خودروسازان باید رضایت مشتریان را جلب کنند

خودروسازان باید رضایت مشتریان را جلب کنند

در یک قانون جدید، تمام عرضه‌کنندگان خودرو در کشور موظف به جلب رضایت مصرف‌کنندگان از خدمات ارائه شده از سوی خود در دوره گارانتی محصولاتشان شده‌اند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بخش قابل توجهی از مصرف‌کنندگان ایرانی از عملکرد خودروسازان داخلی ناراضی هستند. البته این نارضایتی در حوزه‌هایی چون تاخیر در تحویل و عدم ارائه خدمات پس از فروش مناسب نسبت به عملکرد واردکنندگان خودرو نیز وجود دارد.
در این میان نحوه ارائه خدمات پس از فروش در نمایندگی‌های خودروسازان و واردکنندگان خودرو و مواردی چون کمبود قطعات، تعمیر نامناسب و نیاز به مراجعه مکرر به نمایندگی‌ها برای رفع عیب، بخش قابل توجهی از نارضایتی مصرف‌کنندگان را به خود اختصاص می‌دهد.
در این شرایط براساس اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، تمام عرضه‌کنندگان خودرو در کشور موظف به جلب رضایت مشتریان نسبت به خدمات خود در دوره گارانتی محصولاتشان شده‌اند.
در این زمینه در ماده 63 این قانون آمده است:" عرضه کنندگان خودرو موظفند رضایت مصرف‌کننده را از خدمات ارائه شده خود در دوران ضمانت و تعهد تأمین کنند. چنانچه رضایت مصرف‌کننده تأمین نشود، می‌تواند به هیأت حل اختلاف مربوطه مرکب از نماینده عرضه‌کننده خودرو، کارشناس رسمی دادگستری در رشته مرتبط و کارشناس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی به ریاست کارشناس رسمی دادگستری مراجعه کند".
در ادامه این قانون آمده است:" مرجع حل اختلاف موظف است ظرف بیست روز از تاریخ ثبت شکایات به موضوع رسیدگی و نسبت به آن کتباً اعلام رأی کند. ملاک رأی نظر اکثریت اعضای هیأت است. این رأی باید ظرف ده روز از تاریخ صدور توسط عرضه‌کننده اجرا شود. در صورت اعتراض عرضه‌کننده یا مصرف‌کننده خودرو به رأی صادر شده، موضوع در دادگاه صالح قابل رسیدگی است. دادگاه باید موضوع را خارج از نوبت و حداکثر ظرف دو ماه رسیدگی و درباره آن انشای رأی کند. این رأی قطعی و از طریق واحد اجرای احکام شعبه صادرکننده حکم قابل اجرا است".
اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو هم‌اکنون در هیات دولت در دست بررسی است و پس از تصویب نهایی، ابلاغ و اجرایی خواهد شد.
 

منبع

ایسنا

برچسب : خودروسازان , رضایت , مشتریان , قانون , عرضه کنندگان , دادگستری






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
X5 فروردین : دوستان بنظرتون ثبت نامی های فروردين x5 رو کی تحویل میدن؟ ضمنا فکر کنم سایت کرمان موتور به روز نشون نمیده وضعیت ماشین رو
علی : سلام دوستان وی یک سفید تحویل 27شهریور هنوز فاکتور نشده، کسی از دوستان فاکتور شده؟؟؟؟
لرستان : سایپا ظاهرا غلط کرد تا آخر ماه شروع به تحویل نکنه سایپا رو روش خراب میکنیم
T9 مهدی : 3 ام اسفند ثبت نام کردم و ۱۰ شهریور فاکتور شد
تارا فروش فوری : به شخصه ازین بلاتکلیفی خیلی پشیمونم جک جی۴ مینوشتم حداقل الان ماشین زیر پام بود.
شاهین G : با طلای ۴ تومن پول ماشین کامل دادیم الان طلا شده ۱۱ تومن هنوز ماشین نیومده 🙂
رضا : مدل همون سالی میشه که تحویل میگیری
مصطفی : ظاهراً سایپا ۴ ماه تا ۵ ماه بعد تکمیل وجه GLمیده
شاهین g شهریور : سلام دوست عزیز سخا احراز هویت محل سکونت شماست که باید بری کافی نت اطلاعات شخصی مثل کد پستی بدی بعد پست خونه محل زندگی شما کد پستی رو تا یید میکنه و تمام
X5 : سلام دوستان یک سوال اگر تحویل بیفته سال دیگه مدل هم 405 میشه یا همون 404 میخوره
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سجاد : آره شنبه صبح وعده ی ما جلوی شرکت زامیاد
محمد : ازکجا میفهمی؟
رضا : آخر دی حساب کن
امیر : منم 8 اسفند
خخخ : تو دیگه دیونه شدی به همه گیر میدی فردا باید پره اطلس کنی قرص اعصاب
رانا تحویل آذر ماه : دوستان آذر ماهی برین چک کنید شاید برای شماها هم فعال شده و پیامک نیامده. خب من که تحویل آذر هستم، الان تکمیل وجه کنم آبان میدن یا آذر؟؟
رانا 1404 : حتما شانس داری وگرنه همه پیش فروش ها 4 ماه تو انتظار باید باشن
پراید وانت : 12335558
اطلس دی : وقتی حروم می‌خورند نمیخواند سانروف با دلار صد و خورده ایی بخرند
محمد : فلان منم نیستی اگه بودی اینجا آویزون بودی سولاخ فوری