بررسی کامیونت ایویکو Leoncino

بررسی کامیونت ایویکو Leoncino

کامیونت ایویکو Leoncino یک کامیونت تجاری سبک است که کابین آن در بالای موتور قرار گرفته است و به طور خاص برای بازارهای آفریقا، خاورمیانه و آمریکای جنوبی طراحی شده است. مدل جدید این کامیونت محصول مشترک کمپانی ایویکو و شریکی چینی‌اش کمپانی Naveco است و با ظرفیت‌هایی بین 3.5 تا 7 تن به بازار عرضه می‌شود. دو موتور 116 و 140 اسب‌بخار دیزل نیز در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند. این کامیونت با دو کابین مختلف به بازار عرضه می‌شود، یک کابین به اسم single cab (برای 1,653 میلی‌متر عرض برای مدل 3.5 تنی) و کابین extended cab (برای مدل‌های 5 تا 7 اینچی با 1,935 میلی‌متر عرض).

 

طراحی بدنه

بررسی کامیونت ایویکو Leoncino

طراحی کامیونت ایویکو Leoncino به اندازه کافی مدرن و امروزی است تا بتواند در برابر رقبایش قد علم کند. شیشه جلو شیبدار است و ما را به یاد طراحی‌های آسیایی می‌اندازد و سایر قسمت‌های بدنه سبک و سیاقی کاملاً اروپایی دارند. این کامیونت به لطف خطوط برجسته بر روی بدنه محکم و قوی به نظر می‌رسد و گویی عزمش را جزم کرده است تا با وقار و متانت به دنبال انجام مأموریت‌هایش برود. یک جلو پنجره V شکل در جلو قرار دارد که از کامیون‌های بزرگ‌تری که توسط کمپانی ایویکو تولید می‌شود الهام گرفته است، در وسط جلو پنجره نیز لوگوی Iveco با حروفی درخشنده و براق نقش بسته است. چراغ‌های افقی نیز چهره‌ای جذاب به این کامیونت می‌دهند و طراحی بدنه را پویا می‌کنند. کمپانی ایویکو به همه جزییات توجهی خاص نشان داده است، این مساله را می‌توان به وضوح در سپر گرد و مدور مشاهده کرد که بسیار خوب با سیار قسمت‌های بدنه جور در می‌آید، دو چراغ مه‌شکن نیز روی آن قرار گرفته‌اند. شیشه‌های جانبی طراحی مدرنی دارند، درب‌ها نیز دارای چین و چروک‌هایی کوچک هستند و باعث می‌شوند چهره این کامیونت بیشتر منحصر به فرد باشد.

 

طراحی داخلی

بررسی کامیونت ایویکو Leoncino

کابین داخلی بسیار خوب با بدنه مدرن خارجی هماهنگ است. داشبورد شیب ملایمی دارد و فضای گرم و صمیمی تولید می‌کند که در کابین سایر رقبا مشاهده نمی‌شود. مواد اولیه و مواد پلاستیکی مصرف شده در کابین بهتر از حد انتظار هستند ولی کیفیت ساخت کاملاً درجه یک نیست. ارگونومی داخل کابین روی هم رفته خوب است و بیشتر دکمه‌های کنترلی روی کنسول مرکزی و در دسترس راننده قرار گرفته‌اند. دسته دنده نیز طراحی خوبی دارد و خوش‌دست است.

بررسی کامیونت ایویکو Leoncino بررسی کامیونت ایویکو Leoncino

این ارگونومی خوب با فرمان خوش‌دست و سه پره‌ای تکمیل می‌شود. این فرمان تلسکوپی است و قابلیت خم شدن به بالا و پایین را نیز دارد تا راننده بتواند بهترین و راحت‌ترین وضعیت را پیدا کند. مانند بسیاری از کامیون‌های این کلاس، راننده به لطف شیشه بزرگ جلو، ستون‌های باریک دید بسیار خوبی از جاده و اطراف دارد. راننده هیچ شکایتی از آینه‌های جانبی نیز نخواهد داشت چون بسیار خوب او را از وقایع اطراف مطلع می‌کنند. محفظه‌های بار زیادی نیز در اطراف کابین قرار دارند و نباید نگران جایی برای قرار دادن وسایل‌تان باشید.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی کامیونت ایویکو Leoncino

کامیونت ایویکو Leoncino به همراه دو موتور مختلف در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد که قادرند 116 و 125 اسب‌بخار نیرو تولید کنند. البته کمپانی سازنده جزییات بیشتری در مورد این موتورها منتشر نکرده است ولی از آن‌ها انتظار می‌رود بدون بدون هیچ مشکلی از عهده انجام وظایفی که بر عهده این کامیونت گذاشته می‌شود بر بیایند. سیستم تعلیق جلو و عقب از نوع نیم دایره هستند و به طور خاص برای حمل بارهای سنگین طراحی شده است. البته وجود این نوع سیستم تعلیق به معنای آن است که سواری قدری خشک است به ویژه هنگامی که کامیونت خالی است و باری حمل نمی‌کند اما قسمت خوب ماجرا این است که به لطف ابعاد جمع و جور کامیونت و قرار گرفتن موتور در زیر کابین، رانندگی با این کامیونت در داخل شهر بسیار آسان و راحت است. گفتنی است نیروی متوقف کننده ترمزها به اندازه سایر کامیون‌های این کلاس نیست چون کامیونت ایویکو Leoncino از ترمزهای کاسه‌ای بهره می‌برد که به اندازه ترمزهای دیسکی قوی نیست.

 

نتیجه‌گیری

بررسی کامیونت ایویکو Leoncino

این محصول از کمپانی ایویکو بسیار خوب طراحی شده است. چهره‌ای زیبا و جذاب دارد و به خاطر توانایی‌اش در حمل بارهای سنگین، یک اسب کاری به درد بخور محسوب می‌شود. کامیونت ایویکو Leoncino از یک کابین مدرن و امروزی برخوردار است و حتی با این که کیفیت ساخت درجه یک نیست، باز هم بسیار شیک و امروزی به نظر می‌رسد. ارگونومی و راحتی داخل کابین نیز از بسیاری از رقبا بالاتر است.انتظار می‌رود هندلینگ نیز بسیار خوب باشد، به این ترتیب تنها نقطه ضعف این کامیونت همان ترمزهای کاسه‌ای هستند که نمی‌توانند به اندازه ترمزهای دیسکی نیروی متوقف کننده تولید کنند.


منبع

TopSpeed

برچسب : ایویکو , ایویکو Leoncino






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

3 نظر

مهدی خدادادی
14

سلام درود چرا به ایران وارد نمی کنید تا از این محصولتان استفاده کنیم شماره همراه من ۰۹۱۲۷۵۶۷۵۶۲
18:43  1398/05/27
پاسخ دادن
مهدی خدادادی
6

سلام درود چرا به ایران وارد نمی کنید تا از این محصولتان استفاده کنیم شماره همراه من ۰۹۱۲۷۵۶۷۵۶۲
18:27  1398/05/27
پاسخ دادن
مهدی خدادادی
10

سلام درود چرا به ایران وارد نمی کنید تا از این محصولتان استفاده کنیم
18:23  1398/05/27
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 54 نظر
X33 Cross cvt 25 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ایگل رضا : دوستان ماسین من رو دیروز تحویل دادن
شاهین سانروف 12 آذر : من پذیرش 12 آذرم هنوز فاکتور نشده لعنت به شرکت سایپا حالم از ماشین شاهین دیگه بهم میخوره وقتی تو خیابون میبینم دلم نمی‌خواد نگاش کنم خوشحال بودم گفتم 12 اسفند تحویلشه خدا ازشون نگذره
تارا اتومات 30 اسفند : شش روزه جریمه تاخیر من ثابت مونده میشه بگید علت چیه ممنون...
X5 آبان سفید اصفهان : پیگیری نمیخواد حدود یک هفته زمان میبره .الان ما حدود یک ماه شد که سند و کارت ماشین رسیده ولی خبری از ماشین نیست تاریخ ۹ اردیبهشت سند خورده . فقط صبر صبر
شاهین : به نظر من هنوز هیچ شاهینی فاکتور نشده
J7 : سلام وقت بخیر من یک هفته اس پلاک شده ماشین اما بارکد تو مرحله اول پستی گیر کرده کجا باید پیگیری کنم دوستان؟
ماهان : تحویل ۳۱ خرداد کسی فاکتور شده
میلاد : می خوای با بی بی سی تماس بگیریم؟ یا منوتو؟ اینجوری فکر کنم زودتر فاکتور بشه
شاهین G دهنمو سرویس کرد : سلام.۱۲ آذرم.خبری نیست
J7 : دیروز بعد از گذشت ۱۵ روز از پلاک شدن زنگ زدم که آیا ماشین بارگیری شده یا نه ک گفتن نه نشده گفتم پس کی میشه جواب همیشگی باهاتون تماس گرفته میشه کارت خودرو هم یک هفتس ک رسیده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
0 : پیش فروشی یا فروش فوقالعاده؟؟؟؟؟؟؟
اطلس سفید مشکی 26 مهر : بچم سانروف دوست داشت که من این لگنو ثبت نام کردم اونم دیگه ذوق نداره فقط ماشین میخواد خسته شده بسکه هر روز با اسنپ رفت مدرسه چقد ما بدبختیم که بچمونم نمیتونیم خوشحال کنیم
اطلس سفید مشکی 26 مهر : پیش فروش بهشون مزه داده حالا هر وقت داشتیم میدیم دوست دارن. شاهین که نمیدن اتومات که دارین پیش فروش میکنین به ماهم اتومات بدین تا کی باید مثل عقب مونده ها دنده بدیم
محمد : افزایش شدید قیمت کارخانه از اواخر خرداد حدود 20 الی 30 درصد
رضا23 مهر : تا چند روز پیش نمایندگی زنگ میزدم میگفت فاکتوری نداشتیم قطعه ندارن خبری نیس ولی الان چون سایپا پیش فروش داره واسه باز از مردم پول های مفا بگیرن میگن دارن فاکتور میکنن خدا لعنتت کنه که تو فکره مردم نیستین یک مشت آدم دزد فقط تجمع مگه ایشالله جواب بده
مهدی : برو نمایندگی شهرتون پیگیر شو شاید نقص مدارک داری
خسارت دیده از سایپا : الهی که آه هممون دامنشون رو بگیره. ومکروومکرالله والله خیرالماکرین
سورن موتورجدید : سلام دوستان تحویل 11خرداد خداروشکر امروز فاکتور شد
مرتضی آریزو 6پرو : خدایا این هفته هم تموم شد مردم از بلاتکلیفی در نیاوردن اینا چه موجودات هستن بخدا یه ذره هم به فکر مردم باشین طرفی ک صفر تا صد گذاشته رو ماشین همه پول پرداخت کرده پارسال چطور باز بیاد یه دفعه 100ملیون بالاتر خوب از کجا میارین بی وجدان هات طرف که کارمند برجی 20 ملیون حقوقش هست چطوری 100تمن جور کنم بابام واسه بنایی خانه رفته سیمان خریده پارسال 200پاکت پ اکتی 95هزار تومان الانم داره هنوز میاره واسه بنایی پاکت سیمان شده 170ولی طرف چیز نمیگه چون پول کامل پارسال گرفته ولی اینا نمیدنم قانون جنگل هست چه قانونی هست نمیدنم فقط بلدن با روح روان مردم بازی کنن
207 : سلام دوستان برای تبدیل رینگ باید کلاس 23بزنم؟کسی اطلاع نداره؟؟؟