خودروسازان باید رضایت مشتریان را جلب کنند

خودروسازان باید رضایت مشتریان را جلب کنند

در یک قانون جدید، تمام عرضه‌کنندگان خودرو در کشور موظف به جلب رضایت مصرف‌کنندگان از خدمات ارائه شده از سوی خود در دوره گارانتی محصولاتشان شده‌اند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بخش قابل توجهی از مصرف‌کنندگان ایرانی از عملکرد خودروسازان داخلی ناراضی هستند. البته این نارضایتی در حوزه‌هایی چون تاخیر در تحویل و عدم ارائه خدمات پس از فروش مناسب نسبت به عملکرد واردکنندگان خودرو نیز وجود دارد.
در این میان نحوه ارائه خدمات پس از فروش در نمایندگی‌های خودروسازان و واردکنندگان خودرو و مواردی چون کمبود قطعات، تعمیر نامناسب و نیاز به مراجعه مکرر به نمایندگی‌ها برای رفع عیب، بخش قابل توجهی از نارضایتی مصرف‌کنندگان را به خود اختصاص می‌دهد.
در این شرایط براساس اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، تمام عرضه‌کنندگان خودرو در کشور موظف به جلب رضایت مشتریان نسبت به خدمات خود در دوره گارانتی محصولاتشان شده‌اند.
در این زمینه در ماده 63 این قانون آمده است:" عرضه کنندگان خودرو موظفند رضایت مصرف‌کننده را از خدمات ارائه شده خود در دوران ضمانت و تعهد تأمین کنند. چنانچه رضایت مصرف‌کننده تأمین نشود، می‌تواند به هیأت حل اختلاف مربوطه مرکب از نماینده عرضه‌کننده خودرو، کارشناس رسمی دادگستری در رشته مرتبط و کارشناس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی به ریاست کارشناس رسمی دادگستری مراجعه کند".
در ادامه این قانون آمده است:" مرجع حل اختلاف موظف است ظرف بیست روز از تاریخ ثبت شکایات به موضوع رسیدگی و نسبت به آن کتباً اعلام رأی کند. ملاک رأی نظر اکثریت اعضای هیأت است. این رأی باید ظرف ده روز از تاریخ صدور توسط عرضه‌کننده اجرا شود. در صورت اعتراض عرضه‌کننده یا مصرف‌کننده خودرو به رأی صادر شده، موضوع در دادگاه صالح قابل رسیدگی است. دادگاه باید موضوع را خارج از نوبت و حداکثر ظرف دو ماه رسیدگی و درباره آن انشای رأی کند. این رأی قطعی و از طریق واحد اجرای احکام شعبه صادرکننده حکم قابل اجرا است".
اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو هم‌اکنون در هیات دولت در دست بررسی است و پس از تصویب نهایی، ابلاغ و اجرایی خواهد شد.
 

منبع

ایسنا

برچسب : خودروسازان , رضایت , مشتریان , قانون , عرضه کنندگان , دادگستری






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

کاربر: silvershadow
0

زهی خیال باطل. حقوق مصرف کننده کیلو چند.
همینیه ک هس . میخوای بخوا نمیخوای نخوا.
این قانون نانوشته صنعت ماست
16:12  1394/04/31
پاسخ دادن
امیر
0

تا حالا کجا بودید؟ الان که دارن خارجیها میان با گارانی واقعی میخواید بگید ما هم به فکر مصرف کننده هستیم. تازه فقط قانون میزارید مگه زورتون به خودروساز میرسه که اجرایی بشه ویا نظارت کردن رو هم بلدید. فقط شدیم بازیچه بازی شما و خودروساز . هزینه ای که خودروساز بابت تست خودرو باید هزینه کنه مردم پس از خریدن ماشین از جیب خودشون پرداخت میکنند و خودروساز میفهمه ایراد چیه و بعدا برطرف میکنه
15:51  1394/04/31
پاسخ دادن
صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مجتبی : سلام دوستان کرمان موتور شنبه ثبت نام A5و J7 داره. میتونین همون روز به نمایندگی مراجعه کنین و سر و صدا کنبن تا بقیه به دام نیوفتن
چانگان cs55🤠 : دوستان اداره فروش سایپا دقیقا کجا میشه؟چجور شمارش پیدا کنم. کارشناسا میگن اینجا میدونه
رضا j7شیراز : سلام دوستان بیش از ۳ ماه از زمان تحویل خودرو گذشته از بهمن تا الان هر بار یک بهانه ای در میارن بیش از یک ماهه که کارت ماشین و برگ سبز ماشین رسیده ولی خبری از حمل ماشین نیست امروز رفتم نمایندگی فرمودند مجوز خروج صادر نمیشه سوال کردم این مجوز خروج چی هست ؟ متوجه شدم خودشونم نمیدونند . جایی هست بتونیم شکایت کنیم ؟
رضا j7شیراز : سلام دوستان بیش از ۳ ماه از زمان تحویل خودرو گذشته از بهمن تا الان هر بار یک بهانه ای در میارن بیش از یک ماهه که کارت ماشین و برگ سبز ماشین رسیده ولی خبری از حمل ماشین نیست امروز رفتم نمایندگی فرمودند مجوز خروج صادر نمیشه سوال کردم این مجوز خروج چی هست ؟ متوجه شدم خودشونم نمیدونند . جایی هست بتونیم شکایت کنیم ؟
گودال : پشت پا زدی به بختت😁😄
فونیکس : سلام دوستان اکسل عقب فونیکس هم مثل ام وی ام مشکل پیدا می‌کنه بعد چند وقت ببرید نشون بدید میگن مشکل از کالیبره نبودن دستگاه جوش شرکت چری هست.
اس تری : دوست عزیز این کارزار ها کاملا چرت پرته یه دونه کارزار نشون من بده نتیجه داده باشه من بالغ بر صدتا کارزار با امصا های زیاد امضا کردیم اما هیچ اتفاقی نیفتاده ولی من بخاطر شما امضا میکنیم با چندین خط مختلف شاید فرجی شد
رضا اس ۵ ۲۶ مهر : دوستان من هم امضا زدم لطفا همه بزنن شاید یه فرجی حاصل بشه
خخخخ : یه سر به خودت بزن .سر به بیابان نگذاری
نماینده چانگان : داداش انگار خیلی تو فشاری درمان می کنم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حسین اپشنال : اراک
احمدساینااس : سرج کن وضیت خودروی من سایپاکدملی شمارسریال شمارتماس میخاد درخدمتیم
ساینای من : دوستان که 27تکمیل وجه کردن اعلام حضور کنن و کسی از 27فاکتور شده من خودم 27هستم که خب ی نیستش
احمدساینااس : سلام رفیق حضوری بزن بهتره من خودم حضوری زدم یک ماه جلوترگرفتم کرایش هم 1400بهم دادن بانگ صادرات ازخوزستان
207 تکمیل وجه 18 دی : دوستانی که فاکتور شدید امروز، روزهای تعطیل هم پلاک میکنه راهور یا فقط روزهای کاری؟ بین 1 تا 3 روز پلاک میشه یا بیشتر؟ ممنون میشم اگر از دوستان کسی میدونه جواب بده
ناشناس : زنگ بزن کارشناس میگه بهت
علی : تاریخ تحویل ماشین کیه ؟
29 اسفند : لطفا بفرمایید حدود ساعت چند تبدیل رنگ برتون آمد ؟
کارن : سلام با صدای مشتری تماس بگیرید تاریخ تحویل سیستمی رو میگه البته خیلی باید پشت خط منتظر باشید
مهدی : دوستان کسی میدونه چطوری میشه فهمید خودرو از کاشان برا نمایندگی بارگیری شده ؟