خودروسازان بهای خدمات پس از فروش را خرج خودشان می‌کنند!

خودروسازان بهای خدمات پس از فروش را خرج خودشان می‌کنند!

 
رییس اتحادیه اتوسرویس گفت: براساس قانون، خودروسازان سه درصد از قیمت خودرو را برای خدمات پس از فروش در زمان خرید از مشتری دریافت می‌کنند اما این مبلغ صرف خدمات پس از فروش نمی‌شود بلکه برای موارد شخصی خودشان هزینه می‌شود!
 
باوجودی که صنعت خودروی داخلی در سال‌های گذشته کمی پیشرفت داشته اما هنوز خدمات پس از فروش در شرکت‌های خودرو‌ساز ایرانی وضعیت خوشایندی ندارد و بسیاری از خریداران از این موضوع ناراضی هستند. خرابی بیشتر خودروها پس از تعمیر و ‌پخش نامناسب خدمات پس از فروش از موارد مهم در این زمینه است که در این باره علیرضا راسی به خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: مردم از خدمات پس از فروش خودرو راضی نیستند. براساس قانون، خودروسازان سه درصد از قیمت خودرو را برای خدمات پس از فروش دریافت می کنند ولی در عمل شاهدیم که مردم از این خدمات ناراضی هستند و خیلی از خودروسازان به این موضوع توجه نمی‌کنند.
 
خیلی از نمایندگی‌های خودرو فاقد پروانه کسب هستند
وی گفت: براساس قانون، باید پروانه صنفی توسط هر واحد صنفی که فعالیت می‌کند دریافت شود، درحالی که تعداد زیادی از نمایندگی‌های سطح شهر که خودروسازان به آنها نمایندگی دادند فاقد پروانه کسب هستند و زمانی که می‌خواهیم آنجا را پلمب کنیم با کارکنانی در آن جا مواجه می‌شویم که تنها راه معیشت آنها فعالیت در این نمایندگی‌هاست و در برخی مواقع از این کار منصرف می‌شویم.
 
راسی ادامه داد: همه مدیرانی که در خودروسازی داخلی فعالیت می‌کنند در شعارهای خود رضایت‌مندی مشتریان را سرلوحه کار قرار می‌دهند در صورتیکه به این شعارها پایبند نیستند.
 
رییس اتحادیه اتوسرویس، تعمیرگاه، کارواش و پارکینگ تهران در عین حال بیان کرد: برای خدمات پس از فروش، تمامی تعمیرگاه‌های ما به مردم سرویس می‌دهند و این در حالی است که نمایندگی نیستند.
 
وی همچنین یادآور شد: مردم در زمان بروز مشکل خودروهای خود، به واحدهای مجاز تعمیرگاهی مراجعه کنند که پروانه کسب در مغازه‌های آنها نصب شده باشد که در صورت بروز مشکل بتوانند شکایت خود را مطرح کنند تا رسیدگی شود.

منبع

ایسنا

برچسب : خدمات , پس , از , فروش , خودروساز






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
X5 فروردین : دوستان بنظرتون ثبت نامی های فروردين x5 رو کی تحویل میدن؟ ضمنا فکر کنم سایت کرمان موتور به روز نشون نمیده وضعیت ماشین رو
علی : سلام دوستان وی یک سفید تحویل 27شهریور هنوز فاکتور نشده، کسی از دوستان فاکتور شده؟؟؟؟
لرستان : سایپا ظاهرا غلط کرد تا آخر ماه شروع به تحویل نکنه سایپا رو روش خراب میکنیم
T9 مهدی : 3 ام اسفند ثبت نام کردم و ۱۰ شهریور فاکتور شد
تارا فروش فوری : به شخصه ازین بلاتکلیفی خیلی پشیمونم جک جی۴ مینوشتم حداقل الان ماشین زیر پام بود.
شاهین G : با طلای ۴ تومن پول ماشین کامل دادیم الان طلا شده ۱۱ تومن هنوز ماشین نیومده 🙂
رضا : مدل همون سالی میشه که تحویل میگیری
مصطفی : ظاهراً سایپا ۴ ماه تا ۵ ماه بعد تکمیل وجه GLمیده
شاهین g شهریور : سلام دوست عزیز سخا احراز هویت محل سکونت شماست که باید بری کافی نت اطلاعات شخصی مثل کد پستی بدی بعد پست خونه محل زندگی شما کد پستی رو تا یید میکنه و تمام
X5 : سلام دوستان یک سوال اگر تحویل بیفته سال دیگه مدل هم 405 میشه یا همون 404 میخوره
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رضا : آخر دی حساب کن
امیر : منم 8 اسفند
خخخ : تو دیگه دیونه شدی به همه گیر میدی فردا باید پره اطلس کنی قرص اعصاب
رانا تحویل آذر ماه : دوستان آذر ماهی برین چک کنید شاید برای شماها هم فعال شده و پیامک نیامده. خب من که تحویل آذر هستم، الان تکمیل وجه کنم آبان میدن یا آذر؟؟
رانا 1404 : حتما شانس داری وگرنه همه پیش فروش ها 4 ماه تو انتظار باید باشن
پراید وانت : 12335558
اطلس دی : وقتی حروم می‌خورند نمیخواند سانروف با دلار صد و خورده ایی بخرند
محمد : فلان منم نیستی اگه بودی اینجا آویزون بودی سولاخ فوری
ساینا اس : آخرین تاریخ فوق العاده بهمن کی هست و فوق العاده اسفندچ روزایی داشته ؟؟
اسقاطی اردیبهشت : واقعا خدا صبرتون بده از صفات بارز سایپا اینه آدمه صبور میکنه