بررسی کامیونت ایویکو Leoncino

بررسی کامیونت ایویکو Leoncino

کامیونت ایویکو Leoncino یک کامیونت تجاری سبک است که کابین آن در بالای موتور قرار گرفته است و به طور خاص برای بازارهای آفریقا، خاورمیانه و آمریکای جنوبی طراحی شده است. مدل جدید این کامیونت محصول مشترک کمپانی ایویکو و شریکی چینی‌اش کمپانی Naveco است و با ظرفیت‌هایی بین 3.5 تا 7 تن به بازار عرضه می‌شود. دو موتور 116 و 140 اسب‌بخار دیزل نیز در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند. این کامیونت با دو کابین مختلف به بازار عرضه می‌شود، یک کابین به اسم single cab (برای 1,653 میلی‌متر عرض برای مدل 3.5 تنی) و کابین extended cab (برای مدل‌های 5 تا 7 اینچی با 1,935 میلی‌متر عرض).

 

طراحی بدنه

بررسی کامیونت ایویکو Leoncino

طراحی کامیونت ایویکو Leoncino به اندازه کافی مدرن و امروزی است تا بتواند در برابر رقبایش قد علم کند. شیشه جلو شیبدار است و ما را به یاد طراحی‌های آسیایی می‌اندازد و سایر قسمت‌های بدنه سبک و سیاقی کاملاً اروپایی دارند. این کامیونت به لطف خطوط برجسته بر روی بدنه محکم و قوی به نظر می‌رسد و گویی عزمش را جزم کرده است تا با وقار و متانت به دنبال انجام مأموریت‌هایش برود. یک جلو پنجره V شکل در جلو قرار دارد که از کامیون‌های بزرگ‌تری که توسط کمپانی ایویکو تولید می‌شود الهام گرفته است، در وسط جلو پنجره نیز لوگوی Iveco با حروفی درخشنده و براق نقش بسته است. چراغ‌های افقی نیز چهره‌ای جذاب به این کامیونت می‌دهند و طراحی بدنه را پویا می‌کنند. کمپانی ایویکو به همه جزییات توجهی خاص نشان داده است، این مساله را می‌توان به وضوح در سپر گرد و مدور مشاهده کرد که بسیار خوب با سیار قسمت‌های بدنه جور در می‌آید، دو چراغ مه‌شکن نیز روی آن قرار گرفته‌اند. شیشه‌های جانبی طراحی مدرنی دارند، درب‌ها نیز دارای چین و چروک‌هایی کوچک هستند و باعث می‌شوند چهره این کامیونت بیشتر منحصر به فرد باشد.

 

طراحی داخلی

بررسی کامیونت ایویکو Leoncino

کابین داخلی بسیار خوب با بدنه مدرن خارجی هماهنگ است. داشبورد شیب ملایمی دارد و فضای گرم و صمیمی تولید می‌کند که در کابین سایر رقبا مشاهده نمی‌شود. مواد اولیه و مواد پلاستیکی مصرف شده در کابین بهتر از حد انتظار هستند ولی کیفیت ساخت کاملاً درجه یک نیست. ارگونومی داخل کابین روی هم رفته خوب است و بیشتر دکمه‌های کنترلی روی کنسول مرکزی و در دسترس راننده قرار گرفته‌اند. دسته دنده نیز طراحی خوبی دارد و خوش‌دست است.

بررسی کامیونت ایویکو Leoncino بررسی کامیونت ایویکو Leoncino

این ارگونومی خوب با فرمان خوش‌دست و سه پره‌ای تکمیل می‌شود. این فرمان تلسکوپی است و قابلیت خم شدن به بالا و پایین را نیز دارد تا راننده بتواند بهترین و راحت‌ترین وضعیت را پیدا کند. مانند بسیاری از کامیون‌های این کلاس، راننده به لطف شیشه بزرگ جلو، ستون‌های باریک دید بسیار خوبی از جاده و اطراف دارد. راننده هیچ شکایتی از آینه‌های جانبی نیز نخواهد داشت چون بسیار خوب او را از وقایع اطراف مطلع می‌کنند. محفظه‌های بار زیادی نیز در اطراف کابین قرار دارند و نباید نگران جایی برای قرار دادن وسایل‌تان باشید.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی کامیونت ایویکو Leoncino

کامیونت ایویکو Leoncino به همراه دو موتور مختلف در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد که قادرند 116 و 125 اسب‌بخار نیرو تولید کنند. البته کمپانی سازنده جزییات بیشتری در مورد این موتورها منتشر نکرده است ولی از آن‌ها انتظار می‌رود بدون بدون هیچ مشکلی از عهده انجام وظایفی که بر عهده این کامیونت گذاشته می‌شود بر بیایند. سیستم تعلیق جلو و عقب از نوع نیم دایره هستند و به طور خاص برای حمل بارهای سنگین طراحی شده است. البته وجود این نوع سیستم تعلیق به معنای آن است که سواری قدری خشک است به ویژه هنگامی که کامیونت خالی است و باری حمل نمی‌کند اما قسمت خوب ماجرا این است که به لطف ابعاد جمع و جور کامیونت و قرار گرفتن موتور در زیر کابین، رانندگی با این کامیونت در داخل شهر بسیار آسان و راحت است. گفتنی است نیروی متوقف کننده ترمزها به اندازه سایر کامیون‌های این کلاس نیست چون کامیونت ایویکو Leoncino از ترمزهای کاسه‌ای بهره می‌برد که به اندازه ترمزهای دیسکی قوی نیست.

 

نتیجه‌گیری

بررسی کامیونت ایویکو Leoncino

این محصول از کمپانی ایویکو بسیار خوب طراحی شده است. چهره‌ای زیبا و جذاب دارد و به خاطر توانایی‌اش در حمل بارهای سنگین، یک اسب کاری به درد بخور محسوب می‌شود. کامیونت ایویکو Leoncino از یک کابین مدرن و امروزی برخوردار است و حتی با این که کیفیت ساخت درجه یک نیست، باز هم بسیار شیک و امروزی به نظر می‌رسد. ارگونومی و راحتی داخل کابین نیز از بسیاری از رقبا بالاتر است.انتظار می‌رود هندلینگ نیز بسیار خوب باشد، به این ترتیب تنها نقطه ضعف این کامیونت همان ترمزهای کاسه‌ای هستند که نمی‌توانند به اندازه ترمزهای دیسکی نیروی متوقف کننده تولید کنند.


منبع

TopSpeed

برچسب : ایویکو , ایویکو Leoncino






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

5 نظر

فرزاد جمشیدی
0

سلام و خسته نباشید، ممنون میشم اگر دلیل واردات این نوع کامیونت رو توضیح بدید مطمئنا بازار خوبی خواهد داشت و يا اينکه شرکت زامياد خودش اگر همت می‌کرد الان توی ایران تولید می‌شد، بنده خودم تجربه رانندگی باکامیونت ایویکو رو دارم، خیلی راحته و مطمئن هستم که بازار خوبی خواهند داشت در صورت وجود مدل‌های جدید،ممنون از زحمات شما
15:20  1402/11/16
پاسخ دادن
رسول
0

سلام این مدل تو ایرانم هست ؟
اگه هست شرایط با قیمت چنده؟
14:15  1399/04/12
پاسخ دادن
مهدی خدادادی
14

سلام درود چرا به ایران وارد نمی کنید تا از این محصولتان استفاده کنیم شماره همراه من ۰۹۱۲۷۵۶۷۵۶۲
18:43  1398/05/27
پاسخ دادن
مهدی خدادادی
6

سلام درود چرا به ایران وارد نمی کنید تا از این محصولتان استفاده کنیم شماره همراه من ۰۹۱۲۷۵۶۷۵۶۲
18:27  1398/05/27
پاسخ دادن
مهدی خدادادی
10

سلام درود چرا به ایران وارد نمی کنید تا از این محصولتان استفاده کنیم
18:23  1398/05/27
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین : بنظرم خیلی واضح دارید با بیان این صحبت ها بقیه رو تحریک می کنید. با اطمینان میگم شما دشمن در لباس دوست هستید و منشا نارضایتی را شما دارید ایجاد می کنید
X5اردیبهشت : سلام ایکس پنج24 اردیبهشت 45 روز از تحویل سیستمی شرکت گذشته باید 7/22 تحویل میدادن الان 45 روزه از این تاریخ گذشته هنوز تو مرحله تکمیل وجه مونده خدا لعنتشون کنه
محمد j4 : سلام کسی هست اینجا جریمه تاخیر گرفته باشه اگه هست متن شکایت که فرستادید ارسال کنید
محمد : سلام من ۲ آبان تکمیل وجه کردم اما هنوز خبری نیست کسی خبر نداره تا کی فاکتورکردن خدا لعنت کن سهند که می گفتن سر وقت می دهن پس چی شدمردم را واقعا سرکار گداشتن
ایکس ۵ : داداش هنوز جا داره. من که ۸۰ روزه تو تاخیرم. ثبت نامی ۲۴ اردیبهشت تحویل ۹۰ روزه
طاها : سلام دوست عزیز .اول که رنگ سلیقه ای هست دوم اکثر ماشینا سفید قشنگ تره ولی تو بازار اکثرا تارا را سفید نمی پسندم البته گفتم کاملا شخصی .وخیلی ها هم فقط سفید را دوست دارن وخدایی نکرده توهین نباشه به سلیقه ها .نظرم فقط بازاری هست جهت راهنمایی
عجل الولیک : بارپروردگارا به حق یوم الله و به حق شب های لیالی پربرکتی تو را قسم می‌دهیم ماشین های این مردم عزیز و خدادوست را شاسی و تحویل فرما بارپروردگارا تو را قسم می‌دهیم لطف و عنایت و نعمات خود را از ما انسانهای شریف دریغ مدار باشد که از نیکوکاران و نیکوسرشتان باشیم الاهی امین یا رب العالمین صدق الله العلی العظیم
عزیز ویسی : سلام ،منم مثل شما در نمایندگی ایلام ثبت نام اردیبهشت ماه انجام دادم همه مدارک تحویل گرفتم ،پلاک هم شده ولی خبری از ماشین نیست ،j7
احمدوند t8 شهرری : اخرین تحویلی t8 کی بوده؟ کسی از اردیبهشتی ها تحویل گرفته ؟ من خرداد ثبت نام کردم امروز سندش اومد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مبین دنا پلاس 6 دنده 30 آبان : سلام . زنگ زدم نمایندگی گفتن شما تو دهه سوم هستین . الان دهه اول ماه رو فاکتور میکنن 18 روز به بعد دهه سوم فاکتور میشه
علی : از کجا متوجه میشید پارس خودرو هستین مال من هم زده رنگ سفید
اریزو 6 پرو : یه سوال تحویل نقدی و لیزینگی فرق دارن نقدی رو سر موعد تحویل میدن
207پانا ارتقا تحویل آبان : چون قرارداد قبلی منقضی میشه و قرارداد جدید میبندند دیگه تخفیفی شامل نمیشه و با قیمت روز کارخانه محاسبه میکنند و پیش پرداختی که قبلا داشتید منهای مبلغ روز کارخانه میشه(تا جایی که من اطلاع دارم)
207 : اگر واریز نکنی دیگه ممکنه سقف فلز بهت ندن منقضی ها را تبدیل به ارتقا میکنن که گرونتر در میاد
دنا پلاس پائیز : تو شکایتتون بگین خودشون اولویت هارو انداختن عقب بعد میخوان ماشینم گرون کنن،
فرهاد : درود بر شرکت محترم مدیران خودرو این شرکت عزیز و گرانقدر همواره به فکر مشتریان خود میباشد
فرهاد : درود بر شرکت محترم مدیران خودرو این شرکت عزیز و گرانقدر همواره به فکر مشت یان خود میباشد
عرفان : دوستان گویا ایرانخودرو دعوتنامه تحویلی های بهمن ماهو فرستاده ب جز هایما،کسی هست تحویلی بهمن ماه باشه دعوتنامه واسش اومده باشه؟
مجتبی : پرونده نقض دارد یعنی چی ؟؟؟؟؟