بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت دوم)

بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت دوم)

در قسمت اول به بررسی طراحی بدنه و تریم های کلاس C پرداختیم و در قسمت دوم و پایانی این مقاله قصد داریم تیپ های مختلف مرسدس بنز کلاس C شامل C250 ،C300 ،C350 و C63 AMG را از نظر سیستم موتور و مصرف سوخت، ایمنی خودرو، طراحی داخلی، و تجربه رانندگی مورد بررسی قرار دهیم. یادآوری می گردد، این خودرو توسط شرکت ستاره ایران وارد کشور می شود و قیمت انواع تریم های آن را می توانید در صفحه قیمت 1Car مشاهده کنید.

 

سیستم موتور و مصرف سوخت

مرسدس بنز C250 با داشتن یک موتور 4 سیلندر 1.8 لیتری مجهز به توربوشارژر می تواند 201 اسب بخار نیرو و 310 نیوتن متر گشتاور تولید و آن را از طریق گیربکس اتوماتیک 7 سرعته به چرخ های عقب منتقل کند. شتاب 0 تا 100 این خودرو چیزی در حدود 7.4 ثانیه می باشد که در مقایسه با آئودی A4 2.0T به اندازه 1 ثانیه بیش تر است. با توجه به برآوردهای EPA، مصرف سوخت این مرسدس بنز به ازای هر 100 کیلومتر رانندگی در شهر، بزرگراه، و ترکیبی به ترتیب 12 لیتر، 9 لیتر، و 11 لیتر است.

بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت دوم)

بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت دوم)

مرسدس بنز C300 4Matic با داشتن یک موتور 3.5 لیتری V6 می تواند 248 اسب بخار نیرو و 340 نیوتن متر گشتاور تولید کند و آن ها را به هر چهار چرخ منتقل سازد. بنا بر اظهارات کارشناسان کمپانی مرسدس بنز، شتاب 0 تا 100 این خودرو در حدود 6 ثانیه است و مصرف سوخت آن به ازای هر 100 کیلومتر رانندگی در شهر، بزرگراه، و ترکیبی به ترتیب 14 لیتر، 10 لیتر، و 9 لیتر است.

بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت دوم)

بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت دوم)

بنز C350 نیز با در اختیار داشتن یک موتور 3.5 لیتری V6 می تواند نیرویی برابر با 302 اسب بخار و گشتاوری معادل 370 نیوتن متر تولید کند. اگرچه این مدل نیز همانند مرسدس بنز C300 4Matic، چهارچرخ متحرک (AWD) است، اما شتاب 0 تا 100 آن چیزی در حدود 5.6 ثانیه است که با سریع ترین خودروهای هم کلاس خود برابری می کند. گفتنی است، مصرف سوخت مدل سدان C350 به ازای هر 100 کیلومتر رانندگی در شهر، بزرگراه، و ترکیبی به ترتیب 14 لیتر، 9 لیتر، و 12 لیتر اما در مدل کوپه 4Matic به ترتیب 14 لیتر، 10 لیتر، و 12 لیتر است.

بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت دوم)

بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت دوم)

مرسدس بنز C63 AMG که قوی ترین مدل این کلاس به شمار می رود، با داشتن یک موتور 6.2 لیتری V8 می تواند 451 اسب بخار نیرو و 601 نیوتن متر گشتاور تولید کند و آن را از طریق گیربکس دستی 7 سرعته به چرخ ها منتقل سازد. شتاب 0 تا 100 این خودرو چیزی در حدود 4.2 ثانیه برآورد شده است و مصرف سوخت آن نیز به ازای هر 100 کیلومتر رانندگی در شهر، بزرگراه، و ترکیبی به ترتیب 21 لیتر، 14 لیتر، و 18 لیتر گزارش شده است.

بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت دوم)

بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت دوم)

 

ایمنی خودرو

هر کدام از مرسدس بنزهای کلاس C در حالت استاندارد به سیستم کنترل کشش، ترمزهای ضدقفل، و کیسه های هوا (جهت محافظت از قفسه سینه، زانو، و لگن) مجهز هستند. گذشته از همه این ها، مرسدس بنز mBRACE2 به طور استاندارد به سیستم "تله ماتیکس اضطراری" (Emergency Telematics) نیز مجهز است. کلمه "تله ماتیکس" در حقیقت از تلفیق دو عبارت تله کامیونیکیشن و انفورماتیکس به دست آمده است که نقش آن ردیابی وسیله نقلیه به کمک سیستم مسیریاب ماهواره ای (GPS) است.

بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت دوم)

سیستم هشدار خواب آلودگی مرسدس بنز (Mercedes Attention Assist) از دیگر آپشن های ایمنی استاندارد این کلاس به شمار می رود. کیسه های هوا جهت محافظت از قفسه سینه سرنشینان عقب، در مدل های کوپه به صورت استاندارد و در مدل های سدان به صورت اختیاری قرار داده شده اند. از دیگر آپشن هایی که برای ایمنی بیش تر راننده و سرنشینان خودرو وجود دارد، می توان پکیج مسیریاب خیابان را نام برد و همان طور که پیش تر اشاره شد، در آن از سیستم هشدار نقاط کور و سیستم هشدار عبور از خط به عنوان آپشن های تأمین ایمنی راننده استفاده شده است.

بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت دوم)

بر اساس بررسی های انجام شده در تست تصادف مدل های مختلف کلاس C، تمام خودروهای این کلاس، چهار ستاره از پنج ستاره مربوط به بهترین عملکرد در حین تصادف به ویژه تصادف جانبی را از آن خود کردند. در آزمونی که توسط موسسه بیمه ایمنی بزرگراه (Insurance Institute for Highway Safety) انجام شد، سدان کلاس C بالاترین درجه ایمنی در تصادفات را از جنبه های مختلف نظیر برخورد از جلو، برخورد از بغل، و استحکام سقف خودرو به دست آورد.

 

طراحی داخلی

بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت دوم)

طراحی داخلی تمام مدل های کلاس C کاملاً هنرمندانه و حرفه ای است؛ از صفحه کلیدها و پنل های کنترلی گرفته تا طراحی های چشم نواز داشبورد و تودوزی های ظریف! هنگامی که در این خودرو نشسته اید، کار با دکمه های کنترلی بسیار ساده است. جالب است بدانید، از بین سازندگان خودروهای لوکس، رابط کاربری COMAND جزء بهترین ها است که کمپانی مرسدس بنز در این کلاس به کار گرفته است. گفتنی است، کار با پورت iPod در این کلاس بسیار آسان و کاربرپسند و پاسخ گویی آن سریع و دقیق است.

بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت دوم)

اگرچه مدل های سدان از مدل های اصلاح شده قبلی کلاس C بزرگ تر هستند، اما خانواده های پرجمعیت به ندرت این مدل ها را انتخاب می کنند؛ شاید یک دلیل مهم آن دشوار بودن نصب و راه اندازی صندلی کودک در عقب خودرو باشد. گذشته از این، یکی دیگر از علت هایی که خانواده های بزرگ انتخاب این مدل را ترجیح نمی دهند، کم بودن حجم صندوق عقب (در حدود 350 لیتر) و کوچک بودن ابعاد صندلی های عقب برای آن ها است. البته فضای مورد نیاز برای پاها، استاندارد و مشابه سایر خودروهای هم گروه این کلاس است، در حالی که فضای بالای سر برای کسانی که قد بلندتری دارند، اندکی تنگ و کوچک است. به طورکلی، اگرچه مدل کوپه کلاس C در مقایسه با کوپه های قبلی، از این نظر ضعیف تر عمل کرده است، اما در مقایسه با آئودی A5 در وضعیت مشابهی قرار دارد و در مقایسه با کادیلاک کوپه CTS خیلی بهتر است. میانگین حجم صندوق عقب یک کوپه لوکس کوچک چیزی در حدود 331 لیتر است.

 

تجربه رانندگی

بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت دوم)

صرف نظر از این که شما کدام یک از مدل های C250 ،C300 ،C350 یا C63 AMG را انتخاب می کنید، خودروی لوکس مرسدس بنز بسیار خوش دست و خوش فرمان است و به طورکلی سواری بهتری در مقایسه با رقبای خود دارد. اگرچه، ویژگی کلاس C اسپرت تر بودن آن است، اما جالب است بدانید که تریم های اسپرت این کلاس، با وجود سختی و محکمی، بهترین شرایط رانندگی را در سفرهای طولانی برون شهری فراهم می آورند. تریم های لوکس آن نیز کمی نرم تر و صدای اگزوز آن ها ساکت تر است؛ در نتیجه می توان رانندگی آرام تری را تجربه کرد.

بررسی مرسدس بنز کلاس C (قسمت دوم)

در خاتمه، با پایان قسمت آخر این مقاله که شرح کاملی از مدل های مختلف کلاس C مرسدس بنز بود، 1Car صمیمانه از شما دوستداران مقالات بررسی و مقایسه تقاضا دارد تا نظرات و پیشنهادات خودتان را با ما در میان بگذارید. لطفا اگر تجربه رانندگی با یکی از این شاهکارهای دنیای خودرو را دارید، با بقیه درمیان بگذارید. 


منبع

Edmunds

برچسب : C Class , C250 , C300 , C350 , C63 AMG , کلاس C , مرسدس , بنز






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

4 نظر

cabrera
0

سلام.1کار میشه نقد سری 3 بی ام و رو هم برامون بزاری؟
14:36  1392/03/28
گزارش
پاسخ دادن
پرسنل 1Car: ذنوبی
2

پاسخ به: gulf
کاربر گرامی، حرف V مربوط به نحوه آرایش سیلندرها است و به معنی خورجینی می‎باشد. 8 نیز بیانگر تعداد سیلندرها است. در نتیجه V8 یعنی موتور هشت سیلندر خورجینی.
11:29  1392/03/28
گزارش
پاسخ دادن
gulf
1

v8 یعنی چی؟
10:57  1392/03/28
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: m&z
1

اگر امکان دارد کلاسهای مختلف مرسدس بنز را با یکدیگر مقایسه کنید و تفاوت کلی آنها و کاربرد هریک را شرح دهید.
پیروز باشید
10:27  1392/03/28
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مملی شاهین جی : این بیشرفارو باید دار بزنن خیلی پست وبیوجدان هستن ۹ماه ۶۰۰میلیون گرفتن هیچ خبری هم نیست
دنا پلاس : یعنی خدا لعنتشون کنه ماشین زیرپام فروختم دنا پلاس فوری تحویل 19 مرداد هنوز روی فاکتور می‌چرخه. واقعا که
مریم : دوستان قیمت های جدید ایران خودرو به دستور اقای حیدری ریس شعبه دوم بدوی تعزیرات حکومتی تهران که زیر نظرسازمان تعزیرات حکومتی و وزارت دادگستری هستش همه لغو شده و به قیمت قبل بر گشته شدند همگی باید بریم شاکی بشیم از سال 1402 ثبت نام کردم تحویل زمستان 1403 بود که حتی هنوز تکمیل وجه دوم هم نشدم الان که دیگه شده 1404
كريميان : سلام پس تكليف كساني ك توي دوره قبل افزايش قيمت جديد كارخونه بهشون خورد و تكميل وجه انجام دادند چي ميشه،نميشه ك فقط كسانيكفقط تو ايندوره افزايش قيمت بهشون خورد مضرر بشند كه
عسکری : سلام کسی نمیدونه دعوت نامه شاهین اتومات 17مهر 1402کی میاد
سیا X5 مشکی بهمن ۴۰۳ اقساط : جزو روزهای تعطیل هستش
داریوش : خدا لعنتشون کنه به حق پنج تن خیر نبینن انشااله گور بابای مسئول بی لیاقت انشااله به زودی شاهد از بین رفتن شرکت سایپا باشیم عجب اشتباهی بود خرید از سایپا اینا لیاقت ندارن که ادم بره ماشین از اینا بخره کاش پام می شکست اون روز نمی رفتم ثبت نام تقاص این همه ظلم به خریداران را خدا ازتون بگیره خدایا خودت اینا را تنبیه کن
تارا : سلام این تعزیراتی که میگن راسته
شاهین G : دوستان عزیز می خواهین ماشین زودتر بگیرین شکایت کنین الان ایران‌خودرو بخاطر قیمت ها مجبور کردن که قیمتش هاشو برگردونه به قبل
ایگل سفید : سلام کسی میدونه چرا خودروهارو بارگیری نمیکنن داستان این مجوز راهور چیه ؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
افشار لطفی : دوستان بنظر شما امروز فاکتور میشه یا نه
فاطمه : خودشون از نمایندگی بهتون زنگ زدن
رانا پلاس1363 : فعاله داداش من همین الان نگاه کردم 207 یک ماهه افتاده البته به داداشم .توجیه نداشت واریز وجه نکردیم به همه افتاده 207هیدرولیک 3ماهه 772میلیون خیلی خنده داره تمام واریز وجه ها هم بازه خیالتون راحت
مهدی : امشب رو کارینا خبری ازتون نیست شیطونا😂😂😂
تحویل 31 تیر : به تاریخ های تحویلی ها دقت کنین مشخصه فعلا 31 تیری ها دارن فاکتور میشن البته هنوز دهه اول و دوم تیر هم بعضی ها فاکتور نشدن اگه دهه اول مرداد هست که بعد از 31 نوبت اونا میشه شما تاخیر حداقل یک ماه برای فاکتور در نظر بگیرین
جواب سهیلا : معمولا یک ماه قبل از موعدی که مشخص شده پیامک واریز میاد که برای شما میشه آبان. اگه پیامک بیاد و واریز کنی ، دیگه افزایش قیمت شامل حالت نمیشه . ولی تا قبل واریز ، هرچی افزایش قیمت بخوره ، شامل شما میشه . سخا رو با واریزی دوم برات انجام میدن . توی نمایندگی میتونی . میتونی هم بری کافینت بیرون انجام بدی .بعدش ماشین هم با ظهور آقا بهت تحویل میدن . شوخی 😉
کوییک : درست میگه تهرانیا تا 22 اردیبهشت فاکتور شدن شهرستانیا تا 16 اردیبهشت
پناه : داره التماست میکنه میگه تغییر رینگ بده تا زودتر فاکتور شی😁
پناه : 6 دنده با رینگ آلمینیوم تحویلی 31 مرداد.واریزی اول 24 بهمن واریزی دوم 9 تیر ماه
علی : رینگ آلومینیوم هستی