خودروسازان باید رضایت مشتریان را جلب کنند

خودروسازان باید رضایت مشتریان را جلب کنند

در یک قانون جدید، تمام عرضه‌کنندگان خودرو در کشور موظف به جلب رضایت مصرف‌کنندگان از خدمات ارائه شده از سوی خود در دوره گارانتی محصولاتشان شده‌اند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بخش قابل توجهی از مصرف‌کنندگان ایرانی از عملکرد خودروسازان داخلی ناراضی هستند. البته این نارضایتی در حوزه‌هایی چون تاخیر در تحویل و عدم ارائه خدمات پس از فروش مناسب نسبت به عملکرد واردکنندگان خودرو نیز وجود دارد.
در این میان نحوه ارائه خدمات پس از فروش در نمایندگی‌های خودروسازان و واردکنندگان خودرو و مواردی چون کمبود قطعات، تعمیر نامناسب و نیاز به مراجعه مکرر به نمایندگی‌ها برای رفع عیب، بخش قابل توجهی از نارضایتی مصرف‌کنندگان را به خود اختصاص می‌دهد.
در این شرایط براساس اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، تمام عرضه‌کنندگان خودرو در کشور موظف به جلب رضایت مشتریان نسبت به خدمات خود در دوره گارانتی محصولاتشان شده‌اند.
در این زمینه در ماده 63 این قانون آمده است:" عرضه کنندگان خودرو موظفند رضایت مصرف‌کننده را از خدمات ارائه شده خود در دوران ضمانت و تعهد تأمین کنند. چنانچه رضایت مصرف‌کننده تأمین نشود، می‌تواند به هیأت حل اختلاف مربوطه مرکب از نماینده عرضه‌کننده خودرو، کارشناس رسمی دادگستری در رشته مرتبط و کارشناس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی به ریاست کارشناس رسمی دادگستری مراجعه کند".
در ادامه این قانون آمده است:" مرجع حل اختلاف موظف است ظرف بیست روز از تاریخ ثبت شکایات به موضوع رسیدگی و نسبت به آن کتباً اعلام رأی کند. ملاک رأی نظر اکثریت اعضای هیأت است. این رأی باید ظرف ده روز از تاریخ صدور توسط عرضه‌کننده اجرا شود. در صورت اعتراض عرضه‌کننده یا مصرف‌کننده خودرو به رأی صادر شده، موضوع در دادگاه صالح قابل رسیدگی است. دادگاه باید موضوع را خارج از نوبت و حداکثر ظرف دو ماه رسیدگی و درباره آن انشای رأی کند. این رأی قطعی و از طریق واحد اجرای احکام شعبه صادرکننده حکم قابل اجرا است".
اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو هم‌اکنون در هیات دولت در دست بررسی است و پس از تصویب نهایی، ابلاغ و اجرایی خواهد شد.
 

منبع

ایسنا

برچسب : خودروسازان , رضایت , مشتریان , قانون , عرضه کنندگان , دادگستری






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

کاربر: silvershadow
0

زهی خیال باطل. حقوق مصرف کننده کیلو چند.
همینیه ک هس . میخوای بخوا نمیخوای نخوا.
این قانون نانوشته صنعت ماست
16:12  1394/04/31
پاسخ دادن
امیر
0

تا حالا کجا بودید؟ الان که دارن خارجیها میان با گارانی واقعی میخواید بگید ما هم به فکر مصرف کننده هستیم. تازه فقط قانون میزارید مگه زورتون به خودروساز میرسه که اجرایی بشه ویا نظارت کردن رو هم بلدید. فقط شدیم بازیچه بازی شما و خودروساز . هزینه ای که خودروساز بابت تست خودرو باید هزینه کنه مردم پس از خریدن ماشین از جیب خودشون پرداخت میکنند و خودروساز میفهمه ایراد چیه و بعدا برطرف میکنه
15:51  1394/04/31
پاسخ دادن
صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سلطانی : واقعا خجالت هم چیز خوبیه روز روشن درحضورکلیه حواله داران شاهین زمستان ۱۴۰۳ البته خانواده نقش مهمی داره توقعع زیادی نیست
محسن 22 مهر تکمیل : دوستان عزیز مهر ماهی کسی هست که فاکتور شده باشه و کسی اطلاع داره تا چه تاریخی فاکتور شدن ممنون میشم اطلاع بدهید خوشبختانه مثل اینکه برای آذر ماهی ها هم دعوتنامه اومده و افزایش قیمت به نصف مبلغ ماشین خورده ای کاهش بدون افزایش قیمت بود
سجاد ۱۷ مرداد : فاکتور شدم، نقره ای
تاراوی یک پلاس : سلام شبکه خبر گفتگو ویژه خبری هر روزی یک مسئولی میاره در مورد تحولات سوریه میپردازن آخه بگو کسکش یک بارم شده این علیمردان عظیمی مدیران ایران خودرو بیاره بگه پول نقد گرفته چرا الان ۶ماه تاخیر در تحویل خودرو داری ها
شاهین پاییز : پذیرش کی بودید ک فاکتور شده
شاهین پاییز : ایا کسی هست فاکتور شده باشه شاهین جی
علی : سلام بعیده ثبت نام جدید خودروي تارا هم دارند.
حسین : پلاک ماشین مشخص شده، فقط مونده نصب فیزیکیش
J4 اردیبهشت رنگ مشکی : ۱۹ آبان شاسی شده همچنان انتظار نمایندگی سلیمانی پور شهر ری
S3 : سلام منم مثل شما ثبت نام s3بودم بعد از 5ماه پیام دادن باید ماشین رو تبدیل کنید s3تولید نمیشه چکار بکنیم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
90روزه ساینا : 3مهر امروز فاکتور شدم
علی : شما تو چه مرحله ای هستین الان؟
207 اتو پانا تیر : امروز کسی از تیرماهی فاکتور نشده اگر کسی فاکتور شد اطلاع بده
بهروز : افزایش قیمت خودرو رو گفتن ک میشه چک سه ماهه پرداخت کرد...لطفا افرادی ک دعوت نامه دارن ی پیگیری بکنن اطلاع بدن..سپاااس
207 ارتقاع یافته اسفند : فکر کنم همه توماه خودشون فاکتور می کنن تا الان که ارتقاع یافته اینجوری بوده.
سعید : مال من امروز تیک تحویل خودرو خورده فک کنم فردا زنگ بزنن برا تحویل
ایکس 55 : سلام دوستان کسی هست که بانک تجارت باشه وام دریافت کرده چندروز ممنون میشم بگه
محسن : من 31 شهریور بودم امروز تحویل گرفتم سود تاخیرم 36 میلیون محاسبه شده هرمی میگه ده تومان دروغ
رانا سی بهمن : ممنون داداش
نیما : مهدی گواهینامه نمیخواد خودروهای داخلی