راه شکایت از خودروسازان هموار شد

راه شکایت از خودروسازان هموار شد

دبیر انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو از تشکیل "هیات حل اختلاف" برای رسیدگی به شکایت مصرف‌کنندگان از عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو خبر داد.
عباسعلی غیاثی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: براساس تبصره یک ماده 63 اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، هیات حل اختلاف برای رسیدگی به شکایات و موارد نارضایتی مشتریان از خدمات عرضه‌کنندگان خودرو در کشور تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه این هیات به پرونده‌های ارجاعی از سوی واحد رسیدگی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت رسیدگی می‌کند، خاطرنشان کرد: کارشناس رسمی دادگستری در رشته مرتبط، کارشناس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی و نماینده عرضه‌کننده خودرو، اعضای سه نفره این هیات هستند و ریاست آن نیز با کارشناس رسمی دادگستری است.
دبیر انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو ادامه داد: این انجمن نیز به عنوان دبیر هیات حل اختلاف تعیین شده و براساس شیوه‌نامه ابلاغ شده از سوی اداره کل حقوقی وزارت صنعت، معدن و تجارت، هماهنگی‌های لازم را برای تشکیل جلسات و امور اداری و قانونی این هیات انجام می‌دهد.
وی افزود: در این زمینه پرونده مشتریان ناراضی از طریق اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت به هیات حل احتلاف ارسال می‌شود و این هیات موظف است ظرف 20 روز از زمان دریافت و ثبت شکایت، به موضوع رسیدگی و کتبا اعلام رای کند که در این زمینه نیز ملاک رای، نظر اکثریت اعضای هیات است.
غیاثی با بیان اینکه اگر طرفین اختلاف به رای صادره هیات اعتراضی نداشته باشند، رای صادره ظرف مدت 10 روز اجرایی می‌شود، تصریح کرد: اما در صورت اعتراض هر یک از طرفین به رای صادره، آنها 20 روز فرصت دارند تا ضمن اعتراض به رای موضوع را در دادگاه صالحه پیگیری کنند و دادگاه نیز باید موضوع را خارج از نوبت و حداکثر ظرف دو ماه رسیدگی و صدور رای کند. این رای قطعی بوده و از طریق واحد اجرای احکام شعبه صادرکننده رای، اجرا خواهد شد.
وی ادامه داد: اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو هم‌اکنون در هیات دولت در دست بررسی است. البته برای جلوگیری از تضییع حقوق مصرف‌کنندگان و با تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت؛ تصمیم گرفته شد تا زمان تصویب اصلاحیه، جلسات هیات حل اختلاف مطابق با متن پیش‌نویس این قانون تشکیل و به پرونده‌های مربوطه رسیدگی کند.
دبیر انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو خاطرنشان کرد: مشتریان و مصرف‌کنندگان خودروهای داخلی و خارجی می‌توانند موارد شکایت و نارضایتی خود از عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو را به واحد رسیدگی به شکایات وزارت صنعت یا سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استانی ارائه کنند. پرونده این شکایات از طریق وزارت صنعت به هیات‌های حل اختلاف ارجاع شده و ظرف 20 روز رسیدگی و صدور رای خواهد شد.
 

منبع

ایسنا

 

برچسب : هیات حل اختلاف , مصرف کنندگان , خودروسازان , وارد کنندگان , راه شکایت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 58 نظر
7Mosi 20 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
طاهاطاها طرح فرسوده : سلام دوستان پیش فروش و فوری فرقی نداره من فوری بودم تحویل ۲۳بهمن تیتانیوم ۲۱اردیبهشت تحویل دادن باتاخیر تقریبا ۳۸تومن .اینجا ایران است شیر تو شیر.یه هفته اس تحویل گرفتم خدا راشکر فعلا همه چی خوبه .
x5 : دوستان مشکل ایکس 5گمرک هست ک اجازه حمل نمیده نمیزاره ترخیص بشه
شاهین g : حتما میاییم بنر هم میاریم .من هماهنگ کردم چندتا خبرنگار هم قراره بیاد
x5 : دوستان مشکل ایکس 5گمرک هست ک اجازه حمل نمیده نمیزاره ترخیص بشه
احمدی : آقا اکبر طبق فرمایش شما، بهرحال افراد کمی سخا رو دیر انجام دادن و احتمالا در این هفته یا هفته اول خرداد فاکتور تکمیل وجه اسفندی ها هم شروع میشه. هرچند مطمئنم با لابی گری و پارتی خیلی از اسفندی ها هم خودرو رو تحویل گرفته اند و چندین نفر رو هم خودم تماس و پیامک داشته ام که تکمیل وجه اسفندی بودن و تحویل گرفتن.
x5 : دوستان مشکل ایکس 5گمرک هست ک اجازه حمل نمیده نمیزاره ترخیص بشه
بهنام جی فور تهران : خالی نبند هر تریلی نهایت 8تا بارگیری می‌تونه بکنه🤣🤣🤣🤣برو بچه مشقاتو بنویس تجربی اول و دوم 🤣
شهاب ایکس5 ابان : سعید بیخیال شو بکش بیرون یه چیزی بهت میگم کی گفته من مهندسم؟ من کارگرم و نون بازومو میخورم عصرا میرم باشگاه میخای بیا اونجا اشنا بشیم خخخخ
مهدی : اخرین تکمیل وجه بهمن ماهی ها همون ۶ بهمن بوده
شهاب ایکس5 ابان : روند دادرسی در دادگاهها اینجوریه که پس از رای قطعی باید به شعبه بگی که پرونده رو ارجاع بدن به شعبه اجرای احکام حقوقی، اونجا خودشون ابلاغیه میفرستن برای خوانده و اگه نیاد باید دستور قضایی بگیری برای بستن حساب کرمان موتور که مجبور بشن بیان پرداخت کنن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
فرهاد : نظرات تمام مشتریان گرامی را مرور کردم لطفا کمی صبر بفرمایید همگی به خودروی مورد نطر خود خواهید رسید قطعا پس از دریافت خودروی خود این صبر شیرینی و حلاوتی خواهد داشت در نطر شما عزیزان به یادگار خواهد ماند
محمد : خدا لعنت کنه مدیران سایپا.
سامان : سلام من تیگو 8 خریدم ازشون 6ماه پیش هنوز فاکتور نشده، کی به شما اعلام کرد امروز تا 15 مشخص میشه ؟الان که 15 گذشته
مرتضی : من دیگه شب ها خواب ندارم اعصاب ندارم احساس میکنم تبدیل به آدم روان پریشی شدم دیگه تحمل این همه صبر رو ندارم هر روز صبح که از خواب بیدار میشم به خودم میگم یعنی میشه امروز این خودروی کثافت لعنتی رو بهم بدن تا لااقل اعصابم آروم بشه ای آتیش بگیره این ماشین کوفتی
هیوا : بله عالیه اگه خاستی من خودم وتا دارم یکی ال یه جیال
محسن : بله تحویل 22 اردیبهشت 25 اردیبهشت فاکتور شده
مونا : سفید سقف فلز فروش فوری تحویل 22اردیبعشت 24فاکتور شدم
فرهاد : صبور باشید مشتری گرامی با اندکی صبر به خودروی خود خواهید رسید مبارک باشد انشاالله
رضا 23 مهر : آقا محمد ممنون دمت گرم داداش خدا خیرت بده شما ودوستان زحمت کشیدن رفتن
جی تی : سلام دوستان وقت همگی بخیر کسی از مجوزهای جی تی خبر داره ممنون میشم اطلاع بدین