بررسی کامیونت ایویکو Leoncino

بررسی کامیونت ایویکو Leoncino

کامیونت ایویکو Leoncino یک کامیونت تجاری سبک است که کابین آن در بالای موتور قرار گرفته است و به طور خاص برای بازارهای آفریقا، خاورمیانه و آمریکای جنوبی طراحی شده است. مدل جدید این کامیونت محصول مشترک کمپانی ایویکو و شریکی چینی‌اش کمپانی Naveco است و با ظرفیت‌هایی بین 3.5 تا 7 تن به بازار عرضه می‌شود. دو موتور 116 و 140 اسب‌بخار دیزل نیز در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند. این کامیونت با دو کابین مختلف به بازار عرضه می‌شود، یک کابین به اسم single cab (برای 1,653 میلی‌متر عرض برای مدل 3.5 تنی) و کابین extended cab (برای مدل‌های 5 تا 7 اینچی با 1,935 میلی‌متر عرض).

 

طراحی بدنه

بررسی کامیونت ایویکو Leoncino

طراحی کامیونت ایویکو Leoncino به اندازه کافی مدرن و امروزی است تا بتواند در برابر رقبایش قد علم کند. شیشه جلو شیبدار است و ما را به یاد طراحی‌های آسیایی می‌اندازد و سایر قسمت‌های بدنه سبک و سیاقی کاملاً اروپایی دارند. این کامیونت به لطف خطوط برجسته بر روی بدنه محکم و قوی به نظر می‌رسد و گویی عزمش را جزم کرده است تا با وقار و متانت به دنبال انجام مأموریت‌هایش برود. یک جلو پنجره V شکل در جلو قرار دارد که از کامیون‌های بزرگ‌تری که توسط کمپانی ایویکو تولید می‌شود الهام گرفته است، در وسط جلو پنجره نیز لوگوی Iveco با حروفی درخشنده و براق نقش بسته است. چراغ‌های افقی نیز چهره‌ای جذاب به این کامیونت می‌دهند و طراحی بدنه را پویا می‌کنند. کمپانی ایویکو به همه جزییات توجهی خاص نشان داده است، این مساله را می‌توان به وضوح در سپر گرد و مدور مشاهده کرد که بسیار خوب با سیار قسمت‌های بدنه جور در می‌آید، دو چراغ مه‌شکن نیز روی آن قرار گرفته‌اند. شیشه‌های جانبی طراحی مدرنی دارند، درب‌ها نیز دارای چین و چروک‌هایی کوچک هستند و باعث می‌شوند چهره این کامیونت بیشتر منحصر به فرد باشد.

 

طراحی داخلی

بررسی کامیونت ایویکو Leoncino

کابین داخلی بسیار خوب با بدنه مدرن خارجی هماهنگ است. داشبورد شیب ملایمی دارد و فضای گرم و صمیمی تولید می‌کند که در کابین سایر رقبا مشاهده نمی‌شود. مواد اولیه و مواد پلاستیکی مصرف شده در کابین بهتر از حد انتظار هستند ولی کیفیت ساخت کاملاً درجه یک نیست. ارگونومی داخل کابین روی هم رفته خوب است و بیشتر دکمه‌های کنترلی روی کنسول مرکزی و در دسترس راننده قرار گرفته‌اند. دسته دنده نیز طراحی خوبی دارد و خوش‌دست است.

بررسی کامیونت ایویکو Leoncino بررسی کامیونت ایویکو Leoncino

این ارگونومی خوب با فرمان خوش‌دست و سه پره‌ای تکمیل می‌شود. این فرمان تلسکوپی است و قابلیت خم شدن به بالا و پایین را نیز دارد تا راننده بتواند بهترین و راحت‌ترین وضعیت را پیدا کند. مانند بسیاری از کامیون‌های این کلاس، راننده به لطف شیشه بزرگ جلو، ستون‌های باریک دید بسیار خوبی از جاده و اطراف دارد. راننده هیچ شکایتی از آینه‌های جانبی نیز نخواهد داشت چون بسیار خوب او را از وقایع اطراف مطلع می‌کنند. محفظه‌های بار زیادی نیز در اطراف کابین قرار دارند و نباید نگران جایی برای قرار دادن وسایل‌تان باشید.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی کامیونت ایویکو Leoncino

کامیونت ایویکو Leoncino به همراه دو موتور مختلف در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد که قادرند 116 و 125 اسب‌بخار نیرو تولید کنند. البته کمپانی سازنده جزییات بیشتری در مورد این موتورها منتشر نکرده است ولی از آن‌ها انتظار می‌رود بدون بدون هیچ مشکلی از عهده انجام وظایفی که بر عهده این کامیونت گذاشته می‌شود بر بیایند. سیستم تعلیق جلو و عقب از نوع نیم دایره هستند و به طور خاص برای حمل بارهای سنگین طراحی شده است. البته وجود این نوع سیستم تعلیق به معنای آن است که سواری قدری خشک است به ویژه هنگامی که کامیونت خالی است و باری حمل نمی‌کند اما قسمت خوب ماجرا این است که به لطف ابعاد جمع و جور کامیونت و قرار گرفتن موتور در زیر کابین، رانندگی با این کامیونت در داخل شهر بسیار آسان و راحت است. گفتنی است نیروی متوقف کننده ترمزها به اندازه سایر کامیون‌های این کلاس نیست چون کامیونت ایویکو Leoncino از ترمزهای کاسه‌ای بهره می‌برد که به اندازه ترمزهای دیسکی قوی نیست.

 

نتیجه‌گیری

بررسی کامیونت ایویکو Leoncino

این محصول از کمپانی ایویکو بسیار خوب طراحی شده است. چهره‌ای زیبا و جذاب دارد و به خاطر توانایی‌اش در حمل بارهای سنگین، یک اسب کاری به درد بخور محسوب می‌شود. کامیونت ایویکو Leoncino از یک کابین مدرن و امروزی برخوردار است و حتی با این که کیفیت ساخت درجه یک نیست، باز هم بسیار شیک و امروزی به نظر می‌رسد. ارگونومی و راحتی داخل کابین نیز از بسیاری از رقبا بالاتر است.انتظار می‌رود هندلینگ نیز بسیار خوب باشد، به این ترتیب تنها نقطه ضعف این کامیونت همان ترمزهای کاسه‌ای هستند که نمی‌توانند به اندازه ترمزهای دیسکی نیروی متوقف کننده تولید کنند.


منبع

TopSpeed

برچسب : ایویکو , ایویکو Leoncino






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

3 نظر

مهدی خدادادی
14

سلام درود چرا به ایران وارد نمی کنید تا از این محصولتان استفاده کنیم شماره همراه من ۰۹۱۲۷۵۶۷۵۶۲
18:43  1398/05/27
گزارش
پاسخ دادن
مهدی خدادادی
6

سلام درود چرا به ایران وارد نمی کنید تا از این محصولتان استفاده کنیم شماره همراه من ۰۹۱۲۷۵۶۷۵۶۲
18:27  1398/05/27
گزارش
پاسخ دادن
مهدی خدادادی
10

سلام درود چرا به ایران وارد نمی کنید تا از این محصولتان استفاده کنیم
18:23  1398/05/27
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
عاطفه : سلام ، راستش منم اوایل نگران بودم به خاطر صدای موتور که میگفتن ولی در اون حد نیست ، سواری نرم و راحتی داره و کولر هم عالیه مخصوص بندره🥰 اینکه میگن صدای تعویض دنده اش میاد برا من همچین چیزی نبوده ، فرمون فوق العاده نرمی داره ، البته درست گفتن پلاستیک داشبورد خشک که توی ذوق میزنه ولی با دستمال مخصوص داشبورد ظاهارش کمی بهتر شده . خیلی انتظار کشیدم ولی در کل ماشین خوبیه ان شاءالله برای همه هر چه زودتر در بیاد .
شاهین اذر : دوستان من ۱۲اذر تکمیل وجه کردم برا شاهین g که ۳ماه بدن بازم خبری نیست شد ۸ماه لعنت بهتون خدا ازتون نگذره
شاهین اذر : دوستان من ۱۲اذر تکمیل وجه کردم برا شاهین g که ۳ماه بدن بازم خبری نیست شد ۸ماه لعنت بهتون خدا ازتون نگذره
مهدی : سلام اشتباه کردی اگه همون اولین بار تبدیل زده بودی الان ماشینت زیر پات بود. الان هم تبدیل بزن چون جی به به این راحتی نمیدن
جک است سال۹۷ : بنده بعد از ۷ سال آن موقع قیمت ماشین جک اس ۵ به مبلغ ۲۳۰ میلیون هزینه تاخیر طبق قرداد ۲۳ میلیون تومان بایستی واریز می‌کرد که پس از کلی شکایت به سازمان حمایت و شکایت نزد تعزیرات با کلی مراجعه حضوری البته از مدیر مالی تا مدیر عملشون یه مش آدم قالتاق به سختی و با کلی پیگیری نامردا فقط ۱۱ میلیون بعد از ۷ سال بابت تاخیر پرداخت کردن . به نظره من بایستی برای گرفتن حقتون فقط به شکل تجمع و گروهی حضور در دفتر تهران داشته باشید.
محمدرضا : سلام فعلا خبری نیست ظاهرا به خواب تعطیلات تابستانی رفتن .
شاهین مردادماه : سلام خدمت شاهین تیرماه مبارک باشه شما که امروز فاکتور شدید بی زحمت هر موقع تحویل گرفتین ما را هم در جریان بزارید تو همین گروه لااقل بدونیم که چند روز بعد از فاکتور شدن ماشین تحویل میدن🙏🙏
علی : مبارک باشه..منم ۲۴/اردیبهشت تکمیل کردم..منتظرم .موقع پلاک وتحویل هم مارو در جریان بزارید...ممنون
X5 کرمانشاه : خواهش میکنم داداش من اقساطی بود و اره مبلغ ۸۰ وخورده ای مازاد چک برج ۶ پرداخت کردم
بیژن : آقای x5 کرمانشاه عزیز سپاس از لطفت آیا برای شما نقدی بود ؟ مبلغ مازاد را پرداخت کردید ؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا اس فوری : سایپا ساک می زند
31تیر : مال من هم امروز پرونده بروز شد ولی الان نگاه کردم دوباره آمده سر جای خودش کسی می دونه علت چیه راهنمایی کنه ممنون میشم
اسی : اینطوری نیست 5 تا 10 میلیون کمتر بخاطر سود تورمی
دوقلوها دنا آپشنال 31 شهریور : بیمه بدنه به نظرم
دانیال بهمن : سلام دوستان که تحویل گرفتید فرمانش برقی هست آیا؟
207 پانا قالپاق : سلام برای من 5 مرداد دعوتنامه اومد تسویه کردم تو قرارداد زده تحویل 30 مهر احتمالا کی فاکتور میشه ؟ تو سایت دهه اول تیر در حال فاکتور شدنه
اطلس : اعتمادی ب حرف نیس داداش اینا معلوم نیس برشکست شدن چی شدن
رانا 26خرداد : مثلا برای ما که فاکتور شده تحویل دادن نه بابا گذاشتن سر کار همچنان رو اسناد داره میچرخه فقط یه فاکتور زدن مردم زنگ نزنن شکایت کنن تاخیر رو هم که بستن بشین تا بدن
حسن : سلام دوستان هشتم مرداد تکمیل وجه و سخا انجام دادم بنظرتان چند ماه باید انتظار بکشم که فاکتور بشم....تشکر اگه کسی میدانه خبر کنه...
اطلس : تا تکمیل وجه12/12 فاکتور و تحویل گرفتن