برچسب :: پس

ایساکو در خدمات پس از فروش اول شد




شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو (ایساکو) برای اولین بار در دوره‌های ارزیابی‌های وزارت صنعت و تجارت از شرکت‌های خدمات پس از فروش، عنوان "رتبه اول" و "تنها شرکت موفق" را از آن خود کرد.

[1392/04/29 9:24]

تأمین حقوق مصرف‌کنندگان به جای نامه‌نویسی!




یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است: مسؤلان وزارت صنعت، معدن و تجارت به جای نامه‌نویسی‌های بی‌حاصل، با تشدید نظارت بر عملکرد خودروسازان حقوق مصرف‌کنندگان خودرو را تامین کنند.

[1392/05/10 11:09]

خدمات پس از فروش: رضایت اجباری یا مشتری‌یابی




بدیهی است، ارائه سرویس‌های جدید به مرور زمان و با استفاده‌های مکرر به یک ابزار کارامد برای مشتریان تبدیل می‌شوند که در نتیجه آن، بقیه رقبا نیز از مزیت رقابتی آن آگاه می‌شوند و آن‌ها نیز ناگزیر خواهند بود از این سرویس‌ها در محصولات خود استفاده کنند.

[1392/04/20 7:00]

خدمات پس از فروش: مقوله‌ای نو در بازاریابی




ثابت شده است حفظ و نگهداری مشتریان موجود و بالفعل نسبت به جذب مشتریان جدید و بالقوه دارای 5 برابر هزینه‌ کمتر است. چنانچه سازمان‌ها در جذب مشتریان جدید خود طرح‌هایی را پیاده‌سازی نمایند که منجر به وفادار ساختن آن‌ها به سازمان شود، باصرفه‌تر و اقتصادی‌تر است.

[1392/05/03 7:00]

ایرانی‌ها سالی چند بار به تعمیرگاه می‌روند؟




یک روز پس از آنکه ایساکو برای دفاع از مقام اولی خود در خدمات پس از فروش، به جمع خبرنگاران آمد، مدیر مهندسی و بازرسی خدمات شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد نیز میزبان رسانه‌ها شد تا از نحوه و روند ارزیابی خدمات پس از فروش خودروسازان بگوید.

[1392/05/05 13:55]

مشتری چه می‎خواهد: کیفیت محصول یا کیفیت خدمات؟




روزانه روند تغییر محصولات با رشد تکنولوژی سرعت می‎گیرد و همین امر مشتریان را به خرید محصولات جدیدتر ترغیب می‎کند.

[1392/05/17 7:00]

خدمات پس از فروش خودرو به کدام سو می‌رود؟




آن‌چه در این مقاله از نظر شما می‌گذرد، در واقع مروری بر آخرین ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت خودرو از خدمات پس از فروش شرکت‌های مختلف خودروسازی است.

[1392/06/09 7:00]

مشتریان از خدمات پس از فروش چه انتظاری دارند؟




در تعریف شرح وظايف خدمات پس از فروش، تعابیری مختلفی بکار برده می‌شود. برخی معتقد هستند که خدمات پس از فروش، فقط برای رفع مشکلات آتی مشتریان در حین بازه وارانتی (گارانتی) طراحی شده است.

[1392/08/18 18:00]

مشتری مداری به سبک ایرانی یا آمریکایی




در جامعه فارسی‌زبانان آمریکا، فایل صوتی دست به دست می‌گردد که به نوعی فرهنگ مشتری‌مداری در ایرانی‌ها به صورت عملی به چالش کشیده شده است.

[1392/09/09 18:00]

استاندارد خدمات پس از فروش خودرو تدوین می‌شود




دبیر انجمن صنفی خدمات پس از فروش خودرو از تدوین استانداردهای مربوط به ارائه خدمات پس از فروش به خودروها خبر داد.

[1392/11/15 10:29]

خدمات پس از فروش سایپا گسترده‌تر خواهد شد




مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: در سال 1393 برنامه‌های سایپا در حوزه خدمات پس از فروش با تقویت مستمر و ممتد به صورت گسترده‌تری ادامه خواهد داشت.

[1392/11/29 11:00]

خودروسازان بهای خدمات پس از فروش را خرج خودشان می‌کنند!




رییس اتحادیه اتوسرویس گفت: براساس قانون، خودروسازان سه درصد از قیمت خودرو را برای خدمات پس از فروش در زمان خرید از مشتری دریافت می‌کنند اما این مبلغ صرف خدمات پس از فروش نمی‌شود بلکه برای موارد شخصی خودشان هزینه می‌شود! باوجودی که صنعت خودروی داخلی در سال‌های گذشته کمی پیشرفت داشته اما هنوز خدمات پس از فروش در شرکت‌های خودرو‌ساز ایرانی وضعیت خوشایندی ندارد و بسیاری از خریداران از این موضوع ناراضی هستند. خرابی بیشتر خودروها پس از تعمیر و ‌پخش نامناسب خدمات پس از فروش از موارد مهم در این زمینه است که در این باره علیرضا راسی به خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: مردم از خدمات پس از فروش خودرو راضی نیستند. براساس قانون، خودروسازان سه درصد از قیمت خودرو را برای خدمات پس از فروش دریافت می کنند ولی در عمل شاهدیم که مردم از این خدمات ناراضی هستند و خیلی از خودروسازان به این موضوع توجه نمی‌کنند. خیلی از نمایندگی‌های خودرو فاقد پروانه کسب هستند وی گفت: براساس قانون، باید پروانه صنفی توسط هر واحد صنفی که فعالیت می‌کند دریافت شود، درحالی که تعداد زیادی از نمایندگی‌های سطح شهر که خودروسازان به آنها نمایندگی دادند فاقد پروانه کسب هستند و زمانی که می‌خواهیم آنجا را پلمب کنیم با کارکنانی در آن جا مواجه می‌شویم که تنها راه معیشت آنها فعالیت در این نمایندگی‌هاست و در برخی مواقع از این کار منصرف می‌شویم. راسی ادامه داد: همه مدیرانی که در خودروسازی داخلی فعالیت می‌کنند در شعارهای خود رضایت‌مندی مشتریان را سرلوحه کار قرار می‌دهند در صورتیکه به این شعارها پایبند نیستند. رییس اتحادیه اتوسرویس، تعمیرگاه، کارواش و پارکینگ تهران در عین حال بیان کرد: برای خدمات پس از فروش، تمامی تعمیرگاه‌های ما به مردم سرویس می‌دهند و این در حالی است که نمایندگی نیستند. وی همچنین یادآور شد: مردم در زمان بروز مشکل خودروهای خود، به واحدهای مجاز تعمیرگاهی مراجعه کنند که پروانه کسب در مغازه‌های آنها نصب شده باشد که در صورت بروز مشکل بتوانند شکایت خود را مطرح کنند تا رسیدگی شود.

[1394/06/30 10:00]

افزایش رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش/ پیش بینی رشد دوباره در سال جاری




آمارهای منتشر شده در حوزه رضایت مشتریان حاکی از افزایش فعالیت خدمات پس از فروش در سال 99 نسبت به سال 98 است.

[1400/06/10 10:00]

هشدار مشاور وزیر صنعت به واردکنندگان خودرو




در حالیکه گفته می‌شود برخی از برندهای خودروهای وارداتی به کشور فاقد سیستم خدمات پس از فروش هستند مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید می‌کند که این اقدام خلاف قانون است...

[1393/07/05 10:30]

آرین‌موتور به‌دنبال شانس مجدد با واردات میتسوبیشی اکلیپس کراس




آرین‌موتور می‌خواهد این خودرو را در قالب تیپ فول‌آپشن به بازار ایران عرضه کند تا میتسوبیشی اکلیپس کراس رقبای چینی خود را به چالش بکشد.

[1403/07/14 12:00]

آشفته بازار خدمات پس از فروش خودرو ادامه دارد




با وجود تصویب قوانین جدید و وعده وعید‌های وزیر صنعت و مدیران شرکت‌های خودروسازی برای بهبود خدمات پس از فروش خودرو، هنوز هم مراجعه چندباره برای مشتریان خودرو برای رفع عیوب تکراری، خواب خودروها در نمایندگی‌های خدمات پس از فروش و کیفیت پایین قطعات یدکی ازجمله گلایه‌های مصرف‌کنندگان خودرو است. با اجراي برجام و بهبود روند تأمين مواداوليه توليد و قطعات خودرو، مشتريان ايراني خودرو انتظار خريد خودروهايي با كيفيت و خدمات پس از فروش بهتر يا استفاده از قطعات اصلي در خطوط توليد و تعميرگاه‌هاي خودروسازان را دارند؛ خودروهايي كه ميزان مراجعه آنها براي دريافت خدمات يا توقف در نمايندگي‌هاي مجاز خدمات پس از فروش را كاهش دهد اما هنوز هم خدمات پس از فروش خودرو پاشنه آشيل خودروسازان و مونتاژكاران داخلي است.

[1395/02/22 11:00]

ابهام در قیمت خودروهای آینده کشور




رئیس شورای رقابت در حالی به تازگی خبر از ورود دوباره این شورا به بازار خودرو داده که خودروسازان خارجی در راه ایران، از وزارت صنعت، معدن و تجارت قول گرفته‌اند قیمت‌گذاری خودرو دولتی نباشد. سه سالی می‌شود که شورای رقابت اختیار قیمت‌گذاری خودرو را در دست دارد و در این مدت، حواشی و اصطکاک زیادی نیز میان این شورا با خودروسازان و وزارت صنعت،معدن و تجارت پیش آمد. اگرچه مسوولان شورای رقابت اواسط امسال اعلام کردند بازار خودرو از حالت انحصار خارج شده و دیگر نیازی به قیمت‌گذاری (از سوی شورا) ندارد، اما آنها در جلسه دو روز پیش خود دوباره به این نتیجه رسیدند که بازار انحصاری بوده و باید به آن ورود کنند. آن طور که رضا شیوا اعلام کرده، طبق نظر اعضای شورای رقابت، بازار خودروهای زیر 2هزار سی سی داخلی انحصاری است و شورا در جلسه آینده، پیشنهادهای خود را در مورد دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو اعلام خواهد کرد. به گفته وی، این امکان وجود دارد که اعضای شورا تصمیم به اصلاح یا تدوین دستورالعمل جدیدی برای قیمت‌گذاری خودروهای داخلی بگیرند.

[1394/11/14 12:00]

اتاق بازرگانی حامی اسنپ و تپسی




اتاق ایران با برگزاری نشست‌ها و همایش‌های مختلف از شیوه‌های نوین کسب‌وکار حمایت کرده و با ایجاد «کمیسیون جوانان، کارآفرینی و کسب‌وکار نوین و دانش بنیان» همچنان از آن‌ها حمایت خواهد کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران، در اطلاعیه اتاق ایران آمده است: در پی درج خبری مبنی بر مخالفت اتاق بازرگانی ایران نسبت به فعالیت دو آژانس موبایلی «اسنپ» و «تپسی» و پلمپ آن‌ها، به اطلاع می‌رساند، نسبت چنین موضوعی به اتاق ایران صحت نداشته و به این وسیله تکذیب می‌شود. اتاق ایران نه تنها هیچ گونه مخالفتی نسبت به این نوع فعالیتها ندارد، بلکه از کسب‌وکارها و کارآفرینی نوین و استارت‌آپ‌ها حمایت می‌کند.

[1395/11/13 10:00]

احتمال لغو استاندارد تجهیز سواری‌ها به کپسول آتش‌نشانی




احتمال لغو استاندارد اجباری نصب کپسول آتش نشانی روی خودروهای سواری تولید داخل، افزایش یافته است.

[1393/07/17 8:22]

"اسنپ" و "تپسی" را نباید متوقف کرد




درب مقابل پیشرفت با توسل به زور مقابله کرد گفت: زمانی در دهه شصت برای داشتن دستگاه فکس باید مجوز تهیه می‌شد تا فقط یک فقره از آن را به شخص مدیر سازمان تحویل می دادند، اما امروز می بینیم چطور پیام ها به انواع مختلف مخابره می‌شوند و باید گفت که در برابر پیشرفت فناوری و پدیده هایی که با خود می آورد، نمی‌توان به زور متوسل شد.

[1395/12/08 13:00]

شورای رقابت شکایت از "اسنپ و تپ سی" را رد کرد




شورای رقابت شکایت از "اسنپ و تپ سی" را رد و عملکرد آن را در بازار ضد رقابتی ندانست. شورای رقابت در بررسی وضعیت فعالیت و قیمت گذاری خدمات تاکسی اینترنتی آنلاین (اسنپ و تپ سی) شکایت های رسیده به شورا در مورد ابهامات عملکرد این شرکت‌ها را رد کرد.

[1396/07/18 10:00]

کارپینو هم به کورس رقابت با اسنپ و تپسی پیوست




اپلیکیشن درخواست تاکسی با نام «کارپینو» فعالیت خود را آغاز کرد تا به کورس رقابت با اسنپ و تپسی بپیوندد. این روزها در حوزه توسعه حمل‌ونقل و مسافرت‌های درون شهری، راه‌حل‌هایی در قالب اپلیکیشن ارائه شده‌اند که شهروندان با استفاده از آنها دیگر نیازی به تماس‌های پیاپی و پشت خط ماندن یا انتظار طولانی مدت برای استفاده از تاکسی نداشته و تنها با استفاده از یک اپلیکیشن موبایلی می‌توانند در اسرع وقت به مقصد مورد نظر خود برسند. شاید بتوان پیدایش این ابزارک‌های خدمت‌رسان را نقطه عطفی در شروع کوچ از سنت به مدرنیته دانست. اما نباید به راحتی چشم بر روی چالش‌های پیش روی تکنولوژی‌های نوظهور بست.

[1395/12/19 13:00]

اولین خودرو پساتحریمی ایران خودرو




اولین خودرو پساتحریمی ایران خودرو محصولی مشترک با شرکت پژو فرانسه خواهد بود که در مرداد ماه سال آینده وارد بازار خواهد شد. به گزارش اقتصادنیوز، ایران خودرو قصد دارد خودرو پژو 207i کلاس 60001 را در مرداد ماه امسال عرضه کرده و راهی جاده های کشور کند.

[1394/10/28 11:30]

بازار خودرو در پساتحریم با جنگ قیمتی روبرو خواهد شد




مطالعات ما نشان می‌دهد که بازار خودرو ایران در پساتحریم با جنگ قیمتی روبرو خواهد شد که در این میان خودروسازان چینی با پذیرفتن واقعیت‌های اقتصادی کشورمان از قیمت محصولات خود خواهند کاست تا در رقابت با خودروسازان برتر بتوانند در ایران بمانند.

[1394/10/26 11:00]

شرایط تعویض خودروهای معیوب




تعویض خودروهای معیوب در حالی به‌عنوان یکی از بندهای آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف‌کنندگان، توسط خودروسازان به اجرا درآمده که به گفته آنها، طبق این الزام، تا به امروز بالای هزار دستگاه محصول عیب دار در هر یک از دو شرکت بزرگ خودروساز، تعویض شده است.

[1395/05/23 10:00]

پیش‌نویس دستورالعمل جدید خدمات پس از فروش خودرو تدوین شد




دبیر انجمن صنفی شرکت‌های خدمات پس از فروش خودرو از تدوین پیش نویس بازنگری در دستورالعمل شرایط و ضوابط خدمات پس از فروش صنعت خودرو خبر داد.

[1393/08/10 8:22]

دلواپسی‌های پس از برجام




درشرایطی که اجرای برجام و لغو تحریم‌های بین‌المللی، حضور سرمایه‌گذاران خارجی و به‌دنبال آن ایجاد تحول در زنجیره خودروسازی کشور را تقویت کرده، اما برخی عوامل بازدارنده داخلی، مانع از آن شده که تولید‌کنندگان طعم واقعی برجام را حس کنند. بسیاری از کارشناسان لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران را فرصت طلایی صنعت خودرو کشور می‌دانند و پیش‌بینی می‌کنند که به‌دنبال این اتفاق، چرخ صنعت خودرو بار دیگر با شدت و کیفیت بهتری به گردش در خواهد آمد؛ بنابراین بهترین اتفاق بعد از لغو تحریم‌ها در صنعت خودروی داخل، حضور سرمایه‌گذاران خارجی عنوان می‌شود.

[1394/10/29 11:00]

در پساتحریم راهی جز ارتقاء کیفیت نیست




با توجه به توافقات هسته‌ای، درهای واردات و ورود برندهای معتبر به کشور باز می‌شود و در چنین شرایط رقابتی، تولیدکنندگان داخلی چاره‌ای جز ارتقاء کیفیت محصولات خود ندارند.

[1394/08/11 13:00]

لزوم تغییر صدور مجوز خودروساز خارجی در پساتحریم




به دنبال توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌ها، بسیاری از شرکت‌های خودروساز معتبر جهان که نمایندگی‌ غیررسمی در ایران دارند، در حالی پیگیری حقوقی و شکایت از برندهای غیررسمی خود در ایران را آغاز کرده‌اند که برخی اخبار از ارائه مجوزهای جدید برای برخی برندهای غیررسمی حکایت دارد. هر چند ارائه این مجوزها در دوران تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران عطف به مقررات ستاد تدابیر ویژه اقتصادی صورت می‌گرفت اما با لغو تحریم‌ها به نظر می‌رسد که وزارت صنعت، معدن و تجارت باید بر نمایندگی‌های رسمی شرکت مادر تمرکز کند.

[1394/10/12 12:00]

نحوه فروش خودرو در پسا قرعه‌کشی




در حال حاضر فقط چند محصول از یک شرکت خودروسازی به صورت قرعه کشی عرضه می شود که پیگیری ها نشان می دهد با حذف کامل قرعه کشی، عرضه خودرو در سایت‌های فروش و از طریق نمایندگی‌ها انجام خواهد شد.

[1401/08/10 10:00]

سرنوشت قراردادهای خودرویی پسابرجام بدون آمریکا




در شرايطی که توسعه صنعت خودرو ايران به سرنوشت برجام گره خورده بود و آمریکا با خروج از برجام تعهدات طرف های مختلف این قرارداد را با چالش مواجه کرده است بسیاری از دست­اندرکاران صنعت و کارشناسان نگران سرنوشت قراردادهای منعقد شده در این صنعت هستند.

[1397/02/25 18:00]

عقبگرد در پساتحریم




کارنامه 11 ماهه تولید خودروسازان کشور در حالی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام شد که طبق آن، تیراژ محصولات سواری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است. غول‌های جاده مخصوص همچنین با کاهش تیراژ در بهمن‌ماه و نسبت به دی نیز مواجه شدند تا روند صعودی تولید ماهانه آنها متوقف شود. بر این اساس، در مجموع تا پایان بهمن‌ماه امسال، 731 هزار و 359 دستگاه انواع محصولات سواری در ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو به تولید رسیده که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، کاهشی حدودا 5/ 8 درصدی را نشان می‌دهد.

[1394/12/10 12:00]

لغو تحریم، سکوی پرش خودروسازان




خودروسازان داخلی باید فرصت همکاری با خودروسازان اروپایی را به سکوی پرتابی برای کیفی شدن محصولات آتی خودشان تبدیل کنند. با توجه به لغو تحریمها و برقرار شدن سوئیفت، ارتباط مالی مستقیم خودروسازان داخلی با شرکای خارجی مجددا برقرار شده و هزینه‌های خرید و انتقال قطعات کاهش خواهد یافت.

[1394/10/29 10:00]

کاهش تورم صنعت خودرو




تازه‌ترین آمار بانک مرکزی نشان‌دهنده آن است که شاخص بهای تولید‌ وسایل نقلیه موتوری، تریلر و نیم‌تریلر در حالی در آذرماه 93 نسبت به 92 با رشد 5/ 19 درصدی مواجه بوده که این آمار در آذرماه سال‌جاری نسبت به سال قبل از آن به رقم 1/ 5 درصد رسیده است.

[1394/10/27 13:00]

جهان پساکرونا؛ آیا دوران انقراض خودروها آغاز شده است؟




با تداوم بحران کووید ۱۹، شهرهای جهان شاهد کاهش تعداد خودروهای مبتنی‌‌بر سوخت‌‌های فسیلی در سطح خیابان‌‌ها بوده‌‌اند؛ تحولی بنیادین که سیاستمداران، سخت درصدد حفظ آن در دوران پساکرونا هستند.

[1399/05/12 10:00]

خدمات پس از فروش در صدر اعتراض به شرکت های خودروساز




در تازه ترین گزارش سنجش رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش که از سوی شرکت بازرسی کیفیت استاندارد منتشر شده، امتیاز کسب شده شرکت های خودروساز سواری در سال گذشته 731 امتیاز بوده در حالی سقف امتیاز تعیین شده هزار بوده است.

[1398/09/16 10:00]

شرکت نیرو خودرو آسیا، مرتب خودرو و ایرتویا بدترین‌ها در ایران




اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو اوایل امسال به تصویب هیات دولت رسیده و از سوی معاون اول رییس‌جمهوری به وزارت صنعت، معدن و تجارت، خودروسازان و واردکنندگان خودرو ابلاغ شده است.

[1395/12/09 11:00]

ادغام شبکه فروش و خدمات پس از فروش ایران‌خودرو و سایپا کلید خورد




مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در مراسم افتتاح این نمایندگی، با بیان این که از طریق اتحاد استراتژیک در صنعت خودرو به تکامل و بلوغ می‌رسیم، گفت: بعد از ده‌ها سال رقابت منفی و هدررفت منابع، اتحاد ایران خودرو و سایپا شرایط را برای توسعه و ارایه خدمات بهتر در تمام حوزه‌های تولید و خدمات پس از فروش فراهم خواهد کرد.

[1401/08/09 11:00]

جدیدترین رتبه‌بندی شرکت‌های خدمات خودرویی




شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران رتبه‌بندی شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودرو در سال ۱۳۹۴ را منتشر کرد. بر اساس این گزارش هیچ یک از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودرو در ایران موفق نشده‌اند رتبه اول این خدمات را کسب کنند.

[1395/05/31 13:00]

دیپلم‌ردی‌های صنعت خودرو را بشناسید!




شرکتهای آلفا موتور، مرتب خودرو، نیرو خودرو آسیا، کاریزان خودرو، پیشرو شتاب، ماد خودرو دیزل و آکیا خودرو در ارزیابی‌ عملکرد در حوزه خدمات پس از فروش خودروها در ایران، مردود شناخته شدند. به نظر می‌رسد که در این شرایط بهتر است مصرف‌کنندگان از خرید خودروهای فاقد خدمات پس از فروش مناسب خودداری کنند.

[1395/06/13 11:00]

خدمات پس‌از فروش خودروسازان، مردم همچنان ناراضی‌اند




در خدمات پس‌از فروش خودروسازان چه می‌گذرد؟ مردم همچنان ناراضی‌اند در حالی‌که هنوز نتایج ارزیابی وضعیت خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در سال ۱۳۹۴، منتشر نشده، همچنان اخباری از نارضایتی مصرف‌کنندگان از این خدمات به گوش می‌رسد.

[1395/03/23 11:00]

نحوه رسیدگی به تخلفات خدمات پس از فروش خودرو




مدیر مهندسی بازرسی خدمات شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران نحوه رسیدگی به شکایت‌های مشتریان از خدمات پس از فروش خودرو را بیان کرد.

[1394/01/30 8:30]

واکنش وزارت صنعت به گلایه خدمات پس از فروش چینی‌ها




مدیر کل صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت در واکنش به گلایه ها از مشکلات خدمات پس از فروش خودروهای چینی در کشور گفت: تمامی خودروسازان داخلی ملزم به انطباق نمایندگی‌های مجاز متناسب با تعداد خودروی تحت ضمانت خود هستند.

[1396/08/17 11:00]

ابهام در خدمات پس از فروش خودروهای ژاپنی!




ابهاماتی در زمینه نحوه ارائه خدمات پس از فروش و تامین قطعات یدکی برخی از برندهای خودروهای وارداتی وجود دارد.

[1393/05/18 8:47]

فرجام خوش چینی‌ها پس‌از برجام




بازار خودرو ایران در شرایطی دوران پسابرجام خود را سپری می‌کند که با وجود گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر تضعیف شرکت‌های چینی (پس از اجرای برجام)، آنها همچنان در این بازار حضور داشته و حتی سهم شان را نیز افزایش داده‌اند.

[1395/05/13 17:00]

چاله خدمات پس از فروش چینی ها برای مشتریان




بدنه ارزان، قطعات گران؛خدمات پس از فروش، مانعی پیش پای خرید برخی چینی ها چینی ها در سال های اخیر توانسته اند سهم خوبی از بازار خودروی ایران را به خود اختصاص دهند، دلیل عمده این اتفاق هم ارزان بودن محصولات چینی است، اما این محصولات ارزان از دور دل می برند و از نزدیک قیمت قطعات یدکی شان، ضربان قلب مصرف کنندگان شان را بالا می برند. تحریم های بین المللی علیه ایران، به نفع هرکه نبود، برای چینی ها سود بسیار داشت.

[1395/05/12 15:00]

خودروسازان دیگر نمی‌توانند خریداران خودرو را دور بزنند




معاون وزیر صنعت با تشریح اصلاحات انجام‌شده در آیین نامه اجرایی "احصاء حقوق مصرف‌کنندگان خودرو" گفت: دیگر جایی برای تفسیر تولیدکنندگان وجود ندارد.

[1395/05/18 16:00]

آمریکایی‌ها پشت چراغ قرمز بازار خودرو ایران




ابرهای‌ تحریم در حالی از آسمان کشور کنار رفت که در پی آن، مانع بزرگ از سر راه خودروسازان خارجی (برای حضور در ایران) برداشته شد و حالا غول‌های صنعت خودرو دنیا می‌توانند میهمان «جاده مخصوص» شوند. این در حالی است که چراغ خودروسازان آمریکایی برای آمدن به ایران هنوز قرمز است و غول‌های دیترویت، فعلا نمی‌توانند بلیتی برای پرواز به یکی از بزرگ‌ترین بازارهای خودرو خاورمیانه تهیه کنند. بنابر شواهد موجود، آمریکا تنها تحریم‌های ثانویه را به همراه تحریم‌های مربوط به صنعت هواپیما و غذا و دارو را برداشته و «خودرو» همچنان در لیست سیاه ایالات‌متحده قرار دارد و تحریم آن لغو نشده است. این یعنی، شرکت‌های خودروساز آمریکایی نمی‌توانند با ایرانی‌ها وارد مشارکت و معامله شوند و همچنان پشت چراغ قرمز تحریم‌ها خواهند ماند.

[1394/10/28 12:00]

دلواپسان صنعت خودرو!




با امضای قرارداد پژو و ایران خودرو، موجی از دلواپسی و مخالفت، این قرارداد را در بر گرفته و مخالفان با خائن خواندن این خودروساز فرانسوی، اعتماد دوباره به آن را برنمی تابند.

[1394/11/18 11:00]

راز رونق اقتصاد خودرو در پساتحریم




به‌رغم آنکه یکی از وعده‌های پساتحریمی خودروسازان عرضه خودرو با قیمت مناسب بود با این حال برخی کارشناسان عرضه و تولید خودروهای جدید را در محدوده قیمت‌های فعلی خارج از توان خودروسازی کشور عنوان می‌کنند. نگاهی اجمالی به تولید خودرو طی یک دهه اخیر بیانگر آن است که خودروهای پرتیراژ خودروسازان را محصولاتی زیر 50 میلیون تومان تشکیل می‌دهند این در شرایطی است که عمده تقاضای بازار نیز معطوف به خرید این خودروها است. در همین حال خودروهای یاد شده نیز تاکنون نتوانسته اند نظر مثبت مشتریان را نسبت به کیفیت و ایمنی جلب کند؛ بنابراین بعد از پساتحریم متقاضان خودروهای یاد شده نه‌تنها در انتظار محصولات جایگزین با خودروهای قدیم بودند؛ بلکه تولید‌کنندگان نیز با وعده حضور خودروهای جایگزین مشتریان را نسبت به آینده بازار امیدوار می‌کردند.

[1395/12/18 14:00]

فروش خودروهای چانگان CS۳۵ و آریو آغاز شد




گروه خودروسازی سایپا فروش ۲ محصول خود را بمناسبت هفته وحدت آغاز نمود. گروه خودروسازی سایپا بخشنامه پیش فروش اعتباری خودروهای آریو 1600 اتوماتیک باموعد تحویل بهمن و پیش فروش نقدی چانگان CS35 اتوماتیک باموعد تحویل اسفند را منتشر نمود.

[1395/10/01 14:00]

شرط صادراتی شدن خودروهای پسابرجامی




خودروسازان فرانسوی در شرایطی پس از برجام راهی ایران شده و به‌تدریج در حال اجرایی کردن برنامه‌های خود در خودروسازی و بازار کشور هستند که یکی از مهم‌ترین این برنامه‌ها، صدور محصولات تولیدی شان به بازارهای منطقه و خاورمیانه است.مطابق اظهارات مدیران ارشد خودروسازان فرانسوی به‌خصوص پژو و سیتروئن، آنها برنامه فروش بزرگ و پر و پیمانی برای منطقه و خاورمیانه طی سال‌های آینده داشته و «خودروسازی ایران» بخشی قابل‌توجه از این برنامه‌ریزی به‌شمار می‌رود. البته طبق الزام وزارت صنعت، معدن و تجارت، هر خودروساز خارجی که قصد حضور در خودروسازی ایران را دارد، باید بابت صادرات 30 درصدی محصولات تولیدی‌اش در کشور تعهد بدهد؛ بنابراین پژو، رنو و سیتروئن نیز از این قاعده مستثنی نخواهند بود.هرچه هست، آن طور که خودروسازان فرانسوی در چهارمین همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران و البته پیش‌تر نیز اعلام کرده‌اند، «ایران» به‌دلیل موقعیت جغرافیایی استراتژیکش، قابلیت تبدیل شدن به‌هاب صادرات را دارد. از همین رو، هم پژوسیتروئن و هم رنو، هر کدام برنامه‌هایی جداگانه برای صادرات محصول از ایران در نظر گرفته و قصد دارند بازارهای منطقه به‌خصوص خاورمیانه را به‌واسطه تولیداتشان در کشور، پوشش دهند.

[1395/12/03 13:00]

توضیح ایرتویا درباره"عدم فراخوان خودروهای وارداتی در ایران"




نماینده رسمی تویوتا در ایران اعلام کرده که همواره و همگام با سیاستهای کمپانی مادر، به صورت جدی فراخوانهای مرتبط با خودروهای ارائه شده به ایران را در راس برنامه‌های خود قرار داده است.

[1395/05/17 10:00]

فراخوان بی سر و صدای خودروسازان در ایران!




عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: خودروسازان داخلی در صورت وجود عیب در خودروهای تولیدی خود نسبت به فراخوان این خودروها اقدام می‌کنند البته برای این کار اعلام عمومی صورت نمی‌گیرد.

[1395/05/16 10:00]

فرصت‌های صنعت خودرو در پساتحریم




خودروسازان باید با استفاده از فرصتهای به وجود آمده در پسا تحریم، نسبت به همکاری و تولید مشترک با خودروسازان مطرح جهان اقدام کنند. فضای ایجاد شده در دوران لغو تحریم‌ها و بکر بودن بازار خودروی ایران فرصت‌ مناسبی برای احیای صنعت خودروی داخلی است.

[1394/11/13 13:00]

قطعات تقلبی در تنوع بسته‌بندی گم می‌شود




به‌طور قطع برای هر خودرو نیاز به مازاد قطعاتی برای خدمات پس از فروش آن است. حال این تولید مازاد چند درصد است؟ آیا این میزان در نوع خودرو متفاوت است؟ نحوه توزیع آن به چه شکل و از چه طریقی انجام می‌شود؟ در این گزارش صمت سراغ قطعه‌سازان و فعالان این صنعت رفته تا پاسخ این پرسش‌ها را از آنها بگیرد.

[1395/05/14 15:00]

دستورالعمل جدید خدمات پس از فروش خودرو ابلاغ شد




دبیر انجمن صنفی خدمات پس از فروش خودرو از ابلاغ دستورالعمل جدید شرایط، ضوابط و ارزیابی خدمات پس از فروش صنعت خودرو خبر داد.

[1394/01/20 9:30]

کاهش قیمت خودروهای وارداتی در پسابرجام




یک کارشناس بازار خودرو کاهش قیمت خودروهای وارداتی را پیش‌بینی کرد و گفت: حتی اگر نرخ ارز هم بالا برود باز شاهد کاهش قیمت‌ خودروهای وارداتی خواهیم بود.

[1394/11/03 12:00]

کمبود توزیع کپسول گاز مایع/تغییر مسیر کپسول گاز از خانه به خودرو




همزمان با شروع فصل سرما تقاضا برای دریافت کپسول گاز مایع افزایش یافت، کمبود توزیع کپسول باعث افزایش چندبرابری قیمت آن شده است به طوری که کپسول ۱۰ هزار تومانی در برخی از مناطق شهر تهران به قیمت ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان معامله می‌شود، برخی این کمبود عرضه را را برخی به صادرات گاز به کشور‌های همسایه ارتباط دادند.

[1398/10/07 13:00]

اجباری شدن نصب کپسول آتش‌نشانی در خودروها از سال 94




سخنگوی شورای سیاست‌گذاری خودرو گفت: استفاده از کپسول آتش نشانی در خودروهای سواری از ابتدای سال 1394 به‌صورت اجباری خواهد بود.

[1393/07/19 10:00]

عدم تناسب قیمت و کیفیت خدمات پس از فروش




عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم معتقد است برگزاری همایش های تخصصی فرصت خوبی را برای ارزیابی توانمندی های داخلی، انتقال تجارب و استفاده از الگوهای موفق دنیا فراهم می کند.

[1395/10/02 11:00]

اعتبار گارانتی خودرو افزایش می‌یابد




براساس یک قانون جدید، مدت زمان توقف مازاد بر استاندارد خودروهای تحت گارانتی در نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو به مدت اعتبار گارانتی این محصولات اضافه خواهد شد.

[1394/08/30 8:00]

میتسوبیشی اکلیپس کراس 2018




با عرضه مدل پیشرفته اکلیپس‌کراس تا پایان امسال، بازار ایران شاهد یک نبرد تمام‌عیار میان هشت کراس‌اوور کامپکت خواهد بود و قطعا مدل جدید الماس ژاپنی با کراس‌اوور کامپکت و متفاوت اکلیپس حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این خودروساز محبوب ژاپنی که سابقه‌اش در زمینه تولید خودرو به پیش از دهه ۴۰ میلادی می‌رسد، در طول چهار دهه حضور در بازار ایران توانسته به خوبی اعتماد مشتریان ایرانی را جلب کند و حالا در جدیدترین اقدام قصد دارد خودروی اسپورت و جدید خود را که در کلاس کراس‌اوورهای کامپکت قرار دارد همزمان با عرضه رسمی در بازار اروپا، به بازار کشورمان عرضه کند.

[1396/10/05 18:00]

مشتریان از کدام شرکت وارد‌کننده و خودروساز رضایت دارند؟




گزارش رضایتمندی مشتریان از فروش و خدمات پس از فروش در حالی از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران منتشر شد که خودروسازان داخلی در مقایسه با وارداتی‌ها جایگاه مناسبی کسب نکردند. هرچند برخی از کارشناسان معتقدند که سهم بالای داخلی‌ها در بازار خودرو آنها را در رده‌های زیرین جدول رضایتمندی مشتریان قرار داده، اما طبق آخرین گزارش سال 94 دفتر ارزیابی، عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت، خودروسازان در رتبه اول شکایات مشتریان قرار گرفتند.

[1395/04/30 13:00]

واردات خودرو در پسا تحریم چگونه خواهد بود؟




واردات خودرو در پسا تحریم چگونه خواهد بود؟ خیلی از کارشناسان در پاسخ به این سوال حضور برندهای اصلی را در پسا تحریم اجتناب‌ناپذیر خوانده و معتقدند که ورود این شرکت‌ها در ایران، از یکسو بازار وارداتی‌ها را رقابتی کرده و از سوی دیگر فروش و خدمات پس از فروش را که طی چند سال گذشته محل مناقشه برخی شرکت‌ها با مشتریان بوده با تحول اساسی روبه‌رو خواهد کرد.

[1394/10/20 14:00]

شماره‌گذاری برخی خودروهای سواری متوقف شد




مشاور انجمن خودروسازان ایران از توقف شماره‌گذاری برخی خودروهای سواری داخلی به دلیل نداشتن کپسول آتش‌نشانی خبر داد...

[1393/07/05 10:05]

بررسی طرح پس خرید تویوتا در ایران




مدیرعامل ایرتویا: با 30 میلیون، تویوتا سوار شویدپرشین خودرو: طرح جدید نماینده رسمی خودروساز ژاپنی در ایران هنوز چند روز از معرفی نگذشته طرفدارانی در میان خریداران خودرو پیدا کرده است.

[1394/07/16 13:00]

تغییرات قیمت خودرو در دولت احمدی‌نژاد




برای ایرانی‌ها "قیمت خودرو" همواره بحثی چالش برانگیز بوده و طی دو سه سال گذشته نیز داغ‌تر شده است و حالا که دولت محمود احمدی‌نژاد به پایان رسیده و دولت جدید روی کار آمده، برای خیلی‌ها جالب خواهد بود که بدانند خودروها در این هشت سال چه تغییرات قیمتی را به خود دیده‌اند.

[1392/05/14 11:46]

قشقایی جدید برای اروپا!




از زمانی که نیسان قشقایی در سال 2007 به بازار خودرو معرفی شد 2 میلیون دستگاه از آن در دنیا به فروش رفته که تنها 1.5 میلیون دستگاه از آن در اروپا بوده است.

[1392/08/18 13:56]

جزئیات طرح ساماندهی واردات خودرو




آرش محبی‌نژاد در گفت‌ و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با تشریح جزئیات طرح ساماندهی واردات خودرو، اظهار داشت: این طرح به وزارت صنعت ارائه شده و کارگروهی برای بررسی و تصویب نهایی آن تشکیل شده است.

[1393/07/07 10:01]

سود انحصاری شدن واردات خودرو به چه کسانی می‌رسد؟




یک فعال صنعت خودرو نسبت به انحصاری شدن واردات خودرو و رشد قیمت این محصولات هشدار داد.

[1392/12/10 10:09]

برترین‌های خدمات پس از فروش شرکت‌های واردکننده‌ خودرو




براساس آخرین گزارش سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد ایران پیرامون ارزیابی خدمات پس از فروش شرکت‌های عرضه‌کننده‌ خودرو، شرکت اطلس‌خودرو در میان شرکت‌های وارد‌کننده‌ خودرو، رتبه‌ نخست را از آن خود کرد.

[1392/05/02 9:01]