خودروسازان باید رضایت مشتریان را جلب کنند

خودروسازان باید رضایت مشتریان را جلب کنند

در یک قانون جدید، تمام عرضه‌کنندگان خودرو در کشور موظف به جلب رضایت مصرف‌کنندگان از خدمات ارائه شده از سوی خود در دوره گارانتی محصولاتشان شده‌اند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بخش قابل توجهی از مصرف‌کنندگان ایرانی از عملکرد خودروسازان داخلی ناراضی هستند. البته این نارضایتی در حوزه‌هایی چون تاخیر در تحویل و عدم ارائه خدمات پس از فروش مناسب نسبت به عملکرد واردکنندگان خودرو نیز وجود دارد.
در این میان نحوه ارائه خدمات پس از فروش در نمایندگی‌های خودروسازان و واردکنندگان خودرو و مواردی چون کمبود قطعات، تعمیر نامناسب و نیاز به مراجعه مکرر به نمایندگی‌ها برای رفع عیب، بخش قابل توجهی از نارضایتی مصرف‌کنندگان را به خود اختصاص می‌دهد.
در این شرایط براساس اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، تمام عرضه‌کنندگان خودرو در کشور موظف به جلب رضایت مشتریان نسبت به خدمات خود در دوره گارانتی محصولاتشان شده‌اند.
در این زمینه در ماده 63 این قانون آمده است:" عرضه کنندگان خودرو موظفند رضایت مصرف‌کننده را از خدمات ارائه شده خود در دوران ضمانت و تعهد تأمین کنند. چنانچه رضایت مصرف‌کننده تأمین نشود، می‌تواند به هیأت حل اختلاف مربوطه مرکب از نماینده عرضه‌کننده خودرو، کارشناس رسمی دادگستری در رشته مرتبط و کارشناس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی به ریاست کارشناس رسمی دادگستری مراجعه کند".
در ادامه این قانون آمده است:" مرجع حل اختلاف موظف است ظرف بیست روز از تاریخ ثبت شکایات به موضوع رسیدگی و نسبت به آن کتباً اعلام رأی کند. ملاک رأی نظر اکثریت اعضای هیأت است. این رأی باید ظرف ده روز از تاریخ صدور توسط عرضه‌کننده اجرا شود. در صورت اعتراض عرضه‌کننده یا مصرف‌کننده خودرو به رأی صادر شده، موضوع در دادگاه صالح قابل رسیدگی است. دادگاه باید موضوع را خارج از نوبت و حداکثر ظرف دو ماه رسیدگی و درباره آن انشای رأی کند. این رأی قطعی و از طریق واحد اجرای احکام شعبه صادرکننده حکم قابل اجرا است".
اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو هم‌اکنون در هیات دولت در دست بررسی است و پس از تصویب نهایی، ابلاغ و اجرایی خواهد شد.
 

منبع

ایسنا

برچسب : خودروسازان , رضایت , مشتریان , قانون , عرضه کنندگان , دادگستری






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 57 نظر
7Mosi 20 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Meysam : سلام آقا مسعود ماشین و گرفتی بی زحمت اینجارو فراموش نکن ببین ماهی چقدر بهت تاخیر میدن بهمون بگو ممنون🙏
سعید : آقای مهندس شهاب ایکس ۵ جواب منه میشه بدین
میلاد : دسته دنده تارا چرا اینقدر زشت و اینقدر سفته. مدل قبلیا بهتر بود.
آیدین سالاری : آقا شهاب شما خودتو ناراحت نکن به اعصابت مسلط باش
علی : تجمع بزرگ حوله داران شاهین اطلس کوییک ساینا شنبه ۳ خرداد ساعت ۱۱ صبح جلوی شرکت جاده مخصوص ‌ حضور حداکثری الزامیست ! لطفا برای انعکاس بیشتر با چاپ بنر های اعتراضی حضور پیدا کنید ‌ ‌ تحت هیچ شرایطی تجمع رو لغو نکنید به شایعه پراکنی هایی که راجب فاکتور شدن میکنن گوش ندید اینا فقط برای جلوگیری از تجمع اینکارارو میکنن
علی : تجمع بزرگ حوله داران شاهین اطلس کوییک ساینا شنبه ۳ خرداد ساعت ۱۱ صبح جلوی شرکت جاده مخصوص ‌ حضور حداکثری الزامیست ! لطفا برای انعکاس بیشتر با چاپ بنر های اعتراضی حضور پیدا کنید ‌ ‌ تحت هیچ شرایطی تجمع رو لغو نکنید به شایعه پراکنی هایی که راجب فاکتور شدن میکنن گوش ندید اینا فقط برای جلوگیری از تجمع اینکارارو میکنن
راننده اسکانیا : دوستان خریدار ماشین این چه وضعشه من کامیون دار تعداد مجاز ماشینی که متنم ببرم رو بار ۱۰ تاس بعد اینا بخاطر تاخیر تحویل دارن فشار میارن تعداد مجاز بیشتر بار میزنن الان ۱۳ تا بار زدن دیروز تو جاده لاستیک باربر ترکید کی جواب گو است فقط خدا رحم کرد خودرو ها طوریشون نشد دوست من یک کامیون برد به دلیل تعداد غیر مجاز یک دستگاه x5 نزدیک بود بیفته من و همکاران دیگر بار نمی‌برم شما که دستتان میرسد کاری کنید اگر نگران خودرو هاتان هستید با تشکر.
,شاهین زمستان : احتمالا از هفته آینده پیامک های تبدیل به Gl برای مرداد ماهیا ارسال بشه
الناز : سلام دوستان.من گول خوردم تا حالا هیچ انتخابی نکردم فکر کردم پیشنهادیه....کسی بوده مثل من بوده باشه جدیدا براش پیام شاهین رفته باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تارا : دوستان تارا دستی سفید ۳۰اسفند که واریز دومشون ۱۲اسفند بوده کسی امروز فاکتور نشده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حسین : دمت گرم داش دوباره هم هماهنگ کنی
محمد 19مهر : هیچی گفتن از فردا یا پس فردا شروع به فاکتور میکنن دوباره خط تولید راه افتاده قطعه هم کم و بیش رسیده داریم ماشین های ناقص و تکمیل میکنیم تا تحویل بدیم این دفعه دیگه حرف از کمبود قطعه نبود
Mohammad-fx : دوستان آیا از مجوز خروج fx اطلاعی دارین؟
محمد 19مهر : مگه میشه اون بنده خدا خانمی که امروز اومده بود رنگ مشکی تکمیل وجه 16مهر بود پس چجوری ایشون فاکتور نشده ولی 26مهر فاکتور شده؟
اطلس جی : خداخیرت بده اگ فاکتورنشیم هفته دیگ منم ازشهرستان میام فایده نداره
مهدی : دوست عزیز ثبت نامتون کی بوده و اینکه مدل 1404 تحویل میگیرید ؟
دی : برای دعوتنامه تکمیل وجه دی ماه دوباره کوییک s تا اخرماه فعال شد
علی : تجمع بزرگ حوله داران شاهین اطلس کوییک ساینا شنبه 3 خرداد ساعت 11 صبح جلوی شرکت جاده مخصوص ‌ حضور حداکثری الزامیست ! لطفا برای انعکاس بیشتر با چاپ بنر های اعتراضی حضور پیدا کنید ‌ ‌ تحت هیچ شرایطی تجمع رو لغو نکنید به شایعه پراکنی هایی که راجب فاکتور شدن میکنن گوش ندید اینا فقط برای جلوگیری از تجمع اینکارارو میکنن
علی : تجمع بزرگ حوله داران شاهین اطلس کوییک ساینا شنبه 3 خرداد ساعت 11 صبح جلوی شرکت جاده مخصوص ‌ حضور حداکثری الزامیست ! لطفا برای انعکاس بیشتر با چاپ بنر های اعتراضی حضور پیدا کنید ‌ ‌ تحت هیچ شرایطی تجمع رو لغو نکنید به شایعه پراکنی هایی که راجب فاکتور شدن میکنن گوش ندید اینا فقط برای جلوگیری از تجمع اینکارارو میکنن
علی : تجمع بزرگ حوله داران شاهین اطلس کوییک ساینا شنبه 3 خرداد ساعت 11 صبح جلوی شرکت جاده مخصوص ‌ حضور حداکثری الزامیست ! لطفا برای انعکاس بیشتر با چاپ بنر های اعتراضی حضور پیدا کنید ‌ ‌ تحت هیچ شرایطی تجمع رو لغو نکنید به شایعه پراکنی هایی که راجب فاکتور شدن میکنن گوش ندید اینا فقط برای جلوگیری از تجمع اینکارارو میکنن