دوازده سیلندری ونتج در لحظه رد شدن با تمام سرعت لذت بخش است.
مرسدس بنز SLS AMG 2011
به سختی می توان از نحوه عملکرد SLS ایرادی گرفت. در تست شتاب گیری، SLS جایگاه سوم را از آن خود کرد، تقریبا به اندازه یک یا دو پلک زدن با فراری فاصله داشت، اگرچه SLS توانست در رسیدن به سرعت 225 کیلومتر فراری 458 را شکست دهد. بنز با وجود اندازه و وزنش که در این بین بزرگ ترین و سنگین ترین است، خودرویی چابک است و اصطکاک و چسبندگی خوبی دارد. خلاصه این که با شروع حرکت و سرعت گرفتن، وزن SLS کمتر می شود.
غرش موتور هشت سیلندر 6.2 لیتری و صدای اگزوز بنز SLS همه رانندگان را راضی نگه می دارد. 563 اسب بخار نیروی بنز، به اندازه قدرت یک اسب، بیشتر از نیروی پورشه است. البته نیروی گشتاوری 479 نیوتن متری بنز در برابر پورشه در جایگاه دوم قرار گرفت. طراحی داخلی بنز دوست داشتنی است و صندلی های بنز هم خوش ساخت هستند و نمره بالایی می گیرند. البته باید متذکر شد، حتما برای یک بار هم که شده درهای بال شکل بنز در حالت باز، با سرتان برخورد می کند.
مشکل دیگر این درها این است که اگر راننده روی صندلی نشسته باشد، دستش به در نمی رسد تا آن را ببندند. کاپوت کشیده بنز دید جلوی راننده را به نوعی گرفته و راننده آن طرف کاپوت را نمی بیند.بنز SLS از جعبه دنده هفت تایی دو کلاچه اتوماتیک-دستی استفاده می کند. در حالت دنده دستی، سرعت تعویض دنده ها پایین است. قیمت مرسدس بنز SLS 2011 حدوداً برابر با 203,500 دلار است.
آئودی R8 2010
موتور ده سیلندر 5.2 لیتری آئودی، 525 اسب بخار نیرو تولید می کند. بر خلاف ونتج، R8 برای دفاع از عنوان قهرمانی اش آمده بود و صدای اگزوزش را به رخ رقبا می کشید. آئودی در طراحی داخلی با برنده بررسی، رقابت نزدیکی دارد. صندلی های این خودروی دو نفره بسیار خوب طراحی شده و برای آرنج شما فضای بسیار خوبی مهیا کرده است، دید راننده هم بسیار خوب است. بدنه آئودی R8 بسیار زیبا طراحی شده و نمره بالایی می گیرد.
R8 از مدل هشت سیلندر خود سریعتر است و در 3.7 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رسد و مسافت 400 متری را در 12 ثانیه با سرعت 190 کیلومتر بر ساعت طی می کند. در مسیر مسابقه آئودی تقریبا رقبا را دنبال می کند و تنها از استون مارتین جلو می زند. این خودرو برای مسیرهای پر پیچ و خم بسیار مناسب است، مخصوصا جاده هایی که برای اولین بار در آن ها رانندگی می کنید. شاسی R8 از ثبات بالایی برخوردار است که در میان شرکت کنندگان بهترین بود.
سیستم ترمز آئودی بسیار خوب ظاهر شد و به طور مشترک مکان اول را با استون مارتیتن به دست آورد. در تست جاده ای در آخر قرار گرفت. آئودی بزرگ و سنگین است و برای اینکه در جاده های کوهستانی از خودروهای دیگر عقب نماند، باید فشار بیشتری به موتورش بیاورد. آئودی R8 را می توان در دسته خودروهایی که رانندگی با آن ها لذت بخش است، قرار داد. آئودی R8 تنها با اختلاف یک امتیاز کمتر، پشت سر فراری قرار گرفت. قیمت آئودی R8 V10 حدوداً برابر با 100,000 دلار است.
فراری 458 ایتالیا 2011
فراری زمانی چشمتان را می گیرد که به سمت پیچ ها حمله می کند. فراری 458 در اصل، تکاملی از فراری F430 و اسکودریا 430 است، البته تکاملی جامع. موتور V8 که دارای سیستم تزریق مستقیم سوخت است، با نیروی گشتاور 562 نیوتن متر و دور موتور 9000 دور در دقیقه، صدای اگزوز خارج شده از فراری را افزایش می دهد. برای رسیدن به این قدرت، از تکنولوژی های جدید استفاده شده است.
با کمک جعبه دنده هفت سرعته اتوماتیک-دستی دو کلاچه، فراری 458، با گذشت 3.3 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رسد و 400 متر را با سرعت 200 کیلومتر در ساعت در 11.5 ثانیه طی می کند. اگرچه پورشه بهترین نتایج را در شتاب گیری به دست آورد، با این وجود نباید آمار فراری را نادیده گرفت. فرمان پذیری سریع و بسیار دقیق و صندلی های تعبیه شده متمایل به جلوی خودرو و دید بسیار خوب راننده، لذت رانندگی فراموش نشدنی را به شما می دهد. دنده های تعبیه شده در فرمان فراری هم یکی از بهترین ها در نوع خود است. در حالی که فراری قابلیت های یک خودروی مسابقه ای را دارد، قابلیت رانندگی راحت در شهر را هم برای شما فراهم کرده است.
پس مشکل کجاست؟ در رانندگی معمولی با فراری دریچه سوخت رسانی پر سر و صداست. یکی دوبار هم سیستم الکترونیکی با مشکل مواجه شد. کنترل کننده سیستم صوتی که پشت فرمان تعبیه شده است، کمی قدیمی است. قیمت پایه فراری تقریبا به رقم بالای 230,000 دلار می رسد و با بسته اختیاری 40865 دلاری که شامل صندلی های سفارشی و سیستم رهیاب ماهواره ای نیز می شود، از پورشه گران تر است و همین اختلاف قیمت فراری را در رده دوم این بررسی قرار می دهد.
پورشه 911 Turbo S 2011
اگرچه پورشه در مسیر مسابقه به پای فراری نمی رسد، اما خودرویی بسیار پر سرعت است و در جاده های کوهستانی بسیار سریع است و چنان آزادی عملی به راننده می دهد که هیچ خودروی دیگری نمی دهد. این پورشه خودرویی روان است و به خوبی در جاده تغییر مسیر می دهد و در پیچ ها نیز از ثبات بالایی برخوردار است.
پورشه از موتور Turbo S بهره می برد و دارای 530 اسب بخار نیرو است که نیروی گشتاوری آن 516 نیوتن متر است. با سیستم حرکتی دو دیفرانسیل و جعبه دنده هفت سرعته اتوماتیک دستی که بهترین تجربه ممکن حرکت با سیستم کنترل کشش را به شما می دهد، پورشه با عجله بسیار زیاد در 2.7 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رسد و در 6.4 ثانیه به سرعت 160 کیلومتر در ساعت می رسد و 400 متر را تنها در 10.8 ثانیه با سرعت 206 کیلومتر در ساعت طی می کند. پیشنهاد می کنیم صدای اگزوز پورشه را در هنگام حرکت از دست ندهید.
این مدل مصرف سوخت خوبی هم دارد. پورشه در شهر در هر 100 کیلومتر، 16 لیتر بنزین مصرف می کند و در بزرگراه، در هر 100 کیلومتر 11 لیتر بنزین مصرف می کند. پنل سیستم کنترلی، 33 کلید و چند دکمه دارد که به نظر کمی قدیمی است. استیل فراری بسیار دوست داشتنی است. قیمت پورشه 911 Turbo S کمی کمتر از فراری پر جنب و جوش است.