رییس اتحادیه اتوسرویس گفت: براساس قانون، خودروسازان سه درصد از قیمت خودرو را برای خدمات پس از فروش در زمان خرید از مشتری دریافت میکنند اما این مبلغ صرف خدمات پس از فروش نمیشود بلکه برای موارد شخصی خودشان هزینه میشود!
باوجودی که صنعت خودروی داخلی در سالهای گذشته کمی پیشرفت داشته اما هنوز خدمات پس از فروش در شرکتهای خودروساز ایرانی وضعیت خوشایندی ندارد و بسیاری از خریداران از این موضوع ناراضی هستند. خرابی بیشتر خودروها پس از تعمیر و پخش نامناسب خدمات پس از فروش از موارد مهم در این زمینه است که در این باره علیرضا راسی به خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: مردم از خدمات پس از فروش خودرو راضی نیستند. براساس قانون، خودروسازان سه درصد از قیمت خودرو را برای خدمات پس از فروش دریافت می کنند ولی در عمل شاهدیم که مردم از این خدمات ناراضی هستند و خیلی از خودروسازان به این موضوع توجه نمیکنند.
خیلی از نمایندگیهای خودرو فاقد پروانه کسب هستند
وی گفت: براساس قانون، باید پروانه صنفی توسط هر واحد صنفی که فعالیت میکند دریافت شود، درحالی که تعداد زیادی از نمایندگیهای سطح شهر که خودروسازان به آنها نمایندگی دادند فاقد پروانه کسب هستند و زمانی که میخواهیم آنجا را پلمب کنیم با کارکنانی در آن جا مواجه میشویم که تنها راه معیشت آنها فعالیت در این نمایندگیهاست و در برخی مواقع از این کار منصرف میشویم.
راسی ادامه داد: همه مدیرانی که در خودروسازی داخلی فعالیت میکنند در شعارهای خود رضایتمندی مشتریان را سرلوحه کار قرار میدهند در صورتیکه به این شعارها پایبند نیستند.
رییس اتحادیه اتوسرویس، تعمیرگاه، کارواش و پارکینگ تهران در عین حال بیان کرد: برای خدمات پس از فروش، تمامی تعمیرگاههای ما به مردم سرویس میدهند و این در حالی است که نمایندگی نیستند.
وی همچنین یادآور شد: مردم در زمان بروز مشکل خودروهای خود، به واحدهای مجاز تعمیرگاهی مراجعه کنند که پروانه کسب در مغازههای آنها نصب شده باشد که در صورت بروز مشکل بتوانند شکایت خود را مطرح کنند تا رسیدگی شود.