بررسی کامیونت ایویکو Leoncino

بررسی کامیونت ایویکو Leoncino

کامیونت ایویکو Leoncino یک کامیونت تجاری سبک است که کابین آن در بالای موتور قرار گرفته است و به طور خاص برای بازارهای آفریقا، خاورمیانه و آمریکای جنوبی طراحی شده است. مدل جدید این کامیونت محصول مشترک کمپانی ایویکو و شریکی چینی‌اش کمپانی Naveco است و با ظرفیت‌هایی بین 3.5 تا 7 تن به بازار عرضه می‌شود. دو موتور 116 و 140 اسب‌بخار دیزل نیز در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند. این کامیونت با دو کابین مختلف به بازار عرضه می‌شود، یک کابین به اسم single cab (برای 1,653 میلی‌متر عرض برای مدل 3.5 تنی) و کابین extended cab (برای مدل‌های 5 تا 7 اینچی با 1,935 میلی‌متر عرض).

 

طراحی بدنه

بررسی کامیونت ایویکو Leoncino

طراحی کامیونت ایویکو Leoncino به اندازه کافی مدرن و امروزی است تا بتواند در برابر رقبایش قد علم کند. شیشه جلو شیبدار است و ما را به یاد طراحی‌های آسیایی می‌اندازد و سایر قسمت‌های بدنه سبک و سیاقی کاملاً اروپایی دارند. این کامیونت به لطف خطوط برجسته بر روی بدنه محکم و قوی به نظر می‌رسد و گویی عزمش را جزم کرده است تا با وقار و متانت به دنبال انجام مأموریت‌هایش برود. یک جلو پنجره V شکل در جلو قرار دارد که از کامیون‌های بزرگ‌تری که توسط کمپانی ایویکو تولید می‌شود الهام گرفته است، در وسط جلو پنجره نیز لوگوی Iveco با حروفی درخشنده و براق نقش بسته است. چراغ‌های افقی نیز چهره‌ای جذاب به این کامیونت می‌دهند و طراحی بدنه را پویا می‌کنند. کمپانی ایویکو به همه جزییات توجهی خاص نشان داده است، این مساله را می‌توان به وضوح در سپر گرد و مدور مشاهده کرد که بسیار خوب با سیار قسمت‌های بدنه جور در می‌آید، دو چراغ مه‌شکن نیز روی آن قرار گرفته‌اند. شیشه‌های جانبی طراحی مدرنی دارند، درب‌ها نیز دارای چین و چروک‌هایی کوچک هستند و باعث می‌شوند چهره این کامیونت بیشتر منحصر به فرد باشد.

 

طراحی داخلی

بررسی کامیونت ایویکو Leoncino

کابین داخلی بسیار خوب با بدنه مدرن خارجی هماهنگ است. داشبورد شیب ملایمی دارد و فضای گرم و صمیمی تولید می‌کند که در کابین سایر رقبا مشاهده نمی‌شود. مواد اولیه و مواد پلاستیکی مصرف شده در کابین بهتر از حد انتظار هستند ولی کیفیت ساخت کاملاً درجه یک نیست. ارگونومی داخل کابین روی هم رفته خوب است و بیشتر دکمه‌های کنترلی روی کنسول مرکزی و در دسترس راننده قرار گرفته‌اند. دسته دنده نیز طراحی خوبی دارد و خوش‌دست است.

بررسی کامیونت ایویکو Leoncino بررسی کامیونت ایویکو Leoncino

این ارگونومی خوب با فرمان خوش‌دست و سه پره‌ای تکمیل می‌شود. این فرمان تلسکوپی است و قابلیت خم شدن به بالا و پایین را نیز دارد تا راننده بتواند بهترین و راحت‌ترین وضعیت را پیدا کند. مانند بسیاری از کامیون‌های این کلاس، راننده به لطف شیشه بزرگ جلو، ستون‌های باریک دید بسیار خوبی از جاده و اطراف دارد. راننده هیچ شکایتی از آینه‌های جانبی نیز نخواهد داشت چون بسیار خوب او را از وقایع اطراف مطلع می‌کنند. محفظه‌های بار زیادی نیز در اطراف کابین قرار دارند و نباید نگران جایی برای قرار دادن وسایل‌تان باشید.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی کامیونت ایویکو Leoncino

کامیونت ایویکو Leoncino به همراه دو موتور مختلف در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد که قادرند 116 و 125 اسب‌بخار نیرو تولید کنند. البته کمپانی سازنده جزییات بیشتری در مورد این موتورها منتشر نکرده است ولی از آن‌ها انتظار می‌رود بدون بدون هیچ مشکلی از عهده انجام وظایفی که بر عهده این کامیونت گذاشته می‌شود بر بیایند. سیستم تعلیق جلو و عقب از نوع نیم دایره هستند و به طور خاص برای حمل بارهای سنگین طراحی شده است. البته وجود این نوع سیستم تعلیق به معنای آن است که سواری قدری خشک است به ویژه هنگامی که کامیونت خالی است و باری حمل نمی‌کند اما قسمت خوب ماجرا این است که به لطف ابعاد جمع و جور کامیونت و قرار گرفتن موتور در زیر کابین، رانندگی با این کامیونت در داخل شهر بسیار آسان و راحت است. گفتنی است نیروی متوقف کننده ترمزها به اندازه سایر کامیون‌های این کلاس نیست چون کامیونت ایویکو Leoncino از ترمزهای کاسه‌ای بهره می‌برد که به اندازه ترمزهای دیسکی قوی نیست.

 

نتیجه‌گیری

بررسی کامیونت ایویکو Leoncino

این محصول از کمپانی ایویکو بسیار خوب طراحی شده است. چهره‌ای زیبا و جذاب دارد و به خاطر توانایی‌اش در حمل بارهای سنگین، یک اسب کاری به درد بخور محسوب می‌شود. کامیونت ایویکو Leoncino از یک کابین مدرن و امروزی برخوردار است و حتی با این که کیفیت ساخت درجه یک نیست، باز هم بسیار شیک و امروزی به نظر می‌رسد. ارگونومی و راحتی داخل کابین نیز از بسیاری از رقبا بالاتر است.انتظار می‌رود هندلینگ نیز بسیار خوب باشد، به این ترتیب تنها نقطه ضعف این کامیونت همان ترمزهای کاسه‌ای هستند که نمی‌توانند به اندازه ترمزهای دیسکی نیروی متوقف کننده تولید کنند.


منبع

TopSpeed

برچسب : ایویکو , ایویکو Leoncino






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

3 نظر

مهدی خدادادی
14

سلام درود چرا به ایران وارد نمی کنید تا از این محصولتان استفاده کنیم شماره همراه من ۰۹۱۲۷۵۶۷۵۶۲
18:43  1398/05/27
گزارش
پاسخ دادن
مهدی خدادادی
6

سلام درود چرا به ایران وارد نمی کنید تا از این محصولتان استفاده کنیم شماره همراه من ۰۹۱۲۷۵۶۷۵۶۲
18:27  1398/05/27
گزارش
پاسخ دادن
مهدی خدادادی
10

سلام درود چرا به ایران وارد نمی کنید تا از این محصولتان استفاده کنیم
18:23  1398/05/27
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محسن : سلام بله متاسفانه برا من هم همین شرایط داره دما بالاگاها یک خونه از وسط با کولر میره .گاهی اوقات خاموش که میکنی برا مدت کوتاهی بر میگردی از وسط دو خونه میره بالا
محمدی : برای من پیامک تحویل حضوری اومده باید کاری بکنم یا نه؟ چون من تحویل مشهد میخام
اردی پلاس : خدا از زبانت بشنوه رفیق گرامی...،اما با توجه به تعداد باقیمانده از اسفند و همینطور دو روز تعطیلی ابتدای هفته آینده،بعید است ،همه اردیبهشتی ها تا آخر هفته آینده فاکتور بشوند،در بهترین حالت شاید تکمیل وجه یکی دو روز اول اردیبهشت را فاکتور کنند ،شاید.....امیدواریم.
شاهین : من ۱۳اذرتکیمل وجه کردن سخا هم خودشون میگن۲۱اذر .زنگ هم میزنم میگم هنوز۱۴اذر ثبت سخا شدنو دارین فاکتور میکنیم
سهیل : جالبه ثبت نام بهمن ماه t9 تحویل ندادن الان دارن 20 روزه ثبت نام میکنن
کوروش : خدا لعنت تون کنه، واگذارتون به کلید اسرار، خیلی اوضاع خوبی داریم خیلی شغل موقعیت خوبی داریم خیلی گولداریم خیلی رفاه آسایش داریم ک شما هم دم به دقیقه افزایش قیمت بدید و باز ماشین تحویل ندید، تنها چیزی داریم تو این مملکت دزد اختلاسگر هس، دیگه بتونه بی وجدانا ماشین سهند منو مدید یا هنوز زوده😐😅
T9 اسفند ماه : درود به همه دوستان خبری از تحویل t9 نشد تا کی تحویل دادن لطفا اگه کسی شاسی شده اطلاع بده ببینیم کجای کاریم
سیدرضی : سایپا،خونخوارمطمئن ازوزارت اطلاعات وسازمان اطلاعات سپاه میخوام بامدیران این شرکت که درموقع حساس کنونی سعی درناراضی نگه داشتن مردم دارن برخورد جدی صورت گیردیعنی چه 7 ماهه ماشین ماراندادن
علی : سلام خدمت عزیزان . خواهشاً یه تاریخی هماهنگ کنید تا بریم سایپا خراب شده ببینیم چ خبره اصلا . من از همدان میام .... همگی بیاید
30 دی : سلام 30 دی دعوت نامه ای نیومده!
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سعید : مبارکه. سخا کی تحویل دادی و ثبت شده ؟؟
Gxl : دوستان عزیز تاریخ ثبت سخا رو از کجا بفهم چه تاریخی ثبت شده
اطلس جی اسفند1403 : دوستانی که تبدیل به کوییک کردن چقد زمان برد تا کوییک تحویل گرفتن دیگه مجبورم تبدیل بزنم اینا حالا حالاها اطلس بده نیستن
محسن : سلام. کسی میدونه کلاس خودرو فاقد صف فاکتور می باشد یعنی چه. من تحویل تیر ماه هستم .این پیام داخل کاستومر زده. کسی میدونه معنیش چیه؟؟؟؟؟؟
تحویل 7تیر : 7 تیر هنوز فاکتور نشدم . از تیر ماهی ها کسی فاکتور شده ؟؟؟
سپهر دنا آپشنال : عجبا واقعا . 😐😊😉
سپهر دنا آپشنال : عجبا واقعا . تایپ شما هستم
فروش فوق العاده 11 بهمن : به صداوسیما زنگ بزنید شاید فرجی بشه
اطلس مشکی22 مهر : سلام دوستان بلخره بعد از 9 ماه انتظار الان فاکتور شده رنگ مشکی تکمیل وجه 22 مهر انشالله قسمت دوستان
mehdi : از بیرون بگیری که بصرفه تره. نمیدونم چه اصراری به ضرر زدن به خودتونه. خود ایرانخودرو 23 تومن رینگش گرون تره. بعد از طرفی همین رینگ تو بازار من همین دو روز پیش گرفتم 17 تومن اونم با سلیقه خودم. بعد 4 حلقه رینگ فولادی با قالپاق هم داشتم زیر ماشین ک فروختم. به همین راحتی. دو دوتا کنید و یکم فکر کنید بخدا که به خودتون ضرر نمیزنید