بررسی سیتروئن DS3 Cabrio مدل 2015

بررسی سیتروئن DS3 Cabrio مدل 2015

وقتی نگاهی به سیتروئن DS3 Cabrio مدل 2015 بیندازیم که اخیراً مورد بازنگری قرار گرفته است، می‌بینیم که این خودرو زیبا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این خودرو چهره‌ای جدید به خود گرفته و به موتوری جدید نیز مجهز شده است و 21 رنگ در آن به چشم می‌خورد (نه ترکیب رنگ روی بدنه و سه ترکیب رنگ روی سقف تاشو)، به این ترتیب می‌توان گفت کمپانی سیتروئن مشتریانی را هدف گرفته است که علاوه به گشت و گذار در شهر به زیبایی خودرو نیز اهمیت می‌دهند. به نوعی می‌توان گفت این خودرو نسخه‌ای است مدرن و امروزی از سیتروئن 2CV و آمیزه‌ای است از تکنولوژی و روح فرانسوی.

بررسی سیتروئن DS3 Cabrio مدل 2015

چراغ‌های سیتروئن DS3 Cabrio مدل 2015 منحصر به فرد هستند و از سه ماژول LED، یک چراغ پروژکتور زنون، لامپ‌های رانندگی در روز LED، چراغ‌های راهنما و یک دست لامپ LED اضافی که در صورت لزوم می‌توان به عنوان چراغ ترمز از آن‌ها استفاده کرد. چراغ‌های عقب نیز به لطف چراغ‌های LED لایه‌لایه، عمیق و تقریباً سه بعدی هستند. روی چراغ‌های جلو و عقب لوگوی DS به چشم می‌خورد. ابعاد سیتروئن DS3 Cabrio مدل 2015 تقریباً دست نخورده باقی مانده است و فقط 4 میلی‌متر به طول و 1.5 میلی‌متر به ارتفاع آن اضافه شده است. ستون میانی نیز ضخیم‌تر شده است. ترکیب رنگ‌های متنوع نیز باعث می‌شوند مشتری خواست و سلیقه خودش را به نمایش بگذارد. سقف پارچه‌ای تاشو به طور استاندارد به رنگ سیاه است ولی به صورت سفارشی می‌توان رنگ سبز کله غازی را نیز برای آن سفارش داد.

بررسی سیتروئن DS3 Cabrio مدل 2015

برای این که لوگوی DS نیز روی آن نقش ببندد باید پول بیشتری پرداخت کنید. شاید بتوان گفت به همین جزئیات است که سیتروئن DS3 Cabrio را از سایر خودروها متمایز می‌کند. به جرأت می‌توان گفت این خودرو جمع و جور در جاده چندان قوی نیست، با این حال از سواری نرم و راحتی برخوردار است. در کابین داخلی، کیفیت و ارگونومی فرانسوی به چشم می‌خورد. کلیدها و دسته‌ها پشت غربیلک فرمان مخفی شده‌اند، دکمه‌‌های D-Pad و سایر دکمه‌های مربوط به سیستم صوتی نیز بیش از حد حال و هوای فرانسوی دارند. صندلی‌های چرمی راحت هستند ولی زیاد از کمر سرنشینان حمایت نمی‌کنند. تکیه‌گاه دست که به راحتی می‌افزاید نیز کمی دور از دسترس قرار گرفته است.

بررسی سیتروئن DS3 Cabrio مدل 2015

صندلی‌های عقب بیشتر برای کودکان مناسب است و اوقات بسیار خوشی روی آن‌ها خواهند داشت. این صندلی‌ها برای افراد بزرگسال به خصوص در سفرهای طولانی مناسب نیستند. محفظه‌های بار داخل کابین به اندازه کافی نیستند. البته زیر سیستم صوتی محفظه‌ای مخصوص تلفن همراه قرار دارد ولی جا لیوانی‌ها برای جا دادن یک فنجان قهوه زیاد مناسب نیستند. صفحه نمایشگر از وضوح بالایی برخوردار است و امکانات زیادی دارد (GPS، بلوتوث، تنظیم موج رادیو، کامپیوتر سفری و غیره). اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه به راحتی صورت می‌گیرد ولی استفاده از دکمه‌ها و دسته‌های کنترلی آن قدرها که انتظار می‌رود آسان نیست. به هر حال، وقتی به یاد بیاورید داخل یک سیتروئن نشسته‌اید، ارگونومی فوق‌العاده‌ای انتظار نخواهید داشت.

بررسی سیتروئن DS3 Cabrio مدل 2015 بررسی سیتروئن DS3 Cabrio مدل 2015
بررسی سیتروئن DS3 Cabrio مدل 2015 بررسی سیتروئن DS3 Cabrio مدل 2015
بررسی سیتروئن DS3 Cabrio مدل 2015 بررسی سیتروئن DS3 Cabrio مدل 2015

در داخل کابین تزئینات زیادی به چشم می‌خورند که به کمپانی سیتروئن کمک می‌کنند حس کیفیت و شیک بودن را القاء کند. سیتروئن DS3 Cabrio در حال حاضر فقط با گیربکس شش سرعته دستی به بازار عرضه می‌شود که بسیاری از خریداران را نا امید خواهد کرد ولی افرادی زیادی هم هستند که به تعویض دنده دستی علاقه‌ دارند چون گشت و گذار با این خودرو شهری اروپایی را به امری بسیار لذت‌بخش تبدیل می‌کند. تأمین نیروی پیشران این خودرو کوچک و جمع و جور بر عهده یک موتور 1.6 لیتری مجهز به توربوشارژر است که می‌تواند 164 اسب‌بخار نیرو و 240 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند.

بررسی سیتروئن DS3 Cabrio مدل 2015

میزان مصرف سوخت این موتور بسیار کم است و بنا به ادعای کمپانی سازنده، در سیکل ترکیبی به 5.6 لیتر در هر 100 کیلومتر می‌رسد. سیتروئن DS3 Cabrio مدل 2015 خودرو بسیار خوش‌دستی است. کلاچ بالا می‌گیرد و تعویض دنده‌ها به نرمی انجام می‌شوند. فرمان نیز بسیار سبک است و شعاع چرخش مناسبی دارد، همه این عوامل دست به دست هم می‌دهند تا یان خودرو را برای رانندگی و گشت و گذار در شهر بسیار مناسب کنند. ترمز اضطراری خود-فعال (AEB) جزو تجهیزات استاندارد این خودرو است و در سرعت‌های بالای 31 کیلومتر بر ساعت فعال می‌شود و گاهی اوقات هنگام عبور از ترافیک خوب عمل نمی‌کند و خودروهای پشتی را به دردسر می‌اندازد.

بررسی سیتروئن DS3 Cabrio مدل 2015

این سیتروئن کوچک قادر است شتاب و گشتاور زیادی در اختیارتان قرار بدهد که هنگام عبور از پیچ و خم‌ها خودش را بیشتر نشان می‌دهد. سواری قدری خشک است ولی آزاردهنده نیست. سیتروئن DS3 Cabrio علاوه بر این که حسی اسپرت دارد، بسیار نرم و راحت است. وقتی با این خودرو از شهر خارج و وارد بزرگراه بشوید، ماجرا عوض می‌شود و خشکی آن به جز در جاده‌ای ناهموار محسوس نیست. ترمزها نیز بسیار خوب عمل می‌کنند و این سیتروئن 1,165 کیلوگرمی را به راحتی متوقف می‌کنند، با این حال اگر سرعت را قدری بالا ببرید، سیستم تعلیق به شما یادآوری می‌کند که بهتر است سرعت را پایین بیاورید.

بررسی سیتروئن DS3 Cabrio مدل 2015

سقف تاشوی برقی در دو مرحله باز می‌شود. در مرحله اول سقف پارچه‌ای جمع می‌شود و در مرحله دوم شیسه عقب و سقف پارچه‌ای داخل صندوق عقب فرو می‌روند. جمع کردن سقف صدای داخل کابین را بالا می‌برد ولی سرنشینان می‌تواننداز هوای آزاد لذت ببرند. همانطور که می‌دانید فضای بار برای یک هاچ‌بک کوچک شهری از اهمیت زیادی برخوردار نیست با این حال فضای بار سیتروئن DS3 Cabrio حدود 245 لیتر است که وقتی صندلی‌ها خوابانده بشوند به 980 لیتر افزایش پیدا می‌کند که برای جا دادن اشیاء کوچک و کیسه‌های خرید کفایت می‌کند. در مجموع می‌توان گفت سیتروئن DS3 Cabrio مدل 2015 یک خودرو شهری کوچک و بسیار شیک است. البته ممکن است کمی گران به نظر برسد ولی از رقبایی مانند Abarth 595 کوپه یا مینی کوپر کوپه قیمت کمتری دارد.

بررسی سیتروئن DS3 Cabrio مدل 2015


منبع

CarAdvice

برچسب : سیتروئن , سیتروئن DS3 Cabrio






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

خشی
2

این نوه نتیجه ژیانه ، سقفش هم مثل ژیان تا میشه
05:18  1394/03/18
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
j7 تبریز ۴ بهمن : مهر ماه هنوز خودرو تحویل نگرفته 😑😐😑😐 وای به حال ما باید شما گمرک پیدا کنیم
شاهین اتومات : دوستای که میگن شاهین اتو بالای یه میلیارد من امروز تحویل گرفتم 830میدم اگه نخری کیرمو میکنم تو کوس اونی که دوسش داری
..... : هموطن محبوبم لطططططفا به هوش باش پشت همین نخر ها هم مافیا هست،
مهندس تعایق : سلام دوست عزیز معمولا خودرو های سواری (سدان) همون ۵ یا ۴ انگشت هستش، ولی اگه میخوای پایین تر بیاری تا نهایت ۲ انگشت یا ۳ انگشت بالا لاستیک میتونی کمک فابریک رو با کمی تغییرات جزعی استفاده کنی، اما حتما از فنر کوتاه استفاده کن و فنر های خودت رو برش نده چون تجربه ثابت کرده به بنده که فنر برش خورده بعده ها میشکنه
مهدی : این ماشین که گفتم از سر شب ویز ویز میکرد سمند x7هستش لطفاً مشکلش بهم بگین تو دنده یک ماشین کلن کند زیاد میزنه کلن موتورش اکنون زیاد میخوره
مهدی : امشب از سر شب ماشین وقتی کالج می‌گرفتم یک صدا ویز ویز میکرد آلن وقتی دنده یک میزنم ماشین کند کند میزنه تو دنده یک تا چهار اونم زیاد میزنه ولی دنده عقب وقتی میزنم ماشین دنده عقب می‌ره ولی به جلو کند میزنم مشکلش چی هست
فرهاد : شما نگران نباش این بحث در مورد خودروهای داخلی ممکنه صادق باشه که دلیل اونم دلال بازی بیشتر در مورد این خودروهاست ولی برای خودروهای وارداتی و حتی مونتاژی به دلیل کاهش قیمت دلار در حال خاضر بی معنی است پس لطفا به این بنده خداها استرس الکی وارد نکنید
یا مأوي القلوب : من شکایت کردم سامانه smt.ir رد شد
جواد بهرامی خیرابادی : سلام...قربان شما اطلاعی از ارسال دعوتنامه برای اوندسته که تو بهار امسال بودن رو دارید؟
جواد بهرامی خیرابادی : قربان شما اطلاعی دارین که کسانی که برای بهار 403اعلام گردیده کی دعوتنامش قراره بیاد؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دوگانه دی تبریز : سلام پس چرا من که 21 فروردین واریز کردم و سخامم همون روز دادم ثبت کردن فاکتور نشدم؟بنظرتون کِی فاکتور میشم
سلام : دوستان من خبر دارم دوستانی که تجمع قبل عید رفته بودند واونهایی که بعد عید نوروز شورای رقابت رفته بودند به قیمت قبل داده اند
احسان : تازه با لاستیک رادیال رو هم حتما بدون شک حداقل 20تونی بالاتر میزنه،چون لاستیک هم افزایش قیمت داشته،یه خورده هم الکی و بی دلیل مثلا مالیات و..میزنن سرش خلاصه میرسونن به 650
قلی زاده : بنده خدا تبدیل زد تحویل گرفت اما سورن چرا تو حالا ناراحتی
ایکس 33 اتومات : سلام دمت گرم اره
یاسین : بابا اکثرا تبدیل یا واریز کردن اینطوری جو سازی میکنی که برن اعتراض. اگه با اعتراض قیمت میخواست بیاد پایین که مردم باید برای هر چیزی هر روز میرفتن اعتراض اینجا قیمت چیزی رفت بالا دیگه پایین بیا نیست
X33 : پاسخ به علی: بنی آدم اعضای یکدیگرند که ...! درست می گید علی آقا شاید با این اتفاق، خیال بعضی هایی که ماشینشون رو تحویل گرفتند یا هنوز شاسی نگرفتند راحت باشه اما لااقل این رو ننویسند و بقیه رو ناراحت نکنند. حالا از کجا معلوم همین آسیب، بیشتر متوجه تخصیص نیافته ها باشد و به ماشین های آماده، آسیب کمتری وارد شده باشد؟ حداقل هیچ وقت خوشحالی خودتان را در مقابل نگرانی و ناراحتی دیگران بروز ندهید.
زارع : چرا الکی حرف میزنی نه سجاد نه ماها که ده باررفتیم اعتراض به ماهم ماشین ندادن اکثرا همون پارسال تبدیل زدیم وخودمان را راحت کردیم 🥢🥢🥢🥢🥢🥢🥢🥢🥢🥢🥢🥢🤔🤔🤔🤔🤔🤔
علی : کارت مهم نیست برادر... درگاه بانکی که نمایندگی انتخاب کرده ملی بود... به کارت ارتباطی نداره... نگران نباش
محمد : اخه خدا رو خوش نمی یاد به مردم تهمت بزنید برای یک ماشین بنده ی خدا سجاد خودش خیلی پیگیر پارس بود اما دید با این اوضاع وقیمت ماشین بده نیستند خودش امد اعلام کرد که تبدیل زدم به سورن قسطی چرا الکی جو میدهی