پرچمدار موتورسیکلتهای دو سیلندر و کروزر سوزوکی، موتورسیکلت Boulevard M109R بود که در سال 2006 به بازار عرضه شد و در سال 2015 در شکل و شمایل موتورسیکلت Boulevard M109R B.O.S.S وارد بازار شده است. البته مدل جدید در مقایسه با مدل 2014 تغییرات زیادی نکرده است، فقط برخی قسمتها رنگ شدهاند یا روی آنها روکش کروم کشیده شده است که از میان آنها میتوان به آینههای جانبی، دستههای فرمان، پدال کلاچ و ترمز، روکشهای خارجی دوشاخه جلو، باک، کاور کلاچ و دینام، سر سیلندر، پوسته گیربکس، مافلرها، کالیپر ترمز و جک اشاره کرد که به رنگ مشکی در آمدهاند تا به این موتورسیکلت ظاهر خزندهای در تاریکی را بدهند. پنل ابزار که با قاب چراغ به صورت یکپارچه در آمده است دارای نشانگرهایی از نوع LED است که سرعت و وضعیت دنده را به صورت دیجیتال نشان میدهند. کیلومترشمار آنالوگ، مسافتسنج LCD، آمپر بنزین و ساعت هم بر روی باک تعبیه شدهاند. گنجایش باک این موتورسیکلت به 19 لیتر میرسد و به شما اجازه میدهد با خیال در شهر به گشت و گذار بپردازید یا به سفرهای جادهای بروید.
موتورسیکلت سوزوکی Boulevard M109R B.O.S.S از سیستم اتاقک تخلیه پیشرفته (SASS) بهره میبرد که وزن موتور را کم میکند و موقعیت میللنگ را پایین میآورد، به این ترتیب باعث میشود مرکز ثقل نیز پایین بیاید. بهتر است بدانید مرکز ثقل پایینتر برابر است با هندلینگ بهتر، چسبندگی بیشتر و فشار کمتر بر جک هنگام توقف.
دوشاخه 46 میلیمتری 5.1 اینچ جای بازی دارد و بهتر از دوشاخههای معمولی فشار بر چرخ جلو را کاهش میدهد. تایر عقب از نوع دنلوپ 240/40R18M/C 79V است که 8.5 اینچ قطر دارد و بزرگترین تایری است که کمپانی سوزوکی تا به حال زیر یک موتورسیکلت انداخته است. این موتورسیکلت به یک پیشرانه جهار زمانه 1783 سیسی مجهز است که با آب خنک میشود و دو سیلندر دارد.
این پیشرانه از دو پیستون 4.4 اینچی بهره میبرد که برای موتورسیکلتهای این دوره و زمانه بسیار بزرگ به نظر میرسند. گیربکس پنج سرعته نیز کارش را بسیار خوب انجام میدهد و حدود 160 نیوتنمتر گشتاور از موتور بیرون میکشد.