پشت پرده کمپین نخریدن خودروهای داخلی

پشت پرده کمپین نخریدن خودروهای داخلی

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: کمپین نخریدن خودروهای داخلی تلفیقی از احساسات و خواسته‌های به‌حق مصرف‌کنندگان ایرانی با دست‌های پشت پرده و سازمان‌دهی واردکنندگان خودروهای چینی و کره‌ای است.

مجتبی نظری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: با امیدواری‌های ایجاد شده در دوره پس از توافق هسته‌ای، برخی واردکنندگان خودروهای چینی و کره‌ای وارد جنگ بازار شده و با سوءاستفاده از احساسات مصرف‌کنندگان، کمپین نخریدن خودروهای داخلی را سازمان‌دهی کرده‌اند.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: در این کمپین خواسته‌ها و توقعات مصرف‌کنندگان از خودروسازان داخلی به‌حق و درست است به‌گونه‌ای که مصرف‌کنندگان توقع افزایش تنوع و کیفیت محصولات در سال‌های گذشته را داشتند که البته خودروسازان به دلیل شرایط تحریم و نبودن امکان همکاری با خودروسازان جهانی نتوانستند نسبت به انتقال تکنولوژی اقدام کنند.

وی افزود: از آن سو نیز در برخی دولت‌های گذشته نگاه سیاسی به صنعت خودرو وجود داشت و درآمدهای خودروسازان به جای آنکه صرف تحقیق و توسعه و طراحی محصولات جدید شود صرف مصارف دیگری شد که این نیز باعث شد خودروسازان نتوانند توقعات مردم را برآورده کنند.

نظری با بیان اینکه بنابراین در چند سال اخیر مطالبات انباشته‌ای از خودروسازان در بین مردم شکل گرفته است، تصریح کرد: دقیقا در همین فضا و در شرایطی که خودروسازان با توافق هسته‌ای به دنبال مشارکت با خودروسازان جهانی، انتقال تکنولوژی و تولید محصولات جدید هستند؛ برخی واردکنندگان خودروهای چینی و کره‌ای احساس خطر کرده و نسبت به سازماندهی و جهت‌دهی کمپین نخریدن خودروهای داخلی اقدام کرده‌اند.

وی ادامه داد: براساس شواهد موجود این واردکنندگان که بعضا پرونده تخلفات آنها به دلیل گران‌فروشی از سوی برخی مراجع رسمی کشور اعلام شده و در دست بررسی است، با سوءاستفاده از احساسات و خواسته‌های به‌حق مصرف‌کنندگان سعی در تضعیف صنعت خودروی داخلی با هدف سوق دادن تقاضای بازار به سمت خودروهای وارداتی چینی و کره‌ای دارند.

این کارشناس صنعت خودرو افزود: این وضعیت در حالی است که در شرایط سخت تحریم و زیان‌دهی خودروسازان، این شرکتها از بیکاری کارگران جلوگیری و هم‌اکنون نیز به دنبال مشارکت با خودروسازان خارجی و انتقال تکنولوژی برای جبران کمبود تنوع محصول در سال‌های گذشته هستند.

وی خاطرنشان کرد: البته این همکاری‌ها زمان‌بر بوده و حدود یک سال و نیم تا دو سال زمان می‌برد تا محصولات جدید حاصل از همکاری‌ خودروسازان داخلی و خارجی وارد بازار شود با این حال واردکنندگان خودرو با پیش‌بینی این موضوع، از هم‌اکنون به دلیل از دست دادن بازار در‌ آینده احساس خطر کرده و می‌خواهند با هدایت کمپین‌های این‌چنینی، سوار بر موج احساسات مردم شده و ذائقه مصرف‌کنندگان را به سمت خودروهای چینی و کره‌ای کشانده و بازار خود را حفظ کنند.

 


منبع

ایسنا

برچسب : بازار خودرو , واردات خودرو , خودروسازان , خودرو , خودرو داخلی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

8 نظر

سهند 1
9

حدود نیم قرن تولید(مونتاژ) کننده خودرو هستیم.منطقا باید خودروها وقطعات مربوطه ساخت داخل حداقل کیفیت مناسب را داشته باشند. ولی عوامل مختلفی در این زمینه دخیل هستند که خودرو سازان تا حدودی بی تقصیر هستند از جمله تحریمها ،جاده ها ،کیفیت بنزین ، سطح تورم ورکود و...... گرچه بنده معتقدم مدیریت صحیح مهمترین اصل برای بهبود اوضاع خودرو سازی کشور است.
14:35  1394/05/31
گزارش
پاسخ دادن
علی
13

"در برخی دولت‌های گذشته نگاه سیاسی به صنعت خودرو وجود داشت و درآمدهای خودروسازان به جای آنکه صرف تحقیق و توسعه و طراحی محصولات جدید شود صرف مصارف دیگری شد" اصل قضیه همینه و هنوزم همینه از ما مردمی که با هزار بدبختی و هزار امید پول جور می کنیم تا خودرو سوار شیم پول زور میگیرن و صرف اهداف کثیف سیاسیشون می کنن.
قبول، 3 سال تحریم بودیم ولی چرا قبل از اون روز به روز کیفیت ماشین ها کم میشد و قیمتشون بالا می رفت. چرا اون موقع با شرکت های جدید و مدل های جدید به بازار تنوع نمی دادن
الان که تحریم لغو شد چرا ارزون نمیشه چرا آزاد نمیشه
تنها راه اینه که سهم دولت از خودروسازی رو بفروشن به شریک های خارجیشون و به بقیه شرکت های خارجی هم اجازه بدن بطور آزاد داخل ایران فعالیت کنن و قیمت ها رو آزاد کنن اینطوری معنی رقابت و قیمت واقعی و کیفیت و پیشرفت رو می بینیم.
تا این شرایط ما مردم باید صبر کنیم و خرید نکنیم تا به حقمون برسیم
13:04  1394/05/31
گزارش
پاسخ دادن
محمدرضا
15

هههههههههههههههههههههههه
دیگه رسماً قاطی کردین
12:50  1394/05/31
گزارش
پاسخ دادن
اتا
7

قتی ال 90 100 رو پر میکنه جک تازه رسیده به 60 تا.تو جاده هم که چینیها همه در حال زوزه کشیدن و به زور راه رفتن هستن.خودرو فقط زلم زیمبو و بلوتوث و کنترل ضبط از روی فرمان نیست. باید راه هم بره!
12:48  1394/05/31
گزارش
پاسخ دادن
نوید
22

این چی میگه؟
ما اصلا پشت پرده نداریم کاملا داریم رو بازی میکنیم.
تلاش برای تولید خودرو با کیفیت و استاندارد در سطح دنیا=حمایت مردم
12:29  1394/05/31
گزارش
پاسخ دادن
امین
22

نمیدونم تا کی میخوان توهم بزنن
دست پشت پرده رو با اراده مردم اشتباه نگیرید
این کمپین خیلی وقته شروع شده ولی نتیجش رو آقایون تازه دارن می بینن
به این مثلا کارشناسها بگید واقعیت رو ببینند و از خوش خدمتی به ارباباشون دست بردارن و حق مردم رو بدن
12:02  1394/05/31
گزارش
پاسخ دادن
مهران
27

اگه يادمان باشد خودروسازان بخاطر تحريمها قيمت خودرو را بالا بردند حالا كه تحريم برداشته شده بايد قيمت پايين بيايد پس دست پشت پرده اى نيست اينها توهم هست!
11:57  1394/05/31
گزارش
پاسخ دادن
محمد
28

تو رو خدا دست از این ننه من غریبم بازی بردارید.اصلا قبول مملکت 3 سال تحریم بوده و خودروسازان نتونستن توقع مردم رو براورده کنند ولی اون 30 سالی که تحریم نبودیم و هیچ ماشین خارجی اجازه ورود نداشت این دوستان چه گلی به روی ملت زدن؟
11:00  1394/05/31
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
خیری : فرق پیش فروش با فروش فوق العاده اینه که درسته تو پیش فروش نصف پول رو میدی و مابقی مبلغ رو زمان تحویل ولی اگر افزایش قیمت بخوره شما باید افزایش مبلغ رو هم پرداخت کنی ولی تو فروش فوق العاده یا ۹۰ روزه که مبلغ رو واریز میکنی ولی اگر تو این ۹۰ روز افزایش قیمت کارخانه بخوره شما دیگه شاملش نمیشی
پناهی : سلام از کجا میدونید
مملی. زمستان ۱۴۰۳ : سلام ۱۴ آذر کسی فاکتور نشده. خیلی بیشرف هستین کارمندان مدیران سایپا ۱۴ آذر پول گرفتن ۶ماه تاخیره امروز فردا میکنین
مملی. زمستان ۱۴۰۳ : سلام ۱۴ آذر کسی فاکتور نشده. خیلی بیشرف هستین کارمندان مدیران سایپا ۱۴ آذر پول گرفتن ۶ماه تاخیره امروز فردا میکنین
شاهین : سلام.شاهین اتومات تحویل مهر ۱۴۰۳ تکمیل وجه ۲۱ارذیبهشت ۴۰۴ ۱۵ مرداد تحویل کرفتم جهت اطلاع شاهین اتومات معمولی
شاهینg : سلام از فروش فوق العاده شاهین جی فاکتور شده لطفا اطلاع رسانی کنید
Bac X 3 : شما هم پلاکنوت اومده؟ کی گفتن بهتون؟ آخه منطق نداره ماشینی که پلاک شده چرا حمل نمیکنن؟ به من گفتن مشکل گمرکمونم حل شده و میره صف تریلی
سبیل : اینجاقصه گفتن فایده نداره....چون هیچ کس ن میخونه ن خبرمیشه...فقط تجمع جلوی استانداری...با زن بچه...اگه تجمع کنیم میدن..نکنیم تا سال اینده خبری نیس
تارا اتومات ۳۰ روزه : فکر نکنم به این راحتی بدن باید شکایت کنیم به تعزیرات بابت گران فروشی و حکم بگیریم بعد پرداخت کنن
cvt : تا 12 اسفند. 13 اسفند و 14 اسفند مونده. معلوم نیس چرا انقد معطل میکنن. خییییلی قطره چکانی فاکتور میکنن. تا کجا میخاد اینجوری پیش بره.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تبدیلی دو به تک : فقط شبا سایتو نمیاره صبح بزنی باید
اصغر : ساینا 23بهمن مطمعنی پذیرشت اینه تو پذیرشت تعدادش هست تو دوره اول بهمن از6تا12این پذیرش هستی جلوی ما اینجور باشه 12153070مال توهست آواز منی که 8بهمنم جلوترین 🤔🤔🤔
ساینا دوگانه : سلام از کدوم سایت نگاه میکنین که فاکتور یا پلاک شدین؟
ساینا : حضوری باید رفت؟چطوریه؟مراحلشو بگو ماهم بدونیم
ساینا : داداش چطوریه من 11اسفند تکمیل وجه کردم هنوز فاکتور نشده میگن دوماه دیگه
اپشنال شهریور : چرا شده حتما شده یه کم بیشتر دقت کن
دوقلوها دنا آپشنال 31 شهریور : امروز کلا کسی فاکتور نشده؟ از انواع دنا؟
ساینا دوگانه سوز : در پاییز با این وضع قطره چکانی و عدم ارسال دعوتنامه به ساینا دوگانه سوز و......به ساینا دوگانه 700الی 750میلیونی باید سلام و خوش امد بگویید
ساینا اس1404 : بزودی با این وضع ضعیف تولید و فاکتور و......به ساینا اس تک سوز 650میلیونی در پاییز باید سلام و خوش امد بگویید
ساینا دوگانه : دوستان من چهارشنبه فاکتور شدم پنجشنبه پلاک انلاین یعنی خدا به من رحم کرده با این اوضاع فاکتورشدم البته تکمیل وجه 23اسفند بودم اخه تعدای از دوستان اسفند پیش فروش هنوز میگن فاکتور نشدیم