تحریم خودروی ایرانی به نفع واردکنندگان است نه مردم

تحریم خودروی ایرانی به نفع واردکنندگان است نه مردم

عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصرالدین طوسی گفت: کمپین نخریدن خودروهای داخلی نه به نفع مصرف‌کنندگان و نه به نفع صنعت داخلی است بلکه منافع آن تنها به واردکنندگان خودروهای چینی و کره‌ای می‌رسد.

شهرام آزادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: به نظر من زمینه‌های شکل‌گیری کمپین نخریدن خودروهای داخلی به توقعات شکل گرفته در بین مصرف‌کنندگان پس از توافق هسته‌ای بازمی‌گردد.

وی با بیان اینکه مردم انتظار دارند با توافق هسته‌ای قیمت کالاها از جمله خودرو کاهش یابد، خاطرنشان کرد: با این حال با فرض حل قطعی تحریم‌ها نیز، به نتیجه رسیدن همکاری‌های مشترک با خودروسازان خارجی به شش ماه تا یک سال زمان نیاز دارد و تا آن زمان نمی‌توان انتظار کاهش قیمت و افزایش کیفیت خودروها را داشت.

عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصرالدین طوسی ادامه داد: بنابراین در این شرایط نخریدن خودروهای صفرکیلومتر داخلی راهکار مناسبی برای تحقق هدف کاهش قیمت و افزایش کیفیت این محصولات نیست بلکه این کار راه را برای نفوذ بیشتر خودروهای چینی به بازار ایران فراهم می‌کند.

وی افزود: این در حالی است که کیفیت بیشتر خودروهای چینی مونتاژی در ایران نیز کمتر از خودروهای داخلی است و بنابراین با خریدن این خودروها نمی‌توان کمکی به افزایش رقابت در صنعت خودروی داخلی و رشد کیفیت محصولات آن کرد.

آزادی با بیان اینکه مصرف‌کنندگان اگر خودروی ایرانی نخرند باید خودروهای چینی با قیمت مشابه یا خودروهای کره‌ای با قیمت بالاتر را جایگزین کنند، تصریح کرد: خودروهای چینی و کره‌ای با توجه به سطح قیمتی‌شان می‌توانند تا حدی جایگزین خودروهای داخلی شوند اما ایجاد اشتغال برای کارگران چینی و کره‌ای به بهای بیکاری کارگران ایرانی نه تنها مشکلی از مصرف‌کنندگان ایرانی حل نمی‌کند بلکه مشکلی به مشکلات جامعه اضافه خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه زوایای راه‌اندازی و گسترش کمپین نخریدن خودروهای صفرکیلومتر داخلی چندان روشن نیست اما مطمئنا واردکنندگان خودروهای چینی و کره‌ای تنها قشری هستند که از موفقیت چنین کمپینی متنفع خواهند شد.

به گزارش ایسنا، از چندی پیش کمپینی با عنوان "نخریدن خودروهای صفرکیلومتر داخلی" در برخی شبکه‌های اجتماعی راه‌اندازی شده که از مخاطبان می‌خواهد در اعتراض به بالا بودن قیمت از خرید خودروهای تولیدی دو خودروساز بزرگ کشور خودداری کنند.


منبع

ایسنا

برچسب : خودرو , خودرو داخلی , تحریم , خودرو چینی , کاهش قیمت , افزایش قیمت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

19 نظر

کاربر: silvershadow
5

حالا هی آسمون ریسمون ب هم ببافین
شما گفتین و ماهم باور کردیم ک ب نفعمون نیست.
باشه از فردا همه میریزیم صف میکشیم برا مونتاژ کاران و بنجل سازان.
پنگون ها هم پرواز میکنن
03:10  1394/06/03
پاسخ دادن
امین ی
10

امروز تو شرکت داشتم با مدیر مالی حرف میزدم که ماشینم رو میخوام بفروشم و از این حرفها،اون بنده خدا هم یه سمند ۸۵ داره که میخواد بفروشه،تا از من نظر خواست که دنا چطوری هست و ایرانخودرو آگهی فروش داده تو همشهری امروز،گفتم این کارو نکنیا،ماشین صفر بگیری سرطانه،خلاصه یجوری نظرش رو تغییر دادم که مفتی هم بهش بدهند سوار نمیشه و همون سمند قدیمی رو رو چشماش میذاره،گفتم بگیری هر روز باید تو تعمیرگاه باشی،اونم یه آدم مریض احوالی هست بنده خدا که از این حرفم خیلی ترسید و روزنامه همشهری رو انداخت رو میز و بیخیال شد گفت البته ما که پول نداریم،حالا ماهی ۵ میلیون حقوقش هستا.خخخخخخخخ
22:15  1394/06/02
پاسخ دادن
سامان
12

استادجان! خودر داخلیداخلی بیشتر به یه جک شباهت داره! چرا که همه قطعات همونها چینیه! اونمجنس بی کیفیت.
در ثانی اگه جنس چینی بده چرا خودروسازها(بهتره بگم مونتژکارها) ی وطنی ( سایپا و ایران خودرو) خودشون دارن فرت و فرت خودرو چینی مونتاژ میکنن؟ حالا شمااگه چانگان و برلیانس و زوتی از این دوتا بخری میشه حمایت از تولید داخلی ولی اگه لیفان و جک رو از کرمان خودرو بخری میشه جنس چینی آشغال و حمایت از کارگرای چینی؟ نمیدنم نمیفهمید یا خودتون رو به نفهمیدن میزنید! ولی اگه فکر میکنید مردم نمیفهمند سخت در اشتباهید.
22:12  1394/06/02
پاسخ دادن
کاربر: dodge
11

من چیزی از سیاست نمیدونم ولی میدونم که این دولت به این راحتی عقب نمیشینه برای همین مردم هم باید سفت ومحکم پای این کمپین بشینند تا بتونند به( بخشی) از چیزایی که میخواند برسند.
21:47  1394/06/02
پاسخ دادن
Meri
12

کی ایشون رو هیئت علمی کرده!!!؟؟؟؟
15:02  1394/06/02
پاسخ دادن
amibnj1368
9

عضو هیت علمی حتما رشته اش تعلیمات دینی بوده ک اینجوری گقته بیخیالش جدی نگیرید :)
14:42  1394/06/02
پاسخ دادن
american and japan
21

والا تا اینجایی من میبینم ماشین های خارجی هم کسی نمیخره و آفرین به این مردم.توی سایت های فروش ماشین نگاه کنید ببینید که حتی نمایندگی ها هم توی سایت آگهی فروش گذاشتن با تخفیف و فلان.اینقدر نمیخریم تا رو دستشون بمونه و به پامون بیوفتن.
14:20  1394/06/02
پاسخ دادن
امیرحسین
18

این کمپین مربوط به خودروهای خارجی هم هست.واردکنندگان هر بلایی خواستن سر مردم آوردن
چقدر شرکت های واردکننده امکانات و رنگ و آپشن ها را هرجور خواستن به خورد مشتری دادن
چقدر قرارداد یکطرفه به سود خود نوشتن
چقدر مردم رو.معطل خود کردن
کمپین خودرو نخرید مربوط به همه ماشینهاست،هم خارجی و هم داخلی
13:41  1394/06/02
پاسخ دادن
حامد
24

یک کلام ختم کلام
اصلا ما مردم ایران ماشین خارجی دوست داریم به هیچکسی هم ربطی نداره
عشق است ماشین کره ای
عشق است ماشین آلمانی
عشق است ماشین چینی
عشق است ماشین ژاپنی
عشق است ماشین امریکایی
عشق است ماشین فرانسوی
عشق است ماشین خارجی
13:00  1394/06/02
پاسخ دادن
انزلی چی
7

آخه این عضو هیئت علمی دانشگاه ، گویا احتمالاً از وضعیت معیشتی مردم زیاد با خبر نیست و یا خود را به کوچه علی چپ زده!!!!!!
آخه دانشمند !! خودروهای چینی و کره ای که گران تر از خودروهای آشغالی ایرانی هستند ، ما میگیم خودرو داخلی باید با کیفیت بهتر و قیمت کمتر و در حد توان و بضاعت مصرف کننده بدست مردم برسد!!کسی که توان خرید خودروی داخلی گران و بی ارزش را ندارد چگونه میتواند خودروهای خارجی خریداری کند؟؟؟؟؟!!!!!
12:18  1394/06/02
پاسخ دادن
نوید
6

نه خدایی جدا شما عضو هیات علمی هستید؟؟؟؟؟؟؟
کسی که تو این مقام باشه یعنی کسی هست با درک و فهم که به شرایط یه دید نسبی داره .
اولا هدف از این کار تحریم کلی بازار خودرو هست.
دوما تعدادی ماشین چینی موجود هستند تاسقف 50 تومن که گزینه مناسب تری نسبت به خودرو های داخلی هستند و مابقی ذکر شده قیمت بالای 70 تومن را دارند.
سوما بیکار شدن چند هراز نفر بهتر از مردن یا نقص عضو جند ده هزار نفر هست.
11:38  1394/06/02
پاسخ دادن
کاربر: mehrdad_k
3

من دس دارم بدونم ماشین آقای آزادی چیه نه اون ماشینی که باهاش عکس میندازه که مثلا ماشین داخلی سوارم او ماشینیکه باهاش مهمونی میره
11:06  1394/06/02
پاسخ دادن
علی
36

واقعا شما عضو هیت علمی دانشگاه هستید؟؟؟؟ این چه حرف غیر منطقی هست که شما می زنید. ما همه قبول داریم که خودرو چینی هم بی کیفیت هست. اما لااقل در بحث تنوع و آپشن از خودروهای داخلی سر تر هستند. در ضمن تمام خودروهای داخلی اکثر قطعات آن چینی هست. پس در بحث کیفیت خودرهای چینی اگر چه شاید سر تر نباشند اما قطعا پایین تر نیستند. مردم هم اکنون بیدار شدند و متوجه شدند که تا الان در ضمینه خودرو سازی به آنها ظلم شده است. مردم الان متوجه شدند که لیاقتشان بیشتر از خودروهای چینی و خودروهای بی کیفیت و گران داخلی هست.
11:01  1394/06/02
پاسخ دادن
امیرعلی
28

آقا تحریم فقط مختص خودروهای داخلی نیس الکی جو ندید. مگه تعرفه واردات خیلی رو حساب کتابه که ملت برن سراغ وارداتیا. در مورد چینیا هم دوستان درسته کیفیتشون از داخلیا احتمالا بهتره ولی چرا ایرانی همیشه باید بین بد و بدتر انتخاب کنه.
به چین و امثالهم راضی نباشین. روزای خوب در پیشه.
ایول اتحاد
10:57  1394/06/02
پاسخ دادن
reza
6

العان کسی خودرو نمیخره بزار ضرر کنن به درک وقتی مردم براشون مهم نیست اونا هم برا مردم مهم نیستن البته خودروهای ایرانی هم که همش چینی هست اگه چند ماه مردم خودرو نخرن هم خیلی ارزون میشه هم خودروهای خوب خارجی جایگزین این اشغالهای مونتاژی ایران خودرو و سایپا میشه
10:38  1394/06/02
پاسخ دادن
رامتین
25

آزادی جان از شما بعیده این حرف! چرا فکر میکنی خودروهای چینی کیفیت پایینتری از داخلی دارند؟ الان 206 واقعا از نظر جنابعالی باکیفیته؟؟ در بهترین حالت خودروی داخلی کیفیت برابر با چینی داشته باشه، حال بحث قیمت و آپشن پیش میاد که در اینجا چینی ها پیروز میشند. هر وقت کیفیت داخلی ها بالاتر رفت، صرفنظر از آپشن، خودروی داخلی را ترجیح میدیم برادر.
10:32  1394/06/02
پاسخ دادن
امیرحسین
7

این.صحبت‌ها نشون میده که "کمپین نخرید" موثر هست و این آقایان به وحشت افتادن
از همه دوستان خواهش میکنم کمی بیشتر تحمل کنند تا حساب دست این جماعت حقه باز بیاد
80 هزار ماشین انباری باید بشه 180 هزار
گول این حرف ها که کارگران ایرانی بیکار میشن رو نخورید.ایرانخودرو میتونه مونتاژکار کمپانی فولکس‌واگن بشه که حتی باعث افزایش شغل برای کارگران و تحصیلکردگان ایرانی میشه
ولی آقایان بخاطر سود نجومی که از ساخت آشغالهای 30 سال پیش میبرند حاضر به همکاری نیستن
09:56  1394/06/02
پاسخ دادن
امیرحسین
6

بقول دکتر احمدی‌نژاد: اون ممه رو لولو برد!!!
مردم دیگه خام این حرفها نمیشن و اجازه کلاهبرداری بیشتر رو به خودروسازان نمیدن
خودروسازان یا باید از سودهایی نجومی دست بردارند و به سمت مونتاژ ماشین های روز دنیا برن
بنظرم بهترین مسیر برای خودروسازان مونتاژ محصولات کمپانی های بزرگ هست.برادر من اگر این کارخانجات توانایی ساخت داشتند در این بیست و چند سال خودروساز میشدن
09:50  1394/06/02
پاسخ دادن
سیاوش س
3

حداقل حسن و مزیت این کمپین ، ارزان شدن خودروهای داخلی و کیفیت بهترشون هست تا با خودروهای چینی رغابت کنند. و کارخانجات خودروسازی داخلی حیاء کنه و کیفیت قطعات رو بالا ببره. البته غیر ممکنه بنیاد جانبازان و بیت و ... حق السهم خودشون رو از خودروها برندارند !!!
09:18  1394/06/02
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
امیر : اره داداش ولی الان ۱۹ م اینا فاکتور شده یعنی طلسم ۱۸ م شکست بلاخره داره فاکتور میشه نگران نباشید
سلطان : دوست عزیز هربار که پیامک میاد خیلی از دوستان هی میگن این اخرین پیامکه؟نه دوستان عزیز به احتمال قوی تا۱۵مرداد پیامک واریز شاهین جی میاد نگران نباشید
فروش فوری شاهین اتومات پذیرش 21 دی : نسبت به نظر قبلی دقیقاً هفته قبل هم یکی از دوستان همین وعده رو نقل کرد که گویا پذیرش های فروش فوری دو دسته شدن و پذیرش های 18 دی ماه و پذیرش 25 دی ماه دوستان من تماس گرفتم گفتند هیچی معلوم نیست حتی پذیرش 18 دی رو هم نگفت هنوز فاکتور شده بار ها این مسئله که یه سری ها میگن شرکت فروش فوری هارو دو قسمت کرده را بهش گفتم گفت ما همینقدر می‌دونیم و درباره این تقسیم ها هم چیزی خبر نداریم خلاصه این که مشابه صحبت این دوستمون را یا خودش یا یه بنده خدای دیگه هفته قبل مطرح کرده بود که بعد 18 دی را هفته بعد که این هفته باشه میدن الان دقیقاً همون هفته است و دوباره میگن بیست پنجمی هارو به قول خودش هفته بعد شروع میشه میتونید اسکرول کنید پایین صفحه پیدا کنید این وعده وعید های تکراری راه گشا نیست چند بار بحث تامین قطعات قسمت ساندروف را دارن میگن که باور کردنش سخته چرا که من به سبب کارم هر روز کامیون های حمل ماشین های سایپا رو میبینم که دارن شاهین اتومات با سانروف حمل می کنند و سانروف هم دارن مخلص کلام اینکه به هیچ عنوان شفاف سازی صورت نگرفته و همچین خبر هایی را هم نمیشه اعتماد کرد
مهران : سلام ۲۳ آبان ثبت نام کردن هنوز شاسی نشده جک s3 هر موقع هم تماس میگیرم هیچ جواب مشخصی نمیدن توروخدا کرمان موتور ثبت نام نکنین
وی۱ پلاس اردیبهشت : والا ما تحویل اردیبهشتیم هنوز فاکتور هم نشدیم.زودتر از موعد کجا بود
گلچین : برا منم اینجوریه‌تحویل ۱۶ خرداد هستم.
شاهین : من امروز تماس گرفتم. کارشناس گفت که سایپا توی سیستم فروش فوری ها رو دو دسته کرده. یه دسته اونایی هستن که تا 18 دی پرداختی داشتن. و یه گروه هم بعد از اون. اونایی که بعد از 18 دی بودن رو به عنوان "پذیرش 25 دی ماه" اسم گذاشتن. طبق گفته کارشناس، 18 دی ماهی ها همه فاکتور شدن و اونایی که 25 دی ماهی هستن از هفته بعد شروع میشه فاکتور شدن شون
اطلس : بعد از پرداخت دعوتنامه ،باید برگه سخا را ببرید نمایندگی.
خودرو برقی : دوستان به نظرتون ثبتنام خودرهای برقی که گذاشتن ارزش ثبتنام دارن؟؟ آخه تو ایران هیچ ایستگاه برقی ندارم مخصوصا تو جاده ها
حامد : بله درسته ثبت نام بهمن قیمت قعطی بود
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رانا 30بهمن 19دی تکمیل وجه : دوستان 28فاکتور شد و 30پلاک الان در حال صدور اسناد هست چند روز دیگه تحویل میشه
رانا 29 اسفند : کجای کاری بهمن تموم نشده
یاسر : نه فروش فوری اردیبهشت309تمن دادن سریع فاکتورمیکنه
رضا : خبری نیست که. آپدیت هم نشده همون 30 اردیبهشت آخرین آپدیته
دوگانه اسفندs : من امروز زنگ زدم سایپا منشی شرکت گفت دعوتنامه اسفند بزودی میاد وهیچ افزایش قیمتی نداره لطفا به شایعات توجه نکنید
محمد ساینا تک : سلام موعد تحویل کی بودین؟
pooria : سلام و ارادت بچه ها منم امروز ماشینو تحویل گرفتم تبدیل توربو تحویلی زمستان تبدیل زدم به EFP ماشین تحویلی 2 خرداد از لحاظ سواری خوبه و نرم و واقعا بی صدا اما یکم متریالش ضعیفه ولی بازم قابل قبوله انشالله قسمت همگیتون بشه
207 اتو ت30دی تکمیل 5 دی مشگی : داداش واقعا فاکتور شدی ؟؟؟؟
علی : سلام به همه‌ی دوستان پیامک تحویل حضوری برام اومده اگه قبول نکنم بنظرتون کی ماشین میرسه دستم ساکن تهران ساینا 85گانه جواب بدید ممنون میشم
jalil : سلام دوست عزیز مال من بانک صادرات بود هشت روز طول کشید بعد پیامک اومد از حسابم کارمز کم کرد