بررسی فراری کالیفرنیا 2013

بررسی فراری کالیفرنیا 2013

فراری کالیفرنیا 30 از جمله سوپرخودروهایی است که در مقایسه با سایر مدل های فراری، 30 اسب بخار به قدرت موتور آن، اضافه و به اندازه 30 کیلوگرم از وزن آن کم شده است. این خودرو با داشتن یک موتور V8 به حجم 4.3 لیتر می تواند 453 اسب بخار نیرو و 487 نیوتن متر گشتاور تولید کند. کار کردن با گیربکس دستی  مجهز به کلاچ دوگانه و دنده های تعبیه شده در پشت غربیلک فرمان این خودرو بسیار آسان و ساده است. در حقیقت، کالیفرنیا اولین فراری بوده است که در آن از یک گیربکس دستی با کلاچ دوگانه است.

بررسی فراری کالیفرنیا 2013
بررسی فراری کالیفرنیا 2013 بررسی فراری کالیفرنیا 2013
بررسی فراری کالیفرنیا 2013 بررسی فراری کالیفرنیا 2013
بررسی فراری کالیفرنیا 2013

اگرچه شرکت خودروسازی فراری تعداد محدودی خودروهای موتور جلوی GT تولید کرده است، کالیفرنیا اولین سوپرخودرویی است که با موتور V8 مستقر در جلو تحت عنوان یک خودروی اسپرت تولید شده است.  این سوپر ماشین، هم چنین، اولین محصول کوروک با قابلیت های منحصر به فرد است که تاکنون طراحی و عرضه شده است.

بررسی فراری کالیفرنیا 2013
بررسی فراری کالیفرنیا 2013 بررسی فراری کالیفرنیا 2013
بررسی فراری کالیفرنیا 2013 بررسی فراری کالیفرنیا 2013
بررسی فراری کالیفرنیا 2013 بررسی فراری کالیفرنیا 2013
بررسی فراری کالیفرنیا 2013

سقف فلزی تاشوی این خودرو به گونه ای طراحی شده است که نمای آن از بالا بسیار زیبا و شگفت انگیز است و در مواقعی که بسته می شود، به لحاظ ایمنی و شرایط آب و هوایی، محافظت خوبی از سرنشینان خودرو به عمل می آورد. متأسفانه زمانی که سقف خودرو در صندوق عقب جمع می شود، حجم فضای صندوق به شدت کاهش می یابد و از این نظر در حوزه ضعف قرار دارد.

بررسی فراری کالیفرنیا 2013

وزن این سوپرخودرو چیزی در حدود 1,724 کیلوگرم است و این وزن بسیار بالا، به خوبی با نسبت 47 به 53 در جلو و عقب ماشین توزیع شده است. این خودرو بسیار تیز و چابک بوده و رانندگی با آن بسیار ساده و لذت بخش است. شرکت فراری پیش بینی کرده است که در اوایل عرضه این خودرو به بازار، مشتریان بسیار زیادی توسط کالیفرنیا جذب خواهند شد.

بررسی فراری کالیفرنیا 2013

استون مارتین DB9  ولانیت و مرسدس بنز SLS AMG با کالیفرنیا در یک محدوده قیمت هستند، درحالی که سایر خودروهای هم رده نظیر آئودی R8 اسپایدر و مازراتی گرن  توریزمو قیمت های به مراتب بالاتری دارند. در هر صورت رقیبان این فراری زیباتر از کالیفرنیا به نظر می رسند؛ زیرا هیچ کدام از آن ها سقف تاشوی فلزی ندارند. با همه این تفاسیر هیچ کدام فراری نیستند! فراری جذابیت های خاص خودش را دارد.

بررسی فراری کالیفرنیا 2013

از آپشن های این فراری دوست داشتنی می توان به مواردی از قبیل رینگ های 19 اینچی، چراغ های جلوی زنون، فرمان مجهز به دکمه های کنترلی، تودوزی داخلی تمام چرم، صندلی تاشوی عقب، کامپیوتر مسافرتی، سیستم مسیریاب ماهواره ای (GPS)، و سیستم صوتی با صفحه نمایش لمسی اشاره کرد. گفتنی است، آپشن های این سوپرخودرو بسیار جامع است به قدری که تعداد بی شماری رنگ های متنوع جهت بدنه و چرم داخل خودرو وجود دارد. آپشن های استاندارد این فراری عبارتند از: رینگ های 19 و 20 اینچی، تایرهای با قابلیت حرکت در حالت پنچری (Run-Flat)، چراغ های جلوی هوشمند، تنظیم ارتفاع اتوماتیک، سنسورهای پارک جلو، دوربین عقب، کروز کنترل، آینه های الکتروکرومیک، قطعات از جنس فیبر کربن، صندلی های قابل تنظیم در انواع مختلف نظیر "دایتونا" (Daytona)، سیستم صوتی پیشرفته، و پورت iPod.

بررسی فراری کالیفرنیا 2013

فراری برای رانندگانی که به مصرف سوخت و آلایندگی کم تر اهمیت خاصی قائل هستند ، یک پکیج ویژه در نظر گرفته است که از مهم ترین آپشن های آن می توان به مواردی از جمله سیستم استارت-توقف اتوماتیک و گیربکس فوق پیشرفته اشاره کرد. عملکرد سیستم استارت-توقف اتوماتیک بدین صورت است که وقتی خودرو متوقف است، موتور به طور اتوماتیک به حالت تعلیق در می آید و اندکی بعد که زمان حرکت فرا می رسد، با یک استارت به صورت اتوماتیک، موتور مجدداً روشن می شود. هم چنین، تکنولوژی جدید به کار رفته در گیربکس، عملکرد بسیار خوبی دارد و در کاهش مصرف سوخت تأثیر قابل ملاحظه ای داشته است.

بررسی فراری کالیفرنیا 2013

همان طورکه پیش تر نیز اشاره شد، فراری کالیفرنیا با داشتن یک موتور 4.3 لیتری V8 می تواند 453 اسب بخار نیرو و 487 نیوتن متر گشتاور تولید کند و آن را از طریق یک گیربکس 7 سرعته دستی مجهز به کلاچ دوگانه اتوماتیک به چرخ های عقب منتقل سازد. بنا به گفته کارشناسان فراری، شتاب 0 تا 100 و حداکثر سرعت این خودرو به ترتیب چیزی در حدود 4 ثانیه و 309 کیلومتر بر ساعت است. گفتنی است، مصرف سوخت این فراری به ازای هر 100 کیلومتر رانندگی در شهر، بزرگراه، و ترکیبی به ترتیب آن 18، 12، و 15 لیتر است. لازم به ذکر است، از نظر آپشن های ایمنی، فراری کالیفرنیا دارای ویژگی هایی از جمله ترمز ضدقفل (از نوع دیسکی)، کیسه هوای جلو، سیستم کنترل پایداری، و سیستم کنترل کشش دارد.

بررسی فراری کالیفرنیا 2013

مشابه تمام فراری های موجود در بازار، این فراری جدید نیز از یک طراحی داخلی منحصر به فرد برخوردار است. تقریباً تمام روکش های صندلی در این خودرو از جنس چرم می باشد که در کنار طراحی کاملاً مدرن و چشم گیر آن بسیار فریبنده و دلربا به نظر می رسد. دکمه "Manettino" بر روی فرمان خودرو، به راننده این امکان را می دهد که بتواند کنترل تعداد زیادی از عملکردهای دینامیکی را در دست بگیرد. هم چنین در این فراری، صفحه نمایشگر لمسی تعبیه شده جهت سرگرمی، قابلیت اتصال به انواع سخت افزار، فلش مموری، و iPod را دارد. اگرچه قیمت این فراری چیزی در حدود 200,000 دلار برآورد شده است، اما این قیمت با توجه به این همه امکانات منطقی به نظر می رسد. البته ناگفته نماند، با همه ویژگی های خوب این فراری، ملاحظه می شود که فضای صندلی های عقب خیلی مناسب و راحت نیست.

بررسی فراری کالیفرنیا 2013

با همه این تفاسیر، اگرچه فراری کالیفرنیا 2012 که وزنی در حدود 1,724 کیلوگرم دارد، به سختی می تواند یک ماشین کاملاً اسپرت به شمار آید، اما با این وجود، سواری کالیفرنیا در جاده بی نظیر است و در هنگام شتاب گیری بسیار تند و تیز عمل می کند. البته ناگفته نماند که پس از رونمایی این خودرو، بسیاری معتقد بودند که این فراری، خودروی بی رمق و کم شتابی است! در حالی که اندکی بعد، پس از گزارش اولین تست رانندگی، به همه ثابت شد که این تصور کاملاً اشتباه بوده است. شما در مورد عملکرد این سوپرخودرو چه نظری دارید؟


منبع

Motortrend     Edmunds

برچسب : فراری , کالیفرنیا 30 , سوپرخودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

حسینی
2

بررسی کاملی بود ، ممنون از شما.
10:33  1392/03/26
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
هادی : تولید خرداد هم تو کدال نوشتن. جمع شاهین های تولید شده خرداد ۲۵۰۰ تا شد. هر ماه تولید کمتر ، نرخ فروش بیشتر. تو ۳ ماه امسال ۸۰۰۰ تا تولید شد. با این روند فکر کنم اونایی که نیمه دوم ۴۰۲ پیش پرداخت دادن . دعوتنامشون پاییز بیاد تحویل واقعی بیفته سال بعد. چون هنوز پیش پرداخت های نیمه اول مهر ۴۰۲ کامل نیومده.
علی : اینا رو از کجات در آوردی
هلیا : سبحان جان،خیلی ممنون،بسه.دیگه راهنمایی نکن،حوصله نداریم،تو هم تازه گرم شدی! ول کن نیستی.
مانی : این استدلال ها و محاسبات را از کجا درآوردی!؟ همش اشتباه یا بدون سند و مدرک بود.اینها را هم داداش همکارت گفته !؟
سروش : از کجا به این عدد رسیدی. اولا توی قرارداد ننوشته 30 روز کاری و فقط گفته 30 روز و در خصوص جریمه دیرکرد حدود درصد 28% میشه که عددش تقریبا دو برابر این عددی هستش که شما کفتی حدود 650 هزار میشه برای هر روز . فقط احتمالا هزینه های سال 1404 که نسبت به پارسال افزایش داشته ازش کم می کنن که حدود کمتر از 10 میلیون باید باشه
شاهین اردیبهشت : همه جا همینطوره ،داداش رفیق منهم در شرکت BMW آلمان شاغله،اونجا هم بخاطر تحریم از طرف دولت ایران ،تولیدشون پایین اومده،همه بیکارند.....اصلن یه وضعی ها...
شاهین پلاس : به داداش رفیقت سلام برسون،بگو :داداش رفیق.... با مرام ،،آخه شاهین Gو cvt رو هم نمیدید.کامنت های اونها رو هم در گروهشون ببین.اونها هم ذله شدن و هر هفته جلوی سایپا معترض هستند....داداش رفیق شیطون بلا،بد بد....دیگه دوستت ندارم.
وحید : ایرانخودرو و سایپا( بخصوص سایپا) دو شرکت کاملا ورشکسته هستند،دولت هم به همین دلیل با گران کردن متوالی قیمت این دو کارخانه کنار میآید،حتی اگر بجای 15 درصد فعلی، پنجاه درصد هم گران بکنند،چاله چوله ها و بدهی های سنگین آنها پر نمیشود،هر روز فعالیت آنها میلیاردها تومان ضرر است.کرمان خودرو و بهمن خودرو ،راهش را پیدا کردند،بجای تولید ،قطعاتCKDمیآورند و اینجا فقط مونتاژ میکنند( انصافا بعضی خودروهایشان هم باکیفیت است)،سود معقولی هم میبرند.ایرانخودرو و سایپا هم بجای تولید خودروهای بی کیفیت و گران،باید( در صورت امکان) فقط لیسانس خودروهای ارزان کره و مالزی و ترکیه، را بگیرند و فقط مونتاژ کنند،شاید نجات پیدا کنند.
سبحان : لازم به ذکر هستن اینم بگم از روز تکمیل وجه سی روز کاری حساب کنین از اون ببعدش هرروز کاری 384 هزار تومن سود تاخیر میدن شانسمونم همه این ماها یا پنج شنبه جمعس یا تعطیل رسمی یعنی سود تاخیر خیلی زیادیم بهمون تعطلق نمیگیره یک هفتم ک بخاطر جنگ تعطیل بودن به اونم سود تاخیر تعلق نمیگیره
سبحان : دیروز به چند نفرشون زنگ زدم تو دیوار همشون تکمیل وجه ۲۰ تا ۲۲ اسفد بودن ک تحویل گرفتن از ۲۲ تا ۲۶ اشفند فعلا خبری نیست داداش همکارمم تو سایپا خط شاهین کار میکنه میگه داریم تولید میکنیم ولی فعلا موتور تیوفایو زیاد نصب نمیکنن دارن cvvt نصب میکنن احتمالا میخوان اول قراردادی قدیمیو بدن بعد برسن به ما ک تیوفایو هستیم وقراردادمون جدیدتره
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
واریزی 9 فروردین1404 : منظورتون چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سعید : ساعت مشخص کنید همه باهم یه زمان مشخص جمع بشیم من میام
207 اتو سفید تحویل 28 تیر : ما که هنوز فاتور در کار نبوده برامون فقط تاریخ آماده برای صدور فاکتور بروز شده و رو 4 تیر گیر کرده
فروش فوری 7 بهمن : سایپا ب ما بروش فوری داره واقعا ظلم میکنه میخواد مثل شاهین اتومات تجمع کنیم تا فاکتور کنه
مسولان بی شرف ایرانخودرو : داش خبری از فورس نیست .چون ایرانخودرو دوباره ثبت نامی گذاشته و الحمدلله فعلا آتش بس هست فقط مشکل از خود ایرانخودرو هست کثافت ها از قصد دارن دیر فاکتور میکنن تا قیمت بازار بره بالا و بعد این ها بگن ما می‌خواهیم قیمت را ببریم بالا تا نزدیک به قیمت بازار آزاد باشه و قیمت بازار از دست دولت خارج نشه .مسئولان شرکت های خودرو سازی بی شرف هستند کاش این ها را میگرفتن میبردن زندان ، چون این ها به مردم کشورشون در تحویل دادن خیانت کردن باید به عنوان خائن به مردم وطن اعدامشان می کردند.
xu7p : قرادادهای تیر شروع شدن
پانا 18 : پانا مشکی 14 خرداد فاکتور شد
فوق العاده بهمن 6بهمن : اطلاع رسانی کنید خواهشا دوشنبه 16تیر ساعت 10 ...کیلومتر 11 جاده مخصوص دفتر بازار یابی سایپا
سپهر لرستان دنا آپشنال : سلام و درود به دوستان عزیز این سایت. 🙋🏻الان دقیقا فروش فوری های دناپلاس آپشنال با موعد تحویل تیر تا چندم فاکتور شده!!!؟؟؟ بینم معلوم بشه تا نوبت به مردادیها کی برسه .
تیگو8 : سلام دوست عزیز تاریخ سیستم شما کی بوده